Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    AleksanderG
    wrote on sidst redigeret af
    #310

    Hvad siger I til Ambea nu, hvor vi er kommet under de 34,90. Beholder I, eller sælger I?

    1 Reply Last reply
    2
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #311

      AlexanderG - Faldet hos Ambea er "moderat" ift mange aktier i dag. Jeg påtænker at beholde, da min investering er mindre og jeg gerne vil følge aktien / de svenske marked, hvor jeg er ny. Mit fald er p.t. -4,51% og påtænker evt. S/L på 10% pga. lille investering.

      1 Reply Last reply
      3
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #312

        God lørdag formiddag 11. marts,

        Jeg har lavet en lille status oversigt over 3 faner i Excel-arket, som ikke indeholder nordiske aktier, da Norden ikke har de sektorer, og det er ...

        • Cars
        • Airplanes
        • Luxury Goods

        ... og det ser desværre lige så skidt ud som det meste af det generelle aktiemarked 😞

        Man skal dælme søge længe for at finde de købs-klare aktier, og selvom Lau Svendsen nægter af anerkende det, så handler det om ...

        • Udhulet købekraft hos forbrugeren

        • Stigende priser på de fundamentale udgifter i husholdninger

        • Og at mange stadig har negative afkast på deres eksisterende aktie porteføljer. Og når man har det, er der nok mange der kigger noget mindre på aktier, da det jo alt andet lige, er mindre sjovt at se på noget der falder ... end på noget der stiger.

        • Og en SIDSTE TING: Denne gang er aktierne ikke faldet grundet noget udefrakommende kommende der bekymrer. Aktierne falder fordi indtjeningen falder i selskaberne.

        Selv i det danske C25 Index har kun 2 selskaber haft faldende omsætnings-vækst year-on-Year (Det er Maersk og DSV), men hele 11 selskaber har haft faldende indtjenings-vækst year on year. Det er en bekymrende udvikling, der i stor grad skyldes 2 ting. Inflation og stigende råvarepriser. Sekundært, er det stigende lønninger.

        111261_Teknisk_status_CarsLuxuryAirplanes_10mar23.jpg

        1 Reply Last reply
        2
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #313

          God lørdag aften Cupcake 🙂

          Først og fremmest tak for input 🙂

          Min tanke er, at der 7 dage i træk, har været flere købere end sælgere i Columbus. I Q3 2023 minskede man underskuddet year-on-year fra ...

          -12,0 mio kr i Q3 2021 til
          -3,6 mio kr i Q3 2022 til

          Men jeg indrømmer, at den er risky, men i går var aktien nede i 6,20 kr og så væltede køberne ind og sendte aktien op i 6,34 kr. efter frokost - og det var med en ret høj handelsvolumen - den højeste i 12 dage.

          Q4 regnskabet er jo historisk Columbus' vigtigste regnskab. Det kommer onsdag 15. marts og så må vi jo se, om de leverer endnu et godkendt kvartals regnskab - og når Ib Kunøe køber sig så kraftigt ind i aktien, kunne det jo tyde på at han tror vi er ved fair value på aktien. Men nu må vi se, om jeg måske skal dele undskyldninger ud galore eller om Columbus overasker positivt. 😕

          Dog skal det siges at over 90% af selskaberne i dette kvartal har leveret MARKANT dårligere regnskaber end ventet, så det ligner jo, at det blir mig der skal dele undskyldninger ud. 😞

          Og jeg er faktisk seriøst bekymret over hvor mange tekniske SALGS-signaler jeg får på tværs af Danmark, Sverige, Norge og Finland. Vi har omsætnings-vækst year-on-year i rigtigt mange selskaber, men vi har indtjenings-fald year-on-year i over 50% af Large Cap selskaberne i Norden. Værst går det udover de selskaber der er listet under "Consumer Goods" og "Consumer Services". Det indikerer, at selskaberne i de 2 sektorer ikke kan sende de høje råvare-priser og de stigende lønninger videre til forbrugerne 1-til-1. Og det er ikke godt nyt for selskaberne.

          Jeg er pt. lige ved at lave de sædvanlige oversigts grafer for de svenske Large Caps (uden for S30 indekset).

          Der er kun 1 til 2 selskaber per side, der i deres Q4 2022 regnskab, har både stigende omsætning og stigende indtjening. Jeg har ikke set markedet være så negativt siden 2009 (Finans-krisen) og 2011 (Gælds-krisen i Euro-Zonen) og 2016 (The Great Fall of China - krisen).

          1 Reply Last reply
          2
          • S Offline
            S Offline
            Simonster
            wrote on sidst redigeret af
            #314

            Hvad med renter? Er vel nogle måneder forinket, men kommer det også?

            Kommer vel an på gælden, men det kommer allerhelst at vise sig, på et tidspunkt.

            1 Reply Last reply
            0
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #315

              God lørdag aften 11.marts 2023

              Hermed en opdatering på på de svenske Large Caps (udenfor det svenske S30 index.

              Her er side 1 af 3

              Der er faktisk kun 3 aktier der er købs-klare. Det er ...

              Systemair (Sector: Industrials på side 1)
              Hexatronic (Sector: Telecom på side 3)
              OX2 (Sector: Utilities på side 3)

              Efter de 3 oversigts-sider, kommer de 3 cases, og så må i vurdere om i vil købe jer ind i dem.

              PS: Vitec Software er lige på vippen af købs-signalet, så den vil jeg IKKE anbefale endnu, men i må gerne hjælpe mig med at holde øje med den 🙂

              111269_TekniskStatusSwedenLargeCap_1_11mar23.jpg

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #316

                Her er side 2 af 3 - Svenske Large Caps

                111270_TekniskStatusSwedenLargeCap_2_11mar23.jpg

                1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #317

                  Her er side 3 af 3 - Svenske Large Caps

                  111271_TekniskStatusSwedenLargeCap_3_11mar23.jpg

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #318

                    Her er cases for Systemair i Sverige

                    • De kører skævt regnskabs år, så Q3 2022/2023 (lilla) er deres seneste kvartals-regnskab.

                    111272_FA_SE_Systemair_11mar23.jpg
                    111272_TA_SE_Systemair_11mar23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #319

                      Her er cases for Hexatronic (Ticker: HTRO) i Sverige

                      111273_FA_SE_Hexatronic_11mar23.jpg
                      111273_TA_SE_Hexatronic_11mar23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #320

                        Her er casen for OX2 (Ticker: OX2) i Sverige

                        111274_FA_SE_OX2_11mar23.jpg
                        111274_TA_SE_OX2_11mar23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #321

                          Hej Cupcake,

                          Nej, det er for at danne mig et overblik over markedet i Norden. Bortset fra USA, så har de Nordiske aktie-markeder de bedste aktier i verden. Der er kvalitet i alle sektorer og stor diversitet og stor global dækning.

                          Jeg vil tro, at flere af jer også har bemærket, at rigtig mange selskaber på mine oversigts-sider, har overvejende stigende omsætning Year-on-year i Q4 2022 vs. Q4 2021 regnskaberne, hvorimod indtjenings-evnen halter en del bagefter (som du også refererer til). Det bekymrer mig!

                          Jeg vil mene, at det er kombinationen af høj inflation, stigende lønninger og stigende råvare-priser, som så ikke 100% kan sendes videre til forbrugeren - dertil er konkurrencen for hård.

                          Og det er IKKE godt nyt for selskaberne 😞 For næste step bliver at selskaberne vil begynde at tilpasse sig, da de hverken kan eller vil acceptere at den udvikling bliver længervarende, hvis det vurderes at det IKKE er så midlertidigt som først antaget.

                          Hvordan virksomheder vil tilpasse sig, synes jeg er svært at spå om, så hvis der er nogle af jer der har nogle bud, vil jeg meget gerne høre dem?

                          Gav mit svar mening? 🙂

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #322

                            God mandag eftermiddag 13. marts,

                            Problemer med 2 banker i USA giver frygt om, at det kan være systemisk. Det koster seriøst på kurserne over hele verden.

                            Jeg har lige opdateret det Danske C25 index, med de tekniske signaler. Og det man kan se er, at der bliver solgt ud over hele linjen. Så lige pt. er regnskaber ligegyldige ... desværre.

                            Det man skal være opmærksom på, er at når det danske - ret DEFENSIVE dominerende C25 index, bliver solgt ud SÅ voldsomt, så signalerer det, at det kan være at det er ret alvorligt hvad der pt. sker i USA. Så hold lidt på pengene indtil vi ved bare lidt mere ...

                            Den gode nyhed, er at danske kvalitets-aktier kommer på tilbud om ikke så længe ... forhåbenligt.

                            111322_Teknisk_status_Danmark_C25_13mar23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #323

                              For at være ærlig, så tilsidesatte jeg min ambition om primært at handle efter NordicStock-metoden i dag. Jeg købte/supplerede nemlig 13 danske aktier...

                              S/L udløste endvidere også salg af 3 aktier i dag.

                              Jeg havde også købt aktier i sidste uge inden MACD-signal viste køb. I fredags var de alle faldet.

                              Nu vil jeg prøve at efterleve NordicStocks anbefaling om at vente til vi ved yderligere... Puha...

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • B Offline
                                B Offline
                                Bitten98
                                wrote on sidst redigeret af
                                #324

                                Hvordan følger jeg med i tråden, rent praktisk, skal jeg scrolle ned for at se det seneste indlæg

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #325

                                  Hej Bitten98 . Sæt kryds i rubrikken "overvåg" lige ovenover allerførste indlæg, så får du en mail med et link, hver gang der er et nyt indlæg.

                                  På pc'en går linket direkte til det pågældende nye indlæg i debatten.

                                  På min mobil / iPhone går linket i mailen blot til øverste indlæg, desværre, så der skal der scrolles til den store guldmedalje ved længere debatter...

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • B Offline
                                    B Offline
                                    Bitten98
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #326

                                    Mange tak for svar, så vil jeg bruge min pc

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #327

                                      God tirsdag aften 14.marts

                                      Problemer med 3 små banker i Californien var heldigvis et non-event.

                                      Nok om det ... det er længe siden jeg har opdateret signaler for det kæmpe store norske Mid Cap index der fylder 4 sider.

                                      Jeg har dog fundet 1 case der ser god ud og det er det norske industri-selskab Elopak (Ticker: ELO)

                                      I morgen eller overmorgen - når makedet har stabiliseret sig, opdaterer jeg hele det Norske Mid Cap index igen, for at se om der et par cases - udover Elopak - som er købs-klare.

                                      111362_FA_NO_Elopak_14mar23.jpg
                                      111362_TA_NO_Elopak_14mar23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #328

                                        For pokker ... ligesom vi troede at bank-problemer i Californien var overstået, er de blevet afløst af uro om flere store banker i Europa, med hovedfokus på Credit Suisse...

                                        Credit Suisse i Schweiz der falder -25% i dag.
                                        SocGen i Frankrig der falder -10% i dag.
                                        BNP Paribas i Frankrig der falder -10% i dag.
                                        Commerzbank i Tyskland der falder -9% i dag.

                                        Der lader til at hovedbørsen i Schweiz har valgt at stoppe handel med aktier i Credit Suisse, hvilket aldrig er et godt signal. 😞

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #329

                                          Er du mon investeret igen i bankaktier, NordicStock? Du har jo tidligere skrevet, at du har brændt dig et par gange på dem...

                                          Eller er det fortsat fordi "mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende..." - som du "profetisk" skrev for lidt siden...?

                                          Hvor mon det ender?

                                          Du har rigtig længe ytret din bekymring over, hvor få aktier, der mod sædvane var "købsklare" efter din metode.
                                          Jeg har igen gennemgået mine seneste køb, hvor jeg er gået "egne veje" - og stort set samtlige aktier skulle ikke været blevet købt... Det bekræfter igen holdbarheden af din handlemetode.

                                          Har dog alligevel igen i dag købt/suppleret, hvoraf blot cBrain opfylder alle NordicStock-kriterierne (med lidt god vilje er der et MACD-købs-signal...).

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger