Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #320

    Her er casen for OX2 (Ticker: OX2) i Sverige

    111274_FA_SE_OX2_11mar23.jpg
    111274_TA_SE_OX2_11mar23.jpg

    1 Reply Last reply
    5
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #321

      Hej Cupcake,

      Nej, det er for at danne mig et overblik over markedet i Norden. Bortset fra USA, så har de Nordiske aktie-markeder de bedste aktier i verden. Der er kvalitet i alle sektorer og stor diversitet og stor global dækning.

      Jeg vil tro, at flere af jer også har bemærket, at rigtig mange selskaber på mine oversigts-sider, har overvejende stigende omsætning Year-on-year i Q4 2022 vs. Q4 2021 regnskaberne, hvorimod indtjenings-evnen halter en del bagefter (som du også refererer til). Det bekymrer mig!

      Jeg vil mene, at det er kombinationen af høj inflation, stigende lønninger og stigende råvare-priser, som så ikke 100% kan sendes videre til forbrugeren - dertil er konkurrencen for hård.

      Og det er IKKE godt nyt for selskaberne 😞 For næste step bliver at selskaberne vil begynde at tilpasse sig, da de hverken kan eller vil acceptere at den udvikling bliver længervarende, hvis det vurderes at det IKKE er så midlertidigt som først antaget.

      Hvordan virksomheder vil tilpasse sig, synes jeg er svært at spå om, så hvis der er nogle af jer der har nogle bud, vil jeg meget gerne høre dem?

      Gav mit svar mening? 🙂

      1 Reply Last reply
      1
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #322

        God mandag eftermiddag 13. marts,

        Problemer med 2 banker i USA giver frygt om, at det kan være systemisk. Det koster seriøst på kurserne over hele verden.

        Jeg har lige opdateret det Danske C25 index, med de tekniske signaler. Og det man kan se er, at der bliver solgt ud over hele linjen. Så lige pt. er regnskaber ligegyldige ... desværre.

        Det man skal være opmærksom på, er at når det danske - ret DEFENSIVE dominerende C25 index, bliver solgt ud SÅ voldsomt, så signalerer det, at det kan være at det er ret alvorligt hvad der pt. sker i USA. Så hold lidt på pengene indtil vi ved bare lidt mere ...

        Den gode nyhed, er at danske kvalitets-aktier kommer på tilbud om ikke så længe ... forhåbenligt.

        111322_Teknisk_status_Danmark_C25_13mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #323

          For at være ærlig, så tilsidesatte jeg min ambition om primært at handle efter NordicStock-metoden i dag. Jeg købte/supplerede nemlig 13 danske aktier...

          S/L udløste endvidere også salg af 3 aktier i dag.

          Jeg havde også købt aktier i sidste uge inden MACD-signal viste køb. I fredags var de alle faldet.

          Nu vil jeg prøve at efterleve NordicStocks anbefaling om at vente til vi ved yderligere... Puha...

          1 Reply Last reply
          4
          • B Offline
            B Offline
            Bitten98
            wrote on sidst redigeret af
            #324

            Hvordan følger jeg med i tråden, rent praktisk, skal jeg scrolle ned for at se det seneste indlæg

            1 Reply Last reply
            3
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #325

              Hej Bitten98 . Sæt kryds i rubrikken "overvåg" lige ovenover allerførste indlæg, så får du en mail med et link, hver gang der er et nyt indlæg.

              På pc'en går linket direkte til det pågældende nye indlæg i debatten.

              På min mobil / iPhone går linket i mailen blot til øverste indlæg, desværre, så der skal der scrolles til den store guldmedalje ved længere debatter...

              1 Reply Last reply
              3
              • B Offline
                B Offline
                Bitten98
                wrote on sidst redigeret af
                #326

                Mange tak for svar, så vil jeg bruge min pc

                1 Reply Last reply
                2
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #327

                  God tirsdag aften 14.marts

                  Problemer med 3 små banker i Californien var heldigvis et non-event.

                  Nok om det ... det er længe siden jeg har opdateret signaler for det kæmpe store norske Mid Cap index der fylder 4 sider.

                  Jeg har dog fundet 1 case der ser god ud og det er det norske industri-selskab Elopak (Ticker: ELO)

                  I morgen eller overmorgen - når makedet har stabiliseret sig, opdaterer jeg hele det Norske Mid Cap index igen, for at se om der et par cases - udover Elopak - som er købs-klare.

                  111362_FA_NO_Elopak_14mar23.jpg
                  111362_TA_NO_Elopak_14mar23.jpg

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #328

                    For pokker ... ligesom vi troede at bank-problemer i Californien var overstået, er de blevet afløst af uro om flere store banker i Europa, med hovedfokus på Credit Suisse...

                    Credit Suisse i Schweiz der falder -25% i dag.
                    SocGen i Frankrig der falder -10% i dag.
                    BNP Paribas i Frankrig der falder -10% i dag.
                    Commerzbank i Tyskland der falder -9% i dag.

                    Der lader til at hovedbørsen i Schweiz har valgt at stoppe handel med aktier i Credit Suisse, hvilket aldrig er et godt signal. 😞

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #329

                      Er du mon investeret igen i bankaktier, NordicStock? Du har jo tidligere skrevet, at du har brændt dig et par gange på dem...

                      Eller er det fortsat fordi "mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende..." - som du "profetisk" skrev for lidt siden...?

                      Hvor mon det ender?

                      Du har rigtig længe ytret din bekymring over, hvor få aktier, der mod sædvane var "købsklare" efter din metode.
                      Jeg har igen gennemgået mine seneste køb, hvor jeg er gået "egne veje" - og stort set samtlige aktier skulle ikke været blevet købt... Det bekræfter igen holdbarheden af din handlemetode.

                      Har dog alligevel igen i dag købt/suppleret, hvoraf blot cBrain opfylder alle NordicStock-kriterierne (med lidt god vilje er der et MACD-købs-signal...).

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #330

                        Hej Cupcake, nej jeg holder mig langt væk fra langt de fleste banker. Der er kun én bank i Norden jeg mener man kan overveje at købe til pensionen, og det er Nordea. Og det skyldes deres MEGET lukrative udbytte-politik. Det direkte afkast er høj (høj yield) og samtidig stiger udbyttet over tid, med få undtagelser.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO
                          wrote on sidst redigeret af
                          #331

                          Hej NordicStock, hvad tænker du om, at oprette en frisk tråd, hvor dine gode indlæg kan fortsætte? Man skal efterhånden scrolle ret langt for at nå til de nye indlæg (Hvis man ikke lige trykker sig igennem fra link i mail) Ret spændt på, hvornår de næste købskandidater melder sig i dette marked.

                          Hvad tænker du om Novozymes og Chr. Hansen?
                          De er begge gået i køb på MACD / Stigende RSI omkring 50.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #332

                            Hej PALO 🙂

                            Jo, jeg skal nok oprette end ny tråd om ikke så længe, når de første regnskaber for Q1 2023 begynder at tikke ind. Hvis du skal scrolle meget, er det så fordi du ser med via din smartphone? For via en laptop eller tablet er det jo nemt at komme ned til bunden af tråden 🙂 ... der kan du jo bare scrolle ude til højre. Ellers prøv at bruge kombination af <CTRL> + <PgDn> og <PgUp>. Det kombi burde bringe dig ned til bunden af tråden.

                            Men som jeg også har skrevet tidligere, så vil jeg jo helst have at et par af jer herinde tager over og styrer det fremadrettet, da jeg ligger på et hospice med uhelbredelig cancer. Så måske er det bedst en af jer laver den nye tråd?

                            I har fået Excel-arket, og jeg er ved at lægge sidste hånd på de opdaterede Powerpoint OVERSIGTS slides, og så håber jeg at sende dem til jer senest på søndag.

                            =============================

                            Jep, Novozymes og Chr Hansen skriger køb. Her er de 2 cases 🙂

                            PS: Godt gået PALO, at du får spottet de gode cases 🙂

                            111445_TA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg
                            111445_TA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                            111445_FA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                            111445_FA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #333

                              God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

                              Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

                              Regler for KØB af en aktie:

                              1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

                              2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                              3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                              Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

                              4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

                              PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

                              =====================================

                              Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

                              A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

                              B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

                              C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

                              ======================================

                              Regler for SALG af en aktie:

                              1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

                              2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

                              ======================================

                              Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

                              111575__SELL_CASE.jpg
                              111575__BUY_CASE.jpg

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #334

                                God tirsdag eftermiddag 21. marts,

                                Hermed en opdatering på Danske C25 index, med de tekniske signaler.

                                De 2 bedste risk/reward selskaber lige pt. er ...

                                • Chr Hansen
                                • Novozymes

                                Og det er jo ret typisk i en tid med stor usikkerhed omkring forskellige banker ... at så søger de danske investorer mod de defensive danske 'Healthcare' selskaber.

                                Jeg går i gang nu, men en update på de danske Mid Caps, da jeg ikke har opdateret den oversigt siden 5. marts 2023

                                111577_Teknisk_status_Danmark_C25_20mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  PALO
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #335

                                  Hermed mulig case.

                                  Netcompany (Technology)

                                  Q4 2022:
                                  Revenue +31,9%
                                  Earnings: +40,1%
                                  Profit margin +14,2%

                                  RSI: 40 (↑)
                                  MACD signal: BUY / KRYDSET I DAG

                                  111590_NETCOMPANY_210323.png

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #336

                                    Hej NordicStock, inde på Börsdata kan jeg se at man som premium bruger får adgang til flere ratios. Jeg mindes at du er testperson hos dem, men bruger du nogle af disse ratios for premium brugere? Eksempelvis finansielle data og RSI trend.

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #337

                                      Hej Milito,

                                      Jeg kigger på flere af de forskellige nøgle-tal, og ja jeg er jo også officiel test-person for Borsdata, så jeg gratis abonnement hos dem og det er et billige abonnement, men har over 3-4 år kun fundet én fejl, så de er virkelige dygtige til at lave en ægte kvalitets platform for investorer.

                                      Jeg startede jo mit Excel-ark, som jeg har sendt ud til jer, før jeg opdagede Borsdata. Der er nogle, der godt kan lide at tilføje flere ratios, men summa sumarum, så er regelsættet ret enkelt.

                                      1.) Det er 99% indtjenings-evnen (PROFIT FOR THE PERIOD) der driver aktiekursen, som en kombination af historisk indtjenings-evne kombineret med estimeret FREMTIDIG indtjenings-evne.

                                      2.) Sekundært, er det kombination af øget evne til at hæve salget (REVENUE) uden at gå på kompromis på indtjenings-evnen. De 2 sektorer der fører an på den evne, er HEALTHCARE & TEKNOLOGI aktier.

                                      3.) Det er Börsdata's tekniske modeller jeg bruger. RSI-Trenden er jo den vigtigste TEKNISKE parameter, for køb og salg af en aktie imo. Når den er positiv (og der er købs-signal i MACD) er man inde i aktien OG når RSI rammer ca. 90, siger man tak for gevinsten og sælger aktien.

                                      PS: Hoved udfordringen i år i Excel-arket, har været, at få renset back-data for de mange selskaber i Norden, der har solgt deres Russiske del af forretningen. Det var en tids-røver, men det skulle gøres for at holde regnskabs-tal historisk sammenlignlige.

                                      Du må lige sige til, hvis der er noget jeg ikke fik svaret på? 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #338

                                        Mange tak, du svarer glimrende på det som jeg spørger efter.

                                        Det som jeg er interesseret i er en automatisk generering af et RSI trend signal, hvilket jeg kan se at Börsdata vist har for premium brugere. Men omvendt fungerer det jo hidtil fint ved at jeg selv slavisk går igennem de nordiske lister. Det kan dog være at jeg vælger at opgradere til premium 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #339

                                          Hej Milito 🙂

                                          Börsdata.se Premium er kun 10 Euro om måneden, og der får du adgang til alt. Så det synes jeg du bør overveje 🙂 ... men okay, det skal jeg jo ikke blande mig i 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger