Stærk anbefaling af laksesektoren
-
Bakkafans - Nyd lige dette link:
-
Bakkafrost præciserer strategien!
Bakkafrost hoping to be in at 'ground floor' of new markets - Undercurrent News
Faroese producer will use a marketing strategy that has been successful in the US as it seeks to sell in to the Middle East and ChinaDUBAI, United Arab
Undercurrent News (www.undercurrentnews.com)
-
-
Hej Helge.
Siden jeg fulgte dit råd omkring at investere i Bakkafrost er der +15% på kontoen. Kursen 'bakker' ned i disse dage sikkert p.g.a. realisering af profit. Aktien ser dog ud til at få momentun igen idag. Læste at Bakkefrost lander produkter i Hirsthals som russiske lastbiler henter og videretransporterer til Rusland. Ud over at det udstiller den såkaldte handelskrig mellem E.U. og Rusland lidt farceartig så har historien den vigtige pointe at russerne betaler endog meget høje meromkostninger for at få laks. Hvad jeg prøver at sige er, at trods embargo, så vil der være en stigende efterspørgsel efter fisk og især 'kvalitets' fisk som laks ( selv om de er fra farm ). Jeg tror at vi vil se kursstigninger resten af året for Bakkafrost og andre nordiske producenter. Når Chile og U.S.A. har løst problemerne med dets farme og EU og Rusland kommer til besindelse så kommer der en stabilisering og sikkert også en overproduktion af laks - den tid den sorg. -
John Frederiksen øger i Marine Hervest:
MHG: Mandatory Notification of trade
08:40
Geveran Trading Co Ltd, which is indirectly
controlled by trusts established by John Fredriksen
for the benefit of his immediate family, has extended
TRS agreements relating to 7.000.000 shares in
Marine Harvest ASA. The new expiration of the TRS
agreements is March 3rd 2015. The exercise price
on the agreements is NOK 103.7184 per share. Geveran
Tradings affiliated ownership in Marine Harvest ASA
is following this transaction unchanged 117.351.603
shares, constituting 28.60 percent of the issued
share capital.In addition Geveran Trading hold TRS agreements with
a net exposure to 7.000.000 shares in Marine Harvest
ASASource Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=366567
OB -
Mere lakseguf:
11:45
Oslo (TDN Finans): Carnegie venter at stabile utsikter og sterk kontantstrøm vil gi generøse utbytter og økte multipler i oppdrett- og sjømatsektoren fremover.Vi tror oppdrettere vil bli utbyttekonger i Norden, skriver Carnegie-analytiker Marius Gard i en oppdatering onsdag.
Han viser til at multiplene i sektoren fortsatt er ettsifret samtidig som de ligger rundt fem prosent lavere enn det historiske snittet.
Analytikeren viser til at aksjene med høyest utbytte er Marine Harvest, Salmar, Austevoll Seafood og Lerøy Seafood Group med en Yield på 7-10 prosent, og han mener utbyttefesten begynner allerede i februar.
Carnegies fortrukne aksjer i bransjen er Marine Harvest, Lerøy Seafood Group, Austevoll Seafood og Norway Royal Salmon. Meglerhuset nedgraderer sin anbefaling på Bakkafrost til hold og gjentar hold på Grieg Seafood og Salmar.
Meglerhuset høyner sitt lakseprisanslag for 2015 og 2016 til henholdsvis 42 kroner kiloen (41,5) og 43,5 kroner (43).
TDN Finans, +47 22 00 11 55
-
Laksepriser på kr. 50 pr. kg forude:
-
Handelsbanken er bull på laks. Banken har aktuelt kun købsanbefalinger hele vejen rundt og opjusterer kursmålene i dag:
"Handelsbanken oppjusterer kursmålet på samtlige lakseselskap de dekker. Kursmålet til Marine Harvest oppjusteres til 127 kroner (120), Bakkafrost til 205 kroner (188), Grieg Seafood til 39 kroner (37), Lerøy Seafood til 350 kroner (340), Norway Royal Salmon til 81 kroner (62) og SalMar til 157 kroner (150)".
-
Hej Mollegade,Svaret fremgår af tråden. Det er Bakkafrost og Marine Harvest. Bortset fra det, så er der flere andre spændende selskaber i sektoren.
Tak for dine pæne ord omkring mine indlæg. Dem blev jeg glad for at læse.

-
Ja, men det skal du vide. Jeg sætter stor pris på dine betragtninger både her, men ligeså i Millionærklubben, når du gæster den.
Keep up the good Work, som de siger på de britiske øer
mht. laksesektoren, så fiskede jeg (disclaimer: ordspil) lidt efter, hvilken af de to du var mest lun på? Jeg har kigget dem begge nærmere efter i sømmene, og de har det til fælles, at de begge er steget ganske betragteligt den seneste tid, men med stigende laksepriser kan der givetvis være mere at hente i begge, tænker jeg. Derudover lagde jeg mærke til, at Marine Harvest ligger med en P/E på ca.20, mens Bakkafrost blot har en P/E på ca. 9...det gør mig jo alligevel lidt lun på vores færøske venner

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind