Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #313

    God lørdag aften Cupcake 🙂

    Først og fremmest tak for input 🙂

    Min tanke er, at der 7 dage i træk, har været flere købere end sælgere i Columbus. I Q3 2023 minskede man underskuddet year-on-year fra ...

    -12,0 mio kr i Q3 2021 til
    -3,6 mio kr i Q3 2022 til

    Men jeg indrømmer, at den er risky, men i går var aktien nede i 6,20 kr og så væltede køberne ind og sendte aktien op i 6,34 kr. efter frokost - og det var med en ret høj handelsvolumen - den højeste i 12 dage.

    Q4 regnskabet er jo historisk Columbus' vigtigste regnskab. Det kommer onsdag 15. marts og så må vi jo se, om de leverer endnu et godkendt kvartals regnskab - og når Ib Kunøe køber sig så kraftigt ind i aktien, kunne det jo tyde på at han tror vi er ved fair value på aktien. Men nu må vi se, om jeg måske skal dele undskyldninger ud galore eller om Columbus overasker positivt. 😕

    Dog skal det siges at over 90% af selskaberne i dette kvartal har leveret MARKANT dårligere regnskaber end ventet, så det ligner jo, at det blir mig der skal dele undskyldninger ud. 😞

    Og jeg er faktisk seriøst bekymret over hvor mange tekniske SALGS-signaler jeg får på tværs af Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vi har omsætnings-vækst year-on-year i rigtigt mange selskaber, men vi har indtjenings-fald year-on-year i over 50% af Large Cap selskaberne i Norden. Værst går det udover de selskaber der er listet under "Consumer Goods" og "Consumer Services". Det indikerer, at selskaberne i de 2 sektorer ikke kan sende de høje råvare-priser og de stigende lønninger videre til forbrugerne 1-til-1. Og det er ikke godt nyt for selskaberne.

    Jeg er pt. lige ved at lave de sædvanlige oversigts grafer for de svenske Large Caps (uden for S30 indekset).

    Der er kun 1 til 2 selskaber per side, der i deres Q4 2022 regnskab, har både stigende omsætning og stigende indtjening. Jeg har ikke set markedet være så negativt siden 2009 (Finans-krisen) og 2011 (Gælds-krisen i Euro-Zonen) og 2016 (The Great Fall of China - krisen).

    1 Reply Last reply
    2
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #314

      Hvad med renter? Er vel nogle måneder forinket, men kommer det også?

      Kommer vel an på gælden, men det kommer allerhelst at vise sig, på et tidspunkt.

      1 Reply Last reply
      0
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #315

        God lørdag aften 11.marts 2023

        Hermed en opdatering på på de svenske Large Caps (udenfor det svenske S30 index.

        Her er side 1 af 3

        Der er faktisk kun 3 aktier der er købs-klare. Det er ...

        Systemair (Sector: Industrials på side 1)
        Hexatronic (Sector: Telecom på side 3)
        OX2 (Sector: Utilities på side 3)

        Efter de 3 oversigts-sider, kommer de 3 cases, og så må i vurdere om i vil købe jer ind i dem.

        PS: Vitec Software er lige på vippen af købs-signalet, så den vil jeg IKKE anbefale endnu, men i må gerne hjælpe mig med at holde øje med den 🙂

        111269_TekniskStatusSwedenLargeCap_1_11mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        3
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #316

          Her er side 2 af 3 - Svenske Large Caps

          111270_TekniskStatusSwedenLargeCap_2_11mar23.jpg

          1 Reply Last reply
          3
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #317

            Her er side 3 af 3 - Svenske Large Caps

            111271_TekniskStatusSwedenLargeCap_3_11mar23.jpg

            1 Reply Last reply
            3
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #318

              Her er cases for Systemair i Sverige

              • De kører skævt regnskabs år, så Q3 2022/2023 (lilla) er deres seneste kvartals-regnskab.

              111272_FA_SE_Systemair_11mar23.jpg
              111272_TA_SE_Systemair_11mar23.jpg

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #319

                Her er cases for Hexatronic (Ticker: HTRO) i Sverige

                111273_FA_SE_Hexatronic_11mar23.jpg
                111273_TA_SE_Hexatronic_11mar23.jpg

                1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #320

                  Her er casen for OX2 (Ticker: OX2) i Sverige

                  111274_FA_SE_OX2_11mar23.jpg
                  111274_TA_SE_OX2_11mar23.jpg

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #321

                    Hej Cupcake,

                    Nej, det er for at danne mig et overblik over markedet i Norden. Bortset fra USA, så har de Nordiske aktie-markeder de bedste aktier i verden. Der er kvalitet i alle sektorer og stor diversitet og stor global dækning.

                    Jeg vil tro, at flere af jer også har bemærket, at rigtig mange selskaber på mine oversigts-sider, har overvejende stigende omsætning Year-on-year i Q4 2022 vs. Q4 2021 regnskaberne, hvorimod indtjenings-evnen halter en del bagefter (som du også refererer til). Det bekymrer mig!

                    Jeg vil mene, at det er kombinationen af høj inflation, stigende lønninger og stigende råvare-priser, som så ikke 100% kan sendes videre til forbrugeren - dertil er konkurrencen for hård.

                    Og det er IKKE godt nyt for selskaberne 😞 For næste step bliver at selskaberne vil begynde at tilpasse sig, da de hverken kan eller vil acceptere at den udvikling bliver længervarende, hvis det vurderes at det IKKE er så midlertidigt som først antaget.

                    Hvordan virksomheder vil tilpasse sig, synes jeg er svært at spå om, så hvis der er nogle af jer der har nogle bud, vil jeg meget gerne høre dem?

                    Gav mit svar mening? 🙂

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #322

                      God mandag eftermiddag 13. marts,

                      Problemer med 2 banker i USA giver frygt om, at det kan være systemisk. Det koster seriøst på kurserne over hele verden.

                      Jeg har lige opdateret det Danske C25 index, med de tekniske signaler. Og det man kan se er, at der bliver solgt ud over hele linjen. Så lige pt. er regnskaber ligegyldige ... desværre.

                      Det man skal være opmærksom på, er at når det danske - ret DEFENSIVE dominerende C25 index, bliver solgt ud SÅ voldsomt, så signalerer det, at det kan være at det er ret alvorligt hvad der pt. sker i USA. Så hold lidt på pengene indtil vi ved bare lidt mere ...

                      Den gode nyhed, er at danske kvalitets-aktier kommer på tilbud om ikke så længe ... forhåbenligt.

                      111322_Teknisk_status_Danmark_C25_13mar23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #323

                        For at være ærlig, så tilsidesatte jeg min ambition om primært at handle efter NordicStock-metoden i dag. Jeg købte/supplerede nemlig 13 danske aktier...

                        S/L udløste endvidere også salg af 3 aktier i dag.

                        Jeg havde også købt aktier i sidste uge inden MACD-signal viste køb. I fredags var de alle faldet.

                        Nu vil jeg prøve at efterleve NordicStocks anbefaling om at vente til vi ved yderligere... Puha...

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • B Offline
                          B Offline
                          Bitten98
                          wrote on sidst redigeret af
                          #324

                          Hvordan følger jeg med i tråden, rent praktisk, skal jeg scrolle ned for at se det seneste indlæg

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #325

                            Hej Bitten98 . Sæt kryds i rubrikken "overvåg" lige ovenover allerførste indlæg, så får du en mail med et link, hver gang der er et nyt indlæg.

                            På pc'en går linket direkte til det pågældende nye indlæg i debatten.

                            På min mobil / iPhone går linket i mailen blot til øverste indlæg, desværre, så der skal der scrolles til den store guldmedalje ved længere debatter...

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • B Offline
                              B Offline
                              Bitten98
                              wrote on sidst redigeret af
                              #326

                              Mange tak for svar, så vil jeg bruge min pc

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #327

                                God tirsdag aften 14.marts

                                Problemer med 3 små banker i Californien var heldigvis et non-event.

                                Nok om det ... det er længe siden jeg har opdateret signaler for det kæmpe store norske Mid Cap index der fylder 4 sider.

                                Jeg har dog fundet 1 case der ser god ud og det er det norske industri-selskab Elopak (Ticker: ELO)

                                I morgen eller overmorgen - når makedet har stabiliseret sig, opdaterer jeg hele det Norske Mid Cap index igen, for at se om der et par cases - udover Elopak - som er købs-klare.

                                111362_FA_NO_Elopak_14mar23.jpg
                                111362_TA_NO_Elopak_14mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #328

                                  For pokker ... ligesom vi troede at bank-problemer i Californien var overstået, er de blevet afløst af uro om flere store banker i Europa, med hovedfokus på Credit Suisse...

                                  Credit Suisse i Schweiz der falder -25% i dag.
                                  SocGen i Frankrig der falder -10% i dag.
                                  BNP Paribas i Frankrig der falder -10% i dag.
                                  Commerzbank i Tyskland der falder -9% i dag.

                                  Der lader til at hovedbørsen i Schweiz har valgt at stoppe handel med aktier i Credit Suisse, hvilket aldrig er et godt signal. 😞

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #329

                                    Er du mon investeret igen i bankaktier, NordicStock? Du har jo tidligere skrevet, at du har brændt dig et par gange på dem...

                                    Eller er det fortsat fordi "mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende..." - som du "profetisk" skrev for lidt siden...?

                                    Hvor mon det ender?

                                    Du har rigtig længe ytret din bekymring over, hvor få aktier, der mod sædvane var "købsklare" efter din metode.
                                    Jeg har igen gennemgået mine seneste køb, hvor jeg er gået "egne veje" - og stort set samtlige aktier skulle ikke været blevet købt... Det bekræfter igen holdbarheden af din handlemetode.

                                    Har dog alligevel igen i dag købt/suppleret, hvoraf blot cBrain opfylder alle NordicStock-kriterierne (med lidt god vilje er der et MACD-købs-signal...).

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #330

                                      Hej Cupcake, nej jeg holder mig langt væk fra langt de fleste banker. Der er kun én bank i Norden jeg mener man kan overveje at købe til pensionen, og det er Nordea. Og det skyldes deres MEGET lukrative udbytte-politik. Det direkte afkast er høj (høj yield) og samtidig stiger udbyttet over tid, med få undtagelser.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        PALO
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #331

                                        Hej NordicStock, hvad tænker du om, at oprette en frisk tråd, hvor dine gode indlæg kan fortsætte? Man skal efterhånden scrolle ret langt for at nå til de nye indlæg (Hvis man ikke lige trykker sig igennem fra link i mail) Ret spændt på, hvornår de næste købskandidater melder sig i dette marked.

                                        Hvad tænker du om Novozymes og Chr. Hansen?
                                        De er begge gået i køb på MACD / Stigende RSI omkring 50.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #332

                                          Hej PALO 🙂

                                          Jo, jeg skal nok oprette end ny tråd om ikke så længe, når de første regnskaber for Q1 2023 begynder at tikke ind. Hvis du skal scrolle meget, er det så fordi du ser med via din smartphone? For via en laptop eller tablet er det jo nemt at komme ned til bunden af tråden 🙂 ... der kan du jo bare scrolle ude til højre. Ellers prøv at bruge kombination af <CTRL> + <PgDn> og <PgUp>. Det kombi burde bringe dig ned til bunden af tråden.

                                          Men som jeg også har skrevet tidligere, så vil jeg jo helst have at et par af jer herinde tager over og styrer det fremadrettet, da jeg ligger på et hospice med uhelbredelig cancer. Så måske er det bedst en af jer laver den nye tråd?

                                          I har fået Excel-arket, og jeg er ved at lægge sidste hånd på de opdaterede Powerpoint OVERSIGTS slides, og så håber jeg at sende dem til jer senest på søndag.

                                          =============================

                                          Jep, Novozymes og Chr Hansen skriger køb. Her er de 2 cases 🙂

                                          PS: Godt gået PALO, at du får spottet de gode cases 🙂

                                          111445_TA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg
                                          111445_TA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                                          111445_FA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                                          111445_FA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger