Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #185

    Vigtig lærestreg - tak!

    Ja, jeg skal give mig tid til at finde de korrekte tal i selve Q-regnskabet, og ikke tro, at jeg kan "skyde genvej" via Marketwire/nyheder (hvor jeg valgte de forkerte tal).

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #186

      No problem Cupcake 🙂

      En ting, der har været et "helvede" ved regnskaberne i år, har været at skulle bagudregne alle de selskaber, der har frasolgt, deres Russiske del. Der har jeg skulle fjerne det fra de historiske tal i mange kvartaler, så alle tal bliver så sammenlignlige som overhovedet muligt.

      Bare så du ved, at jeg sætter en ære i at levere så præcise data i Excel-arket, som overhovedet muligt.

      PS: Der er desværre ret mange fejl i data i både Marketwire og 4-traders og selv i Bloombergs data. Det er derfor, at jeg KUN bruger data fra selve regnskaberne 😉 ... men det er også derfor, at det har været en tidsrøver, at lave det Excel-ark.

      1 Reply Last reply
      6
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #187

        God søndag formiddag 26 feb.

        Hermed en status på det svenske Large Cap index (uden for S30 index'et). Da Sverige har så mange store Large Cap selskaber på børsen, har jeg valgt at sætte oversigts-siden lidt anderledes op over de 3 sider det fylder.

        Nu er selskaberne listet alfabetisk inden for den erhvervsgruppe de tilhører.

        Jeg synes selv det er lidt nemmere nu, at finde hvilke selskaber der klarer sig bedst i sin kategori. Men sig til hvis i er uenige 🙂

        Når det er sagt, så er jeg lidt bekymret over antal salgs-signaler, uanset hvilken sektor man ser på. Det kunne godt betyde, at store investorer sælger ud over hele linjen.

        Her er side 1 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

        110864_TekniskStatusSwedenLargeCap_1_26feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #188

          Her er side 2 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

          110865_TekniskStatusSwedenLargeCap_2_26feb23.jpg

          1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #189

            Her er side 3 for svenske Large Caps udenfor S30 index'et

            110866_TekniskStatusSwedenLargeCap_3_26feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            6
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #190

              God søndag eftermiddag 26 feb.

              Hermed en status på det svenske Mid Cap index - SIDE 1.

              Ligesom med oversigten for de svenske Large Caps, så ligger selskaberne i rækkefølge inden for den kategori som de er listet under på Nasdaq OMX. På den måde, synes jeg bedre man kan spotte den eller de bedste aktier - man bør købe - indenfor hver kategori.

              Desværre ser vi igen, at købs-signalet i MACD først kommer når RSI er relativt høj, hvilket giver os et lavere afkast (max ca. 6-7%) inden RSI topper og man så skal sælge.

              På side 1, ser vi også at 3 selskaber har year-on-year tilbagegang i omsætningen, hvorimod 7 selskaber har year-on-year tilbagegang i indtjeningen.

              Dog erindrer jeg ikke, at jeg nogensinde har set denne lidt spøjse kombi af, at vi ser så høj year-on-year omsætnings-vækst kombineret med en næsten ligeså høj indtjenings-vækst ... og at det udløser så mange salgs-signaler og faldende RSI trends. De store aktører på aktie-markedet (pensions-kasser og investerings-selskaber) ved noget som vi ikke ved.

              Lau Svendsen mener det skyldes Ukraine, hvilket i min bog lyder fuldstændigt tåbeligt, og hvis man som mig, har både CNBC og Bloomberg kørende (jeg foretrækker dog mest Bloomberg) så er der INGEN ... der peger på det som grunden.

              De taler mest om renteudviklingen og inflationen ... og det at inflationen kommer til at få endnu et "spike" op og at det vil vare længere end vi tror eller håber på. Det er i øvrigt også Warren Buffets og Charlie Mungers holdning.

              Ok indrømmet, jeg ser virkelig også gerne Lau Svendsen forlade Mio Klubben ASAP. Jeg er virkelig ikke en fan af ham. Den nye kvindelige vært Michelle Nørgaard er til gengæld et fantastisk nyt og friskt pust, og hun kan dælme sin Investor ABC.

              =================

              Her er side 1 for det svenske Mid Cap index.

              De 2 bedste cases på side 1 er ...

              AQ
              Fagerhult

              =================

              Side 2 kommer lige om lidt ...

              110870_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_26feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              6
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #191

                Hermed en status på det svenske Mid Cap index - Side 2.

                Ambea (i kurs 35,76 Sek) mener jeg man bør købe i morgen til Daytrader porteføljen, og jeg gerne lave casen, når jeg lige er færdig med at lægge de Svenske Mid Cap slides op.

                110873_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_26feb23.jpg

                1 Reply Last reply
                7
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #192

                  God søndag formiddag 26 feb.

                  Hermed en status på det svenske Mid Cap index som fylder 4 sider. Der er et par gode cases, jeg nok vil lægge op i morgen, men nu skal jeg lige have en god nats søvn.

                  Her er side 1

                  110883_TekniskStatusSwedenMidCap_1_26feb.jpg

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #193

                    Svenske Mid Cap - Side 2

                    110884_TekniskStatusSwedenMidCap_2_26feb.jpg

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #194

                      Kæmpe PowerPoint-opdatering af svenske Large Caps - Tusind tak, NordicStock.

                      For de med stor erfaring / viden vedr. de svenske aktier giver det sikkert mening med den sektoropdelt version. For mig, der er ny, skulle der fx ledes lidt efter "New Wave Group" i sektor-opdelingen, inden jeg fandt den...

                      Men... Når du på et tidspunkt mailer de redigerbare Powerpoints med excel-arket, så har vi selv mulighed for at sortere efter præference via Excel 🙂

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • RoadrunnerR Offline
                        RoadrunnerR Offline
                        Roadrunner
                        wrote on sidst redigeret af
                        #195

                        Kunne være super med nogle cases i dag. Ambea synes jeg også er fin. Hvis LINC åbner grønt giver macD også køb. Kunne denne være interessant?
                        Hansa Biopharma ville jeg også godt høre jeres holdning på

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #196

                          Svenske Mid Cap - Side 3 og 4

                          Så overvej at købe følgende svenske Mid Cap selskaber ....

                          Profoto (INDUSTRIAL)
                          Ambea (HEALTHCARE)
                          Gränges (CONSUMERS)
                          Scandi Standard (CONSUMERS)

                          Er en af jer er frisk på at lave disse 4 cases med de 2 grafiske jpg-filer?

                          • En regnskabs-oversigt
                          • En teknisk model

                          110894_TekniskStatusSwedenMidCap_3_26feb.jpg
                          110894_TekniskStatusSwedenMidCap_4_26feb.jpg

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #197

                            Jeg er også med på køb af Ambea i dag.

                            Hansa Biopharma købte jeg et frimærke af d. 17/2. Vær obs på at Profit YOY som regel er negativ og at profit Margin Q4 er -478%.

                            Linc (SE MID) Net asset value Q4 2022 er -19,9% og derfor ikke en købsmulighed i dette kvartal, mener jeg.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #198

                              Jeg vil gerne lave billeder af candle charts, men har ikke Power point, til at lave det andet.

                              Jeg bruger Mac, er der mon en nem måde, at få Office programmerne? eller måske et eller andet, der kan redigere Powerpoint?

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #199

                                Har købt Ambea her til morgen til kurs 36,36
                                Her er casen for Ambea S-MID
                                Revenue Q4 2022 3.225 mSEK 7,9%
                                Profit Q4 2022 22 mSEK 159,5%
                                Dvs. YOY++
                                Profit Margin 0,7%
                                RSI:-38 trend up
                                MACD signal: Køb

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #200

                                  Her er TA-chart for Ambea beskrevet ovenfor

                                  110898_2023_02_27___Ambea_S_MID___chart.png

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #201

                                    Simonster - med "Det andet", mener du pilene for RSI-trend og MACD BUY-signal? Kan de ikke udelades, når blot du skriver, hvad de er i indlægget, som jeg fx har gjort med Ambea?

                                    Tilføjet 1 time senere : nu forstår jeg, hvad du mener. Vi har har ikke modtaget en redigerbar PowerPoint-ark med selve udviklingen af Q-regnskaber gennem årene.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • RoadrunnerR Offline
                                      RoadrunnerR Offline
                                      Roadrunner
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #202

                                      Jeg har også købt. Lad os hjælpe hinanden med at holde øje

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Simonster
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #203

                                        Der mente jeg "Regnskabsoversigt"? tænker det er Powerpoint arket?

                                        Er ikke helt sikker på det.

                                        Jeg prøver lige, at uploade og så må I komme med konstruktiv kritik ang. design osv. 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Simonster
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #204

                                          Følgende er de tekniske filer, nævnt ovenfor (110894)

                                          110902_AMBEA_2023_02_27_08_40_58_26fb7.png
                                          110902_PRFO_2023_02_27_08_19_10_fa368.png
                                          110902_GRNG_2023_02_27_08_49_08_3cd55.png
                                          110902_SCST_2023_02_27_08_51_36_9a04e.png

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger