Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Strejke på raffinaderierne

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    http://finance.yahoo.com/news/u-refinery-strike-widens-nations-070252933.html Det kan sagtens sætte en prop i fremstillingen af lettere produkter og er måske en medvirkende årsag til de ret voldsommme stignniger i olielagertallene i US. De kan jo ikke komme af med lortet videre i systemet.
  • LPG-sektoren stiger stille og roligt

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jeg har skrevet om potentialet i LNG/LPG-sektoren (skibe som sejler med flydende gasprodukter) flere gange før her. Aktiekurserne på selskaberne faldt i sidste del af 2014 sammen olienprisen, men har siden her i 2015 steget sig stille og roligt op fra bunden for flere af selskabernes vedkommende. Raterne i sektoren udvikler sig positivt. Det forventes de at gøre i de næste to år, indtil der kommer flere nybygninger i søen. Mine "boblere" i sektoren har udviklet sig således d. sidste måned: Advance Gas Holding: + 17,5% BW-LPG: +15% Dorian LPG: +6,3% Flex LNG: +6% Golar LNG: +3,2% Höegh LNG Holdings: +11,68% Stolt Nielsen: -1,17% Jeg syntes trenden ser så stabil og positiv ud nu. Jeg har derfor nu endeligt besluttet mig for at købe aktier i sektoren. Hovedvægten vil blive lagt på BW-LPG. Resten spredt på mindre positioner i sektoren. Herudover vil jeg købe en position i Cheniere Energy, Inc., som bygger procesanlæg til omdannelse af naturgas fra luft til flydende form og infrastruktur i USA. Om raterne: LPG:GOD AKTIVITET I VLGC-MARKEDET -FEARNLEYS 06:00 Oslo (TDN Finans): Det har vært god aktivitet i VLGC-markedet den seneste uken og posisjonene i AG frem til midten av mars er i hovedsak utsolgt. Det fremgår av skipsmeglerforetaket Fearnleys ukerapport onsdag ettermiddag. RATER (USD/MÅNED): ============================================================== DENNE FORRIGE TYPE (CBM) UKE UKE LAV/HØY 2015 ============================================================== 82.000 FR 2.680.000 2.430.000 1.430/2.680 57.000 FR 1.600.000 1.600.000 1.500/1.600 35.600 FR 1.000.000 1.000.000 1.000/1.025 20.000 SR 950.000 950.000 950/950 10.000 ETH 540.000 540.000 540/560 6.500 SR 440.000 440.000 435/440 ============================================================== FR: Full kjølekapasitet, ikke trykkapasitet. SR: Delvis kjølekapasitet full trykkapasitet. HFJ [email protected] TDN Finans, +47 22 00 11 55
  • Olie og olie/energirelaterede aktier

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Jeg ser en sandsynlighed for, at vi nu har endnu et ben op i olieprisen og dermed olierelaterede aktier den næste uges tid, måske 14 dage. Jeg har desværre ikke så meget tid p.t., men rent teknisk er der to aktier jeg bestemt er glad for: Seadrill og QEC. Mit traget på kort sigt er henholdsvis 112-116 og 2,8-2,9. Mere må følge senere, men måske du kan bruge det sammenoldt med din egen analyse. God dag og god trading MKT
  • Kaffe er da noget man drikker?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Så vil jeg gerne lige skrive om en sektor, som aldrig har været diskuteret her, og som jeg tror er en rigtig lækkerbisken for de fleste. Vi taler om KAFFE. Se lige denne solide bund som er bygget her, og det tyder på sektoren har brudt ud. Jeg anbefaler ticker symbolet CAFE hvis du påtænker at gå ind i denne sektor. Hvis kaffeprisen bryder 168, og holder stand, så ser det virkeligt godt ud. Kaffe er normalt noget jeg drikker, men nu ser det ud som om det skal ind på kontoen i stedet. CAFE steg næsten 6% i går, og lukkede i højeste niveau, så jeg har en mistanke om at den vil korrigere lidt tilbage fra åbning af, for at lukke i et endnu højere niveau i dag. Hvad siger I? For kedeligt? http://www.nasdaq.com/markets/coffee.aspx
  • Aktietilbagekøb er tegn på en undervurderet aktie

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Mange investorer er i tvivl om hvornår de skal købe en given aktie. En god hovedregel kan være, at købe når virksomheden køber op sine egne aktier eller alternativt ved insiderkøb. Dette må jo alt andet lige være et tegn på, at ledelsen har den opfattelse, at deres aktie er undervurderet. Hvorfor købe over-vurderede aktier i sit eget selskab?. Det må være en rimelig antagelse, at ledelsen har bedre forudsætninger for, at vurdere virksomhedens fremtid frem for uvidende private aktionærer. Hvis denne forudsætning er rimelig må der dermed i gennemsnit være en gevinst ved, at handle virksomheder der foretager aktietilbagekøb. Vermaelen påviste i en amerikansk undersøgelse, at "valueaktier" giver et overnormalt afkast på 45% sammenlignet med ikke tilbagekøbende virksomheder over en 4 årig periode. Håber denne information kan inspirerer. Det er noget jeg de seneste år har haft fokus på. Ikke mindst fordi mange aktier synes overvurderet. Læs flere tanker og eksempler på: www.thevalueinvestorblog.com Mvh.
  • US Oilshaleproducere skærer nu

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    C
    http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-18/eog-quarterly-profit-declines-as-oil-crash-trumps-prolific-wells?cmpid=yhoo
  • Global car sales

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    C
    http://www.gbm.scotiabank.com/English/bns_econ/bns_auto.pdf
  • Hvordan beskytter jeg mig mod valuta udsving?

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Jeg har en del aktier i udenlandsk valuta. Hvis nationalbanken skulle opgive fastkurs politikken, ja så stor jeg til nogle store tab. Hvordan beskytter jeg mig selv mod denne risiko? Jeg ønsker jo at beholder mine aktier.
  • Olieprisen til minus 5 dollar

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Fra en pålidelig kilde. http://finance.yahoo.com/mbview/threadview/?&bn=d4bffd58-e3ac-33a5-8a15-cc506d562e5b&tid=1424273964778-66171514-5c53-4726-8178-cd99273fc206&tls=la%2Cd%2C17%2C3 Bullshit bingo.
  • Så oprandt dagen for Genmab

