Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #206

    Perfekt 🙂

    1 Reply Last reply
    2
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #207

      (fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.

      Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.

      1 Reply Last reply
      2
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #208

        Orden,

        Fremover, tager jeg et år med på chart og skriver data fra Excel i teksten. Det tilføjer jeg lige ovefor, på en eller anden måde.

        1 Reply Last reply
        3
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #209

          Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:

          Profoto:
          Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
          Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
          Dvs. YOY++
          Profit Margin 28,3%
          RSI: 53,48 trend up
          MACD signal: Køb

          Ambea:
          Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
          Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
          Dvs. YOY++
          Profit Margin 0,7%
          RSI:-38 trend up
          MACD signal: Køb

          Gränges:
          Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
          Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
          Dvs. YOY++
          Profit Margin 1%
          RSI: 52,24 trend up
          MACD signal: Køb

          Scandi Standard:
          Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
          Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
          Dvs. YOY++
          Profit Margin 1,8%
          RSI: 59,94 trend up
          MACD signal: Køb

          Jeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer 🙂

          1 Reply Last reply
          4
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #210

            NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint... 🙂

            Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.

            Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...

            Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
            Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.

            Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.

            1 Reply Last reply
            2
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #211

              Hej PALO - fik du nogensinde købt DFDS alligevel?

              Kan se at den er op med >6% siden dit indlæg. Er ked af min anbefaling at vente, men sådan må det nu en gang gå nogle gange... Kan selv se i mine porteføljer, hvor jeg har været for hurtigt ude, at jeg er i stort minus...

              1 Reply Last reply
              1
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #212

                Tak - har også nu købt Scandi Standard foruden Ambea.

                Jeg havde også gerne købt Gränges og Profoto, men det er desværre ikke en købsmulighed hos Saxo, hvor min SEK-konto ligger. Æv.

                1 Reply Last reply
                2
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #213

                  Hej Cupcake 🙂

                  Prøv at skrive til Saxo om de gider at tilføje de 2 selskaber du efterlyser. Jeg har gjort det samme et par gange i min konens DeGiro konto, og de har tilføjet dem ret hurtigt. It's worth a try 🙂

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #214

                    Tak - done!

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #215

                      NordicStock - Da jeg ikke er VIP-medlem hos Saxo koster det 200 US$ pr. aktie-oprettelse...

                      Mon der findes en SAXO-VIP-læser eller to her, der vil bede om oprettelse af følgende Svenske Mid Cap aktier: Gränges og Profoto?

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #216

                        slettet 😉

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #217

                          NordicStock - Med udgangspunkt i din Status-PowerPoint har jeg oprettet en Observationsliste for de svenske Large Caps, der er Revenue & Profit positive (YOY++) efter seneste Q-regnskab. Du skriver selv, at antal salgssignaler er højt.

                          Har lige løbet listen igennem for øvelsens skyld og har fundet følgende aktier der er tættest på en købsmulighed:

                          Instalco Industrials RSI 61 Trend (UP) MACD BUY
                          Trelleborg RSI 70 Trend UP MACD BUY - snart overkøbt
                          AAK - RSI 28 Trend UP MACK på vippen - hold øje - Den plejer dog at skulle ned (oversolgt) ca. hver 3-4 måned, hvilket mangler...

                          Svenska Handelsbanken hører den ikke til Large Caps?
                          RSI 63 Trend UP MACD BUY
                          De er i færd med at frasælge (eller har frasolgt) deres Danske og Finske aktiviteter. Hvornår skal der mon tages højde for det i Q-regnskaberne?

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • A Offline
                            A Offline
                            AleksanderG
                            wrote on sidst redigeret af
                            #218

                            Jeg har også handlet Ambea her til morgen. Hvad er jeres holdning til casen, og styres holdetid af macd indikatoren?
                            Mvh Aleksander

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • A Offline
                              A Offline
                              AleksanderG
                              wrote on sidst redigeret af
                              #219

                              Og hvad nu her hvor macd indikatoren indikerer salg?

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • S Offline
                                S Offline
                                Simonster
                                wrote on sidst redigeret af
                                #220

                                Ambea macd er ikke gået i salg endnu.

                                Man skal være klar over, at aktierne svinger op og ned. Du skal ikke regne med, at de altid går op. Du skal også være klar over, at du kommer til at tabe penge, på nogle aktier. Det gør vi alle. Den kan godt fald lidt under 34 dkk, før jeg begynder at overveje at sælge.
                                Målet er, at tabe mindre end man vinder ?

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #221

                                  Til dem som efterlyser de seneste regnskabs-tal for cBrain så blev de sendt til jer den 24.feb

                                  Men oversigten er her ... 🙂

                                  110955_FA_DK_cBrain.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • A Offline
                                    A Offline
                                    AleksanderG
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #222

                                    Hej Simon, jeg er helt enig. Er dog ny i "daytrading" gamet, og lærer stadig at kigge efter TA, hvor det førhen kun har været kerneværdier, som er lykkedes rigtig fint. Det kan jo bare være lidt kedeligt i længden, mine spørgsmål skal derfor kun forstås som mig der forsøger at lære TA og denne metode, end mig der er bange for at tabe penge 🙂 Jeg har investeret i mange år. God dag!

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #223

                                      Hej AleksanderG 🙂

                                      Ambea ser virkelig god ud som case nu. Både på teknik og på et killer-godt Q4 2022 regnskab ... især på indtjeningsvæksten der steg 159,5% year-on-year.

                                      De hæver også udbyttet fra 1,15 sek til 1,25 sek.

                                      PS: Også en god aktie til pensionen imo. Igennem 7 år har de leveret varen, selvom de selvfølgelig også har været ramt af Corona nedlukninger og lignende. Men hver gang der har været nogle store udfordringer globalt, så er det et selskab der kommer meget stærkt igen.

                                      Det er i min bog både en god aktie at daytrade, samt en god aktie til pensionen.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Simonster
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #224

                                        Du fortsætter endelige med at spørge ?

                                        Der er selvfølgeligt ingen, der kan lide at miste penge, men det er en del af, at investere. Men derfor bruger jeg stop loss, til at begrænse tab, men de kan også slå fejl, f. eks med gaps og kan også blive stoppet ud af aktier, som så kan stige igen

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #225

                                          Ambea må helst ikke ryge under kurs 34,90 sek ... så bliver man nød til at smide den.

                                          Men tjek deres indtjenings-vækst i Q1 Q2 og Q4 i 2022. De er virkelig kommet stærkt igen ovenpå Corona tiden.

                                          Tror mig, du skal ikke være bekymret for Ambea 🙂 Den tekniske model "skriger" køb, og det samme gør regnskabs-udviklingen.

                                          De har også hævet udbyttet med 8,7% fra 1,15 sek til 1,25 sek. Det er altid et godt tegn ... 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger