Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #191

    Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.

    Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

    110873_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_26feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    7
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #192

      God søndag formiddag 26 feb.

      Hermed en status på det svenske Mid Cap index som fylder 4 sider. Der er et par gode cases, jeg nok vil lægge op i morgen, men nu skal jeg lige have en god nats søvn.

      Her er side 1

      110883_TekniskStatusSwedenMidCap_1_26feb.jpg

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #193

        Svenske Mid Cap - Side 2

        110884_TekniskStatusSwedenMidCap_2_26feb.jpg

        1 Reply Last reply
        3
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #194

          Kæmpe PowerPoint-opdatering af svenske Large Caps - Tusind tak, NordicStock.

          For de med stor erfaring / viden vedr. de svenske aktier giver det sikkert mening med den sektoropdelt version. For mig, der er ny, skulle der fx ledes lidt efter "New Wave Group" i sektor-opdelingen, inden jeg fandt den...

          Men... Når du på et tidspunkt mailer de redigerbare Powerpoints med excel-arket, så har vi selv mulighed for at sortere efter præference via Excel 🙂

          1 Reply Last reply
          2
          • RoadrunnerR Offline
            RoadrunnerR Offline
            Roadrunner
            wrote on sidst redigeret af
            #195

            Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
            Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på

            1 Reply Last reply
            3
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #196

              Svenske Mid Cap - Side 3 og 4

              Så overvej at købe følgende svenske Mid Cap selskaber ....

              Profoto (INDUSTRIAL)
              Ambea (HEALTHCARE)
              Gränges (CONSUMERS)
              Scandi Standard (CONSUMERS)

              Er en af jer er frisk på at lave disse 4 cases med de 2 grafiske jpg-filer?

              • En regnskabs-oversigt
              • En teknisk model

              110894_TekniskStatusSwedenMidCap_3_26feb.jpg
              110894_TekniskStatusSwedenMidCap_4_26feb.jpg

              1 Reply Last reply
              5
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #197

                Jeg er også med på køb af Ambea i dag.

                Hansa Biopharma købte jeg et frimærke af d. 17/2. Vær obs på at Profit YOY som regel er negativ og at profit Margin Q4 er -478%.

                Linc (SE MID) Net asset value Q4 2022 er -19,9% og derfor ikke en købsmulighed i dette kvartal, mener jeg.

                1 Reply Last reply
                2
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #198

                  Jeg vil gerne lave billeder af candle charts, men har ikke Power point, til at lave det andet.

                  Jeg bruger Mac, er der mon en nem måde, at få Office programmerne? eller måske et eller andet, der kan redigere Powerpoint?

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #199

                    Har købt Ambea her til morgen til kurs 36,36
                    Her er casen for Ambea S-MID
                    Revenue Q4 2022 3.225 mSEK 7,9%
                    Profit Q4 2022 22 mSEK 159,5%
                    Dvs. YOY++
                    Profit Margin 0,7%
                    RSI:-38 trend up
                    MACD signal: Køb

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #200

                      Her er TA-chart for Ambea beskrevet ovenfor

                      110898_2023_02_27___Ambea_S_MID___chart.png

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #201

                        Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?

                        Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • RoadrunnerR Offline
                          RoadrunnerR Offline
                          Roadrunner
                          wrote on sidst redigeret af
                          #202

                          Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #203

                            Der mente jeg "Regnskabsoversigt"? tænker det er Powerpoint arket?

                            Er ikke helt sikker på det.

                            Jeg prøver lige, at uploade og så må I komme med konstruktiv kritik ang. design osv. 🙂

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #204

                              Følgende er de tekniske filer, nævnt ovenfor (110894)

                              110902_AMBEA_2023_02_27_08_40_58_26fb7.png
                              110902_PRFO_2023_02_27_08_19_10_fa368.png
                              110902_GRNG_2023_02_27_08_49_08_3cd55.png
                              110902_SCST_2023_02_27_08_51_36_9a04e.png

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #205

                                Simonster - feedback : Synes dine charts er perfekte! De viser RSI inkl. trend samt MACD-signal. Og du har været så pædagogisk a la NordicStock at tilføje pil, cirkel og kommentarer 🙂

                                Jeg foretrækker fortsat at se udvikling pr. dag i et HELT år, hvor eventuelle kvartalsfluktuationer er mere synlige, hvilket jeg mener at NS også gør - men det er nok en smagssag.

                                Tager du nu én case ad gang og viser med regnskabstal sakset/Cut-N-Paste fra Excell + dit TA-chart?

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #206

                                  Perfekt 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #207

                                    (fort.) Simonster - jf. dit indlæg 110896, så tror jeg ikke, at vi har modtaget redigerbare PowerPoint-ark, der viser regnskabstal / udvikling af Q-regnskaber gennem årene, som NordicStock efterlyser i sit indlæg 110894.

                                    Derfor skriver indtil videre blot data/regnskabstal sakset fra Excel-projektmappen, jf. min indlæg 110897.

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Simonster
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #208

                                      Orden,

                                      Fremover, tager jeg et år med på chart og skriver data fra Excel i teksten. Det tilføjer jeg lige ovefor, på en eller anden måde.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Simonster
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #209

                                        Her er fundamentalerne, for disse 4 aktier:

                                        Profoto:
                                        Revenue Q4 2022: 230 mSEK 5,5%
                                        Profit Q4 2022: 65 mSEK 8,3%
                                        Dvs. YOY++
                                        Profit Margin 28,3%
                                        RSI: 53,48 trend up
                                        MACD signal: Køb

                                        Ambea:
                                        Revenue Q4 2022: 3.225 mSEK 7,9%
                                        Profit Q4 2022: 22 mSEK 159,5%
                                        Dvs. YOY++
                                        Profit Margin 0,7%
                                        RSI:-38 trend up
                                        MACD signal: Køb

                                        Gränges:
                                        Revenue Q4 2022: 5.366 mSEK 10,5%
                                        Profit Q4 2022: 51 mSEK 321,7%
                                        Dvs. YOY++
                                        Profit Margin 1%
                                        RSI: 52,24 trend up
                                        MACD signal: Køb

                                        Scandi Standard:
                                        Revenue Q4 2022: 3.069 mSEK 26%
                                        Profit Q4 2022: 55 mSEK 1275%
                                        Dvs. YOY++
                                        Profit Margin 1,8%
                                        RSI: 59,94 trend up
                                        MACD signal: Køb

                                        Jeg skal nok lave nye opslag, for hver aktie næste gang. Skal lige vænne mig til denne platfrom og hvordan det hele ser ud og fungerer 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #210

                                          NordicStock - Det er både læseværdigt og sjovt, når du kommer med dine betragtninger om dette og hint... 🙂

                                          Hvis det har nogen interesse, så tror jeg, at Bidens infrastructure-plan (Build Back Better mv.) har sat så meget gang i udviklingen i USA, at det varer længe inden arbejdsløsheden stiger, hvilket tilsyneladende er en indikation for at inflationen falder væsentligt.

                                          Og nu sætter USA tilmed ekstra fut i våben-produktionen, da lagrene i USA er opbrugte, og Ukraine anvender på en uge, hvad USA producerer på en måned...

                                          Bidens interesse ligger hos the Working Class og han er lidt ligeglad med kursudviklingen på aktiemarkedet.
                                          Biden har tilmed en god chance for at vinde præsidentvalget i 2024, hvorfor Republikanerne indtil videre nok ikke kan sætte en kæp i hjulet for hans prisværdige planer for ordinary Americans, der mestensdels lever fra måned til måned og har fx INGEN alderdomsopsparing.

                                          Og ja dejligt, at Michelle Nørgaard endelig sagde JA til Mio.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger