ANAVEX NY TRÅD!! FEBRUAR 2022 POSITIV AVATAR FASE 3!
-
Jeg er enig Mm, det lyder meget kompliceret det de har gang i men tror dog ikke at Anavex fusker med data (som SAVA jo er blevet beskyldt for!).
En anden skribent forklarer fint hvorfor Anavex ikke gik op i går og kun gennemsnitlig volumen:
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): This is mostly correct. Sometimes large...
Gator328: This is mostly correct. Sometimes large funds recognize they are late to the game, or that an upcoming catalyst is imminent and they’ll try to acquire...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
This is mostly correct. Sometimes large funds recognize they are late to the game, or that an upcoming catalyst is imminent and they'll try to acquire cheap shares by "shaking the tree" and seeing who will sell to protect profits or minimize losses. Once they've taken a position the stock price will begin to climb toward intrinsic value.
But that's not what happened yesterday. Anavex was the victim of bad timing. A forced Sunday PR because of a weekend presentation + an overall down day in the market led to reduced momentum as money went to the sidelines as fears of recession grow stronger.
You are correct that had this news event been a revenue defining moment it would have had more buyers than sellers. The fact that Avxl closed red doesn't mean the PR data was negative or unimportant. It means that the data was not urgent.
Less sophisticated investors and most traders fail to understand the distinction.
Jeg vil vente på den næste PR før jeg vil tage en beslutning om jeg bliver nødt til at reducere min aktie beholdning (nok 50%) og minimere riskoen da jeg synes "det lugter lidt".
I min alder har jeg ikke tid til at vente i en alt evighed på deres forsøg, som trækker ud og ud. En stor partner nu kunne nok få sat gang i tingene men det ser ikke ud til at ske. -
Jeg har også noteret indlæg i link 2, da jeg læste det første gang.
Men det er nu alzheimersforsøget, der afgør skæbnen for 2-73 i første omgang og ikke PDD forsøgets analyse, som jo modsat ikke afkræfter, at 2-73 virker.
Jeg har svært ved at se, at fda ikke giver approval, hvis forud definerede endpoints opnås med statistisk sikkerhed i nævnte forsøg. Selv hvis det kun er i undergrupper der er signifikans på så er fda interesseret i, at få en behandling ud med meget få bivirkninger.
Alzheimers er virkelig en samfundskristisk sygdom med større og større udbredelse og uden reel behandlingsmulighed.
En anden meget dygtig skribet, som bl.a. skriver på stockwits er Peter Karol. På linket nedenfor og efterfølgende tråd på Ihub er hans mening.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): From Pietrzkiewicz on Stockwits: $AVX...
crescentmotor: From Pietrzkiewicz on Stockwits: $AVXL there you have the Mechanism of Action. Another nail in the coffin of Plaque Theory. So the placebo (sick)...
Men intet er sikkert i biotech og manipulation skal man være på vagt overfor. Og hver investor skal jo gøre op med sig selv, om han/hun vil tage chancen/risikoen....
Jeg holder til enden, idet mange anekdotale historier også overbeviser mig om, at der er nok noget der virker. Samt at bivirkninger ikke er set som et problem.
-
Endnu en AAIC poster fra Anavex
An M1/sigma-1 receptor agonist prevents cognitive deficits, reduces amyloid plaques and neuroinflammation in a transgenic rat model of Alzheimer's amyloid pathology.
-
Anavex 3-71 effektiv i prækliniske forsøg med AD.
Håber ikke der bliver fodret 3-71 til rotterne generelt - de banditter er kloge nok i forvejen

Dette er endnu en brik, der understøtter videnskaben for Anavex`s tilgang, at stimulering af Sigma-1 receptorer spiller en meget afgørende rolle for behandling og endda præventiv behandling af CNS relaterede indikationer.
3-71 er endda nok mere potent og alsidig end 2-73.Måske vi kan ende i plus i dag - vildt!:)
-
Anavex 3 x forsat købsanbefalinger de sidste 3 dage.
Hhv. 40 $, 42 $ og 35 $
-
Anavex Q3 den 9. august!
Webcast kl. 22.30 DK-tid. den 9. aug. 2022.
Link til webcast på Anavex's website www.anavex.com.
Forventer en mere præcis status/tidshorisont på især PDD OLE og AD.
(Har et meget lille håb om TLD for PDD OLE inden den 9. aug.)
De burde også kunne sige noget mere konkret om møder med myndighederne/FDA og forventet opstart af de annoncerede forsøg i PD, Fragile X mm.
De må snart have samlet de nødvendige data for at kunne udforme protokollen i samarbejde med myndighederne for de forskellige forsøg.Håber også på kritiske/nærgående spørgmål fra analytiker, der aftvinger konkrete svar fra Missling.
Evt. nye analytiker, der kan gå lidt tættere/hårdere til CEO`en.Som udgangspunkt er disse lovpligtige Q webcasts ikke noget, der påvirker aktiekursen, men håber vi dog får lidt med noget kød på.
-
Anavex Ved disse Q CC`er er det næsten udelukkende analytiker, der får lov til at stille spørgsmål.
Ved at andre fra bl.a. IHUB har forsøgt at komme igennem, men tror aldrig det er lykkes på nær en enkelt gang.
Hvis bare de rigtig spørgsmål bliver stillet, så er det også fint med mig - synes bare ofte de kunne være lidt mere nærgående/kritiske. Der skal holdes en vis diplomatisk tone og tingene skal pakkes meget ind ved spørgerunden.
Har lykkes med at få skriftlige spørgsmål igennem, eller der blev i hvertfald stillet tilsvarende umiddelbar efter på andre typer CC`er.
Tror jeg efterhånden er blevet blacklistet på mailsiden, når jeg har været lidt for direkte og mindre diplomatisk i mine spørgsmål:)
Det er over et år siden sidste svar fra deres PR på mine mails - udover den årlige nytårshilsen. -
Anavex Deltager på en CC hos BTIG den 9. aug.
Samme dag som Anavex afholder Q3, deltager de på en konference hos en af de analytiker firmaer, som også dækker Anavex - kursmål 35 $.
Det afholdes som en "fireside chat", hvor man via. BTIG kan få en eksklusiv chat med Anavex.
Bliver ofte brugt til at div. interesserede selskaber, kapitalfonde mm. kan få en dialog med ledelsen, uden offentlighedens bevågenhed.
Efterfølgende kan man f.eks. se, at nye investorer har købt sig ind.
Det ikke noget man som mening mindre investor får adgang til. -
Anavex Stimulering af S1R kan både forebygge og forbedre kardioproblemer!
https://molmed.biomedcentral.com/articles/10.1186/s10020-022-00517-1
Prækliniske for viser at stimulering af S1R, har både en forebyggende og afhjælpende virkning på kardioproblemer.
Google oversættelse ( oversæt evt. selv resten )
Aktivering af sigma-1-receptoren udøver kardiobeskyttelse i en gnavermodel for kronisk hjertesvigt ved stimulering af angiogenese
Kernen i hele Anavex`s platform bygger på stimulering af S1R!
Hidtil har de dog fokuseret på effekten i CNS-relaterede indikationer og har som bekendt en hel del kliniske forsøg kørende.
I form af Anavex1-41, har de dog vist, at de udmærket er klar over sammenhæng mellem S1R stimulering og kardiofunktioner - begrænsede midler har dog nok tvunget dem til at prioriterer, hvilke indikationer der skal satses på i første omgang.
https://www.anavex.com/therapeutic-candidatesDenne stimulering af S1R og bl.a evnen til at dæmpe betændelsestilstanden i cellefunktionerne, vil efter min mening komme til at spille en afgørende rolle i fremtidens behandling af en meget stor del af forskelllige indikationer!
Anavex kan være pionererne, der evner at få denne videnskab omsat til gavn for mange mennesker fremadrettet!
God weekend!
-
-
Vi ved, at 2-73 har blodtryksregulerende effekt - så en effekt rigtigt mange steder og mig bekendt ikke med nogen væsentlig negativ påvirkning.
https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-reports-potential-normalization-of-hypertension-with-anavex-2-73 -
En bruger ved navn Jesse Brodkin har over en periode kørt en række meget kritiske indlæg på Twitter. Samme melodi som Adam Feuerstein. Deres stil og tilgang er den samme. Meget kritisk over for det videnskabelige og de stiller en række meget kritiske spørgsmål,men ofte åbne, der kraftigt insinuerer Anavex tilgang er uhæderlig, manipulerende og ikke videnskabelig. Denne tråd er et eksempel..
https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1548399304158547970?s=21&t=CfS6e0F0jxMdW61xNLxpDg
Det rejser naturligvis stor bekymring, hvilket også virker til at være hensigten. F.eks. i denne tråd. https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=169581827
Man skal være varsom med at motiv fortolke, men stilen syntes meget enstrenget, og ikke særlig objektiv.
Her er det godt med gode folk der med fakta kan sætte anklagerne i perspektiv. MayoMobile giver et godt svar, der giver afklaring på en række af de rejste anklager.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): 1. Clearly whatever paper he is quoting...
MayoMobile: 1. Clearly whatever paper he is quoting is nonsense as we have a plethora of company data showing expression of S1R directly correlating to therapeuti...
Det er med at holde tungen lige i munden for vi er i et svært domæne, hvor de økonomiske interesser er store. Anavex har åbenlyst store økonomiske interesser. De kan naturligt have store interesser i at fremstille deres resultater i et positivt lys. Her nyder jeg stor værdi af det aktive investor miljø (bl.a. her på proinvestor), som med faglighed drøfter resultaterne. Objektivt og fagligt.
Jeg syntes dog der er mere og mere støj på bl.a. iHub og Twitter. Shorting syntes, at blive et mere og mere beskidt spil, hvor misinformation og tvivl bliver brugt som effektive instrumenter. Anavex har ikke just brilleret i IR, og har ved flere lejligheder lavet basale fodfejl. Det har medført en åben slagside, der har gjort det nemt at stille spørgsmål og rette angreb, som har fået lov at hænge uafklarede.
Tak til alle jer der bidrager til en altid ordentlig og saglig dialog her på ProInvestor. Det er nogle spændende måneder vi går i møde, så der skal nok blive høj bølgegang.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind