Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Skal vi gå i PANIK?

13
    0 Votes
    13 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Skal vi være nervøse for en stor korrektion nu? Først så lad mig sige, at dette spørgsmål har vi stillet, hver gang vi er i gang med en korrektion, og indtil videre har en "rigtig" korrektion slået fejl hver gang. Der er lidt "ulven kommer" og på et eller andet tidspunkt kommer der jo en korrektion. Korrektioner kommer hyppigst på tre forskellige måder. Én stor 30% korrektion, mange mindre 5-10% korrektioner, eller en flad længervarende bevægelse. Sidste år havde vi en masse mindre korrektioner inkl. guld, og argumentet var at "så længe investorerne ikke havde andre muligheder, så ville vi ikke få den store forkromede korrektion" og dette har nok også været årsagen til at vi ikke fik den store korrektion, som mange forventede inkl. undertegnede. Set over et par årtier, så burde vi få en korrektion, men den internationale økonomiske situation har været anderledes denne gang, men spørgsmålet er om "ulven" nu kommer, eller vi fortsætter med de små 5-8% korrektioner, eller markedet vil ligge fladt i 2015. Guldaktier steg meget i går, og hvis det forsætter i dag, så taler det for at investorerne flytter midler over i denne sektor, og dermed kan et større krak være selvopfyldende. Så har vi også olien, hvor det kan tænkes investorerne flytter midler over i, så det er ikke utænkeligt at vi netop nu får dette ventede større krak hvor vi ser Olie og guld stige den kommende tid. Alle amerikanske indekser er nu på vitale støttepunkter, som muligvis bliver testet den kommende tid, men hvis de ikke holder, og vi samtidig ser guld,- og olierelaterede aktier stige, så tror jeg personligt vi får en større korrektion som nemt kan sende Nasdaq i 3500 igen. Min anbefaling er derfor at holde øje de kommende dage med Olie, guld og Teck, og så foretage dit næste træk ud fra dette mønster. [image: 70982_Nasdaq.jpg]
  • DAX Analyse

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Så blev det igen tid til at opdatere lidt på DAX indexet, som har reageret ligesom vi forventede i sidste analyse. Trekantsformationen er brudt og vi er på vej nord på. Vi er kommet over det kritiske niveau på omkring 10050.0-10060.0. Og ikke nok med at vi er kommet over, så er vi også på dagsbasis lukket over. Det er et meget solidt bullish tegn. Min holdning til markedet er derfor som det hele tiden har været, bullish. Én ting der bliver vigtig at holde øje med er, at vi på dagsbasis helst ikke må lukke dagen langt under 10050.0. Lukker vi under dette niveau, så er det et tegn på at køberne ikke kan presse kursen længere op og, at de derfor må give op og tage profit. Kan vi på dagsbasis holde kursen over 10050.0 så kan vi godt forvente at vi kommer til at fortsætte endnu længere op. I løbet af det sidste stykke tid har køberne virkelig taget fat i markedet. Vi brød vores trekantsformation, og ikke nok med det så skabt vi en stor bear trap på 1440m chartet. Dvs. der er en masse sælgere som er fanget i en position de ikke har lyst til at være i. Det skabte derfor en stor stigning, da de blev nødt til at realisere et tab og dermed "buy to cover". Kan vi holde os over de 10050.0 så skal vi muligvis helt op over de 11000.0 før vi får en større korrektion igen. Målt fra forskellige punkter bliver 11000.0 et stort område for profit-tagning. Det er samtidig også tæt på toppen af forskellige bull channels, så alt over 11000 er bonus i første omgang. Da jeg helst ikke vil se os komme under de 10050.0 så er det, det eneste punkt jeg vil oplyse som købsområde. Alle andre punkter ligger under, og de er for aggressive og usikre til at blive oplyst. De 10050.0 er lige nu absolut vigtigste punkt på vores chart. Lukker vi en dag under det punkt så skal vi til se lidt ekstra på markedet, om køberne har fejlet, eller de bare ikke har reageret hurtigt nok. Lukker vi på 10049.0 for eksempel, så er det ikke lige med et bearish tegn. Det er ikke et overbevisende nok tegn, vi skal lukke længere nede. Men området på 10050.0 er området du skal holde øje med lige meget om du er bullish eller bearish på markedet. jeg er stadig bullish på markedet, ind til det modsatte er bevist. Anders [image: 70994_Skaermbillede_2015_01_17_kl._10.07.11.png] [image: 70994_Skaermbillede_2015_01_17_kl._09.59.14.png]
  • Udbytteportefølje

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er jeg også hoppet om bord på aktiemarked, se porteføljen her [email protected]
  • Kandidater til det amerikanske marked (aktier + optioner)

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er der gået tal- og graf-nørderi i den igen her en lørdag aften. Her er en række aktier, som jeg er ved at have fisket igennem mit ret omfattende screening-net over amerikanske aktier: MANH MNST ORLY KMX CME Jeg er ikke helt færdig med analyserne endnu, idet jeg lige skal have kørt mine options-modeller på dem også. Et par af dem skal også gerne lige vise en smule styrke rent teknisk i starten af ugen, lige som jeg gerne ser lidt modstandskraft indfinde sig i markedet, før jeg for alvor går ind igen. Min SWKS er startet fint op med en god stigning, og kommer der stigninger på blot 5-7% mere i løbet af den næste måneds tid, så kan jeg for alvor trylle lidt rundt med optionerne, så jeg i hvert fald halverer min risiko på aktien. Lækkert! Det skal også noteres, at aktierne her over ikke er fundet efter helt samme metode (eller tidsramme) som dem, jeg normalt finder i Norden. Her kører jeg efter lidt længere tidsramme, og jeg har også en række fundamentale faktorer, som jeg screener efter. Husk også at ovenstående ikke er en købsanbefaling, men blot er lidt inspiration til alle jer, der (selvfølgelig) også sidder og tygger igennem aktiemarkedet på en lørdag aften. God investeringslyst der ude Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772
  • Nordnet & Optioner, i praksis.

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Hej Jeg har lige et par begynderspørgsmål vedr. optionshandel (på Nordnet). Lad os sige jeg har købt en call-option på kurs 200, med udløb 17/4/2014. Hvis kursen d. 14/4/2014 er 201 eller derover, skal jeg så manuelt på udløbsdatoen gå ind og vælge at den skal effektueres, til automatisk videresalg? Eller, er der en mulighed for at vælge dette på forhånd, så det sker automatisk på datoen for optionens udløb? Og, hvis jeg køber én put-option i dag, med udløb 17/04/2014, skal jeg så have 100 af den underliggende aktie idag, eller er det ok at de kommer til senere? (jeg har aktierne i et andet depot lige pt.). Mvh. Finn
  • Intel årsregnskab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    OccamO
    Nøgletal. Først omsætning (i mia USD) og så EPS (i cent): 2011q1 12,8 59 2011q2 13,0 54 2011q3 14,2 65 2011q4 13,9 64 2012q1 12,9 53 2012q2 13,5 54 2012q3 13,5 58 2012q4 13,5 48 2013q1 12,6 40 2013q2 12,8 39 2013q3 13,5 58 2013q4 13,8 51 2014q1 12,8 38 2014q2 13,8 55 2014q3 14,6 66 2014q4 14,7 74 På årsbasis steg omsætningen 6% og EPS 22%. Flot. Intel er stabil som en obligation. Den bliver bare mere og mere værd. Plus lige nu en tillægsgevinst for danskere i kraft af dollarens kurs. Bemærk at Intels omsætning er en leading indicator for PC-branchen m.v.
  • PAL skatten er udregnet.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Så er det tid til at realisere 2014's gevinster. Løsøre depot 33% RATE og ALDERS 28% og 23 %. og så fik jeg endelig rådighed over mine midler i min firmapension fra 2H 2014 og det endte i 9% ( jeg lavede et indlæg sidste år hvor jeg brokkede mig over at min firmapension depot bare ikke performede som mine private som jeg selv styrede - godt 1,8% i afkast ). Alt i alt var 2014 et godt år som jeg umiddelbart ikke ser gentaget i 2015. Jeg er begyndt at søge andre græsgang ( læs udenlandske ) og læser flittigt de indlæg der skabes på tråden, men som regel er det stor-risiko aktier eller begivenheds aktier som dykker på f.x. Rusland/E.U konflikten. Holder min strategi omkring danske firmaer der er internationalt exponeret og især mod U.S.A. Og går eller i stigende grad kontant.
  • Seadrill - skal man samle den op nu?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hvad mener PI om Seadrill, skal man have is i maven og lade den sive længere ned, eller er det tid til opkøb? Ser I aktien som en god investering på den lange bane, og tror I på, at vi får udbytter igen om to år?
  • En sektor i stærk vækst

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Har lovet at skrive lidt om amerikanske Taser (TASR) som producerer den kendte Tazer til at paralysere voldsomme kriminelle frem for at benytte et skydevåben. Først nogen fundamentale oplysninger. MKT cap 1,35B, P/E 65, EPS +0,40. Så alt i alt en stærk virksomhed som genererer overskud. En lidt høj P/E som blot antyder at der er store forventninger til firmaet. Hvad der gør TASR interessant nu, er deres kamera teknologi. Over hele verden stilles der et større krav til at dokumentere politiets handlinger, og ikke mindst den kriminelles handling. Body kameraer er løsningen, samt opbevaring af det optagede materiale som TASR kalder "EVIDENCE". Det nyeste fra TASR er en Tazerpistol som arbejder sammen med body kameraet, så dette automatisk starter op hvis Tazeren bliver benyttet. Dermed glemmer man ikke dokumentationen for handlingen. Der er kun få konkurrenter på markedet inden for body kameraer for politi og militær. GoPro´s kameraer er ikke egnet, hverken i kvalitet eller design til at opfylde disse krav. Nærmeste konkurrent er Vievu.com som ikke er børsnoteret. Hele det amerikanske politi står for snarlig udskiftning af gamle Tazere, samt er bodykameraer et krav et krav fra alle sider både politisk og folkeligt. Englands politi er ved at indføre bodykameraer på mange betjente, og rygter siger at TASR bliver leverandøren. Ikke kun i England, men overalt i hele verden efterspørges disse kameraløsninger i kombination med EVIDENCE. Jeg er overbevist om at fremtiden for TASR ser virkeligt lovende ud, dels fordi vi er inde i en helt ny voksende sektor, og fordi konkurrenterne vil være ude af syne i mange år. Derfor ser jeg ikke den store risiko på nuværende. De seneste ugers turbolens på aktiemarkederne har da heller ikke berørt TASR i større grad. Indtjeningen hos TASR er virkeligt flot, og ligger over niveau af GoPro. Deres server løsning EVIDENCE koster et månedligt abonnement som giver en solid løbende indtjening, og holder samtlige konkurrenter ude. Jeg er enorm positiv på denne sektor, og har også AMBA i min portefølje som producerer Chips til kamerasektoren (dog ikke til TASR men til f.eks. GPRO) og jeg afventer GPRO indtil næste lock-up periode er afsluttet, og der kommer stilstand i kursen, men jeg er meget bullish på GoPro også, men altså først lidt senere. Jeg anbefaler et køb af TASR over kurs 23, og ligger selv lang i aktien fra kurs 26,5 http://www.theflyonthewall.com/permalinks/entry.php/TASRid2111149/TASR-NYPD-to-launch-body-camera-pilot-program-NY-Post-says [image: 70969_TASR.jpg]
  • PROINVESTOR OG BØRSEN I TV-SAMARBEJDE

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Vort lille "kult-site" PROINVESTOR har haft en forrygende fremgang af besøgende i de sidste ni måneder. Dette er blandt andet sket pga aktive partnerskaber med andre aktører i medie- og aktieverden. Vi har nu indgået et samarbejde med BØRSEN omkring BØRSEN PLAY-TV, som introduceres på en række digitale platforme februar 2015. På BØRSEN PLAY får dine aktier sin egen kanal. Det univers glæder vi os på PROINVESTOR til at være en del af. Jeg og et team af vore profilerede brugere vil i udsendelserne kommentere og perspektivere begivenheder på det danske og internationale børsmarked. Med venlig hilsen Helge Larsen Debatredaktør
  • Lidt sjov med DEGIRO.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Følgende tekst skal accepteres, før man kan handle optioner hos DEGIRO: Citat: "Ved at underskrive denne Acceptblanket Debit penge af begge parter komme mellem parterne Tillæg Debit Money etableret. Tillæg Debit Cash består af denne Acceptblanket Debit Debet Cash Money og betingelser. Ved at underskrive denne Acceptblanket Debit Cash Client erklærer, at klienten pdf Betingelser gemt Debit Cash og læse. Tillæg Debit Penge er en integreret del af investeringen aftale mellem parterne. Bestemmelserne i investeringsaftale, undtagen for så vidt som den er varieres ved tillægget Debit Penge finder anvendelse på tillægget Debit penge. Client erklærer Artikel 8 Betingelser Debit Money, "Assurance til tredjemand forståelse og til at acceptere den. " Det er jo ren Babelfish.. haha
  • Markedsanalyse-video i et svært marked

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så er videoen klar med tanker om den kommende tid på markedet. Jeg skal være ærlig og indrømme, at min vurdering af markedet lidt en "bob-bob-analyse". Mine cyklus-indikatorer er lidt skubbet skæve af det store olieprisfald, og derfor kan jeg først med nogenlunde sikkerhed sige, hvor i vores cyklus vi befinder os i løbet af 1-3 uger. Men jeg forsøger dog at give min vurdering af markedet alligevel. Derudover kommer jeg ind på min US kandidat med optioner tilkoblet, og til sidst gennemgår jeg Pandora ud fra ren TA. God investeringslyst Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=BNMTItKkqM0
  • Stærk anbefaling af laksesektoren

16
    0 Votes
    16 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Fiskeindustrien har dage kronede dage i Norge for øjeblikket. I oktober satte eksporten en ny månedsrekord med hele 7,6 milliarder kroner. Det er en stigning på 393 millioner kroner svarende til 5 % sammenlignet med oktober i 2013. Salget på hele 2014 er 56 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 7% sammenlignet med samme periode sammenlignet med året før. Det er især eksporten af torsk, klipfisk og saltfisk som er øget. Laksesektoren eksporterede for 4 milliarder kroner, hvilket er et fald på 130 millioner små 3 % sammenlignet med året før. For året som helhed er der eksporteret laks for 35,8 miliarder kroner. Det er en stigning på 14 % i forhold til samme periode i 2013. Årsagen til faldet i oktober er en kombination af lidt lavere kg-pris og lidt mindre volumen. Kg-prisen var i oktober 35,82 kroner, hvilket er 5 % lavere end i oktober 2013. Volumen blev 101.400 tons. Det er en nedgang på 1,6 % i forhold til 2013. Importforbudet fra Rusland har vist sig stort set at være uden betydning. EU har siden indførslen i sommer øget efterspørgslen. Således var væksten i salget på 9 % i oktober sammenlignet med året før. Hertil er så kommet yderligere gang i nye markeder som Japan, Sydkorea, Taiwan og Indonesien. Væksten i salget til Asien er i oktober på hele 11 % i oktober. I USA er der også sket en stigning i salget. Der er solgt 3200 ton til en værdi af 210 millioner kroner. Det er en stigning på 9 % sammenlignet med året før. Med hensyn til lakseprisen i de kommende år, så er de fleste analytikere nogenlunde enige om at prisen vil være stigende. Dette skyldes en stram markedsbalance, hvor høje slagtevolumener i år giver et reduceret udbud i 2015 og 2016. Der er nemlig slagtet mange småfisk i år som følge af luseproblemer. Estimaterne er en øgning på 4-7 % i prisen pr. kg. http://www.ilaks.no/ Som investor har man mange selskaber at vælge i mellem i laksesektoren. Mine toppicks er Bakkafrost og Marine Harvest. Bakkafrost har lige endnu engang afleveret et rekordstort kvartalsregnskab. Er yderst veldrevet med stor produktivitet. Indtjeningen pr. kg laks er over 15 kroner, hvilket branchens absolut bedste. Hertil kommer, at Bakkafrost er hjemmehørende på Færøerne og ikke ramt af importforbudet fra Rusland. Selskabet har således øget sit salg til Rusland i de seneste måneder til høje kg-priser. http://bakkafrost.com/ Marine Harvest er verden største lakseopdrætter og har ligesom Bakkafrost afleveret et flot kvartalsregnskab. Selskabet guider en volumenvækst i 2015 på 7 %. Med en stigende kg-pris betyder dette en større bundlinje og et stigende udbytte til aktionærene. http://marineharvest.com/ En dansk eksponering mod laksesektoren kan man få gennem investering i Schouw & Co. Selskabet ejer Biomar som producerer fiskefoder til laksindustrien. http://www.biomar.com/ Udover de fundamentale gode forhold betydning for prisfastsættelsen af selskaberne, så vil en del af de mange penge investorene på den norske børs nu trækker ud af oliesektoren i et vist omfang flyde over i laksesektoren. Det vil alt andet lige også drive kurserne i vejret. Laksetema i Millionærklubben om ovenstående: http://arkiv.radio24syv.dk/video/10506876/millionaerklubben-03-11-2014 Risikoen i laksesektoren er helt klart udbrud af sygdomme i farmene. Det ødelagde f.eks. totalt industrien i Chile fra 2005-2008. Her kan anbefales løbende at holde sig orienteret på Ilaks. DISCLAIMER: Jeg har aktier i Bakkafrost og Marine Harvest. Jeg anbefaler, at man sætter sig grundigt ind i selskabernes regnskaber, historik og guiding før man foretager en eventuel investering i disse. Med venlig hilsen Helge Larsen
  • Flex lng

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Er der nogen her, der har forstand på john frederiksen? For et stykke tid siden købte jeg en portion aktier i flex lng. Siden meldte jihn frederiksen sig på banen med et obligatorisk på alle aktierne, som dog ikke gik igennem. Nu fortsætter han køb af aktierne og har nu sikret sig 83 procent. Spørgsmålet er så om john frederiksen vil blive ved med at købe op, indtil han kan tvinge de sidste stædige ud? Min erfaring med den slags manøvrer er meget begrænset og tænkte, at nogen her kan gøre mig klogere eller måske henvise til et link, der kan hjælpe. Jeg vil egentlig helst blive i selskabet fordi jeg tror på sektoren på langt sigt og fordi flex lng har potentiale til store stigninger.
  • Warren Buffett - Et liv med milliarder

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Hej, jeg havde lige besluttet mig, for at bestille bogen Warren Buffett - Et liv med milliarder. Jeg blev desværre skuffet da jeg skulle til at bestille den, da den var udsolgt i alle online forhandlere. Desværre fandt jeg også ud af, at forlaget ikke producer bogen længere. (På dansk) Derfor ville jeg høre, om jeg var så heldig, at nogle herind fra har et brugt kopi liggende, som jeg kunne købe? Mvh.
  • Markedsanalyse af en aktieportefølje.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Pænt goddag, mit navn er Tobias jeg står og har et problem, som i jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg skal lave en marked analyse til aktie portefølje og jeg har løbet ind i en murer nogle steder, hvor jeg ikke kan finde nok information og det er her jeg håber i kan hjælpe mig, det er generelt for det dansk marked, men hvis i har information om et internationalt marked, er det også velkommende. Den information som jeg snakker om er for det mest tal og statistikker. Det ideelle data som jeg leder efter og mangler. • Hvor mange dansker handler med aktier, flere gane ugentligt ? • Hvor mange dansker har over 100.000 kr. i banken og som handler med aktier ? • hvor mange dansker handler med aktier, i mere end en bank/platform ? Hvis i kunne sende et link eller hvordan i fortrækker det, vil jeg være evigt taknemmelig, Anden form for statistikker som kan give et overblik over aktie handel i Danmark, er også meget velkommen. Hvis nogle kender til danske aktie/investor foreninger, må i også meget gerne skrive dem. Hvis i har andet finde information på dette område, så som artikler eller andet som i mener ville kunne havde en relevant, vil det også tages imod med kys hånd. I kan endte vælge at poste det her, eller kan i skrive det i en email til mig på [email protected] På forhånd mange tak. Med venlig Hilsen Tobias Højlund Rasmussen
  • DAX Analyse

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Det er lang tid siden vi har haft en analyse af et Index. I denne weekend, er tiden kommet til at opdatere vores DAX index. DAX'en er ved at forme en enorm trekantsformation, som startede helt tilbage i midt november. Vi har stadig en bullish trend på DAX'en og derfor vil vi stadig helst være køber i markedet. Analysen på DAX'en er rimelig nem på vores 60m chart. Da jeg er rimelig konservativt anlagt er der kun en 2-3 områder jeg lige nu synes ser vigtige ud. Det første område og klart det bedste område er lige nu 9490.3-9442.0. Dette er et udmålt fibonacci niveau som i en trekantsformation som denne er enormt vigtig. Pga. den bullish trend, forventer jeg en breakout til højere kurser endnu. Der er modstand på den øverste trendlinje, så her ville være første punkt man skulle se efter mulighed for lidt profit, eller i det mindste holde øje med om sælgerne er interesseret i dette område. Trekantsformationen er ved at være så snæver, at den snart vil blive brudt den ene eller anden vej. Brydes den ikke til højere kurser, så skal vi forvente at sælgerne er på jagt efter et punkt, hvor de vil gøre alt for at komme ud igen. Dvs. de vil fejle denne nedgang på et eller andet tidspunkt. Områder der kunne være muligheder er demand zonen på 9231.5 som det tidligste punkt, jeg vil se efter købere på. Det klart bedste område, at se efter sælgere der fejler og forlader markedet er, den horisontale support linje, som mange gange før har fungeret som skiftevis support/modstand. Punktet der er tale om her er 9173.5. Ikke nok med, at det har fungeret som support/modstand så er der også en demand zone oven i dette område. Brydes vil til lavere kurser, ville dette altså være det optimale sted at se efter sælgere der forlader markedet og dermed bliver til købere. 10060.0 er et massivt modstandsområde. Købere har tidligere respekteret dette niveau op til flere gang, så her skal man også være lidt forsigtig med at holde positioner op i. Bryder vi over dette punkt, så ser det godt ud. Men vi skal dog også holde os over. Da vi tidligere har prøvet at bryde over, men fejlede, så skal det ske næste gang, ellers bliver jeg skeptisk. Fejler vi alle ovenstående punkter. Så skal vi muligvis helt ned i 8500.0 før der igen er muligheder for at købe DAX. Men ét punkt af gangen. Er der muligheder for køb i de givne punkter, så ser det fornuftigt ud. Tager sælgere fuld kontrol, så have tålmodighed med markedet. Anders [image: 70903_Ikke_navngivet2.png] [image: 70903_Ikke_navngivet.png]
  • Nogen som kender Hyman og "Crash Alert System"?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "A lot of people think I am lucky," Hyman said. "But it has nothing to do with luck. It has everything to do with certain tools I use. Tools like the secret Wall Street calendar and my Crash Alert System." With more financial uncertainty than ever, thousands of people are flocking to Sean Hyman for his guidance. He has over 114,000 subscribers to his monthly newsletter, and his investment videos have been seen millions of times. http://www.moneynews.com/MKTNewsIntl/stock-market-crash-warren-buffett-indicator/2014/10/03/id/598461/?dkt_nbr=ufos34vz
  • Starbucks - Fremtidsmuligheder?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Hejsa Jeg har kigget en del på denne Aktie over det seneste stykke tid. Generelt virker det til at være en veldrevet virksomhed med gode nøgletal og en flot vækst over de seneste mange år. Der er dog et par ting, der bekymrer mig lidt. Starbucks har en ret høj gæld, og debt/equity-ratioen er steget væsentligt over de seneste par år. Jeg har svært ved at vurdere, hvorvidt jeg tror på, at Starbucks kan få succes i Asien samt at de kan fastholde deres stærke position på det amerikanske marked. Jeg har læst mig til, at arabica-bønnen, som er den bønne Starbucks primært benytter, skulle være meget truet i fremtiden. Dette har Starbucks bl.a. forsøgt at løse ved selv at købe nogle kaffe-'plantager', hvor de arbejder med at forsvare sig mod denne trussel. Men er det nok? Hvis nogle af jer har gjort jer nogle tanker om ovenstående, vil jeg meget gerne høre om det! Mvh. Kasper
  • Et kig i min aktie/options-portefølje

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Som jeg har skrevet i den senere tid, så er jeg stille og roligt gået ind i aktie/optionshandler i USA i min US-portefølje. Indtil videre er det blevet til: AVIS (CAR) Oracle (ORCL) Starbucks (SBUX) Min næste (mulige) kandidat i den kommende uge er: Skyworks Solutions (SWKS) Husk på at disse handler er på noget længere sigt end i min nordiske portefølje. Her kigger jeg både på Teknisk Analyse, vækst i udvalgte regnskabstal, optionspriser m.m. Aktierne bliver "forsikret" i de næste 9-12 måneder, så jeg max. kan tabe 5-8% per Aktie. Det er en meget konservativ strategi, hvor min portefølje maksimalt kan tabe 15-20% hvis hele markedet krakker fuldstændigt i samme øjeblik, jeg er gået ind. Jeg vil løbende kommentere på, hvordan jeg handler disse optionsstrategier. Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772