Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Nec

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Med udgangspunkt i dagens meddelelse. http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=326283 Kommer jeg frem til følgende regnestykke: Bjarte Bruheim 0,075 1500000 20.000.000 Interest Conversion: 0,075 6000000 80.000.000 bond Loan Conversion 0,25 36000000 144.000.000 Shareholder Loans Conversion 0,25 21500000 86.000.000 330.000.000 Emission 0,25 60.000.000 240.000.000 Warrants 0,1 94.000.000 Total 664.000.000 Jeg har regnet med 1 USD = 6 nok. [image: 65043_Skaermbillede_2013_04_25_kl._16.15.48.png]
  • ER DER NOGEN DER HAR ET BUD?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Danionics har været udsat for voldsomt turbolæns her på det sidste. Ny hovesaktionær - nyt koncept som lyder spændende. Nordea har købt en masse aktier de sidste par dage - så de må tro på casen. Men er det noget man skal gå efter? Håber der nogle lyse hoveder der kan give svaret.
  • VWS:Noget rigtigt godt er på vej.

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Sorry, ved godt det ikke er underbygget,jeg er ikke til Spiritismen,men har en mave-fornemelse om noget stort er på vej. Har selv VWS.
  • Arzerra salgsrekord for kvartalet

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    De gode nyheder står i kø. Her opdateret i forhold til rituxian. Trenden fortsætter. Det store spring kommer ved label ekspansion. Men vi er fremme nu hvor driften finansiers med omkring 20% af royalties. Det er pænt når man tænker på indikationen. [image: 65028_Skaermbillede_2013_04_24_kl._13.40.29.png]
  • Gamle aktier med affektionsværdi > nye discount aktier

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    prikP
    Jeg troede kun det var i BIF og BioPorto, men det er vist blevet en trend at gamle aktier er mere værd end nye i samme selskab. Af http://www.proinvestor.com/aktienyt/681906/Selskabsmeddelelse Der findes 16,9 millioner gamle aktier. Efter den rettede Emission findes der yderligere 338 millioner aktier. Pris for nye aktier: 60 øre Pris for gamle aktier: 1,4 kroner I betragtning af, at Danionics ikke har noget produkt, må kursforskellen forklares med affektionsværdien i at vide man har en gammel 'original' Aktie i sit depot, i stedet for en ny? Hvis nogen kan give en tilnærmelsesvis rationel forklaring på kursforskellen vil jeg sætte pris på at blive indviet.
  • Spørgsmål om aktieemision

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    R
    Jeg kom til at tænke på noget en anden dag, men en kollega og jeg diskuterede lidt om bankers aktieemisioner. Mange banker har f.eks. aktiekapital hvor stk. størrelsen er 10,- men hvor kursen er - lad os sige f.eks. kurs 150. Ifm. emisionen vil nytegnede Aktie blive udbudt til samme kurs - lad os sige der bliver tegnet for 100.000.000 - det svarer til 666.666 stk aktier. Betyder det så at aktiekapitalen rent regnskabsmæssigt kun bliver forøget med 6.666.660,-? Og i så fald - hvad sker der så med det øvrige provenu? Jeg er helt sikkert gal på den - så jeg håber, at en bruger herinde kan forklare mig hvordan det hænger sammen.
  • Apple Q2 - Update

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Et af de mest ventede kvartalsregnskaber, fra Tech mastodonten Apple, kom i går. Apple er falder fra 700$ til 400$ så det var ret afgørende at man mødte markedets forventninger. Det gjorde man. Nogle mener man slog forventningerne. Jeg er ikke en af dem. Her deres Q meddelelse: "Apple today announced financial results for its fiscal 2013 second quarter ended March 30, 2013. The Company posted quarterly revenue of $43.6 billion and quarterly net profit of $9.5 billion, or $10.09 per diluted share. These results compare to revenue of $39.2 billion and net profit of $11.6 billion, or $12.30 per diluted share, in the year-ago quarter. Gross Margin was 37.5 percent compared to 47.4 percent in the year-ago quarter. International sales accounted for 66 percent of the quarter's revenue. The Company sold 37.4 million iPhones in the quarter, compared to 35.1 million in the year-ago quarter. Apple also sold 19.5 million iPads during the quarter, compared to 11.8 million in the year-ago quarter. The Company sold just under 4 million Macs, compared to 4 million in the year-ago quarter. "We are pleased to report record March quarter revenue thanks to continued strong performance of iPhone and iPad," said Tim Cook, Apple's CEO. "Our teams are hard at work on some amazing new hardware, software, and services and we are very excited about the products in our pipeline." "Our cash generation remains very strong, with $12.5 billion in cash flow from operations during the quarter and an ending cash balance of $145 billion," said Peter Oppenheimer, Apple's CFO. Apple is providing the following guidance for its fiscal 2013 third quarter: revenue between $33.5 billion and $35.5 billion gross Margin between 36 percent and 37 percent operating expenses between $3.85 billion and $3.95 billion other income/(expense) of $300 million tax rate of 26%" De kom ind lige en spids over forventningerne, men ikke prangende. Det er stadig en ond indtjeningsmaskine, men alt efter hvordan man vender og drejer earnings så kan forward p/e godt ryge op på 11-12 stykker. Det er jo ikke skræmmende. Specielt omsætningsoutlook for næste kvartal er lidt skuffende. De var meget bullish på eget økosystem og fremtidige produkter, men det er først i efteråret vil vi se lanceringer, hvilket betyder at Q4 kan blive rigtigt spændende. Men altså pengene kommer først ind i Q1 2014. Så det er kvartalet man kan kigge efter på den lange bane. Til gengæld igangsætter de nu verdens største (sådan er det jo med dem) aktietilbagekøbsprogram i historien. 60 mia USD frem til 2016. Det giver ca. 1-2 mia musd om måneden! Og de starter i denne måned. Det bør give en vis bund under aktien. De annoncerede i går at de går i det åbne markedet med opkøbet, så det er positivt. De opper også dividenden så Apple nu vil give 3% i udbytte. Meget pænt. Deres Ipad tal var overraskende gode. 18 mill vs 11 mill QoQ, men der er Ipad mini i tallene også, så det er svært at sige hvor godt det ser ud. Træder man et skridt tilbage så har Apple en fantastisk forretning, den er bare ikke så fantastisk som sidste blow out quarter, men de er fortsat - uden sammenligning - den bedste drevne tech forretning around. Høje marginer, fantastiske produkter, høj kunde loyalitet. Desværre er jeg ikke helt sikker på ledelsesteamet. Tim Cook virker mere som en CFO. En kustode over Steve Jobs arv. Aktien blev handlet op i 429 i aftermarket, men faldt så tilbage under Conference Call. Jeg mener de laver en rookie mistake. Der var meget floromvunden tale om denne kunde hist og denne kunde pist der havde gjort fantastiske ting med deres produkt. Men deres marginfald, som var hele fokus punktet, læste de bare op og gik videre. Efterfølgende var det her analytikerne borede, og, synes jeg, uden at få rigtigt gode svar. Det vi fik var at det var omsætningsfaldet (altså tab af skala drift - giver god mening) og så produktmix. Presset lidt var det på Iphone mixet at marginfaldet betød mest, hvilket kan være en indikation af at Iphone 5 ikke er lykkedes så godt. Omvendt sælger de mange telefoner, nok mest 4. Som er konsistent med nedenstående. Bryder vi tallene lidt længere ned, så havde apple det bedste kvartal i Kina nogensinde med salg på 8,8Bn. Specielt efterspørgslen efter Iphone 4 var stor dernede. Andre tal: 40 nye butikker i 2013 19% op i retail butikkerne op til 5,2 mia dollars 300 millioner bruger icloud hver dag record itunes billing 28% op både for music, apps og movies Ipod 5,6 millioner ned fra 7 /70% af mp3 spillere i us) 39% marketshare i us smartphone
  • Chart og TA'nker pr. Børsluk d. 19. april 2013

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    http://www.youtube.com/watch?v=UuIXwdwu9q0&feature=youtu.be Mv. http://ifta.dk/
  • Ti ting vi godt vil vide om apple

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    D
    http://www.valuewalk.com/2013/04/10-things-apple-inc-aapl-investors-want-to-know/ Glimrende gennemgang. Jeg har i mandags taget et bet på 3XBull certifikater. Og overvejer at øge min position mere endnu og sidder klar på regnskabsdagen også. Jeg tror på at markedet undervurderer deres indtjeningsmaskine. Apple bliver nu handlet til en p/e på under 10. Langt under sine peers. Når man dertil lægger den fantastiske indtjeningsvækst mange år i træk, så må markedet spekulere i at marginer ikke kun bliver meget pressede i fremtiden, men også at væksten aftager. Jeg tror på pressede marginer og øget konkurrence, men der bliver stadigt skubbet enormt mange telefoner, ipads etc. igennem systemet og det vælter ind med milliarder af dollars hvert kvartal på kontoen. Det minder mig lidt om de tæsk Nokia fik i 2001. Jeg tror vi er i oversolgt territorium men vil ikke afvise at den kan gå længere ned endnu. Men nøgletallene er attraktive, brandet second to none, og de har mere cash end godt er, så der ligger multiple triggere også på den finansielle management af Apple. Skal der udbetales større udbytte? Foxconn blev rygtedes til at ansætte flere op til Iphone 5S launch, så de næste kvartaler kan også blive sjove. Så har vi rygterne om nye produkter. Et tv ville være godt. Rigtigt godt. IWatch please no. Regnskabet kommer 23. april
  • MOLS-LINIENS STORE FÆRGER SEJLER FRA KONKURRENTERNE

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Markant vækst i trafikken på hurtigfærgerne over kattegat. Både broen over Storebælt og lufthavnene har mistet trafik. Jeg foreslår at selskabet dropper navnet Mols-Linien, og i stedet satser på navnet KATEXPRESS.DK. Stærkt stærkt køb.
  • Udbytte Yield - 25 %

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Meget spændende bliver Mecoms regnskab i næste uge. Mecom ejer berlinske og en af de største medievirksomheder i Holland. De holder ydermere snart generalforsamling, hvor der foreslås yderligere 5,5 cent i udbytte. Dvs de i alt har udbetalt 11.5 pence i udbytte på 1 år, hvis dette går igennem. Dette svarer til Yield nu efter stort fald i aktien på ca. 25 %. Mecom har halveret sig flere gange efter bekymringer om annoncekronerne. Denne trussel er stor, men overdrevet kraftigt. Til at illustrere dette købte Mecom i 2007 den ene halvdel i holland "wegener" for 800 mio Euro. Nu bliver hele butikken prissat til under 55 mio pund incl. Holland og Danske "Berlinske", som er tæt på salg. Gælden er næsten helt væk. Altså kun 100 mio Euro mod tidligere over 1 milliard Euro. Mvh.
  • Gen.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Hej herinde på forummet. Jeg undrer mig over atder slet ikke er indlæg om Genm. På en dag som idaghvor der Har været en sådan uro i kursen. Foregår det hele på chattenn? Polopolo
  • TopoTarget: Glödheta dagar närmar sig

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Intressanta fakta och tankar idag på http://blogg.passagen.se/klarsynthet/
  • Kursmålets anatomi

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    D
    http://www.youtube.com/watch?v=3XYuGY-I1PI&list=UUys-H2VmjU6UR-0hCy9qVmw&index=1
  • TA EN PAUSE PÅ FARTEN

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    E
    og spar 200 km hver vej - et fantastisk slogan til en fantastisk turnaround. Glæder mig til torsdag - generalforsamling og regnskab. Forventer kurs 25 torsdag og kurs 50 ultimo året. STÆRKT KØB
  • SAS:Svenska staten väljer SAS

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Svenska staten förlänger sitt avtal med SAS. Det betyder att SAS flyger svenska statens medarbetare på samtliga inrikeslinjer som SAS trafikerar. För SAS är statliga inrikesavtalet med Kammarkollegiet värt ca 400 miljoner kronor. Kurs 25-30 ultimo 2013.
  • BAVA får genopfyldningsordre på 8 mio. doser

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    T
    Super ordre på 8 mio. doser idag til BAVA. Dermed sikres finansieringen af Bavarian Nordic langt frem i tid. Vigtigste punkter for mig var, at Pris per dose steget ca. 20%, hvilket går direkte på bundlinjen. Kontrakten har indskrevet, at USA er forpligtet til at genkøbe Imvamune OG vedligeholde det nuværende produktionsapparat. Dvs. de 20 mio. doser skal genanskaffes. Det kræver blot OK. BARDA er, jf. conference call, fremadrettet baseret på årligt budget, hvorfor alle kontrakter fremadrettet med USA Gov. bliver med samme ordlyd som BAVA's (også andre selskabers kontrakter). Fortsat stor upside på andre kontrakter gennem det gode og frugtbare samarbejde med USA Min vurdering er, at BAVA med kontrakten er sikret stabil indtjening i lang tid frem, hvilket åbner op for, at vi kan få resultaterne fra PROSTVAC og forhandle licensaftale herom på et super godt finansielt grundlag. Og hvis BAVA ikke får en ordentlig pris/licensaftale, så kan de vælge at gå selv hele vejen på markedet. Med den nye kontrakt vil overskudet i 2014 igen være over 350 mio. kr. fra vaccine-delen, hvilket i lyset af afslutningen af PROSTVAC i starten af 2014 vil medføre udsigt til et stort overskud i 2014. Mon dette kan være med til at ændre BAVA's holdning til om de kan anvende noget af det udskudte skatteaktiv alligevel? Dét vil i hvert fald få en positiv indvirkning på årets resultatet, når man tænker på, hvor meget det kostede på bundlinjen i 2012. Fantastisk dag, TheBekkers
  • Ny version af app'en Aktieportefølje

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    bastawareB
    Jeg vil i al stilfærdighed gøre opmærksom på at der er kommet en ny version af app'en aktieportefølje. Aktieportefølje er en app til IOS/Android, som giver et hurtigt overblik over hvordan din portefølje(r) har udviklet sig. Den indeholder kurser for alle danske aktier og investeringsforeninger, samt norske, svenske, tyske og US aktier. Der er mulighed for at oprette kurs og trailing-stop-loss alarmer. Find app'en på http://www.bastaware.com
  • BIOPORTO 20% fald

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    cfrimodtC
    Er det mig, der har overset noget eller falder BIOPORTO ca 20% idag uden nogen grund (andet end at der er generalforsamling i morgen, men det kan vel næppe komme helt bag på nogen)? :Oo Mvh Casper
  • Vestas i klar offensiv

14
    0 Votes
    14 Indlæg
    0 Visninger
    MIFM
    For kort tid siden så vi Vestas åbnede stor fabrik i Kina til komponenter! I dag opgraderer de deres 3 MW møller til 3,3 MW som konkurrenceparameter! Hertil stor Canadisk ordre i dag på 299 MW - Den onde ordre cirkel kan hermed være brudt! En ny storaktionnær Marathon Asset Management melder sig som ny ejer med 5,22% Stærkeste melding efter Miffens mening Og nu opruster de tillige i Brasilien der indførte tosseregler der var protektionistiske af format! http://www.rechargenews.com/wind/americas/article1322657.ece Puha der er mange kurstriggere i Vestas endnu vi - det er slet ikke afspejlet i kursen endnu! Q1 opjustering må komme om ikke så på selve regnskabsdagen - husk Macarthur projektet på 420 MW blev færdigt i Q1. Man kan blive ved men jeg holder her - kuglen viser topform og pilen er op! MIF