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Så kom dagen, hvor Genmab-aktien brød sin gode opadgående trend for første gang siden oktober 2014. Aktien er steget op fra 250 til de nuværende 425 i nærmest en snorelige stigning (dog med dagen i dag som undtagelse) Dagen startede i 440, var nede og vende i 400 for så at slutte i 425. For kort tid siden skrev jeg en analyse her på PI, hvor jeg skrev at Genmab var lidt en umulig aktie at analysere med Teknisk Analyse, idet kursudviklingen var én lang optur uden naturlige områder at falde tilbage til. Det der sker rent psykologisk i sådan en optrend er, at flere og flere begynder at sige til sig selv, at "dette kan umuligt fortsætte". Derfor bliver Stop-loss-niveauerne sat som beskyttelse for at tabe gevinsten. Og når vi så, som i dag, ser et brud ned igennem nogle af de naturlige stop-niveauer, så går det pludselig stærkt. Der kan være mange grunde til faldet i dag. Men efter børsens luk i dag, kom der en melding om resultaterne på midlet daratumumab, der er en vigtig satsning for Genmab. Når sådan en melding ventes, er det meget naturligt, at der tages gevinst. Og når trenden så har kørt så længe som i tilfældet her, så er en kraftfuld reaktion ret naturlig. I tilfældet med Genmab, så har der siddet rigtigt mange investorer rundt omkring og sukket efter et lille fall-back i prisen, hvor de så kan købe lidt billigere op. Dette er formentlig grunden til den meget kraftige og hurtige stigning igen i dag. Som I kan se, så blev der omsat ca. 10.000 aktier i de 10 minutter, hvor faldet var størst, og så ca. 37.000 aktier de næste 10 minutter, hvor aktien kæmpede sig tilbage igen. Herefter steg kursen langsomt dagen igennem for så til sidst at ende i 425. Hvis vi kigger på ren Teknisk analyse, så er den lange optrend stadig intakt. Kursen lukkede indenfor rammerne af den opadgående trendkanal, så alt er stadig fint.....i teorien. Problemet i aktien er dog, at der nu er sået tvivl i hovederne på nogle af de investorer, der gerne vil beskytte deres gevinst. Så efter en dag som i dag, må det forventes at der kommer lidt mere udsving i aktien i den kommende tid. Og dette er vel at mærke, hvis vi kun ser aktien lokalt med danske øjne. For efter lukketid kom så udmeldingen om lægemidlet, og dette var en ganske positiv udmelding. Så alt burde være godt. Men da USA så åbnede, så begyndte aktien at falde på US-markedet. I skrivende stund kort før markedsluk er kursen i USA nede med næsten 25% Hvad denne massive nedslagtning skyldes, har jeg pt. ikke kunnet finde en helt klar forklaring på. Men det kan muligvis være, at der nu er gået børspanik i de investorer, der har set deres Genmab-beholdning stige i værdi næsten hver eneste dag. Hvis dette fald fra USA skal overføres til Danmark i morgen, så snakker vi et fald på ca. 100 point. Så slemt går det formentlig ikke. Men jeg kan følge de forskellige fora på nettet, og kan se, at nuværende Genmab-aktionærer kommer til at åbne computerne med bævende hjerte i morgen. Så hvad der kommer til ske, kan ingen analyse forudse. Men spændende bliver det. God investeringslyst Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 71353_Genmab2.png] [image: 71353_Genmab1.png]
  • Oliepris på 10 dollar

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Gary Shilling,Bloomberg View columnist er på banen igen: "At about $50 a barrel, crude oil prices are down by more than half from their June 2014 peak of $107. They may fall more, perhaps even as low as $10 to $20. Here's why". U.S. economic growth has averaged 2.3 percent a year since the recovery started in mid-2009. That's about half the rate you might expect in a rebound from the deepest recession since the 1930s. Meanwhile, growth in China is slowing, is minimal in the euro zone and is negative in Japan. Throw in the large increase in U.S. vehicle gas mileage and other conservation measures and it’s clear why global oil demand is weak and might even decline. Oil Prices At the same time, output is climbing, thanks in large part to increased U.S. production from hydraulic fracking and horizontal drilling. U.S. output rose by 15 percent in the 12 months through November from a year earlier, based on the latest data, while imports declined 4 percent. Something else figures in the mix: The eroding power of the OPEC cartel. Like all cartels, the Organization of Petroleum Exporting Countries is designed to ensure stable and above-market crude prices. But those high prices encourage cheating, as cartel members exceed their quotas. For the cartel to function, its leader -- in this case, Saudi Arabia -- must accommodate the cheaters by cutting its own output to keep prices from falling. But the Saudis have seen their past cutbacks result in market-share losses. So the Saudis, backed by other Persian Gulf oil producers with sizable financial resources -- Kuwait, Qatar and the United Arab Emirates -- embarked on a game of chicken with the cheaters. On Nov. 27, OPEC said that it wouldn't cut output, sending oil prices off a cliff. The Saudis figure they can withstand low prices for longer than their financially weaker competitors, who will have to cut production first as pumping becomes uneconomical. What is the price at which major producers chicken out and slash output? Whatever that price is, it is much lower than the $125 a barrel Venezuela needs to support its mismanaged economy. The same goes for Ecuador, Algeria, Nigeria, Iraq, Iran and Angola. Saudi Arabia requires a price of more than $90 to fund its budget. But it has $726 billion in foreign currency reserves and is betting it can survive for two years with prices of less than $40 a barrel. Furthermore, the price when producers chicken out isn’t necessarily the average cost of production, which for 80 percent of new U.S. shale oil production this year will be $50 to $69 a barrel, according to Daniel Yergin of energy consultant IHS Cambridge Energy Research Associates. Instead, the chicken-out point is the marginal cost of production, or the additional costs after the wells are drilled and the pipes are laid. Another way to think of it: It's the price at which cash flow for an additional barrel falls to zero. Last month, Wood Mackenzie, an energy research organization, found that of 2,222 oil fields surveyed worldwide, only 1.6 percent would have negative cash flow at $40 a barrel. That suggests there won't be a lot of chickening out at $40. Keep in mind that the marginal cost for efficient U.S. shale-oil producers is about $10 to $20 a barrel in the Permian Basin in Texas and about the same for oil produced in the Persian Gulf. Also consider the conundrum financially troubled countries such as Russia and Venezuela find themselves in: They desperately need the revenue from oil exports to service foreign debts and fund imports. Yet, the lower the price, the more oil they need to produce and export to earn the same number of dollars, the currency used to price and trade oil. With new discoveries, stability in parts of the Middle East and increasing drilling efficiency, global oil output will no doubt rise in the next several years, adding to pressure on prices. U.S. crude oil production is forecast to rise by 300,000 barrels a day during the next year from 9.1 million now. Sure, the drilling rig count is falling, but it’s the inefficient rigs that are being idled, not the horizontal rigs that are the backbone of the fracking industry. Consider also Iraq’s recent deal with the Kurds, meaning that another 550,000 barrels a day will enter the market. While supply climbs, demand is weakening. OPEC forecasts demand for its oil at a 14-year low of 28.2 million barrels a day in 2017, 600,000 less than its forecast a year ago and down from current output of 30.7 million. It also cut its 2015 demand forecast to a 12-year low of 29.12 million barrels. Meanwhile, the International Energy Agency reduced its 2015 global demand forecast for the fourth time in 12 months by 230,000 barrels a day to 93.3 million and sees supply exceeding demand this year by 400,000 barrels a day. Although the 40 percent decline in U.S. gasoline prices since April 2014 has led consumers to buy more gas-guzzling SUVs and pick-up trucks, consumers during the past few years have bought the most efficient blend of cars and trucks ever. At the same time, slowing growth in China and the shift away from energy-intensive manufactured exports and infrastructure to consumer services is depressing oil demand. China accounted for two-thirds of the growth in demand for oil in the past decade. So look for more big declines in crude oil and related energy prices". http://www.bloombergview.com/articles/2015-02-16/oil-prices-likely-to-fall-as-supplies-rise-demand-falls
  • Er der mere at hente i USA?

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Michael_KrasnikM
    Så fik vi vist suget alt ud af US markedet for denne gang. Der er nok ikke mere at komme efter i denne omgang. Kiggede egentligt efter 18100, og måske kommer det i morgen, men er overbevist om vi skal ned igen nu. Goodbye. Jeg ligger nu i GPRO da Lock-up viste sig at være en non-event som sidste gang. Det er ikke utænkeligt at vi ser kurs 60 på den korte bane. https://stockcharts.com/h-sc/ui
  • Phase Holographic - Aktietorget på Stockholmsbörsen

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Producerat i dag. Textmassan har godkänts av bolagets VD Peter Egelberg, som även bidragit i vissa formuleringar. 71551_PHASE_HOLOGRAPHIC_IMAGING.docx
  • Rundtur på det nordiske marked og USA

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Denne uge slipper I for at skulle sidde hele søndag nat for at se videoen. Her er videoen for uge 7. Det nordiske marked er ikke vendt ned, som jeg "spåede" sidste uge. Det blev bl.a. hjulpet op af en mulig fred i Ukraine og et dermed stigende tysk marked. Men som jeg kommer frem til i dag, så er markedet ved at være noget overspændt op ad, og jeg vil være utrolig kræsen med, hvilke long-investeringer jeg evt. vil kigge på i denne uge. Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 https://www.youtube.com/watch?v=jUg8y57Gl5s
  • Marihuana - hurtigst voksende industri i USA

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Er der nogen som har styr på det med de børsnoterede selskaber denne branche? "Legal marijuana is the fastest-growing industry in the United States and if the trend toward legalization spreads to all 50 states, marijuana could become larger than the organic food industry, according to a new report obtained by The Huffington Post" http://www.huffingtonpost.com/2015/01/26/marijuana-industry-fastest-growing_n_6540166.html
  • Energy-outlook 2035 - Vind og gas stiger

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Ny langsigtet prognose fra energiselskabet BP ser en stærk vækst i vedvarende energikilder som sol og vind. De ventes at vokse med 6,35% årligt frem til 2035. Onshorevindmølleenergi på de bedste placeringer vil uden tilskud komme til at konkurrere med med fossile kilder. Gas er den den hurtigstvoksen fossile brændstofskilde. Kul ventes kun at vokse svagt. http://www.bp.com/content/dam/bp/pdf/Energy-economics/energy-outlook-2015/Energy_Outlook_2035_booklet.pdf
  • Per aarsleff

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Kursmål på Per AAsleff, Det en kvalitets aktien med fornuftig PE, hvad siger de kloge?
  • HEXAGON med mangedobling i 4. kvartal

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Det tidligere så støvede industriselskab Hexagon har for alvor fået foden indenfor markedet for gastanke til køretøjer i USA. Her omstilles der i stor stil fra benzin og diesel til den miljøvenlige og billige naturgas. Hexagons markedsandel er for nærværende tæt på 60%. Kvartalsregnskabet er imponerende. Næste år fordobles så produktionskapaciten: Disclaimer: Jeg har selv aktier i selskabet "Hexagon Composites ASA: Results for fourth quarter 2014 and preliminary results for the year 2014 08:30 Operating income increased 63% in the fourth quarter to NOK 496.9 (304.4) million. Operating profit before depreciation (EBITDA) grew 167% to NOK 88.5 (33.1) million. Operating profit (EBIT) increased 373% to NOK 71.4 (15.1) million and profit before tax from continuing operations grew 545% to NOK 41.3 (6.4) million. Hexagon Composites operating results improved compared to the fourth quarter of the previous year driven by continued market growth for both High and Low Pressure Cylinders. The Gas Distribution Products (Mobile pipelinesTM) business delivered a particularly strong performance with record turnover for the quarter. Deliveries of fuel cylinders for Heavy Duty operations improved somewhat this quarter following declines in the third quarter. Key developments: Record quarter with strong growth in both revenues and profits High capacity utilization in the Low Pressure Cylinders segment Strong Gas Distribution Products (Mobile pipelinesTM) sales Some recovery in deliveries for the Heavy Duty operations Continued challenges with Rugasco joint venture in Russia Some near-term market uncertainty due to oil price volatility Positive overall impacts of USD and EUR currency developments For the year 2014 Group operating income increased 29% to NOK 1,650.8 (1,271.6) million. Operating profit before depreciation (EBITDA) grew 61% to NOK 329.2 (204.4) million. Operating profit (EBIT) increased 81% to NOK 256.8 (142.1) million. Profit before tax for continuing operations grew 85% to NOK 237.4 (128.2) million. For more information: Jon Erik Engeset, CEO, Hexagon Composites ASA Telephone: +47 916 30 550 ' [email protected]"
  • Olieanalyse

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Markedet har i de sidste par dage været lidt opadgående. Vi har set en masse købspres på $44, som skabte en hurtig stigning. Vi har skabt en lille bull channel, men en sløv en af slagsen, som allerede er blevet brudt noget så grundigt. Køberne kan altså ikke holde fast i det momentum de startede med. Alt dette indikerer, for mit synspunkt, at vi skal længere ned. Jeg holde stadig fast i de $40, men som det mindste skal vi i hvert fald ned at teste $44 igen. Prisen reagerede ved 200 EMA, hvor der også var en salgsboks, og dette skubbede igen WTI ned. Hvad kan vi så forvente af markedet i den kommende tid? Vi kan forvente at vi muligvis vil bevæge os inde i denne Bull channel lidt endnu. Dog tror jeg ikke de kan holde køberne i markedet, og købere vil derfor snart forvandle sig til sælgere når de tager profit. Som vi kan se på 60m chartet, så er området mellem $49 og $51 næsten helt rødt af salgsområder. Både supply zoner og salgsbokse fylder dette område. De bedste salgsområder lige nu er: $49.29 som tidligere har været support/modstandsområde. Det er et område der er blevet nævnt mange gange. Men det er altså stadig et aktuelt område. Dette område bliver støttet af en salgsboks på $49.05-$49.67. Længere oppe er der også en cluster af salgsområder. $50.11-$51.39, $50.57-$51.10 er salgsbokse. Samtidig har vi en enorm supply zone på $49.45-$51.71. Der vil altså være en masse modstand til køberne, som de vil få meget svært ved at bryde igennem på én gang. Jeg er stadig short markedet. Det vil ikke ændre sig før vi enten rammer $40 eller bryder over $55. På vores langsigtede chart kan vi også se at det er meget lang tid siden vi har testet toppen af vores channel. Derfor kan det godt være at vi kommer til at bevæge os lidt op endnu inden vi falder ned. Men salgsområderne ovenover vil skabe pres på køberene, og de skal virkelig samle sig for at komme igennem. På 64 NTR chartet kan vi også se hvordan prisen faldt meget hurtigt efter at have teste 200 EMA. Det er også en stor indikation på at der stadig er sælgere i markedet, som bare venter på at kunne få en bedre salgspris. Det sidste salgsområde der er lige nu, er helt oppe på $53.23-$54.38. Bryder vi igennem dette område så er vi ved at se bullish ud. Men der er langt til og en masse modstand på vejen. Personligt ser jeg ikke bullish på markedet, og er derfor heller ikke placeret i nogle olieaktier endnu, men venter på en indikation. Anders [image: 71014_Skaermbillede_2015_01_18_kl._09.12.38.png] [image: 71014_Skaermbillede_2015_01_18_kl._08.52.24.png]
  • Et kig på psykologien i Pandora vs. Vestas før regnskab

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Mange af jer har spurgt, hvad jeg tænker om Pandora her op til regnskabet. Og som jeg har sagt ofte, så rører jeg helst ikke en aktie lige op til regnskab, idet jeg har svært ved at forudse følgende: Hvad regnskabet indeholder Hvordan markedet reagerer på indholdet Men når det er sagt, så vil jeg gerne lave en sammenligning med psykologien i markedet i forhold til Vestasaktien lige før regnskabet. For som jeg skrev forleden, så var der så meget hype op til Vestasregnskabet, at aktien steg vildt, og det var svært for Vestas ikke at skuffe. Med Pandora forholder det sig lidt omvendt. Siden starten af december er aktien faldet ca. 80 point, og når regnskabet kommer vil der her (sat i forhold til Vestas) være en større sandsynlighed for, at investorerne vurderer, at den faktisk er faldet for meget, og nu skal lidt op ad. Til de af jer, der har spurgt de sidste par uger, så har jeg spået at niveauet omkring den øverste kanallinje (ca. 460) vil blive ret afgørende. Kursen ligger pt. lige på denne linje, og der er ikke langt ned til 200 dages EMA lige omkring 438-440. Så vi er i et "moment of decision" lige nu. Men brydes kanalen op ad, så vil jeg vurdere gode muligheder for yderligere optur. Den helt korte dmistoch viser godt nok lidt overkøbt, men Rel.performance er begyndt at pege op ad og Volume viser også styrke. Men personligt afventer jeg regnskabet, da jeg søger stabiliteten i min porteføljen mere end jeg søger lottogevinsterne og den øgede volatilitet. Men det er, som I ved, et spørgsmål om risikovillighed og temperament. God investeringslyst Hans-Henrik https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 71533_Pandora.png]