Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• WTI Crude Oil grundig analyse (opdateret!)

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Efter en dag, fyldt med profitmuligheder, skal der igen gøres status og lægges nye planer. Oliepriserne startede dagen på $55.60 ca. Vores short position fra i går var stadig i spil med et frit target, som man skulle "læse" sig frem til. Jeg valgte selv at tage profit ved $53.83, og rådede folk til at gøre det samme, da jeg så stor interesse fra køberne. Denne præcise pris kom jeg frem til ved hjælp af candlestick analyse. På chartet i bunden, kan i se den grønne candle, der viser overlegenhed fra køberne. Sælgerne, prøvede mange gange at skubbe prisen længere ned, men vi kunne se hvor svært de havde det. Da den grønne candle kom, var det derfor mit "clue" til at smutte, og dermed tage profit. Med en bund på $53.60, må dette altså siges at være en perfekt handel. I weekenden lagde jeg en plan ud for ugen, men da den plan allerede er gennemført, er det tid til at lægge nye planer for onsdagen. Onsdag bliver som sagt, en svær dag med mange store nyheder. Derfor skal man passe på med at handle efter kl 16. Jeg bliver KUN i markedet, hvis jeg har en kørende position, som er godt i +, inden nyhedsperioden starter. ------Opdateret plan----------- Efter det sidste indlæg er der sket lidt ændringer i prisen, derfor kræver det en opdatering, med en mere grundig analyse, så der er muligheder for den langsigtede og kortsigtede. Det der gør, at planen skal ændres en lille smule, er at vi havde vores trekant, som blev brudt. (læs sidste indlæg). Den blev brudt nedad, dvs. køberne fejlede, som jeg havde regnet med, men det skete lidt for hurtigt. Vi fik en korrektion fra $53.60 til $57.16. Jeg nåede desværre ikke at poste, mulighederne efter denne korrektion, inden de blev aktuelle. Men det betyder dog ikke, at det er for sent at blive en del af(Mulighederne er de små røde nedadrettede pile). $56.76 var første mulighed til at gå short igen, men hvad der er sket, kan vi ikke bruge til det store, hvis man missede den. Så lad os se på, hvad vi KAN gøre. Det at trekanten blev brudt så hurtigt, gør bare at jeg hælder endnu mere til at gå short. Køberne fejlede, inden de rigtig prøvede. Det første chart jeg vil kigge på, er det jeg bruger mest som Anchor chart. Det er 2400 tick chart. Anchor chart 1 (2400 tick) Vi fik en korrektion, der gør at vi er kommet op i et område der er værd at være sælger på. Det første område jeg vil være sælger i, er den røde trendlinje der kører stille og roligt nedad. Det er det mest aggressive punkt. Den næste punkt er vores fib-område fra $56.16-$56.39. Disse punkter er begge aggressive, men bliver de kombineret med trendlinjen, ser det okay ud. De bedste punkter, er der hvor vi har flere forskellige tal der lander det samme sted. fx. ved $56.73-$56.95. Som vi kan se ude i højre side, er det ikke til at se hvad der står, fordi at der er så mange tal oven i hinanden. Det er det vi kalder "clusters", et fantastisk område, hvis der er reaktion fra sælgerne der. Ovenstående punkt, er det bedste punkt efter min mening. Men det er ikke altid markedet synes det. Til de mere konservative er der igen "Clusters" ved det mere langsigtede fib-område på $57.64-$58.15. Igen et godt sted at være sælger, hvis vi skulle komme derop. Det sidste punkt på dette chart jeg vil sælge, er $58.68. Skulle vi få en korrektion derop, er det et område der tidligere har været vigtigt, og derfor også et område jeg igen vil forvente en reaktion ved. Ancor chart 2 (60m supply/demand zones) Det næste chart jeg vil kigge på, er et supply/demand zone chart, som viser os hvor der tidligere har været stor reaktion fra købere og sælgere. Jeg har kun tænkt mig st være sælger, så de grønne områder er kun til profit. De første 2-3 områder er de vigtigste. Det er også de rødeste, som vi kan se. Dette betyder at det er de stærkeste. Områderne hedder derfor $58.18-$58.73, det næste ligger lige oven i, hvilket gør $58.73, til et rigtigt stærkt salgsområde. Nemlig $58.53-$58.73. Kommer prisen herop, så vil jeg se en reaktion ved enten det første eller det sidste. Sker reaktionen i midten af dem, er jeg mere skeptisk. Det betyder ikke jeg skipper den. Men så bliver det ikke med lige så meget. Sker reaktionen på $58.73, så er jeg klar. Det næste område jeg ser på er $59.10-$59.57. Når vi så langt op, så er det, et område i også skal være opmærksomme på. Men det er et område til de langsigtede og mere konservative. Til de aggressive, er der her mulighed på $56.06, og ved vores channel, hele vejen ned. Der kan addes til positionen, hver gang sælgerne reagerer på channel highs. Profitområder: Lige meget hvilket entry du har taget, så skal man altid have en plan til hvor man vil tage profit. Her giver jeg mine bud, og hvor JEG har tænkt mig at tage profit. Det første områder jeg tager profit på, er $54.37-$54.00. $54 er tidligere blevet forsvaret grundigt af køberne, og det tror jeg også det blive igen. Derfor tager jeg mindst 50% af min position af her, og holder resten så lang tid som muligt. Er vi tæt på kl 16:30, med inventories rapporten, så tager jeg 80-90% af min position af her. De næste områder er, $53.62, $52.05, $50.66 og $48.89 til de kølige! Opdatering til inventories rapporten: De forventede tal til morgendagens rapport er komme ud, og i har derfor noget specifikt at holde øje med. De forventer at rapporten vil hedde +1.9M V -2.77ME. Dvs. de forventer et højere tal end planlagt. Dette vil få priserne til at falde. Bliver tallet endnu højere end de forventede, så vil de nok falde mere. Bliver tallet bedre end forventet, må vi se om reaktionen stadig er bearish, eller det vil give et lille håb til priserne. Men som jeg tidligere har sagt, se efter reaktionen. Hvordan reagerer markedet 15min, 30min og 1 time efter rapporten. De første 5min, kan være HELT det modsatte af hvad der kommer til at ske. Og bliver rapporten bedre end forventet, meget bedre, så pas på med at shorte. Det er den vigtigste ugentlige nyhed for olien, så at være mod den, kan være drabeligt. Anders [image: 70505_Skaermbillede_2014_12_16_kl._17.57.02.png] [image: 70505_Skaermbillede_2014_12_16_kl._17.48.42.png] [image: 70505_Skaermbillede_2014_12_16_kl._09.52.22.png]
  • D/S Norden risikoafdækning bunker

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    L
    D/S Norden -betydning ad faldende oliepris. Omkring betydning for Norden af faldende oliepris, kan man finde følgende oplysninger i regnskab: Den væsentligste omkostning i driftsomkostninger er udgift til olie (bunker) i 2013 udgjorde omkostninger hertil 63% af de samlede driftsomkostninger, hvilket i 2013 medførte en udgift på 671 mill. US dollars !!! Med en anslået reduktion i oliepris på 40% betyder dette i "runde tal" ca 270 mill US dollars i sparede driftsomkostninger på årsbasis !!!! Rederiet anfører omkring risici bl. a. følgende: "Rederiets største variable omkostning er brændstof i form af bunker, og Rederiets samlede omkostninger vil derfor være afhængige af markedsprisen på bunker. Rederiet anvender bunkerswaps til afdækning af det fremtidige forbrug af bunker i forbindelse med indgåelse af COA'er i det tilfælde, at der ikke er en bunkerjusteringsklausul i aftalen. Da disse løbende værdireguleres over resultatopgørelsen, vil der opstå en tidsforskydning mellem afdækningen og det underliggende aktivs resultatpåvirkning. Alle bunkerswaps indgås med bunker af IFO-typen som underliggende aktiv. Dele af det faktiske forbrug er dog af andre typer f.eks. bunker med et lavt svovlindhold" Jeg kender ikke tidshorisont på afdækning, men umiddelbart må det jo betyde, at jo længere tid, der er "lavere" oliepris, jo større besparelse vil Norden opnå !!! Nogen, der har indsigt i risikoafdækning, der kan supplere foranstående betragtninger ? v.h. Lubi
  • En lille ekstra vinkel på Genmab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Efter flere forespørgsler kommer her en lille hurtig gennemgang af Genmab ud fra Teknisk Analyse. Og det bliver en kort analyse. For der er faktisk ikke så meget at sige om aktien, andet end at den udspiller et text-book eksempel på en god optrend. Aktien er pt. "fanget" i en rigtig god kanal med veltestede toppe og bunde, og det sidste forsøg de seneste dage på at presse prisen gik hurtigt over, og nu klæber aktien igen til toppen af kanalen. Den nederste indikator (stochdmi) er faldende, men den er flere gange faldet i bund, imens aktien lige har trukket luft ind. Så et fald i denne korte indikator viser blot noget om de helt korte bølger i prisen. Volumeindikatoren liger en anelse højt, og dette kunne godt antyde en korrektion. Men dette er en hel generel betragtning. For i aktier som Genmab, hvor der er god momentum, så kan opturen i princippet fortsætte rigtigt længe. Det meget kort fall-back de seneste dage viser, at sælgerne står og tripper for at hoppe ind, så jeg ville ikke forvente at trenden brydes lige med det samme. Skulle den nederste linje i trendkanalen blive brudt, så ville jeg kigge på niveauet omkring 300 som et potentielt støtteområde, idet der her har været lidt konsolidering sidst. Men det kan være svært at vurdere i en Aktie, der stiger så lige, som i dette tilfælde. Som jeg skrev for nyligt, så er jeg ikke selv inde i aktien. Jeg overvejede den omkring 270 i november pga. et godt købssignal. Men jeg valgte den fra til fordel for en anden Aktie, pga. begrænset likviditet på min konto. En ting jeg jo selvfølgelig fortryder i dag. Men det er jo gamet inden for investering. Men tillykke til alle jer, der hoppede på vognen, og som nu har tjent en god klat penge på den. Jeg krydser fingre for jeres investering, og håber at den fortsætter op ad. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 70509_genmab.png]
  • Biotec Pharmacon VIKTIG INFO

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Kære Danske Biotec Pharmacon investorer. En gruppe norske investorer har besluttet sig for at se om, os investorer, kan skabe det som "hedder negativ" kontrol over Biotec Pharmacon. Formålet er ene og alene at blokere for et for lavt bud på virksomheden. Negstiv kontrol betyder at man skal have 1/3 af aktierne +1 Aktie, og så kan man blokere for et salg af selskabet. Investorerne har sat en nedre grænse på NOK 50,- ved et evt. bud. Læs mere på http://www.aksjonsgruppa.com Det skal tilføjes at der ikke er nogen form for forpligtigelse i at tilkendegive sig. Det man blot skal gøre er at gå på fanebladet biotec aksjonen, læse det som står der og så trykke kontakt. Her oplyser man sit navn, e-mail adresse og hvilket navn aktierne ligger på. Aktions gruppen kan herved i den Norske VPS se dine aktier og de bliver så medregnet som en del af aktionen. Man står helt frit i både at købe og sælge aktier, men kommer der et bud på selskabet, som er lavere end de NOK 50,- så vil man få en e-mail med en forespørgsel om man vil være med til at blokkere et salg under denne kurs. Akjonsgruppen vil løbende opdateret status på diverse medier. Dog vil det gå ca. 1 uge før første status vil komme. Jeg kan tilføje at flere af de investorer som er på top 20 er med i aksjonen. Jeg støtter fuldt ud denne gruppe (har selv tilmeldt mig med mine aktier) og vil opfordre så mange som mulig til at give sin tilkendegivelse og tilslutte sig aktionen. FiloD
  • WTI Crude Oil (onsdagsplan)

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Efter en dag, fyldt med profitmuligheder, skal der igen gøres status og lægges nye planer. Oliepriserne startede dagen på $55.60 ca. Vores short position fra i går var stadig i spil med et frit target, som man skulle "læse" sig frem til. Jeg valgte selv at tage profit ved $53.83, og rådede folk til at gøre det samme, da jeg så stor interesse fra køberne. Denne præcise pris kom jeg frem til ved hjælp af candlestick analyse. På chartet i bunden, kan i se den grønne candle, der viser overlegenhed fra køberne. Sælgerne, prøvede mange gange at skubbe prisen længere ned, men vi kunne se hvor svært de havde det. Da den grønne candle kom, var det derfor mit "clue" til at smutte, og dermed tage profit. Med en bund på $53.60, må dette altså siges at være en perfekt handel. I weekenden lagde jeg en plan ud for ugen, men da den plan allerede er gennemført, er det tid til at lægge nye planer for onsdagen. Onsdag bliver som sagt, en svær dag med mange store nyheder. Derfor skal man passe på med at handle efter kl 16. Jeg bliver KUN i markedet, hvis jeg har en kørende position, som er godt i +, inden nyhedsperioden starter. Den nye plan: Vi fik en korrektion fra $53.60 til $57.16. Jeg nåede desværre ikke at poste, mulighederne efter denne korrektion, inden de blev aktuelle. Men det betyder dog ikke, at det er for sent at blive en del af. $56.76 var første mulighed til at gå short igen, men hvad der er sket, kan vi ikke bruge til det store, hvis man missede den. Så lad os se på, hvad vi KAN gøre. Vores Anchor chart, viser os lige nu, at vi har en lille trekant der er ved at udforme sig (den gule). Jeg forventer, et break af den trekant, til at være opadgående, da vi er i en kortsigtet opadgående trend. Langsigtet er vi dog stadig nedadgående, så jeg forventer også dette break vil fejle. Det punkt jeg tror der bliver vigtigst er $56.77-$56.95, og kommer vi op i det område, med en reaktion fra sælgerne, så er det med at være klar. Fortsætter vi op bliver det næste vigtige område $57.64-$58.15. Er man aggressiv og ikke tør vente, så er $56.26-$56.47 området. Her skal man dog have i mente, at det er blevet testet flere gange, og bliver derfor mindre vigtigt, når vi snakker Fibonacci. Jeg tror stadig på at vi skal længere ned på den lange bane, derfor ser jeg ikke efter langsigtede købsmuligheder endnu. Områder til profit vil være $54.37-$54.01. Her ville jeg tage 50%-80% af, og holde resten så lang tid som muligt, som vi gjorde i dag. De næste punkter for profit bliver $52.05, $50.66, $50.00 og har man is i maven, så er det helt ned til $48.90! $54 er dog et område hvor vi skal passe på. Det blev forsvaret af køberne sidst, og vi så de store drenge komme ind for første gang i lang tid, med købsordre på over 100 kontrakter af gangen. Bliver dette muligt i morgen tidlig, eller i aften, så er det perfekt. Men bliver det først muligt i morgen eftermiddag, så er jeg mere forsigtig pga. Inventories kl 16 og FOMC kl 20 efterfulgt af Janet Yellen presse konference kl 20:30. Det ene chart viser handlen fra de sidste par dage, og det andet viser den nye plan. De røde pile, er der hvor jeg allerede har set salgsmuligheder. Er der spørgsmål så spørg løs! Anders [image: 70503_Skaermbillede_2014_12_16_kl._15.13.48.png] [image: 70503_Skaermbillede_2014_12_16_kl._09.52.22.png]
  • Onsdag, en vigtig dag for alle investorer

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Så nåede vi de $55 på WTI Crude Oil. Alt gik efter planen, uden nogen overrakselser. Ned igennem $55 har vi stødt på flere købere end vi tidligere har set ved $57 og $56. Dette er altså en lille indikation på, at der er flere der har set $55 som en midlertidig bund. Det vigtigste vi skal se tirsdag er om sælgerne kan presse priserne yderligere ned, eller vi får en korrektion her, som kan give endnu en mulighed for dem der ikke nåede at sælge de $58.65 og $58.44 som var peget ud i weekenden. Det vigtigste på vores Anchor chart (langsigtede chart) er at vi for første gang har overskudt vores channel(se i bunden). Bortset fra åbningen søndag aften. Dette kan betyde to ting. Enten får sælgerne så godt fast, at vi rammer de $49.99 inden længe, ellers fejler de, og folk vil tage profit. Sker den sidste mulighed, kan det give os vores mulighed for at shorte igen. Men dette får vi at se i løbet af de næste 24 timer, vil jeg tro. Lad os så tage et kig på den længe ventede onsdag, hvor vi har Crude Oil Inventories rapport samt FOMC meeting announcement, henholdsvis kl 16:30 og kl 20:00. Det er dog ikke de eneste nyheder vi skal holde øje med. Efter FOMC bliver offentliggjort, holder Janet Yellen sin presse konference, som normalt. Crude Oil Inventories: Markedet for olie, er ligesom så meget andet, bestemt af udbud og efterspørgsel. er udbuddet højere end efterspørgslen falder priserne, og omvendt så stiger de. Det vigtigste at holde øje med ved Inventories rapporten er reaktionen, tallet i sig selv er én ting, men reaktionen på dette er det vigtigste. Vi skal huske på at markedet er skabt af mennesker, så det er hvordan disse mennesker reagerer på dette, som er vigtigst. Sidste uge kom rapporten ud højere end forventet, hvilket betød at priserne på olie faldt yderligere. Helt præcist: +1.45M V -2.5M, det var altså ikke bare en lille forskel, men en kæmpe forskel. Onsdag skal vi igen holde øje med om der er sket noget i produktionen. OPEC's udtalelser ind til videre tyder dog ikke på at vi skal forvente et mindre tal. Suhail Al-Mazrouei har udtalt: Reiterates OPEC will not meet early unless something really dramatic happens OPEC will not play a role as swing producer, cannot fix the current situation in the oil market This is not a price war, OPEC is not targeting anybody It will take time for oil market to stabilize Shale oil producers should adapt production according to demand Current oil prices are not sustainable for shale oil producers Kilde: Tradethenews.com Hvordan vi tolker det, er nok forskelligt fra person til person. Men der er nok ikke den store overraskelse i det, da det ikke er første gang et OPEC medlem kommer med det statement. Det eneste der fanger mine øjne, er det sidste punkt. Det er nok én af de første svage tegn de viser fra OPEC's side. De har ellers på det sidste været gode til at slå fast at de sagtens kunne holde til lavere priser. Suhail Al-Mazrouei: On Dec 14th, Al-Mazrouei said the UAE would not change its mind if prices go to $60 or to $40. It is unfair for OPEC to cut production while others increase theirs. Kilde: Tradethenews.com Så OPEC mener altså ikke at de vil skære ned for produktionen, inden andre har gjort det. Det bliver spændende at se hvem der bukker under først. FOMC og Janet Yellen pressekonference: FOMC kommer kl 20:00 4 gange om året med deres økonomiske projektioner. Dette sker henholdsvis i marts, juni, september og december. Det vigtige ved denne offentliggørelse er igen hvordan markedet reagerer på det. Da det er projektioner, vil det sige at FED ikke ændre noget når de kommer med nyheden, men det er en prognose på hvad der vil ske næste gang. Det er forventet at FOMC vil være uændret, med ca. 0-0.25%, bliver de enige om andet end dette, vil markedet formentligt reagerer, da det er en af af årets største nyheder. Alle FED's offentliggørelser kommer ud som et interval. Dvs. det største og mindste tal fra de samlede Fed guvernøre og distrikts præsidenter som er samlet til mødet. FOMC bestemmer de kortsigtede rentesatser for bankerne, hvis de skal låne penge indbyrdes. Dette har altså en kæmpe betydning for markedet. FOMC vil også komme ind på om FED vil trække fra eller lægge likviditet til kredit markederne. En halv time efter mødets resultater er offentliggjort kommer Janet Yellen på. I sin pressekonference vil hun forklare, hvad ovenstående tal betyder og hvordan mødet er gået. Hun vil også komme ind på, hvis der er ændringer, hvorfor disse ændringer er lavet, og hvad det vil betyde. Presse konferencen har det altid med at have en stor indvirkning på markedet. Da Yellen er så stor en del af det finansielle system, skal man passe meget på hver gang hun holder pressekonference. Pga. af alle ovenstående nyheder vil jeg råde alle der handler med olie, at passe meget på i tidsrummet mellem 16-21. Alt kan ske lige her, og selvom man tror at man har styr på hvad nyhederne betyder, så er det altså ikke altid at den første reaktion fra markedet der er den "rigtige". forstået på den måde, at stiger priserne lige så snart nyheden kommer ud, er det altså ikke ensbetydende med at de vil gøre det på længere sigt. Der er en del manipulation under disse nyheder, da mange ser dem som en hurtig måde at tjene penge på. Men det kan altså også være en rigtig hurtig måde at tabe dem, da dit Stop Loss IKKE vil holde under dem. Crude oil inventories vil selvfølgelig være specielt vigtig for dem der handler med olie, mens FOMC er vigtigt for alle markeder. Er der spørgsmål til ovenstående så spørg løs! Anders på det vedhæftede chart, kan i lige se det setup jeg snakkede om i weekenden, og hvordan det virkede. [image: 70495_Skaermbillede_2014_12_15_kl._17.28.01.png]
  • Mulighederne inden jul

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Efter en uge med voldsomme fald i oliepriserne igen, er det vidst på tide at se tilbage og have strategien klar til næste uge. Jeg har derfor lavet en analyse af olie, som jeg ser mulighederne til næste uge, hvis du vil være med på short siden. Èn ting er vigtig, aldrig sælg i bunden. Dvs. det vigtigste lige nu, hvis du vil shorte, er at vente. $57.44 var et udmålt profit niveau, som vi ramte i går, og derfor et perfekt sted at hive sin profit hjem inden weekenden. Hele ugen har budt på store fald, og vi så også da vi ramte de $57.44 hvor mange der tog profit, det skabte en kort korrektion, som var en perfekt mulighed til at få en hurtig handel på WTI. De næste punkter vi skal være opmærksomme på, hvis man stadig er short, er $56.36, $55.59 og $55.00. Det handler derfor om nu, ikke at blive for grådig. Big drops = big pops, så når først at køberne begynder at tage fat, så skal vi nok stige rimelig hurtigt. Når sælgerne først får fornemmelsen af at, køberne begynder at se værdi igen, så skal de hurtigt hive deres profit hjem. Det er derfor bedre, efter min mening, at tage profit lidt efter lidt nu. Man kan altid hoppe med på vognen igen, når vi ser nye tegn. Jeg har hørt flere spørge, om det er for sent at hoppe short på WTI. Nej det er ikke for sent, men man skal have lidt is i maven nu, og ikke bare sælge, af den grund, at prisen går nedad. På det chart i ser nedenunder har jeg givet mine bud, på gode short muligheder, hvis vi skulle få en lille korrektion op nu, efter en stor rød uge. De blå tal, er de vigtigste. Kan man kombinere dem med, trendlinjer og noget modstand fra tidligere support områder, så er muligheden endnu bedre. Skulle jeg vælge et par niveauer selv, så ville jeg sige $58.44-$58.80 til de kortsigtede sælgere. Til de mere langsigtede, der har is i maven, er det værd at kigge efter niveauet $60.45-$60.80. Begge steder er valgt, fordi at der er mange ting, der samler sig i det områder her, som hver især er en salgs mulighed, men til sammen er de kun stærkere. Falder vi yderligere mandag, så skal der rettes lidt i tallene, men mange af dem vil stadig være de samme. Sætter man sig ned mandag morgen for at lede efter muligheder, så have igen is i maven. Mandag efter en stor uge, kan godt starte lidt sløvt. Det er ikke unormalt. Efter kl 16, skulle vi tilgengæld gerne se noget volumen komme ind. Næste uges helt store dag er uden tvivl onsdag. Her har vi både den sædvanlig inventories rapport for olieentusiaster, og så har vi også FOMC, en af de største nyheder vi kan få. For mit eget vedkommende betyder det, ingen handler onsdag efter kl 16, men jeg vil hjertens gerne være i en god handel inden disse nyheder kommer ud, da det kan skabe et kæmpe fald, eller en stor stigning. Men lad være med at handel på nyheden, der er MEGET manipulation på dem. Nyhederne tager vi når vi kommer lidt tættere på. Det er ikke nødvendigt at bekymre sig om onsdag endnu. Så er der vidst ikke meget mere at sige, end god jagt! Anders ps. alle niveauer er på WTI crude oil, og det vil de altid være når jeg skriver. [image: 70445_Skaermbillede_2014_12_13_kl._05.41.09.png] [image: 70445_Skaermbillede_2014_12_13_kl._05.16.09.png]
  • Spekulanternes drøm!

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Mandag blev en dag lige efter bogen. Fulgte man planen jeg lagde op i weekenden, er man garanteret profit i slutningen af dagen. Til de af jer der forhåbentligt, nåede at få fat i WTI da den lavede dobbelt top i morges på $58.65, så er det en idé at tage profit i bunden af den channel der er tegnet på mit chart i bunden her. Andre profit steder, er de punkter jeg lagde op i weekenden. Dagen gik lige efter planen. Vi havde vores gap i som blev fyldt, og vi kom op i vores salgsområde. Som jeg har nævnt før Big drops = big pops, og selvfølgelig også omvendt. Så morgenes store spring op, var en perfekt mulighed for at shorte, da køberne fejlede ved $58.65 Derefter er priserne stille og roligt fortsat nedad, med masser af muligheder for at komme ind. Jeg har på mit chart markeret de handler jeg så i dag De røde pile er de bedste, og de blå er de mere risky. De $55.50-$55.00 kommer tættere og tættere på, så hold godt fast på vej ned, og huske at tage lidt af inden vi rammer dette punkt. Er der spørgsmål til analysen, eller handlerne, så spørg løs! Anders [image: 70486_Skaermbillede_2014_12_15_kl._11.01.33.png] [image: 70486_Skaermbillede_2014_12_15_kl._10.54.39.png]
  • FRO + 23% i Oslo.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Flot volumen. Fragtraterne er på ca 75.000 USD pr. dag for en 300.000 tons VLCC'er. De koster 22.000 for frontline stykket at sejle med - med de gamle fuelpriser. Nu er prisen næsten halveret på fuelen så omkostningerne kommer nok ned omkring 15.000-17.000 USD pr. dag.
  • Det udeblevne julerally. Så hvad så nu?

8
    0 Votes
    8 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Det er snart jul, og årets julerally er udeblevet. Her er en halv times video, hvor jeg gennemgår mit syn på markedet. Og hvis du ikke ønsker dit gode julehumør spoleret, så skal du muligvis lade være med at se med Nej, så slemt er du dog ikke. Men jeg er generelt ret negativ på markedet, og her får du min gennemgang af hvorfor. Men husk på, at jeg snakker om odds og sandsynligheder og ikke om 100% sikre "spådomme". God investeringslyst Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=1zamEB9uqH0&list=UU2P31of3MfZlQLuCVCR2B4g
  • Tid til at dumpe olie

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    I går åbnede WTI Crude Oil med en pris på $57.08 tønden, og faldt lynhurtigt ned til vores første target på $56.36. Det som der er værd at lægge mærke til i den sammenhæng, er at vi fredag lukkede i $57.50. Dvs. vi har et hul i markedet på lige under $0.50. Markedet har det med at lave det vi kalder "Gap fills", som jeg skrev på aktieporteføljen i går aftes. Når vi ser disse huller i markedet, så kan man kort sigtet forvente en lille "reversal", da de fungerer som magneter. Huller i markedet = en masse ordre der venter på at blive fyldt. Da vi så, et så stor hul i markedet som en halv $, så er det værd at kigge efter en hurtig mulighed for noget profit. Priserne gjorde som forventede, og kom tilbage for at fylde hullet ud. Pga. dette hul i markedet, fik vi presset priserne endnu højere op, og vi har nu ramt vores første punkt til at gå short. Det er derfor nu tid til at kigge efter en mulig entry, og se hvornår køberne giver op, og lader priserne dumpe endnu en gang. Til de langsigtede, uden gearinger kan det være en idé at shorte en lille portion, hver gang vi rammer et salgsomåde. Til dem der gearer, skal de selvfølgelig være mere forsigtige, og i stedet se efter det vi kalder traps. Ser vi på WTI med price action øjne, har vi lige nu fået vores andet ben op, dvs. vi forventer enten et skift i trend, eller en sidelæns trend lidt endnu. Den blå pil i bunden, i ser på det hvide chart, er den første handels mulighed. Teorien bag den handel er at gå lang, ved support og tage profit i vores "gap", da jeg var 90% sikker på at det nok skulle blive lukket igen. Det er en aggresiv handel, som man skal passe på med, hvis ikke man har lidt indsigt i markedet. På den lange bane er jeg short $58.65, og shorter mere og mere, som vi kommer højere op, som beskrevet ovenover. På min futures konto, venter jeg på en bull trap, som kan få mig ind i en short. Held og lykke med det! Held og lykke med det! Anders [image: 70476_Skaermbillede_2014_12_15_kl._04.37.09.png] [image: 70476_Skaermbillede_2014_12_15_kl._04.53.55.png]
  • CRB råvare index og US-Dollar.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    På dette chart har vi både CRB-råvare index og US-dollar. Begge med Fibonacci Levels. Vil CRB finde støtte Fibonacci Level og US-Dollar møde modstand i Fibonacci Level ?? http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24CRB&p=M&b=5&g=0&id=p19261347039&a=380506604&r=1418587638289&cmd=print
  • Den norske krone er faldet voldsomt

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Både i forhold til Euro/DKK og specielt til USD. Leder derfor efter stabile seriøse norske aktier, så jeg tænker ikke på vilde olieudvindingsfirmaer, der laver olieboringer i Rusland. Tænker selv statoil, men kommer ikke så meget rundt i de norske, så der er sikkert andre med gode ideer.
  • God jul fra Aktieporteføljen

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Aktieporteføljen ønsker alle medlemmer på ProInvestor en glædelig jul og et godt nytår. Samtidig vil vi byde alle debat-interesserede investorer velkommen hos os, da vi har et langt højere aktivitetsniveau for debatter. Her er vi inden længe 3000 medlemmer, hvoraf mange nye kommer til hver eneste dag - uge efter uge. Den store tilgang omsættes hurtigt til aktivitet, som dermed sikrer en langt mere nuanceret debat. Konceptets omdrejningspunkt er et fællesskab, hvor det ikke koster noget at være en del heraf. Det betaler sig! Ønsker man fx ikke en Facebook-profil for at deltage i gruppen, kan man også besøge vores nye website, der har samme fokus på debat og brugervenlighed. Her er der en latterlig nem tilgang, til, at følge- eller deltage i aktiviteterne, takket være den overskuelige og hurtige brugerflade. Er du på nettet via smartphone, får du også her samme høje brugervenlighed. Og her er det selvfølgelig også gratis, også selvom der er flere features; fx kan du oprette din egen gruppe og være administrator for denne, hvor du selv bestemmer hvilke medlemmer der har adgang, eller om den skal være åben for alle. Dermed får du præcist det niveau og fleksibilitet du ønsker. Din egen fantasi sætter grænserne. Gruppen på Facebook finder du her: https://facebook.com/groups/417979265010162?ref=bookmark Og websitet finder du her: www.aktieporteføljen.dk Vi ser frem til at se jeres bidrag til fællesskabet GOD JUL! Aktieporteføljen
  • Business cycles

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    N
    Interview med Lakshman Achuthan. http://teaser.realvisiontv.com/3895377118001
  • Pandora omsætning 2007??

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Hej Proinvestor Jeg er igang med min SRP opgave og skal bruge omsætnings tal fra Pandora. Det skal være fra før finanskrisen så man kan se om de er blevet påvirket. Jeg kan ikke finde tallene, ligger du inde med dem?
  • Et forsvar for spekulanterne

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Jeg bliver nødt til lige at komme med en lille markeds-filosofisk betragtning her. Måske nogen af jer har fulgt med i Ruslands økonomiske problemer og Putins trusler mod alle de "onde" spekulanter, der kun er ude på at tjene på Rublens sammenbrud. (http://investor.borsen.dk/artikel/1/295535/putin_truer_spekulanter_efter_rublens_nedtur.html) Nu skal dette ikke forstås som et angreb på Putin (skønt det måske var ok). Og det skal heller ikke være et forsvar for destruktive spekulanter (for dem er der også en del af). Det er mere lidt tanker om, hvorfor spekulanter har fået et dårligt ry. Lige nu er det så Putin og Rublen, der er i centrum. For en årrække siden var f.eks. George Soros, der "bragte det britiske pund i knæ". Og i Eurozonen har vi haft forbud mod shorthandler i bankerne under finanskrisen. Jeg vil bare vove en påstand her. Det er faktisk ikke spekulanterne, der er det primære problem. Som jeg ser det, så er det de selvfede politikere og de eklatant dårlige bankledelser, der har formået at bringe lande- og firmaøkonomier helt ud af balance. Så står der straks en flok "onde" spekulanter klar til at tjene på det. Og javist, det kan man diskutere det moralske i. Men faktum er, at spekulanterne meget hurtigt gør det tydeligt, hvor svaghederne er. Og lige nu viser spekulanterne med al tydelighed, hvor svag og skrøbelig den russiske økonomi er. Men hvis vi vender hjem til egne himmelstrøg, hvad så med Amager Banken? På det tidspunkt den krakkede, og tusinde af investorer havde købt for dyre aktier, der var det forbudt at shorte bankaktier. Men hvad nu hvis, det havde været tilladt, og Amager Banken var blevet shortet ned til 1/3 i et massivt kurs-blodbad. Ville det så have tiltrukket så mange? Og hvis det havde, så havde de kunnet købe til lavere pris om ikke andet. Jeg er som sådan ikke tilhænger af den rene revolver-økonomi ala Gordon Gekko i "Wallstreet" med citatet "Greed is good, greed purifies". Men vi skal også passe på ikke at fjerne spekulationen. For den rydder rent faktisk op, og gør det åbenlyst tydeligt, hvor svaghederne er. At vi så ikke altid kan lide at få svaghederne udstillet, det er så en anden sag. Men hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg, spekulanternes hurtige oprydning nogen gange kunne være bedre end politikernes trækken i langdrag, som ofte gør bobler og skævheder endnu større. For på et tidspunkt springer boblen, og så havde det måske været bedre at markedet havde sprængt den tidligere. Nå, men det var en lille morgen-markeds-spekulation her fra. God handelsdag til jer Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772
  • Chart og TA'nker pr. 12.12.2014

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    IFTA.dkI
    Lidt S&P - Olie - CARL-B - DANSKE - FLS - MAERSK og NOVO. https://www.youtube.com/watch?v=8fIHPrZ9GQo Gode Julehilsner - http://ifta.dk/ https://www.facebook.com/IftaAps
  • Dagens GYLDNE olie mulighed

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Her har i altså dagens gyldne handel på olie. Tænker i at begynde at være med i den store nedadgående kurs, så er det lige nøjagtigt det her i vil se! Det er næsten for godt til at være sandt. Som i ser på mit chart, er de små røde pile, dagens bedste muligheder. Den med 3 røde pile, er den GYLDNE mulighed. Det er netop derfor, jeg altid holder mine trendlines på mit chart, selvom de er brudt. Specielt de linjer der viser sidelæns trend. Jeg håber, der var et par stykker af jer, der nåede at få fat i den. Ellers er det med at gøre det næste gang, hvis du vil handle olie. Bulls kommer ind i bunden, og er for ivrige. Ivrige købere i et bear marked, er fantastisk hvis du gerne vil sælge! Lige så snart vi ser de ikke kan lukke over $58.44, som tidligere var support, så bliver det interessant. Da næste candle igen heller ikke kan, ja så er det bare at hoppe med på den første røde candle og nyde kursen nedad. Anders [image: 70438_Skaermbillede_2014_12_12_kl._16.58.37.png]
  • SAS - årsregnskabs

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Nogen som ved hvordan deres regnskab kommer til at se ud?