Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Den store skandinaviske spurt

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Kære Vi starter et ny runde af vores Aktiespil op. Denne gang er det lidt anderledes. Lidt kortere og med flere aktier. Vi tager finske, norske og svenske aktier med. Derfor kalder vi det den store skandinaviske spurt. Spillet slutter juleaften, så der er ekstra meget at glæde sig til. I 2013 tager vi spillet til nye højder kan jeg godt love. Du kan tilmelde dig her http://www.proinvestor.com/aktiespil
  • Lytteværdigt guld fra en søulk...

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Spekulant.dkS
    Han blev kastet ud i Londons finansverden da han var midt i 20'erne, skrottede siden alt hvad han havde lært på universitet; intet af det kunne bruges til at tjene penge på markedet, tilgengæld blev han lært op af et par gamle "søulke" og må vel i dag selv siges at være lidt af en søulk hvad trading angår! Lyt til to spændende interviews med Tom Hougaard alias Trader Tom her: http://arkiv.radio24syv.dk/video/7254347/millionrklubben-01-11-2012?start=809 http://arkiv.radio24syv.dk/video/7329242/millionrklubben-16-11-2012?start=384 Har lagt disse interviews sammen med andre interessante op på forsiden af Spekulant.dk - der er også links til et par af Tom Hougaards private sites, finder man under rubrikken "Aktieblogs m.v." Tom Hougaard har medvirket som kommentator i adskillige engelsksprogede finansudsendelser, bl.a. også på CNN: http://www.youtube.com/watch?v=3U3npAT7UtI -- Guide til finanslinks m.v. | http://www.spekulant.dk
  • KANONRESULTAT tirsdag morgen

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    E
    energipriserne brager i vejret og de stigende varmeudgifter betyder at Rockwool har travlt - meget travlt. Den tyske boligmasse er ved at blive gennemisoleret - ny russisk og kroatisk fabrik - hele produktionen er solgt på forhånd. Interessen fra de amerikanske gør det selv folk mht Rockwools produkter er stigende og ny fabrik i USA er planlagt til 2014. På tirsdag får Rockwool sit gennembrud - stigende overskud og opjustering af årsresultatet - kurs 1000 er i sigte
  • Tv2 aktie spil

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Hej, På tv2 Aktie spil kan man nu i dag se at ikke en eneste af os private investorer er i plus. Selv ligger jeg midt i med at tab på over 12.000 kr. ca. Skimtede lige at par af de portefølger i bunden, og de har stort set alle sammen vestas med det største tab. Blot lige en lille tanke - er vi private investorer for dårlige til og skabe et afkast i forhold til bankerne og de mere profesionelle forvaltere. Burde vi sætte vore pensions penge i hænderne på profesionelle forvaltere? Ved godt det lyder kedeligt, men man må vel tænke på ens ve og vel frem for spænding i hverdagen, eller? Nu sætter jeg selv ca. 6.000 kr på pensionskontoen pr. Mdr (den ene er arbejdsgiverens og har ikke rådighed over den) men den anden er privat som jeg har købt aktier for (med et tab på ca. 70% dags dato) - og ja, der er en del i vestas aktier også... Blot lige for at høre jeres tanker her rundt. Mvh. RB
  • KØ VED UDGANGEN

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    skynd Jer ud mens tid er - aktien handles til sølle 3 kr når de nye aktier kommer på markedet
  • Easy Money...

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    De sidste uger op til præsidentvalget fulgte jeg Nat Silvers blog og forudsigelser. Obama kunne statistisk set næsten ikke undgå at vinde. På valgdagen satte jeg så 4000 kr. på Obama til odds 1.25. Easy money. Det interessante er at GOP toppen tilsyneladende var fuldt overbevidste om, at de ville vinde. ( http://hoisonten.b.dk/Event/Hoisonten/56559922 ) At en amerikansk præsidentkandidat befinder sig så langt fra virkeligheden, er dybt skræmmende.
  • TOTALT OVERSET AKTIE

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Rockwool A og B er efter min overbevisning kraftigt undervurderet. Alt tegner til at isolering og brandhæmning bliver stort. Fyring for gråspurvene er yt. Isolering af boligerne og industrien kan skabe beskæftigelse og på sigt spare masser af penge og co2. Jeg spår Rockwool en stor fremtid og en stor fremgang på den danske børs. Den 20/11 kommer regnskabet og jeg forventer at den forsigtige tone bliver ændret til optimisme og opjustering.
  • Genmab hos Jefferies

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Her er lige de ting jeg bed mærke i - ville gerne have skrevet et ordentlig indlæg, men har ikke tid, så det bliver hurtig og kort. Arzerra: Her er Jan stadig meget optimistisk. Rimeligt marked ved godkendelse i front line CLL i kombi med Chlorambucil (midten af 2013) og en GAMECHANGER, hvis de får godkendelse i DLBCL (head to head med rituxan, starten af 2014) - de har gode fase II data (og futility analyse i fase III overstået) og så vidt jeg husker klarede Rituxan sig ikke for godt, så Jan ret optimistisk. GSK sidder jo på Chlorambucil, så mon ikke denne går hjem - Rituxan er heller ikke godkendt i denne kombination, så vidt jeg husker. Desuden sagde Jan at fra vi ser topline data går der 4-6 måneder før GSK/Genmab har skrevet NDA´en og derefter 4-6 måneder før FDA kommer med en afgørelse. Det lugter jo meget af priority review, hvilket overrasker mig lidt ! Så ca. et år efter data kan vi være på markedet. Daratumumab: Data roses stadig til skyerne og mon ikke vi ser Daratumumab nævnt i best from ASH om en månedstid. Eneste nye jeg rigtig bed mærke i her var at den kliniske pakke der er planlagt koster ca. 3,5 milliarder ! Dette bliver hot DuoBody: Jan nævnte at det var forholdsvis nemt at gætte hvem den hemmelige partner er - så mit bud er Pfizer. De gør sig en hel del indenfor ADC og har adgang til "novel drug conjugates and linkers". Desuden blev der to gange sagt, at de ikke var færdige med at lave aftaler i år - så er ret sikker på vi ser en DuoBody aftale i forbindelse med pre-ASH seminaret. ADC: Her synes jeg i princippet der var mest nyt - ikke så meget konkret, men der tegner sig et billede af, at Genmab vil bruge mange resourcer her fremover. Udover at der i branchen generelt er stor tiltro til dette, så tror jeg også at de prækliniske data man har set med Humax-TF spiller er stor rolle i denne fremadrettede øgede interesse. Humax-TF ADC roses igen meget højt. I forbindelse med Dara-Deal CC nævnte Jan også, at der allerede var partnere som er interesseret. Så det bliver spændende at se præsentationen her på pre-ASH seminaret. De sigter jo her mod solide tumorer og markedet her er så mange gange større end indenfor de hæmatologiske indikationer, mener at eks. Topo har nævnt forholdet 9:1 (solide:liquid). Desuden er det selvfølgelig interessant, at Genmab og Seattle Genetics umiddelbart ønsker at holde fast i dette stof, altså igen et udtryk for at det er spændende. Herudover har Genmab samtaler med yderligere 5 mulige partnere indenfor ADC udover Concortis Biosystems som de allerede har et forskningssamarbejde med. Jan sagde selv at det ikke er noget man har talt om offentligt endnu, men nu tages der så småt hul på bylden. Concortis Biosystems er nævnt i deres seneste prospect. Som tidligere nævnt er Genmab ikke færdige med aftale for i år, så mon ikke det snart er tid til en ADC aftale mere - det kunne ligeledes være til pre-ASH seminaret. Mvh Sukkeralf
  • Hjælp en PIer i sin kamp efter guldet ( weekend Indlæg )

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Hjælp en Ven og forum kammerat. Kære skribenter på PI Det er med stolthed at jeg kan berette at en vores Pete er med hen over bjerget på EI. Pete ligger nr.3 og har kæmpet ihærdigt for sin plads. Skulle vi ikke give ham en hånd og et like på EI http://www.euroinvestor.dk/ei-nyheder/2012/11/16/malurt-i-bjergtroejen-og-alpehuen-i-gult-i-den-store-debatkonkurrence/22145
  • Apple årsregnskab

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    q4 omsætn 36 mia (forecast 34), EPS 8,67 USD (forecast 7,7) = pænt, men de vokser langsommere nu. Års EPS 44,2 USD. Ved kurs 600 er bagud PE nu 13,6. Ved kurs 442 er PE 10
  • SPPI's ændring i pipeline

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    cyberC
    Jeg har lige et hint til dem, der tvivler på, at CUP-indikationen rent faktisk har ligget i Spectrums pipeline, derfor har jeg uploadet en wordfil med billedet, håber det virker som altid her på PI.. 62282_SPPI_pipe.docx
  • En potentiell tiodubblare

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Flera miljarder i skatteavdrag, kraftigt effektiv substans mot fetma, stimulansfri ADHD-substans med god effekt och utan sedvanliga biverkningar, stor fastighet med massor av forskningsutrustning bara för att nämna några av tillgångarna. Och alltihopa till ett pris (enligt börskursen) om 100 miljoner... Omfattande och initierad analys på detta helt bortglömda bolag på: http://blogg.passagen.se/klarsynthet/date/20121109 Har ni gissat bolaget än? Nej, tänkte väl det. Det har nog ingen, för än så länge har marknaden inte fattat hur det ligger till. Men nu är det bara en tidsfråga innan det brakar loss.
  • Gennemsnitsmetoden, SKAT total forvirring

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Hej. Jeg er begyndt at købe aktier, og jeg har på nuværende tidspunkt investeret i 5 forskellige selskaber i C20. Jeg troede, indtil i dag, at jeg havde styr på det med betaling af SKAT af gevinst minus tab. Jeg er nu blevet meget forvirret efter at have opdaget "gennemsnitsmetoden". Jeg har forsøgt at læse om metoden på diverse hjemmesider, men jeg kan ikke regne den ud. Så jeg håber, at jeg kan få besvaret disse spørgsmål: Skal gennemsnitsmetoden bruges, hvis jeg sælger alle mine aktier i et selskab, eller bruges den kun, hvis jeg løbende køber flere aktier i samme selskab? Jeg er meget i tvivl om udregningen. Jeg er også i tvivl om rubrikkerne hos SKAT. Skal jeg oplyse noget til SKAT, eller får de oplysningerne automatisk? Er det selvangivelsen, som jeg skal udfylde, eller årsopgørelsen? Hvilke rubrikker skal udfyldes? Jeg er bare interesseret i at købe nogle aktier og sælge dem alle sammen. Jeg er ikke interesseret i at købe flere af samme Aktie. Hvis jeg sælger en Aktie med tab, hvordan modregner jeg tabet i gevinsten? Modregner jeg den samlede gevinst minus tab, og så udfylder en rubrik hos SKAT på årsopgørelsen, eller er det meget mere kompliceret? Eller er det så enkelt. Lige nu har jeg ingen problemer, så længe jeg ikke sælger noget. Er der en som kan meget simpelt forklare en nybegynder, hvordan jeg beregner og registrerer tab/gevinst, når jeg sælger alle aktier i et selskab? På forhånd tak....
  • SAS:Fusion

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Hvis SAS kommer ud i weedenden med en meddelse om fusion,så åbner den langt over kurs 10++ Mandag.
  • "omkostningseffektivitet" - nyt buzzord i hospitalsverdenen

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    AlbertoA
    "Det er ikke omkostningseffektivt. Sådan lyder vurderingen af brugen af lægemidlet Zytiga mod prostatacancer. Det ansete Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm er holdt op med at behandle uhelbredeligt syge prostatapatienter med Zytiga, fordi det er for dyrt." (MedWatch) I foråret vurderede jeg, at biotech ikke var der, jeg skulle opholde mig investeringsmæssigt - i hvert fald for en stund! For at udvikling af lægemidler skal kunne betale sig, skal der selvfølgelig være et fornuftigt forhold mellem de meget store midler, der skal kastes i forskningen og den indtjening, det efter godkendelse kan genereres ved salg (- et parameter her er selvfølgelig bla. længden af patentet og beskyttelsen mv.) På begge sider i dette regnestykke ser jeg biotechindustrien som sådan presset: Til den ene side mindre risikovillig kapital med større krav til tidsoptimering, omkostningsstyring, afkastsikring mv. Innovationsmiljøet er trængt - det HAR vi set......Til den anden side - som vi jvf. ovenstående citat begynder at kunne skimte nu - stigende krav fra bla. trængte sundhedsvæsener i trængte statsbudgetter om - "omkostningseffektivitet" og sikkert snart hurtigere adgang til kopimedicin (kortere patenter), mindre profitrate mv. Dette afsætningsmæssige pres vil så virke tilbage på investeringslysten mv. og jeg aner en ond spiral: Sværere vilkår for markedsentréen - både effektivitet og sikkerhed i et produkt vil blive sat yderligere under lup, sværere vilkår for profitgenereringen - pres på patentperiode, pres på pris = endnu sværere investeringsmiljø! Vi ser Dendreon have store problemer med Provenge, fordi behandlingsmåden er tung og omkostningstung. -Her er Bavarians store konkurrencefordel - som vi diskuterede allerede i det tidlige forår - at behandlingsmetoden er ukompliceret og behandlingens pris derfor væsentlig lavere. Den slags konkurrenceparametre vil i den nære horisont blive væsentlig skærpet! Til sidst er jeg nysgerrig mht. virksomheder, der fokuserer på effektivisering og behandlingsbesparelser: screenings og test, diagnoseoptimering og tilpasning til behandling og andre tiltag, der for alvor kan rykke ved det omkostningsniveau, sundhedsvæsenet i øjeblikket kæmper en umulig kamp for at få lov at opretholde. Bio Porto er vist sådan ét? -Og så er vacciner jo også med på positivsiden: Så Bavarian Nordic har jeg slet ikke opgivet - tværtimod! -Prostvac. ligner mere og mere en vinder: God bivirkningsprofil, god "omkostningseffektivitet", måske mulighed for at behandle tidligt i forløbet - alt sammen gode features i fremtidens hårde investeringsmiljø! A
  • BioPorto..

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Efter jeg læste regnskabet, kom jeg til at tænke på investorpræsentationen for præcis 2 år siden. du kan se den på linket nedenfor, og jeg har lige afskrevet Theas ord. http://www.proinvestor.com/aktier/Bioporto+/BIOPOR.CO Efter 38.10 min. Samtidig kører vi med en partnerskabsaftale, eller distributionsaftaler med de her store globale diagnostiske spillere, det vi gerne vil, er selvfølgelig at levere i 10, 20 liters dunke, testmateriale som de selskaber så selv kan putte på deres test apparater verden over. Det der nok vil ske er at man har en indledende periode hvor man har lov til at sælge til deres distributører, men med vores logo, og vores navn. Så det er ikke sådan at vi bliver nødt til at indgå en endelig aftale med de her store selskaber, som Roche, Siemens, Ortho, og hvad de hedder allesammen. De selskaber vil meget gerne have vores test, men det tager tid, Igen. Det er store selskaber, det er supertankere der skal vendes, de skal forberedes til at tage nye test ind, de skal validere testen, det skal være på deres måde. Så lille bioporto der plejer at være vant til at kunne gøre det sådan og sådan.. Når man rammer ind i de her, er det altså noget med at prøve at være tålmodig, og øhh, det kan godt være lidt udfordrende engang imellem. men vi skal nok nå de her selskaber. Og uddrag fra regnskabet: Endvidere har verdens største diagnostiske selskab, Roche Diagnostics, der er markedsledende inden for de analyseinstrumenter som The NGAL Test anvendes på, i september informeret om The NGAL Test. Informationen, der er modtaget hos alle lokale afdelinger af Roche samt hos salgssamarbejdspartnere, anerkender anvendelsen af NGAL i forbindelse med diagnose af akut nyreskade. Endvidere informerer Roche om The NGAL Test fra BioPorto og henviser direkte til den tekniske validering på flere af Roches instrumenter samt til kontaktinformation til BioPortos salgsteam. Meddelelsen har indledningsvist skabt samarbejde mellem Roche afdelinger og BioPortos egne distributører i nogle lande om markedsføring af NGAL testen. Roches information vedrørende NGAL og BioPortos The NGAL Test er en måde at give kunder hurtig og nem adgang til testen. Det ventes imidlertid blot at være første skridt i retning af et mere omfattende samarbejde omkring udbredelsen af The NGAL Test. BioPorto forhandler med flere regionale- og globale instrumentleverandører, og forventer at kunne etablere det næste samarbejde om markedsføring af The NGAL Test i indeværende år. Fill
  • Clavis Pharma bedre en Lotto

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    golfhouseG
    Nok bummede de ud på deres første forsøg, men hvad hvis andet bliver godt? Clavis Pharma Clavis Pharma kollapset fullstendig etter negative resultater fra deres LEAP-studie. Aksjen stupte hele 87,88 prosent før den sluttet på 8,00 kroner. Resultatene for selskapets produktkandidat CP-4126 viste ingen medisinsk effekt utover dagens standardbehandling av langt fremskreden kreft i bukspyttkjertelen. Vi har forberedt oss på to skudd mot mål. Vi bommet på det første, men har en ny sjanse med CLAVELA-studien, sier adm. direktør Olav Hellebø i en kommentar. For en måned siden sendte Marianne Skeisvoll Bjørnsen, analytiker i DNB Markets, ut en kjøpsanbefaling på Clavis Pharma. På det tidspunktet ble Clavis omsatt for 63,30 kroner, og analytikeren konkluderte med et kursmål på 110 kroner. -Caset er forbundet med høy risiko frem til resultatet fra studiet foreligger, understreket analytikeren. Hennes worst case-scenario var at aksjen kunne falle til 18 kroner. I samme rapport utarbeidet hun også et bullcase, hvor kursmålet ble satt til 365-680 kroner. http://www.hegnar.no/bors/article710898.ece
  • Hvor er Bert og Vestas, del 2

48
    0 Votes
    48 Indlæg
    0 Visninger
    HjulmandH
    Jeg gav et lille indblik i mine overvejelser, mens jeg gjorde terrassen vinterklar. Nu er Q3 så leveret og vi er lidt klogere....Måske. Her er lidt strøtanker. Er Bert Nordberg og resten af Vestas bestyrelse vejet og fundet for lette? Jeg og andre, har haft overvejelser om, hvorvidt BN og Co. allerede i Q1 burde have vidst, at der ville være vanskeligheder med cashflow? Burde en Vestas ledelse kunne forudse et faldende salg, qua finanskrisen, USA-valg, EU-gældskrisen m.m.? Burde Vestas have lavet en Emission i foråret, frem for en "kassekredit"? Absolut. Der havde ikke været en eneste analytiker eller aktionær, der ville blinke med øjnene, hvis BN i foråret havde meldt ud, at han nu havde gennemanalyseret situationen og en midlertidig bankaftale var nødvendig, men for at sikre Vestas mod at komme i lignende situationer, er en Emission nødvendig. Det samlede analytikerkorps ville tisse i bukserne af glæde, hvis de oplevede en bestyrelse der både beherskede rettidig omhu, forudseenhed og ansvarlighed. Hele tre ting, på en gang, og ikke set i flere år. Men at meddele os, at Vestas har et positivt problem, der er løst ved en udsættelse af en stresstest, har nu vist sig at være tæt på inkompetence. Jeg har ligeledes efterlyst krisestyring, og den er begyndt at virke. BN og Co. er sat til at drive et selskab i krise, tilmed i en branche i dyb krise. Et godt 2012 ender snart, og jeg tror ikke at ordretørken stopper her. 2013 bliver svær, men det gør 14 og måske 15 også. Jeg er ikke sikker på, at 16.000 ansatte er det rigtige antal. Men det er vigtigt at bemærke, at Vestas ordretilgang i 2012 er forholdsmæssigt meget stærk, så det kan ikke være helt galt med pris og kvalitet. Jeg har heller ikke lagt skjul på, at jeg tror på Vestas nye ledelse, for så længe de ikke er grebet i tidligere tiders synder, må der vises tillid. Først og fremmest skulle de have en chance for at vise deres værd, men også fordi de har en enestående chance for at vise ny vilje til information, troværdighed og gennemsigtighed. Jeg mener faktisk, at informationen ifm. Q3 er bedre end længe set. Min teori om at Vestas prøvede at drive aktiekursen op, viste sig ikke at holde. Men det ændre ikke ved, at Vestas har behov for en kapitaltilførsel, og 500 mio. har vist sig at være et rigtigt godt gæt. En Emission på 16 kr. pr. Aktie, er en meget stor procentdel, hvis man sætter det i forhold til den nuværende Aktiekurs. Men problemet er som bekendt at Vestas også skal bruge penge til at udvikle V164, anslået 2 mia. Nogle vil så mene at det allerede er indregnet i budgetterne, men jeg antager en logisk vinkel på det. Hvis Vestas ikke har brug for de 2 mia., hvorfor forhandler de så med MHI og leder efter en partner/investor? Det er altså 19 milliarder gode danske kroner, Vestas skal ud og hente, eller 80 kr. pr. Aktie. Troldmanden har formentlig ret i sin antagelse om, at Vestas ikke igen vil sælge ud af arvesølvet, og dermed ikke vil dele ud af patenterne til en evt. partner. Det er højst sandsynligt årsagen til at forhandlingerne med MHI står stille. Hvad skal MHI med et samarbejde, hvis de ikke kan gøre nytte af Vestas patenter i USA? Jeg tror ikke mere på en opsplitning af selskabet og et partnerskab med MHI for offshore-delen. Jeg tror ikke på et partnerskab med MHI, overhovedet. MHI vil ikke være partner, de vil være medejere af hele Vestas, og det er foreløbig afvist. Jeg ser ikke en bedring i branchen de næste par år. Dermed ser jeg heller ikke mulighed for at Vestas kan klare sig uden en investor/partner, medmindre Vestas stopper, eller i bedste fald udsætter, udviklingen af V164. Og det ville være første skridt mod enden. Som jeg ser det, har Vestas tre valgmuligheder, enten at sælge ud af arvesølvet, at stoppe udviklingen af selskabet eller en 2 mia. Emission. Vi er ikke blevet præcenteret for en Emission ifm. Q3, fordi Vestas stadig håber på en partneraftale. Hvis der kommer en aftale, vil det drive aktiekursen betydeligt op, og en Emission på 16 kr. pr. Aktie vil derfor være langt mere tålelig, hvis den overhovedet er nødvendig. Vi ved jo, at pengene kommer ind i 2013, så bankerne vil nok være noget nemmere at tale med, hvis de kan vifte med en 2 mia. aftale. Men aftalen er der altså ikke, og pengene skal ind i år. Så en Emission uden partneraftale, og dermed en holdbar løsning, er meget mere sandsynlig nu. Støtten ved kurs 30 holdte ikke længe, og selv om støtten ved kurs 25 er noget større, så tror jeg heller ikke på, at den holder, og vi vil muligvis se ny lavere bund. K1 er i så fald udsat til tidligst foråret 2013. Kurs 10 - 15 kan nu ikke længere udelukkes, hvis der kommer en 500 mio. Emission uden en partneraftale. Tilbage til mit første spørgsmål, er Bert Nordberg og resten af Vestas bestyrelse vejet og fundet for lette? Nej. Skaden er sket langt tid før, den nuværende ledelse, minus DE. Vi ser rent faktisk krisestyring, nu. Vi ved, at bestyrelsen arbejder aktivt for at finde løsninger. Men som verden er skruet sammen nu, så finder man ikke bare 2 mia. og selv om bestyrelsen knokler, så er det ikke sikkert de løber stærkt nok. Det er før set, at bestyrelser til sidst føler sig nødsaget til at anbefale et salg af selskabet, til en meget lav pris, som eneste løsning på kapitalmanglen. Når jeg efterrationalisere på mit ønske om en partneraftale, så vil jeg nu helst være foruden. Jamen, hvad så? Aktiekursen er i forvejen banket i bund, og er langt lavere end den reelt burde være. Når kursen nu engang er i bund, så kan vi lige så godt justere aktiemængden til kursen. Tillid er det helt centrale nøgleord i en sådan øvelse. Tillid til, at hvis der laves en plan for fremtiden, så holder den. Hvem har jeg, I og den samlet øvrige analytikerkreds tillid til, og som også kan være investor? ATP. En redningsplan der ikke vil slagte aktiekursen kunne være: Rettet Emission på 1 mia. Euro med ATP. Yderligere Emission på 0,8 - 1, 0 mia. Euro (op til 32 kr. pr. nuværende aktie) Fortsat tilpasning af arbejdsstyrken i Vestas, og speed på udviklingen af V164. Se det tror jeg, vil blive positivt modtaget. Det vil sikkert ikke få kursen til at springe op, men det vil danne et solidt fundament for selskabet, skabe ro og ikke mindst sikre Vestas på danske hænder. Men jeg er ikke den eneste der kan sætte den scene, hvorfor sker det så ikke? Hvad ved vi ikke? Konklusion: Hvis der kommer et bud, tror jeg ikke det bliver på mere end kurs 40 - 50. Mit mål er nu, at reducere GAK fra ca. 100 til 40. Nok for denne gang. Hjulmand
  • fradrag for tab på aktier

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Ja nu spørge den dumme igen men er jo med af udnytte alle de klove folk her inde. ER fordi jeg har nogle nokia aktier og som de fleste nok ved har de gået en vej og det er ned fik tik kurs 4.2 og efter ms ikke kommer med windows phone 8 til de nuværende Vil jeg godt lige se lidt fra side linje. Og da der snart er Q2 som jeg er lidt bladnet for hvad man skal forvente af hælder nok til endnu en skuffelse så til spøsmålet. Vis jeg sælger dem nu er det med 50% tab men så vidt jeg kan læse inde på skat er det ikke som sådan en dårlig ting da jeg vil kunne trake det fra min udbytte/dividend samt evt. kommende salg gevinst på andre og det er tids ubestemt og forsetter til de kommende år vis det ikke bliver brugt det lyder bare næsten for godt til det kan være sandt ? for det vil jo sige vis din investering horisont bare ikke er i næste uge så gør det ikke så meget man rammer en Vestas eller for mig en Nokia da det over tid vil være lige meget ? håber nogle lige kan be eller afkræfte det for syns næsten det lyder for godt ps vis der er noget der er ufostårlig så bare spørg så vil jeg prøve af omformulere mig tager det ikke ilde op
  • Novos nye insuliner består i USA

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    tumle1969T
    Novo Nordisks nye moderne insuliner, Tresiba og Ryzodeg, er sluppet igennem nåleøjet hos ekspertkomitéen under den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA. Eksperterne har sent torsdag aften dansk tid anbefalet at udstede markedsføringstilladelse til Novos insuliner. Det sker med opbakning fra otte eksperter. Fire eksperter er imod. Med anbefalingen følger som ventet krav om, at Novo Nordisk gennemfører et stort post-markedsføringsstudie af eventuelle hjerte-kar-mæssige risici. Novo havde inden afstemningen selv tilbudt at gennemføre studiet. Eksperternes vurdering af Tresiba og Ryzodegs fordele og ulemper er alene at opfatte som en anbefaling til FDA, der i sidste ende træffer den endelige beslutning om eventuel markedsføringstilladelse. FDA følger dog som regel eksperternes indstilling. Analytikere anser en godkendelse af Tresiba i USA for at være af stor betydning for Novos vækstmuligheder. Det franske medicinalselskab Sanofi sidder solidt på det amerikanske marked for langtidsvirkende moderne insuliner med sit middel Lantus, og Tresiba spås på sigt at kunne gøre indhug i Lantus' markedsandel på godt 80 pct. "Det er vigtigt, at Tresiba godkendes lige netop i USA. Sanofi venter et salg af Lantus omkring 35 mia. kr. og 60 pct. af salget relaterer sig til USA," sagde analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen til Ritzau Finans op til mødet. Tresiba er i forvejen godkendt i Japan, og et ekspertpanel har ligeledes anbefalet midlet godkendt i Europa. Sydbank estimerer et topsalg af Tresiba på 22 mia. kr. samt et topsalg af Ryzodeg i omegnen af 14 mia. kr. Heraf ses det amerikanske marked udgøre omkring halvdelen af salgspotentialet. *****bør iøvrigt nævnes at Novo er steget over 7 procent på den amerikanske børs, så vi bør have noget at glæde os til i morgen