Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?
Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.
-
Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje
-
Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer

Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.
Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?
-
Perfekt

-
(fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.
Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.
-
Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:
Profoto:
Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
Dvs. YOY++
Profit Margin 28,3%
RSI: 53,48 trend up
MACD signal: KøbAmbea:
Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
Dvs. YOY++
Profit Margin 0,7%
RSI:-38 trend up
MACD signal: KøbGränges:
Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
Dvs. YOY++
Profit Margin 1%
RSI: 52,24 trend up
MACD signal: KøbScandi Standard:
Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
Dvs. YOY++
Profit Margin 1,8%
RSI: 59,94 trend up
MACD signal: KøbJeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer

-
NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint...

Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.
Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...
Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.
-
Hej PALO - fik du nogensinde købt DFDS alligevel?
Kan se at den er op med >6% siden dit indlæg. Er ked af min anbefaling at vente, men sådan må det nu en gang gå nogle gange... Kan selv se i mine porteføljer, hvor jeg har været for hurtigt ude, at jeg er i stort minus...
-
Hej Cupcake

Prøv at skrive til Saxo om de gider at tilføje de 2 selskaber du efterlyser. Jeg har gjort det samme et par gange i min konens DeGiro konto, og de har tilføjet dem ret hurtigt. It's worth a try

-
NordicStock - Med udgangspunkt i din Status-PowerPoint har jeg oprettet en Observationsliste for de svenske Large Caps, der er Revenue & Profit positive (YOY++) efter seneste Q-regnskab. Du skriver selv, at antal salgssignaler er højt.
Har lige løbet listen igennem for øvelsens skyld og har fundet følgende aktier der er tættest på en købsmulighed:
Instalco Industrials RSI 61 Trend (UP) MACD BUY
Trelleborg RSI 70 Trend UP MACD BUY - snart overkøbt
AAK - RSI 28 Trend UP MACK på vippen - hold øje - Den plejer dog at skulle ned (oversolgt) ca. hver 3-4 måned, hvilket mangler...Svenska Handelsbanken hører den ikke til Large Caps?
RSI 63 Trend UP MACD BUY
De er i færd med at frasælge (eller har frasolgt) deres Danske og Finske aktiviteter. Hvornår skal der mon tages højde for det i Q-regnskaberne? -
Jeg har også handlet Ambea her til morgen. Hvad er jeres holdning til casen, og styres holdetid af macd indikatoren?
Mvh Aleksander -
Og hvad nu her hvor macd indikatoren indikerer salg?
-
Ambea macd er ikke gået i salg endnu.
Man skal være klar over, at aktierne svinger op og ned. Du skal ikke regne med, at de altid går op. Du skal også være klar over, at du kommer til at tabe penge, på nogle aktier. Det gør vi alle. Den kan godt fald lidt under 34 dkk, før jeg begynder at overveje at sælge.
Målet er, at tabe mindre end man vinder ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind



