ANAVEX NY TRÅD!! FEBRUAR 2022 POSITIV AVATAR FASE 3!
-
Anavex 3 x forsat købsanbefalinger de sidste 3 dage.
Hhv. 40 $, 42 $ og 35 $
-
Anavex Q3 den 9. august!
Webcast kl. 22.30 DK-tid. den 9. aug. 2022.
Link til webcast på Anavex's website www.anavex.com.
Forventer en mere præcis status/tidshorisont på især PDD OLE og AD.
(Har et meget lille håb om TLD for PDD OLE inden den 9. aug.)
De burde også kunne sige noget mere konkret om møder med myndighederne/FDA og forventet opstart af de annoncerede forsøg i PD, Fragile X mm.
De må snart have samlet de nødvendige data for at kunne udforme protokollen i samarbejde med myndighederne for de forskellige forsøg.Håber også på kritiske/nærgående spørgmål fra analytiker, der aftvinger konkrete svar fra Missling.
Evt. nye analytiker, der kan gå lidt tættere/hårdere til CEO`en.Som udgangspunkt er disse lovpligtige Q webcasts ikke noget, der påvirker aktiekursen, men håber vi dog får lidt med noget kød på.
-
Anavex Ved disse Q CC`er er det næsten udelukkende analytiker, der får lov til at stille spørgsmål.
Ved at andre fra bl.a. IHUB har forsøgt at komme igennem, men tror aldrig det er lykkes på nær en enkelt gang.
Hvis bare de rigtig spørgsmål bliver stillet, så er det også fint med mig - synes bare ofte de kunne være lidt mere nærgående/kritiske. Der skal holdes en vis diplomatisk tone og tingene skal pakkes meget ind ved spørgerunden.
Har lykkes med at få skriftlige spørgsmål igennem, eller der blev i hvertfald stillet tilsvarende umiddelbar efter på andre typer CC`er.
Tror jeg efterhånden er blevet blacklistet på mailsiden, når jeg har været lidt for direkte og mindre diplomatisk i mine spørgsmål:)
Det er over et år siden sidste svar fra deres PR på mine mails - udover den årlige nytårshilsen. -
Anavex Deltager på en CC hos BTIG den 9. aug.
Samme dag som Anavex afholder Q3, deltager de på en konference hos en af de analytiker firmaer, som også dækker Anavex - kursmål 35 $.
Det afholdes som en "fireside chat", hvor man via. BTIG kan få en eksklusiv chat med Anavex.
Bliver ofte brugt til at div. interesserede selskaber, kapitalfonde mm. kan få en dialog med ledelsen, uden offentlighedens bevågenhed.
Efterfølgende kan man f.eks. se, at nye investorer har købt sig ind.
Det ikke noget man som mening mindre investor får adgang til. -
Anavex Stimulering af S1R kan både forebygge og forbedre kardioproblemer!
https://molmed.biomedcentral.com/articles/10.1186/s10020-022-00517-1
Prækliniske for viser at stimulering af S1R, har både en forebyggende og afhjælpende virkning på kardioproblemer.
Google oversættelse ( oversæt evt. selv resten )
Aktivering af sigma-1-receptoren udøver kardiobeskyttelse i en gnavermodel for kronisk hjertesvigt ved stimulering af angiogenese
Kernen i hele Anavex`s platform bygger på stimulering af S1R!
Hidtil har de dog fokuseret på effekten i CNS-relaterede indikationer og har som bekendt en hel del kliniske forsøg kørende.
I form af Anavex1-41, har de dog vist, at de udmærket er klar over sammenhæng mellem S1R stimulering og kardiofunktioner - begrænsede midler har dog nok tvunget dem til at prioriterer, hvilke indikationer der skal satses på i første omgang.
https://www.anavex.com/therapeutic-candidatesDenne stimulering af S1R og bl.a evnen til at dæmpe betændelsestilstanden i cellefunktionerne, vil efter min mening komme til at spille en afgørende rolle i fremtidens behandling af en meget stor del af forskelllige indikationer!
Anavex kan være pionererne, der evner at få denne videnskab omsat til gavn for mange mennesker fremadrettet!
God weekend!
-
-
Vi ved, at 2-73 har blodtryksregulerende effekt - så en effekt rigtigt mange steder og mig bekendt ikke med nogen væsentlig negativ påvirkning.
https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-reports-potential-normalization-of-hypertension-with-anavex-2-73 -
En bruger ved navn Jesse Brodkin har over en periode kørt en række meget kritiske indlæg på Twitter. Samme melodi som Adam Feuerstein. Deres stil og tilgang er den samme. Meget kritisk over for det videnskabelige og de stiller en række meget kritiske spørgsmål,men ofte åbne, der kraftigt insinuerer Anavex tilgang er uhæderlig, manipulerende og ikke videnskabelig. Denne tråd er et eksempel..
https://twitter.com/jesse_brodkin/status/1548399304158547970?s=21&t=CfS6e0F0jxMdW61xNLxpDg
Det rejser naturligvis stor bekymring, hvilket også virker til at være hensigten. F.eks. i denne tråd. https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=169581827
Man skal være varsom med at motiv fortolke, men stilen syntes meget enstrenget, og ikke særlig objektiv.
Her er det godt med gode folk der med fakta kan sætte anklagerne i perspektiv. MayoMobile giver et godt svar, der giver afklaring på en række af de rejste anklager.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): 1. Clearly whatever paper he is quoting...
MayoMobile: 1. Clearly whatever paper he is quoting is nonsense as we have a plethora of company data showing expression of S1R directly correlating to therapeuti...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
Det er med at holde tungen lige i munden for vi er i et svært domæne, hvor de økonomiske interesser er store. Anavex har åbenlyst store økonomiske interesser. De kan naturligt have store interesser i at fremstille deres resultater i et positivt lys. Her nyder jeg stor værdi af det aktive investor miljø (bl.a. her på proinvestor), som med faglighed drøfter resultaterne. Objektivt og fagligt.
Jeg syntes dog der er mere og mere støj på bl.a. iHub og Twitter. Shorting syntes, at blive et mere og mere beskidt spil, hvor misinformation og tvivl bliver brugt som effektive instrumenter. Anavex har ikke just brilleret i IR, og har ved flere lejligheder lavet basale fodfejl. Det har medført en åben slagside, der har gjort det nemt at stille spørgsmål og rette angreb, som har fået lov at hænge uafklarede.
Tak til alle jer der bidrager til en altid ordentlig og saglig dialog her på ProInvestor. Det er nogle spændende måneder vi går i møde, så der skal nok blive høj bølgegang.
-
@ boersboe. @ hyst
Det er noget af en tekst, du henviser til , Boersboe . Det ville tage mig mange timer/dage at læse og forstå teksten. Jeg går ud fra , at du med teksten maner til forsigtighed med at tro på casen , selv om du jo også tidligere har skrevet, at du finder casen interessant?
Tasso skriver et sted , at Anavex KAN være pionererne , for hvem det lykkes at få denne viden om effekten af stimulering af Sigma R 1 omsat til gavn for menneskeheden. Jeg har især hæftet mig ved udtrykket
" dæmpe betændelsestilstanden i cellefunktionerne".
Af og til tænker jeg på Anavex som kejserens nye klæder. Kan det passe??
Spændende er det under alle omstændigheder. Jeg beholder mine få aktier ? -
Anavex. Prækliniske forskning omsat til godkendt medicin.
Al præklinisk forskning skal selvfølgelig tages med et vist forbehold.
Det er ikke sikkert, at man i sidste ende får samme effekt i mennesker, som i mus og rotter, selvom der er et relativt stort sammenfald i mekanismerne.
Hidtil synes det dog, at Anavex har kunnet omsætte mange positive elementer fra dyr til mennesker i flere forskellige indikation, uden alvorlige bivirkninger - ja faktisk i alle dem de har afprøvet især 2-73 i.
Om casen holder hele vejen hjem, får vi snart en afklaring på i specielt AD fase 2/3 forsøget - enten falder hammeren eller så bliver 2-73 en af de mest værdifulde stoffer i medicinverden.
Havde casen været afklaret med en entydig udgang på nuværende tidspunkt, så ville aktiekursen ikke ligge i nuværende leje, men i 100-200 $!
Så ja - intet er afgjort endnu og der vil især i biotek være en høj risiko for, at tingen ikke går som man håbede. Omvendt er det også her, man har muligheden for at få en ekstraordinær stor gevinst, hvis tingene går som alt har peget på hidtil.
Short manipulation og andre økonomiske interesser er fuldstændig ligegyldig i sidste ende - hvis resultaterne er entydige fra især AD, så får vi en afregning som fortjent ifht. videnskaben og ikke fra et pilråddent og grådigt WallStreet. -
At læse Ihub nu om dage er total forvirring. Fyldt med folk der gentager sig selv og indlæg, der er decideret vildledende.
Anavex har selv været årsag til megen polemik, men slet ikke i det niveau som Ihub har udviklet sig til.
Desværre ser det lige nu ikke ud til at rett forsøget (Avatar) ikke giver anledning til ansøgning om approval. Håber at næste uge kunne byde på, at jeg tager fejl

Fokus er rettet på de forestående resultater i fase 2b/3 alzheimers. Forventet omkring 1. Oktober.
Et kik på resultaterne det gamle fase 2a i alzheimers kan ses her:
https://alz-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/trc2.12013Et meget diskuteret forsøg og resultater, som jeg er forholdsvis tryg ved at holde min position på.
Et lille forsøg, der begrænser sikkerheden i konklusionerne, men dog stadig optimistisk mht til det store forsøgs udfald.
Figur 2 viser, at høj dosering af 2-73 giver god effekt på de to målepunkter.
Tabel 3 viser, at MMSE over 20 ved indgang til forsøget forbedrer analysen. Tilsvarende eksklusion af en SIGMAR1 variant samt to COMT varianter.
Netop sidstnævnte tre eksklusionskriterier er gældende i den kommende fase 2b/3 analyse jf Anavex's præsentationsposter side 41 https://www.anavex.com/_files/ugd/79bcf7_02b343eb47da4dfcb7e099f378b3b5f4.pdf
Derfor er det i den sidste linie i tabel 3 (jf første link), at man skal finde bl.a. cohen's d effekten i størrelsesordenen 1 for begge målepunkter - "stor effekt", når man vurderer chancerne for et godt resultat.
Men for det ikke skal være for let så målepunkterne ikke ens fra fase 2a til fase 2b/3, idet et af de to endpoints er ADAS-Cog og ikke MMSE.
Der er dog en god chance for at de to forskellige målepunkter giver samme resultat jf denne artikel
Lidt til nattelæsning

-
Anavex Hyst
Det var ikke for at virke kålhøgen, at jeg blot smed et link her i tråden. Det var for at undgå at gentage mig selv - denne tråd er immervæk en anelse lang efterhånden

Jeg er sundhedsfagligt uddannet og har god indsigt i akut hjerneskade og afledte effekter heraf. Har herigennem også hørt lidt om sigma-1-receptor agonister tilbage i 2018. Har desuden beskæftiget mig en del med præklinisk forskning, hvorfor jeg er bekendt med faldgruber og ikke mindst en del litteratur inden for emnet. Det er med afsæt heri, at jeg indimellem skriver en kommentar hernede.
Typisk lægger jeg en dæmper på stemningen, når jeg synes den bliver lidt for euforisk. Jeg bliver selv let grebet af stemningen som investor - og ja, jeg er stadigvæk ret tungt lastet i Anavex. Jeg har lovet mig selv at holde til casen enten er død eller mange penge værd. Så på den måde kan man sige, at jeg stadigvæk tror på casen... ellers havde jeg jo ikke turde holde min position. På den ande side er jeg også realist. Nedenfor et par af mine tanker om Anavex og forsøgene omkring Anavex.
1) Jeg tror ikke på, at sigma-1-receptoren er nøglen til den hellige gral. Enten søger Anavex alle disse patenter for at beskytte deres medikament, hvilket er meget fair og fornuftigt i et aggresivt og grådigt marked. Alternativt lægger de et røgslør ud, fordi stoffet alligevel ikke er så fantastisk, som de får det til at lyde via alle mulige prækliniske studier og mere eller mindre gode kliniske studier (og afledte data heraf. Nogle af dem så vi med seneste præsentation). Biologi er ikke sort/hvidt og uendeligt komplekst, så det ville virkelig, virkelig overraske mig, hvis en enkelt agonist på en sigma-1-receptor pludselig kan kurere diverse sygdomme. Når det er sagt, så er det ikke utænkeligt, at den kan have en positiv effekt i CNS (centralnervesystemet til de uindviede). Særligt ved kronisk CNS sygdom, tror jeg på der er potentiale.
2) Prækliniske studier er vigtige og skaber typisk vigtig grobund for de kliniske studier. Man kan på ingen måde forvente, at det man finder i en dyremodel kan eftervises i mennesker. Det er der mange årsager til, hvoraf jeg har listet flere i tidl. indlæg. Genetikken spiller ind, men mest af alt er der mange flere ubekendte faktorer som spiller ind på menneskers biologi - faktorer som er svære at implementere i dyrestudier. Det er nok også derfor, at de prækliniske studier ikke for alvor rykker på Anavex' kurs, hvilket i min optik er fair.
3) Jeg synes ikke Anavex kommunikere specielt godt. Jeg har hørt et par oplæg fra Missling samt et par calls, og jeg synes egentlig han forsvarer sig okay. Når det er sagt, så kommer der meget lidt ud til offentligheden. Deadlines skubbes. Små studier tager uendeligt lang tid at analysere osv. Det virker efter min mening uldent. På den anden side har jeg arbejdet i USA, og deres system er rigidt og super bureaukratisk. Det er måske bare tungt og langsomt at bedrive biotech i USA, hvis man ikke vil snydes af de store spillere eller "køres over". Det kan dog undre, at studier som for år siden viste positive takter tager meget lang tid om at blive reproduceret i større studier, så de kan få de godkendelser i hus. Her tænker jeg på de mere sjældne indikationer.
Nå, jeg kunne skrive flere sider om mine tanker, men jeg lader det blive ved ovenstående. Jeg følger med på sidelinjen, og afventer særligt Alzheimers studiet med spænding. Jeg tror på Anavex, men jeg vil omvendt heller ikke blive ekstremt overrasket ved et negativt udfald. PDD ole vil måske kunne give lidt på kursen, men studieforlængelsen er vel ikke ordentligt blindet etc? I så fald vil det helt sikkert få kritikere til at råbe højt, da man altid kan så tvivl om data i disse tilfælde.
PS: Et gammelt velkendt stof som binyrebarkhormon dæmper også betændelsestilstanden i cellefunktioner - via intracellular signalveje. Så heller ikke her kom Anavex først

-
God morgen fra Thailand,
Jeg skal love for at der har været rigtigt mange flotte og inspirerende indlæg her over det sidste stykke tid, det er dejligt at se og at tonen altid er holdt.
Siden Anavex går efter "the holy grail" i CNS; Alzheimer's, vil der altid værre stor interesse og som Budweis skrev, både negativ og positiv.
Ham der Jesse Brodkin er Adam Frankensteins tro følgesvend og skriver intet på Twitter som bekymrer mig, han fik 19 "likes", så tyder på at ikke mange tager ham alvorligt.Boersboe; Mange tak for at få os lidt ned på jorden igen med din tydeligvis store viden om emmet, intet er sikkert før en godkendelse er i hus, sådan ligger landet bare!
Jeg har på fornemmelsen at du er en ret prominent skribent på Ihub (gliterne cykler til jul)? Hvis der er dig vil jeg lige sige at jeg elsker dine indlæg som ofte har en god del toer humør men meget intelligente hvad der ikke altid falder i god jord hos "we got this" gruppen, ha-ha.Jeg er stadig optimistisk, synes man kan se overalt mange positive ting selvom det går laaaaaaaaaangsomt.
Lad os se hvad Tyskeren siger på tirsdag!
-
Anavex Sund, saglig og kritiske debat.
Dette synes jeg udmærker denne tråd om Anavex - tak for det:)
Kigger selv efter de redflags der måtte være i casen. Er også langt fra altid enig med ledelsens ageren og manglende kommunikation med os aktionærer.
Data og div. udtalelser fra f.eks. læger fra sites, har dog hidtil udelukkende været positive.
Synes også de formår at redegøre for deres MOA og samtidig meget tidlig i forløbet begrundet, hvorfor den nu fejlede og hidtil dominerende fedtfjernelsestilgang ikke ville være løsningen i AD.
Kan som tekniker godt lide, hvis man kan redegøre for hvorfor tingene ikke virker. Dette kan ofte danne grundlaget for, hvordan mekanismerne kan komme til at virke.Ja tråden er blevet mega lang og forslår også at vi snart starter en ny.
Ville dog gerne kunne starte med en af de kommende vigtige milepæle, som PDD OLE, AD eller anden afgørende nyhed.
Skulle Anavex mod forventning komme med et eller andet i forbindelse med tirsdagens Q3, så var det måske en mulighed.
I så fald er I meget velkommen til at tage vigtige link mm. med over, så evt. nye og gl. investorer kan få et samlet overblik over casen til dato.En spændende tid de næste uger/mdr. - det kan blive kurs 3 $ eller 50 $!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind