Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Vestas kurs i denne uge

43
    0 Votes
    43 Indlæg
    0 Visninger
    golfhouseG
    Kom med dit bud på ugens hight. og gerne uden en masse begrundelser. Og husk lige det er sjov, med et gran alvor og ingen mobning ud fra dette
  • hvorfor små i bull certifikater ?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    T
    jeg har nogle bull certifikater i nokia og undre mig lidt over hvorfor jeg kan se i seneste hanlet af nogle kun har købt 20stk til hvad der svare til 559 kr jeg ved godt af det bull certifikat er med X3 gareing men kun af købe for 559 og så med gebyrrene virker det bare meget lidt. så tænker er det bare for af få kursen op eller er der bare ikke en højer mening med det ? https://www.nordnet.dk/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=79188&marketid=24
  • KLODEN SMELTER

54
    0 Votes
    54 Indlæg
    0 Visninger
    E
    ifølge FN rapport vil klodens temperatur stige med 4-5 grader i dette århundrede. Har I tænkt på hvad det vil betyde for den menneskelige race? Global opvarmning kan udslette os - dag efter dag fortsætter vi med at brænde fossile brændstoffer af som leder til jordens undergang. Millioner af biler kører rundt hver dag over hele kloden og sviner atmosfæren til. Alverdens kulkraftværker hjælper godt til. Helt ærligt venner - vi må sadle om - den går ikke længere - bægeret er allerede halvtomt. Vi må hurtigst muligt ændre adfærd - satse på sol og vind - købe el-biler. Her vil VESTAS komme til at spille en central rolle. Vindkraft kan oplade alle vore el-biler og håber jeg være med til at sikre jordens fremtid.
  • De er "billige" og de vækster

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Min vedhæftet fil er 2 artikler fra nordea, her i november måned. Jeg finder Volkswagen og Allianz meget interresante og vil meget gerne høre nogle af jeres meninger omkring disse 2? De ser dog pt meget overkøbte ud... 62763_3_tyske_vaekstmaskiner.docx
  • Farvel Nokia...goddag TOPSIL

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Jeg er godt nok blevet forvænt med at tjene kassen så derfor har jeg solgt NOKIA med kanon fortjeneste og gået all in (hvad ellers) i Topsil. En virksomhed der lover udbytte ser jeg som over kronen hurtigt igen. En bekræftelse af dette til næste regnskab og yderligere tal på bordet for deres "nye" strategi, ja så er vi forbi kronen. Andre der har set lyset end mig?? Venligst Boris
  • Ny vetenskaplig artikel kan höja NeuroSearch!

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Ny (ännu ej publicerad) vetenskaplig artikel som visar att det kan vara möjligt att eliminera biverkningarna hos Tesofensine! Läs vidare på: http://blogg.passagen.se/klarsynthet/
  • NeuroSearch - Ny(het) information!

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Ett av NeuroSearchs intressebolag röner stora framgångar. Läs mer på http://blogg.passagen.se/klarsynthet/ Precis som i princip samtliga andra tillgångar är aktierna i bolaget bokförda till noll i NeuroSearch...
  • Udbyttebeskatning

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Jeg har aktier i Energy Transfers Partners. Det er et Amerikansk firma og de er børsnoteret i USA. Som bekendt så trækker USA 15% a/c udbytteskat og det svarer jo fint til hvad det er aftalt de skal have jfr. dobbeltbeskatningsaftalen. Men så alligevel ikke, for nu er der på mit aktieudbytte, fra mine ETP aktier, trukket 35% a/c skat i USA. ER der nogen der har en god forklaring på dette?
  • En investors indre dialog

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Husk altid at lytte til kritik. Glem aldrig din Fundamental analyse. Køb når de andre skriger sælg og omvendt. Let at sige. Svært at følge [image: 62734_315810_519323828087617_1755740732_n.png]
  • Ingen sammenhæng mellem omkostninger og afkast - ATP

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Det kommer ikke bag på mig. http://www.atp.dk/wps/wcm/connect/c84d90804d8e678abc62fc64c3c32644/faktum_110.pdf?MOD=AJPERES
  • GÅR SOM VARMT BRØD

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    NOKIA Lumia 920 og 820 er de mest solgte NOKIA telefoner de sidste 10 år - NOKIA har ramt plet denne gang og det ses på aktiekursen - 30% på 1 måned. Produktionen kan ikke følge med - alt bliver revet ned fra hylderne og julehandelen nærmer sig. Det øgede salg kan snart ses på bundlinien sammen med de store besparelser de har gennemført. Krystalkuglen siger NYTÅRSRAKET.
  • Hjælp til eksamensprojekt på UNI.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Kære Proinvestor, Jeg har i længere tid fulgt med herinde uden at være aktiv. Jeg har dog nu brug for hjælp til et eksamensprojekt på HA - studiets 5. semester. Det er i et nyt fag der hedder "An introduction to economic history". Vi skal i dette fag skrive eksamen, som var det et BA - projekt. Jeg har valgt at skrive om bankernes involvering i kriser. Her kigges der på krisen i 30´erne og en sammenligning med den nuværende krise. Det jeg mener med involvering er hvordan bankernes system er bygget op og derfor ikke hvilke banker som klarede sig bedre end andre, men slet og ret litteratur til hvordan bank systemet fungerede/fungerer. Der hvor jeg har brug for hjælp er på materialet. Jeg har simpelthen problemer med at finde relevant litteratur omhandlende netop dette fra 2000 og frem. I kan se min disposition herunder: Disposition: Indledning (1 ½ side) På baggrund af bogen redegør for hvordan banksystemet er bygget op og hvilken rolle banker har. (3 sider) Redegørelse for banksystemet i Vestlige verden 1920-1940 og hvilke tiltag der på baggrund af krisen blev vedtaget (3-4 Sider) Redegørelse for banksystemet i den vestlige verden fra 2000 til nu. (3-4 Sider) På baggrund af ovenstående sammenholdes de to perioder. ( 3-4 Sider) Diskussion og konklusion (4 Sider) Indtil videre har alt interesse også litteratur omhandlende krisen i 1930. Håber der er en venlig sjæl eller to som vil bidrage! Jeg ved ikke om indlægget kommer i den rigtige kategori, ellers må i flytte den
  • Tror Vestas har nået bunden

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    RoxyTrooperR
    Dels sidder de rigtig godt på Australien, hvilket jeg ikke vidste ... Dels er CO2-problematikken blevet forstærket i kraft af endnu højere forventninger til jordens temperaturstigninger, +4 grader celcius, hvilket i praksis betyder +8 grader ved nordpolen ... ikke godt ... Dels er der tilsyneladende endnu håb omkring et samarbejde med Mitsubishi ... men selv hvis det glipper, tror jeg at kurs 25 er bunden ... Problemet er dog som bekendt at investeringerne i alternativ energi afhænger af staterne, dvs. politikerne, som jo bliver negativt påvirket af de negative økonomiske udsigter ... men jeg tror godt de kan se lidt længere frem i tiden ... dog måske ikke USA ... PS. Jeg har lige købt lidt i kurs 25.40, og hvis/når den kommer tæt på de 25 igen, så køber jeg endnu flere ...
  • Zealand Pharma

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    nohopeN
    Zealand er ved at få en GLP1 godkendt til brug sammen med Sanofi´s Lantus. Sanofi ejer rettighederne til Lyxumia. Umiddelbart har midlet kun interesse sammen med Lantus, men på sigt kan det måske bruges alene. Indtægter skal derfor foreløbig kommer fra procenter af Sanofis salg af midlet i kombination med Lantus, hvor Zealand så skal have procenter-10 %. Det et genialt for Sanofi, idet Lantus har patentudløb i 2015 - nu kan det så udskydes 10-15 år. Det er kort sagt min opfattelse af tingenes tilstand - men så tænker jeg: Hvad nu hvis Lantus har en en nohope II siddende i markedsføringsafdelingen og han beslutter sig for at forære Lyxumia væk ? eller i det mindste sælge det billigt ? Sanofi vil så fortsat score kassen på Lantus og Zealand vil ikke få andet end håndører? Jeg regner med der er nogen der er uenige, men lad nu være med at skrive, at sådan kunne Sanofi ikke finde på at gøre - det kan de. Ingen branche er mere rådden end medicin - selv snehvide Novo har sorte hænder ind imellem.
  • POT

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Martin_NYSEM
    Hmm, man bør kunne lide en virksomhed, som selv står for så stor en andel af verdensmarkedet, at man kan tilpasse sin produktion og derigennem kontrollere markedsprisen... long term, up we go. Længere analyse underway.
  • GSK begynder at eksevere på sin nye opkøbsstrategi.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Og inden I får glade tanker om et andet Biotekselskab, så er der effektivt lukket af for den slags med Janssens overtagelse af 10,7% af Genmab http://www.gsk.com/media/press-releases/2012/GSK-announces-agreement-in-principle-to-increase-its-stake-in-GlaxoSmithKline-Consumer-Nigeria-PLC.html http://www.gsk.com/media/press-releases/2012/GSK-initiates-voluntary-open-offer-Consumer-Healthcare-subsidiary-India.html
  • Uddannelse - økonom/børsmægler lign.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hej alle sammen Jeg er en dreng på 16 år og går pt. på efterskole. Lige nu skal vi skrive en opgave, om vores fremtidige uddannelse/job. Jeg tror gerne jeg vil være økonom eller måske børsmægler, grundet min interesse i handel med aktier. Der er bare, det at vi skal snakke med en som enten arbejder som ens fremtidige drømmejob eller en som har taget samme uddannelse. Derfor ville jeg høre om der var nogen som har taget fx. en Cand. Merc., HD uddannelse eller lign. men en som arbejder som Økonom eller børsmægler ville også være fint. Så hvis der er nogen derude kunne jeg godt tænke mig at vide ting som: Hvordan er uddannelsen? Hvordan er undervisning? hvad kan man blive? andre erfaringer. Hvordan foregår en normal dag? (job), hvilke udfordringer er der?, hvad jobbet kan gå ud på osv. Mvh Kent
  • Renten er nul

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Talte forleden med underdirektøren i en bank. Jeg sputgte om det kunne være rigtigt, at det solcelle lån jeg fik i danskebank for et år siden til en rente på 5,85 nu koster 8,9 i rente. Danske bank siger at de har store omkostninger til funding af deres udlån. Det kunne han ikke forstå og sagde at det stort set ikke kostede dem noget at låne penge i øjeblikket. Danske bank har jo nok de samme betingelser som en lille bank. Danske bank score kassen og hvis det er rigtigt at de ikke giver noget for at låne penge til udlån, så lyver de mig og flere af deres kunder lige op i ansigtet. Nu må der da snart være nogle som tager fat i nakken på de fede banker og får sat en stopper for dette, det kunne jo være dem som vi har stemt på til at varetage den almindelige borgers rettigheder. Skal så lige nævne at min bankrådgiver betaler 2 procent i rente for at låne i danske bank, tror ikke de sætter penge til på at låne ud til deres ansatte. Kunne være sjovt at høre fra nogen som havde haft samme oplevelse. Venlig hilsen bankkunde iden danske bank ( gør det du er bedst til det gør vi) ja de stjæler folks penge. Stop DET TYVERI danskerne var med til at redde bankerne takket være et godt velfærdssamfundet. Men hvorfor skal vi straffes???????
  • Update på Vestas Q&A på PI

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    AdministratorA
    Hej alle Vi har nu 24 aktionærer og 223.256 navnenoteret aktier. Hvis I har nogle spørgsmål så kontakt [email protected] God weekend, ProInvestor
  • Salg af Talinay-projektet

42
    0 Votes
    42 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Vestas har, klogeligt synes jeg, valgt at sælge sit eget 90 MW-projekt i Chile. Det giver en hel del millioner EUR til balancen. Er der nogen i forum der har et bud på salgsprisen?