Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

fradrag for tab på aktier

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • T Offline
    T Offline
    tola5
    wrote on sidst redigeret af

Ja nu spørge den dumme igen 🙂 men er jo med af udnytte alle de klove folk her inde. ER fordi jeg har nogle nokia aktier og som de fleste nok ved har de gået en vej og det er ned fik tik kurs 4.2 og efter ms ikke kommer med windows phone 8 til de nuværende

Vil jeg godt lige se lidt fra side linje. Og da der snart er Q2 som jeg er lidt bladnet for hvad man skal forvente af hælder nok til endnu en skuffelse så til spøsmålet.

Vis jeg sælger dem nu er det med 50% tab men så vidt jeg kan læse inde på skat er det ikke som sådan en dårlig ting da jeg vil kunne trake det fra min udbytte/dividend samt evt. kommende salg gevinst på andre og det er tids ubestemt og forsetter til de kommende år vis det ikke bliver brugt det lyder bare næsten for godt til det kan være sandt ? for det vil jo sige vis din investering horisont bare ikke er i næste uge så gør det ikke så meget man rammer en Vestas eller for mig en Nokia da det over tid vil være lige meget ? håber nogle lige kan be eller afkræfte det for syns næsten det lyder for godt

ps vis der er noget der er ufostårlig så bare spørg så vil jeg prøve af omformulere mig tager det ikke ilde op 🙂

1 Reply Last reply
    0
    • T Offline
      T Offline
      tola5

tak for svaret ja helt lige meget er det ikke men det hjælper

1 Reply Last reply
      0
      • T Offline
        T Offline
        tola5

har lige et tillæg spøsmål har google lidt og og nogle skriver det er lovligt men under mig over det

laver iige eksempel her
        jeg har køb for 6000 nokia aktier 4.23 de er så faldet til 50% 1.93 og har tabt 3200 vis jeg så sælger dem vil jeg kunne fratakke 27% af 3200 864kr vis så efter Q2 kursen falder yderligger til kurs 1.90 og jeg så køber dem igen og de så i december månendet er oppe i kurs 4.23 så vil jeg jo have gået i 0% for mit originale køb men samtid har jeg tjent 864 fra mit fradav giver det mening hvad jeg skriver ? har som sagt googlet det inde jeg oprate troden og det var lidt der jeg syns det virket meget underlig

1 Reply Last reply
        0
        • R Offline
          R Offline
          rumlee

Hej og tak for informationen. Jeg er højst sandsynligt langsomt opfattende, så jeg håber at I vil skære det mere ud i pap. Jeg er med på den med salg og genkøb i forhold til brug af fradrag. Men spørg lige om dette:

Beløbet på de 180,-, er det dette beløb, som skal stå i rubrik 66 på årsopgørelsen?

Hvis jeg køber aktier for 10000 og sælger dem for 5000, skal der så stå -5000 i rubrik 66 da mit tab er 5000? Hvis ja, så forstår jeg det. 🙂

1 Reply Last reply
          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger