Jeg har bestemt mig for at jeg vil bruge lidt tid på at undersøge om det er tiden at lægge lån om, i øjeblikket har jeg i min bolig et F1 lån, og jeg bliver konstant mindet om at nu er renten på et fastforrentet lån faldet igen, min bank startede allerede ved 3,5%, og nu begynder vi så småt at kunne ane en fornuftig kurs på et 2%/30 lån.
Men.. hvad hvis man går et skridt videre, vi har længe hørt om fantastiske, men godtnok højrisikable lån i fremmed valuta. Schweiz, må man sige har givet nogle spekulanter, og endda danske kommuner i både pose og sæk, der er ihvertfald nogen der har modtaget et ekstra girokort..
Men kunne det i den forbindelse faktisk være nu, at man måske skulle overveje et lån i Schweizerfrank, eller endda måske EUR, -jeg påtænker en combi, hvor måske halvdelen af mit lån er i EUR, og en anden halvdel i anden valuta.
og så er der jo igen muligheden for at den danske krone, får lov at løbe, selvom alle siger nej, og den danske krone er stærk, -men det samme blev sagt om Schweiz, dagen før.
Hvis man skal bruge en smule fornuft, og tro man har lært en smule af aktiemarkedet, så handler det vel i bund og grund om at risikoafdække vores investering, og dermed måske gardere os mod kronen, i worst case.
ved ikke hvad jeg finder mest sandsynligt, om Mario affyrer den store kanon, og giver os negativ rente på boliglånene ( var der snak om, for få år siden, at han var villig til)
men det vil omvendt påvirke kronen
Hvad tænker i?
Fill