Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Cantargia(nyintroducerad) - forskning på Cancerstammceller

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    B
    Cantargia noterades i tisdags på First North. På kurser under 9 kronor är ett köp som att stjäla godis från småbarn. Detta är det mest självklara köp jag någonsin stött på. Cantargia är ett biotechbolag med fokus på Cancer-forskning. Bolagets läkemedelskandidat CAN04 binder till målmoelkylen IL1RAP på Cancerstammceller. Det begränsar cancern och underlättar bekämpning från immunförsvaret. Jag ska återkomma med en genomarbetad analys inom kort där jag jämför Cantargias värdering med uppköp gjorda i Fas I/II. Vad jag redan nu kan avsölja är att OM Cantargia lyckas ta sitt projekt till Fas I så kommer värderingen att påminna om WNT (som jag var den förste Redeye bloggaren att skriva om). Och OM Fas I visar på antitumöraktivitet så ska värderingen påminna om de uppköp jag tänkte återkomma till i analysen. Vad jag därför tar fasta på är hur sannolikt det är att Cantargia lyckas komma till Fas I. Det som ska göras från bolagets sida är: Förberedelser för att uppfylla regulatoriska krav. -Möten med regulatoriska myndigheter. GMP-tillverkning. Toxstudier. Val av indikation Alla dessa moment bör bolaget glida igenom enkelt med tanke på de prekliniska resultaten och den erfarna ledningen samt att kapitalet är på plats. Efter det förljar Fas I-studier. Enligt bolaget har antikroppar (som Cantargia jobbar med) 70 % chans att klara Fas I. Sammantaget är ett börsvärde på 115 MSEK, eller 70 MSEK om vi exkluderar kassan som att sno godis från småbarn. Detta är den mest uppenbara missprissättningen jag sett. Då menar jag inte bara i jämförelse med uppköp eller andra noterade Cancer-bolag, utan även i relation till bolag som t ex A1M och CLS som inte har kommit längre i sin status, har mindre marknad och behöver finansieras. A1M t ex värderas dubbelt så högt som Cantargia. Jag återkommer! http://www.redeye.se/aktiebloggen/cantargia/cantargia-som-att-stjala-godis
  • BIOPORTO: Webcast fra Investordagen marts 2015

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Fra udvikling til salg - eksekvering af vækststrategi for fokuseret diagnostisk portefølje" Peter Mørch Eriksen, CEO : http://www.shareholders.dk/kampagne/InvestorDagen-Koebenhavn-2015-webtv/BioPorto
  • GENMAB: Webcast fra Investordagen.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Innovative antistoffer, forbedrede liv". Rachel Curtis Gravesen, Senior Vice President, IR & Comm. Investordagen i København d. 18. marts 2015. http://www.shareholders.dk/kampagne/InvestorDagen-Koebenhavn-2015-webtv/Genmab
  • Helge Larsen: Webcast - Biotektema - Investordag marts 2015

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Sådan spiller klaveret ikke". Speed-foredrag om mine dyre lærepenge med biotek-sektoren og indblik i samme. Hør bl.a. om faseforsøg, frimærker, forventninger og forlovelser. Asger Aamund, tab og gevinster, hajer, slagsmål og grådige bestyrelser. Fremskridt i forskningen vedr. svangerskabsforgiftning, Akut Nyresygdom, brystkræft, tyktarmskræft, sår, diabetes, dosering, gener, astma, inflammation, mastceller, histamin, gener, enzymer og molekyler. Alt sammen i min 30 minutters præsentation her af biotekvirksomhederne A1M Pharma, Aerocrine, Bioporto, Biotec Pharmacon, Cantargia, C-RAD, DanDrit Biotek, Exigon, Genmab, Medical Prognosis Institute, Novozymes, Serendex Pharmaceuticals og Zealand Pharma på Investordagen d. 18/3 her i København. http://www.shareholders.dk/kampagne/InvestorDagen-Koebenhavn-2015-webtv/Helge-Larsen
  • Firmapension

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Hej. For godt et år siden skrev jeg et indlæg omkring at min firmapension i afkast knap kunne klare inflationen, dette modsat mine egne pensionsordninger og mit løsøre depot som jeg selv administrerer og som alle gav afkast på 20-30%. Den væsentligste del af kommentarerne på mit indlæg gik på sikkerhed og jeg var bedre stillet i pensionsselskabets regi end hvis jeg kørte i eget regi. Over sommeren lykkedes det mig at få egenret over investeringerne i min firmapension og målt seneste år over år er der >20% forrentning! - og jeg fik ikke de lukrative jan-mar med fordi jeg som skrevet først overtog ansvaret ved sommertid. Igen vil jeg tilføje at jeg kun er i C20 og i finansielle eller global orienterede firmaer. Risikoen bær jeg nu selv, men skulle markedet kollapse så kan jeg jo trække mig ud med gevinst modsat hvis jeg var bundet - under kriseårene klarede pensionsselskabet sig flot, men stadig med tab. Håber dette indlæg kan bruges til inspiration for andre der føler at firmapensionen ikke er lige effektiv i forrentning.
  • LPG-selskab med 30-40% årligt afkast

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    1 dollar i udbytte hvert kvartal. Myrseth har også set lyset i Advance LPG: http://www.proinvestor.com/investornyt/218544/myrseth-dette-er-utbyttekongen-pa-oslo-bors
  • Sigma Labs - 3D Metal Printing

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Sigma Labs - fremtidens teknologi til Metal 3D Printing? Stiger over 50% på 3 dage. Nogen herinde der har researchet på den? http://finance.yahoo.com/news/sigma-labs-introduces-future-manufacturing-120000844.html?.tsrc=applewf
  • Biotec Pharmacon - CWH (Cup With Handle)?

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Jeg er ikke så erfaren med TA, men kan der være tale om dannelse af CWH med Biotec Pharmacon?
  • Ugens olie-analyse

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    A
    WTI Crude Oil ser nu en del bearish ud. Der er ikke de store grunde til at købe vildt ind i olie lige nu. Dog befinder vi os lige i øjeblikket på et punkt med support, men kommer vi under det, ja så skal vi nok ned og lugte til $40. På den store tidsramme (dags chartet) der har vi brudt en langvarig nedadgående trendkanal, men vi er nu begyndt at danne en ny en af slagsen. Fortsætter vi ned igennem de $44, så ser det ud som om at der er et lille stykke til bunden endnu. Kører vi op fra $44, så ser det positivt ud, men det må vi vente med at se til i næste uge. $55 har været det afgørende punkt flere gange ind til videre, her bliver der virkelig lagt pres på fra sælgerne. Så når vi på et tidspunkt ud i fremtiden kommer over $55, så ser det rigtig positivt ud, men det kan godt tage noget tid. Vi befinder os også lige nu oven i en købszone, udmålt med fibonacci, som kan give noget support. Men som markedet har reageret de sidste par dage, så ville jeg passe på med at købe for meget lige nu. Det virker som om at sælgerne igen har tage godt fat, her under de $50. Rent historisk er det også værd at holde øje med om vi kan lave en ny bund når måneden er ovre. Tilbage i 2008 begyndte det at køre op, da markedet ikke kunne presse prisen under den forrige måneds-candle. Så kan markedet ikke komme under og lave en ny bund, så kan det være et tegn på at vi har ramt et bund niveau. Men det ved vi først når måneden er ovre. Et luk over $47, som det mindste ville være positivt til en start. Skal vi gå ind på en kortere tidsramme, så kan vi se på vores time-chart at vi befinder os i en købszone her omkring $45.8-$44.7. Samtidig har vi overskudt bunden af en nedadgående trendkanal, som kan indikere flere ting. Holder vi os under, så kan det indikere at sælgerne virkelig har fat og at de vil presse prisen længere ned. Hvis prisen ryger op i trendkanalen igen, så kan det indikere at sælgerne har været lidt for ivrige, og at markedet nu ikke kan følge med. Dette vil give en korrektion op igen, til over toppen af trendkanalen. En trendkanal der bliver overskudt til den ene side, har det med mange gange at gøre det samme til den modsatte side. Dette ligger der en masse psykologi i, som jeg ikke vil kede jer mere med. I den kommende uge har vi igen inventories rapport onsdag kl. 10:30 AM EST. Vi har også FOMC møde kl. 2.00 PM EST. Begge nyheder kan selvfølgelig følges her: http://www.egsvang-trading.dk/analysevaeligrktoslashj.html Anders [image: 71893_Skaermbillede_2015_03_15_kl._10.55.11.png] [image: 71893_Skaermbillede_2015_03_15_kl._10.50.20.png] [image: 71893_Skaermbillede_2015_03_15_kl._10.40.16.png]
  • FOMC - kort dansk referat

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Så fik vi aftenens største nyhed på bordet. FOMC medlemmerne har været samlet i 2 dage og diskuteret USA's økonomi og timingen af rentehævelser. Herunder kan i få et kort dansk referat af mødet. Alt i alt, så er der ikke de helt vildt store ændringer. Renterne forbliver lave endnu, frem til næste FOMC møde. The statement put a June rate increase on the table, though it also allowed the Fed enough flexibility to move later in the year, stressing that any decision would depend on incoming data. Arbejdsløsheden 5.5% = 3% lavere end december. Det er fremskridt men der er stadig plads til forbedringer, før Yellen vil hæve renterne. Yellen fastslår også i sit pressemøde, at selvom de ikke har besluttet hvornår renterne vil blive hævet, så betyder det ikke at de er tålmodige med det. Det betyder nærmere at de ikke er tålmodige, men at økonomien ikke er helt på plads endnu. Timingen er vigtig. Eksporten er blevet svækket. Hvilket nok skyldes bl.a. den stærke dollar. Lavere energi priser er godt for den amerikanske økonomi, som vil give flere penge til forbrugeren. Inflationen er begrænset. Yellen virker rimelig sikker på at Inflationen er på vej på rette spor, men der er stadig et godt stykke vej endnu. FOMC medlemmeren har overordnet set sænket deres inflations forventninger til 2015, og vi ligger nu på lidt under 1%. Hvad skal Yellen så se, før hun tør hæve renterne? De ting som Yellen nævner, som vigtige faktorer er maksimum beskæftigelse og målet om 2% inflation skal ses. Samtidig vil Yellen også gerne se forbedringer på arbejdsmarkedet, før timingen er der. "The committee anticipates that it will be appropriate to raise the target range for the federal funds rate when it has seen further improvement in the labor market and is reasonably confident that inflation will move back to its 2 percent objective over the medium-term," Yellen fastslår til sidst i sit pressemøde, at det ikke er en svag prognose. Økonomien er på rette spor, hvilket også kan ses på den stærke dollar. Den stærkeste dollar, gør det dog svært for eksporten, men godt for importen. Økonomien viser stærke forbedringer, men timingen for rente hævelser er endnu ikke gode nok, og derfor venter Fed med at hæve renterne endnu. Hvordan tager markedet det? Først at se så tager markederne det positivt. DAX'en steg stærkt på udmeldingen, men faldt hurtigt tilbage til udgangspunktet igen. Dow Jones og de amerikanske index stiger efter mødet og holder sig fint oppe. Dollaren falder på udmeldingen, da der ikke er nogle faste datoer for rentehævelserne. Dollaren vil blive attraktiv når rentehævelserne kommer, men det må vente lidt endnu. Anders http://egsvang-trading.dk/blog.html [image: 71924_Skaermbillede_2015_03_18_kl._15.07.53.png]
  • VIL EUROPÆISKE AKTIEMARKEDER SNART KRAKKE?

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Lars Tvede på Facebook d. 14. marts 2015: "VIL EUROPÆISKE AKTIEMARKEDER SNART KRAKKE? Jeg har på det seneste hørt og læst masser af advarsler om, at der snart vil komme et krak i aktiemarkederne og specifikt i de Europæiske grundet de foregående store kursstigninger, Greexit eller andet. Her er årsagerne til, at jeg ikke tror på dette: Ejendomspriser stiger nu de fleste steder efter store fald de foregående år. De fleste banker er nu fuldt kapitaliserede jfr. stress test sidste år, og de har øget deres kommercielle udlån i de seneste måneder. Regeringer er generelt færdige med deres budgetnedskæringer. Euroen er faldet næsten 30 % i forhold til sidste år og kan falde yderligere, hvilket gør europæiske virksomheder mere konkurrencedygtige. Lave olie- og råvarepriser frigør købekraft til forbrug og erhvervsinvesteringer. Vi har nu quantitative easing, hvilket pumper penge i systemet og fastholder meget lave renter - faktisk de laveste i flere hundrede år. Så den økonomiske vækst vil formentlig stige mærkbart, og dette kan give stigninger i virksomhedernes indtægter på måske 25-30 % frem til udgangen af 2016 og 35-40 % frem til udgangen af 2017. Hvad betyder det for værdiansættelsen? Eurostoxx handler på omkring 18 gange sidste års indtjening, hvilket betyder en efterfølgende indtjening udbytte på ca.. 5,5 %. Men hvis profitterne stiger som jeg tror, svarer de aktuelle kurser til ca. 7 % earnings yield baseret på 2016 indtjeningen og ca. 7,5 % for 2017 indtjening. For at sætte dette i perspektiv: Eurozonen har negativ inflation, man får ingen rente på bankindeståender og statsobligationer giver for de fleste Euro-lande omkring 0,25-1,5 % rente (Tyskland giver ca. 0,25%). Så aktier er et meget bedre sted at placere en opsparing. Jamen hvad med den næste recession? Jo, der kommer selvsagt altid en næste recession, men vi er aktuelt langt fra at have flaskehalse, overinvestering, inflation eller ejendomsbobler, der kan udløse den, så jeg vil tro, den er 3, 4 eller 5 år væk. Og hvad med Grækenland? Grundet den nye regerings opførsel, er koncensus i mange Europæiske lande nu skiftet fra at mene, Grækenland skal hjælpes til at man skal lade dem droppe ud af Eurozonen. Så det bliver enten dette eller at de i det store og hele fortsætter den tidligere regerings reformprogrammer - eller udskriver valg. Men hvis de dropper ud, vil det efter min mening føre til større disciplin i andre Sydeuropæiske lande; Eksemplets magt. Det vil ikke føre til opløsning. Citibank offentliggjorde for nyligt en analyse, som forudsagde 40-70 % kursstigninger for Stoxx over de næste par år. Link nedenfor. Jeg er mere tilbøjelig til at tro på dette, end til at tro på, at vi står foran et snarligt Europæisk krak". ir.citi.com
  • Kancera AB

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Kancera AB Ett svenskt biotechbolag med banbrytande framsteg i sin forskning! Noterat på Nasdaq OMX First North Kancera har sedan 2010 lagt fokus om sin forskning av världsunika småmolekylära Ror1 hämmare (KAN0439834) som sin första läkemedelskandidat i portföljen. Triggers: Träffa avtal med MID/BIG Pharma gällande Ror1- projektet och läkemedelskandidaten KAN0439834. Ekonomiskt kassaflöde genom samarbetsavtal- upfront samt milestonebetalning. Färdigställa en första läkemedelskandidat gällande PFKFB3- projektet under 2015. Färdigställa en första läkemedelskandidat gällande Ror1- vaccin- projektet under 2015. Uppdatering gällande patenterad mekanism i HDAC6- projektet under 2015. Färdigställa en första läkemedelskandidat gällande HDAC6- projektet 2016. UBS ltd köpte nyligen 4,7% av bolaget. Kancera har en mycket stabil patentportfölj, en enormt stark och kompetent ledning samt en mycket låg burnrate vilket gör bolaget väldigt attraktivt! Kancera för kontinuerlig diskussion med ~40 Big/Mid pharmabolag. Kanceras ROR-hämmare som uppvisar en ökad effektivitet mot cancerceller i jämförelse med de nyaste läkemedlen mot cancer som Ibrutinib och Idelalisib. Fler stora affärer genomförs i pre-klinisk än i klinisk fas, vilket matchar fint med Kanceras affärside': J&J hands over $75M payout as FDA countdown begins for Ibrutinib. $75 million milestone payment and bringing its cash tally to $425 million. http://www.fiercebiotech.com/story/jj-hands-over-75m-payout-fda-countdown-begins-ibrutinib/2013-08-29 Celgene spends $100M for option to buy myeloma drug developer Acetylon. It would then pay Acetylon shareholders up to $250 million in regulatory milestones and up to $850 million based on sales of drugs from the startup. http://www.fiercebiotech.com/story/celgene-spends-100m-option-buy-myeloma-drug-developer-acetylon/2013-07-29 Kort om den finansiella biten: Kassan räcker med nuvarande burnrate minst 2015 ut. Rörelseresultatet för 2014 uppgick till -15,2 Mkr varav fjärde kvartalet utgjorde -4,1 Mkr Eget kapital uppgick per den 31 december 2014 till 27,5 Mkr eller 0,28 kr per aktie. Soliditeten uppgick per den 31 december 2014 till 76 procent. Likvida medel uppgick den 31 december 2014 till 23,0 Mkr. Vid en aktieträff i Avesta får Vd:n frågan - Vad gör ni när pengarna tar slut? Vd:n - "Vi har vänt oss till aktieägarna hittills, så har det varit. Men vi har ju andra planer. Vi ska skapa intäkter som kommer aktieägarna till godo" Detta fångades på film, av privatperson 55.20 minuter in i filmen http://youtu.be/v9AIy9swZtM Ror-projektet: Kanceras småmolekylära ROR hämmare ger högre effekt och selektivitet vid en lägre koncentration av substansen gentemot konkurrenterna. Resultaten visar att antalet mänskliga leukemiceller och ROR-bärande celler har minskats med cirka 75% efter sju dagars daglig peroral behandling. Diskussioner med tänkbara kommersiella partners initieras under 2014/15. Resultaten pekar mot att Kanceras ROR-hämmande läkemedel kan få en tydlig plats i behandling av svårt cancersjuka patienter. Skillnaden mellan småmolekyl och antikropp? Det är bekräftat att Ror1 befinner sig både utanpå men också inuti tumör. Antikropp- hämmar Ror1 utanpå tumör. Småmolekyl- hämmar Ror1 utanpå samt inuti tumör. (får cancercell att begå destruktivt självmord). Till skillnad från antikropp är småmolekyl mer kostnadseffektivt att producera, kan även verka mer potent samt nå högre selektivitet. Produktutvecklingen i ROR-projektet har under det fjärde kvartalet 2014 levererat KAN0439834 som första läkemedelskandidat vilken har potential att slå mot såväl svårbehandlade solida cancerformer (enligt laboratoriestudier) som blodcancer (enligt genomförda djurstudier). Resultaten visar att antalet mänskliga leukemiceller och ROR-bärande celler har minskats med cirka 75% efter sju dagars daglig peroral behandling med 40 mg/kg av KAN0439834. Stor tilltro finns även att effekten ska kunna ökas ytterligare. Tester för att påvisa ett ännu bättre resultat fortlöper. Man undersöker även hurvida substansen slår mot flera cancerformer. Toleransstudier visar att mjältens friska celler inte påverkas av behandling med KAN0439834 vid använd dos vilket understödjer att effekten av denna substans huvudsakligen är riktad mot cancerceller. Den mängd KAN0439834 som har använts i studierna har tillverkats av Kancera med hög nivå av renhet på ett sätt som med fortsatt processutveckling sannolikt skulle kunna anpassas till en kommersiell produktion. Det innebär att även inledande diskussioner med tänkbara kommersiella partners initieras under 2014. En jämförande studie har gjorts med fyra framgångsrika läkemedel (Dasatinib, Gefitinib, Sorafinib, Sunitinib) i syfte att pröva ROR hämmares konkurrenskraft. Resultaten visar att dessa fyra läkemedel inte har förmåga att effektivt släcka ut ROR1 eller att lika selektivt som ROR hämmare döda cancerceller från leukemipatienter. De konkurrerande kinashämmarna uppnådde maximalt ca 15-50 % dödande effekt på cancercellerna vid en koncentration av ca 5 μM medan Kanceras ROR hämmare gav högre effekt vid en lägre koncentration (70 % dödande av cancerceller vid ca 3 μM). Kancera nya ROR-hämmare som uppvisar en ökad effektivitet mot cancerceller vilket ytterligare stärker möjligheten att skapa ett effektivt läkemedel med förbättrad effektprofil i jämförelse med de nyaste läkemedlen mot cancer som Ibrutinib och Idelalisib. Resultat visade att bolagets ROR hämmande småmolekyl KAN0439834 är mer potent än tidigare antagits då den redan efter 15 minuter vid en låg koncentration (vid 25 nM) inaktiverar ROR1 och (vid 300 nM) dödar cancerceller från patienter med leukemi. Kancera rapporterade även att laboratoriestudier visade att det räcker att hämma ROR1 under sex timmar för att cancerceller skall fullfölja en självdestruktion efter 24 timmar. HDAC6-Projektet Kancera rapporterar att en utredning av verkningsmekanismen för bolagets patentsökta HDAC6 hämmare har påvisat en unik effektprofil som kan stärka projektets konkurrenskraft. Kancera meddelade att utvecklingen av HDAC6 hämmarna framskrider snabbare än tidigare beräknat under det andra kvartalet. HDAC6 hämmare utvecklats som är mer potenta och mer selektiva in vitro mot cancerceller än Acetylons ACY-1215 och dessutom bättre tolererade av friska blodceller från människa. I ett första steg utvärderades Kanceras substanser i en toxikologisk undersökning in vitro mot cirka 50 kända riskfaktorer. Kanceras HDAC6 hämmare visade i denna undersökning en anmärkningsvärt hög nivå av selektivitet då ingen signifikant påverkan kunde visas mot någon av dessa riskfaktorer. Efter tredje kvartalets utgång har nya HDAC6 hämmare tagits fram som uppvisar en cirka 10 gånger ökad potens att döda tumörceller från multipel myelom jämfört med Kanceras tidigare HDAC6 hämmare. Ror-vaccin: Val av läkemedelskandidat under 2015. Forskning om ROR resulterade i upptäckter av områden på ROR-molekylen som är viktiga för dess funktion och som lämpar sig för utveckling av ett effektivt vaccin. Kancera tog dessa upptäckter vidare för att utveckla en patentskyddad produkt för profylaktisk behandling som förbättrar situationen för patienter med en cancersjukdom som är känd för att ge återfall. Utvecklingen av denna produkt accelereras med hjälp av Kanceras existerande kunskaper om ROR och det nära samarbetet med Professor Håkan Mellstedt, vid Karolinska institutet, som är en internationellt erkänd expert inom utveckling av vaccin mot cancer. Principen för behandling med ROR vaccin stöds även av en preklinisk studie publicerad av Professor Thomas Kipps vid University of California, San Diego. Resultat från en första vaccinationsstudie visade att ett par av bolagets vaccinkandidater mot ROR1 lär immunsystemet i råtta och kanin att känna igen viktiga delar av ROR1 och efter 24 timmar döda cancerceller från patienter samtidigt som blodceller från friska försökspersoner inte påverkas under samma period. Resultaten visar att Kanceras vaccinprojekt gör framsteg enligt plan. Presentationer av Kancera: 04 FEBRUARI 2014 http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Halsovard/Kancera/Presentationer/2014/Kancera-pa-Stora-Aktiedagen-i-Goteborg/ 04 SEPTEMBER 2014 http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Halsovard/Kancera/Presentationer/2014/Kancera-pa-Stora-Analyskvallen-i-Stockholm/ 18 DECEMBER 2014 http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/Halsovard/Kancera/Presentationer/2014/Kancera-pa-Stora-Aktiedagen-i-Goteborg-2014/ Kancera bedriver sin verksamhet i Karolinska Institutet Science Park i Stockholm och sysselsätter cirka 10 personer. Bolaget har en stark och mycket kompetent ledning med stora aktieinnehav. http://www.kancera.com/sv/Om-oss/Ledning/ Thomas Olin VD 1 667 155 aktier http://www.kancera.com/sv/Om-oss/Styrelse/ Erik Nerpin 1 045 000 aktier Håkan Mellstedt 1 752 000 aktier Ytterligare projekt: PFKFB-hämmare - Bryter ner cancerns energitillförsel: http://www.kancera.com/sv/Affarsomraden/PKFB3/ Antiprasitprojektet: http://www.kancera.com/sv/Affarsomraden/Epigenetisk-lakemedelsutveckling-mot-cancer-och-parasitsjukdomar/ Länkar: http://www.kancera.com/sv/Om-oss/Patentportfolj/ http://www.kancera.com/sv/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelande/?releaseid=944086 http://www.kancera.com/sv/Press/Pressmeddelanden/Pressmeddelande/?releaseid=958732 http://feed.ne.cision.com/wpyfs/00/00/00/00/00/29/BE/F4/wkr0006.pdf [image: 71764_Kancera_smal.jpg]
  • lidt fra Medwatch... Dandrit-orienteret

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Henrik_Skov_KejserH
    som det fremgår af artiklen er det ikke kun Karsten Ree og Rene Sindlev der er blevet aktionærer - Spangsbergfamilien er også inde... http://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article7549159.ece
  • Muligt langt setup i GBPNZD

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    MadsBrandtM
    Hej PI! Jeg ved ikke om valutaspekulation hører til herinde, men jeg giver det et forsøg alligevel! Det er første gang jeg ligger mine analyser op herinde, så i må endelige fortælle mig, hvis det er noget jeg skal blive ved med! Alt imens, den økonomiske situation er en "smule" turbulent i Eurozonen, og EUR falder, som en sten, imod de fleste major valuta, begynder det, at se ganske pænt ud på den anden side af Nordsøen. Med blandt andet arbejdsmarkedet og BNP i bedring, anses GBP i højere grad som en safehaven valuta, hvilket også afspejler sig i uptrends i de fleste GBP-kryds - med undtagelse af GBPUSD. USD er stadig, klart, den stærkeste valuta, men GBP begynder nu også at se pænt ud. De seneste par uger har GBP dog set et generelt pullback. Jeg har siddet på sidelinjen og ventet på, at hoppe med på toget opad, og jeg synes, at det ser ud til, at det er ved at være tid. Jeg ser muligheder i en del GBP-kryds, men for at minimere eksponering, har jeg valgt det kryds, hvor jeg ser mest confluence - GBPNZD. Jeg har valgt, at vise 2 charts denne gang, både weekly og daily. Den ugentlige bruger jeg til, at fastslå momentum, og finde stærke støtte - og modstandslinjer. Herefter borer jeg ned til den daglige, hvor jeg identificerer de forskellige setups, og herefter timer jeg mit entry på intraday charts. Den daglige graf kan ses her; https://www.tradingview.com/v/XgrE1NoB/ Siden April 2013, har køberne haft momentum, og GBP har generelt været i en uptrend. For en måneds tid siden ramte prisen omkring 2.08, og der blev derefter solgt ud ned til omkring 2.0, hvor prisen befinder sig nu. Omkring dette niveau, mener jeg, at det vil give glimrende mening for køberne, at samle teten op, og overtage kontrollen igen. Dette niveau er både et teknisk og psykologisk stærkt niveau. Ydermere, falder 2.0 sammen med en trendline fra April 2013, 50% fibonacci retracement fra seneste weekly swing low - high, og dynamisk støtte i de seneste 50 ugers glidende gennemsnit (50EMA). På den daglige, testede prisen i går 2.0, og blev afvist, og som icing on the cake, formede det en også en inside bar - hvilket bevidner om, at sælgerne har tabt pusten. Jeg kigger efter endnu en test - og afvisning - af 2.0 i dag, og kommer den, så kigger jeg efter det rette tidspunkt at hoppe ind intraday i morgen. Mit første target er 2.10, og hvis prisen bryder dette niveau, ser jeg ingen grund til, at vi ikke skal op og snuse til 2.15-2.20. Som altid er feedback, spørgsmål, kommentarer, og diskussioner velkommen! Happy trading! //Mads Brandt https://www.tradingview.com/u/Laban132/ [image: 71909_GBPNZD_W1.png] [image: 71909_GBPNZD_D1.png]
  • DEGIRO SHOWS INTEREST IN PART OF BANCO DE MADRID

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Jeg har lige fået nedenstående udtalelser fra Gijs Nagel, direktør i Degiro. Degiro har vist interesse i at overtage den spanske børsmæglervirksomhed, Interdin, som er en del af Banco De Madrid, efter at Banco De Madrid er gået konkurs. Det er som sagt kun i de indledende stadier, hvor Degiro har henvendt sig til Interdin: "DEGIRO, a leading European broker from the Netherlands which has been active in Spain since September 2014, has shown interest in a part of Banco de Madrid. The interest of DEGIRO is in the brokerage unit Interdin, the main Spanish broker in derivatives. DEGIRO was triggered when CNMV took control at Interdin after its parent company, Banco de Madrid, went into a bankruptcy procedure. The intervention of CNMV at Interdin resulted in clients only being able to close positions without the ability to withdraw deposits. Interdin and the CNMV have been contacted by DEGIRO, which is offering to search for a joint solution for the clients of Interdin. Until now it is unclear how CNMV will decide in the Interdin case. DEGIRO is in a process of rapid international expansion, in which Spain is an essential asset. The strategy of DEGIRO is to gain market share by offering trading at extremely low fees. In this sense it is understandable that DEGIRO shows interest in the Interdin situation as the Dutch Broker has recently expanded its strategy connecting the MEFF derivative exchange, a market place where many Interdin clients are active".
  • Microvision - ny kæmpeordre fra Sony

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Siden mit indlæg for en uge siden har Sony fulgt op på licensaftalen ved at placere en komponentordre på USD 14,5 mio. Udover indkøb af nøglekomponent betaler Sony royalties pr. produceret enhed af Microvisions laserbaserede mikro-projektor;PicoP. Det drejer sig formentlig om ca. 1 til 1,5 mio. komponenter. Svarende til samme antal PicoP, da det Sony køber er det lille centrale MEMS-spejl i projektoren. MVIS har tidligere udtalt at de vil være breakeven ved ca. 1 mio. PicoP pr. år, hvilket antyder at de sammenlagt tjener 12-15 USD pr. PicoP på bundlinien. Det hører med til billedet at Microvision ikke selv producerer noget, men at al produktion er outsourcet til Asien og derudover består af royalties på deres patenter. MVIS er i gang med at opskalere produktionen, og man kan så begynde at regne på hvad det vil betyde for aktien, hvis MVIS indenfor de næste par år sælger 2, 5 eller 10 mio. PicoP. Det skal også med i billedet, at aktiekursen i mellemtiden er steget fra 2,70 til 3,70 under kæmpeomsætning. Efter min vurdering er det dog kun begyndelsen vi har set.
  • Astra Zeneca er i kikkerten, hvis Sverige viser styrke

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    H
    En aktie, jeg har i kikkerten for tiden (hvis markedet viser en bund i Sverige) er AstraZeneca. Prøv engang i se graferne her under (først dagsgraf og så ugegraf). På dagsgrafen kan vi se, at AZN er brudt op igennem en lille nedadgående trend, der har kørt i 1½ måned siden starten af februar. Lige nu afventer kursen i samme niveau som seneste top, hvilket jeg gerne lige ser brudt. Den relative styrke (øverste indikator) er stigende, volume er i bedring med den helt kort waveindikator antyder nogle få dage med lidt salgspres. Nu vil jeg jo også gerne se ugegrafen være positiv for at være helt positiv. På ugegrafen er alt ved at vende op ad på indikatorsiden. Og især skeler jeg Weekwave nederst, der netop nu er ved at bunde ud, hvilket som regel giver købspres de næste 3-5 uger. Det svenske marked er på min Weekwave faldende, men i løbet af en uges tid burde den nå en bund, hvor jeg så vil begynde at lede efter gode købskandidater igen. Og hvis markedet så ellers er nogenlunde positivt, så kunne AZN sagtens være en kandidat til de næste uger. (Husk at ovenstående kun er mine egne overvejelser til egen portefølje og derfor ikke skal anses som købs- eller salgssignaler). Hans-Henrik Nielsen https://www.facebook.com/pages/Markettimerdk/165400380191772 [image: 71915_AZN_uge.png] [image: 71915_AZN_dag.png]
  • Maersk udbytte

10
    0 Votes
    10 Indlæg
    0 Visninger
    S
    Jeg lidt usikker på udbyttet på Maersk, er det 300 pr stk. eller mere pga frasalg af DanskeBank?
  • Børspsykologi - INERTIA biases

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    V
    Hej Proinvestor Der er gået et pænt stykke tid siden mit sidste indlæg, men nu er jeg tilbage med endnu et indspark fra børspsykologiens verden. Skulle nogen have lyst til at kigge på mine tidligere indlæg, så har jeg lagt de direkte links til mine opslag på Proinvestors debatside i bunden af dette post. Ideen med min serie af indlæg vedrørende børspsykologi er, som tidligere nævnt, at gøre folk opmærksomme på mange af de psykologiske og ubevidste biases/skævheder, som gør at vi som investorer har tendens til at handle på bestemte måder, når det gælder finansielle beslutninger. Grunden til dette er, at man ved at være opmærksom på netop disse biases/skævheder, kan sørge for at mindske deres negative indflydelse. Mine tidligere indlæg har blandt andet handlet om investorers tendens til at praktisere "Home-bias" og "Overconfidence", og dette indlæg vil holde sig nogenlunde indenfor samme område. Udover de allermest almindelige biases, bl.a. nogle af dem jeg har nævnt i mine tidligere indlæg, kan de resterende "biases" i grove træk inddeles i 3 grupper; disse grupper kaldes INERTIA, SELF-DECEPTION & AFFECT. For at mine indlæg ikke skal blive alt for lange, så vil jeg i dette post kun fokusere på de tre biases der hører under INERTIA - og mit næste indlæg vil så behandle de biases, der hører under SELF-DECEPTION og AFFECT. "INERTIA" kan groft sagt oversættes til "modstand af forandring", og det er altså selvsagt det disse biases/skævheder omhandler. bias: "Conservatisme": Dette bias beskriver tendensen til at basere sine investeringsbeslutninger udelukkende på det vi kalder "base-rate information". Det vil sige at man alene kigger på de absolutte tal for en virksomhed, og i høj grad ignorerer nyheder om f.eks. innovative gennembrug, som kan præge fremtiden for et selskab. Med andre ord kan man komme til at ignorere skift i makro-tendenser, ny teknologi osv. Som de fleste nok kan regne ud, kan det betyde, at man som investor kan misse nogle super investeringsmuligheder bl.a. indenfor tech, energi, biotek eller lignende. bias: "Endowment effect": Dette er en ret interessant psykologisk skævhed hos mennesker. Den beskriver nemlig en menneskelig tendens til at ville sælge et aktiv man ejer for en højere pris, end man selv ville være villig til at betale. Denne effekt ses ofte når folk skal sælge deres bolig; men den kan også spores i de finansielle markeder. Resultatet kan være, at man holder fast i tabende aktiver alt for længe, da man ikke føler at man kan få en tilfredsstillende kurs for dem. Dog kan for lang fastholdelse at tabende aktiver også grunde i et andet psykologiske træk, kendt som loss-aversion. (loss-aversion er en tendens under en anden psykologisk teori; og denne vil få sit eget indlæg på et senere tidspunkt) bias: "Status Quo Bias": Dette bias beskriver en tendens til at lade tingene være som de er. Tendensen ses især når det gælder mobil-abonnementer, forsikringer, pensionsordninger o. lign. Selvom om mange mennesker med økonomisk fordel kunne omlægge ordninger, skifte selskaber, abonnementer osv. så vælger de fleste at lade stå til. Denne tendens retter sig især mod investeringer, når det gælder om at "omlægge" sin portefølje. Mange langsigtede investorer tror fejlagtigt at det ikke kan svare sig at reallokere sine aktiver ind imellem. Men skifter makroøkonomiske trends, eller bliver bestemte sektorer redefineret af ny teknologi eller nye produkter, så kan det altså godt betale sig at omlægge sine investeringer, for at drage økonomisk nytte af disse skift (eller modsat undgå tab på baggrund af disse skift). Gode aktuelle eksempler på dette kunne være lave oliepriser og ECB's QE-program. Her bliver mange industrivirksomheder, og europæiske virksomheder generelt, mere interessante - modsat bliver mange banker, især i Vesteuropa, økonomisk udfordret med de historisk lave renter. Det var alt herfra i denne omgang. Håber nogen af jer fandt det interessant. I kan som sagt finde mine tidligere post om børspsykologi nedenfor; og så vil jeg ellers forsøge at få 2. indlæg indenfor dette emne, nemlig SELF-DECEPTION og AFFECT, op indenfor den næste uges tid. //Jonas Indlæg om Home-bias og Familiarity-bias: http://www.proinvestor.com/boards/71244/Boerspsykologi-kort-om-Home-Bias-og-Familiarity-Bias Indlæg om Overconfidence: http://www.proinvestor.com/boards/71400/Boerspsykologi-Overconfidence
  • Brud af descending wedge formation.

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Ticker: GPRO , (GoPro Inc). Besluttede mig alligevel for at åbne en ny tråd til GoPro. ‪#‎Runde2‬. Hvem er stadig inde i GoPro? GoPro er ved at blive spændende igen. GoPro har været i en descending wedge formation siden midten af november og er ved at være tæt på 'break'. Jeg nævnte i fredags, at GoPro havde været nede på et tidligere defineret support-niveau (Nederste sorte streg), og som derfor godt kunne udløse et positivt brud op af nuværende formation. Det omvendte scenarie er, at vi får et negativt brud ud af formationen. Her vil kursen typisk, eller kurstarget, ofte være IPO-prisen: $24. Derfor skal investorer i GoPro holde øje med aktien i den kommende tid. Sælg/short ved brud i nedadgående retning ud af formationen. Det vil i høj grad afhænge af, om den nederste sorte support-linje ikke bliver brudt. Så hold øje med den. 'Mulig target til dette scenarie: $24 ish.' Til dem der går lang i GoPro; Husk Stop-Loss. Hvis vi får et brud op, kunne vi sagtens se et større Short Squeeze rally, i det at mere end 35% af aktierne i frit omløb er holdt short. Køb ved brud af kurs $41-42 ish (Formations modstand). Det kan ligesåvel være, at vi skal ned og røre den nederste sorte linje igen, før vi ser et mulig brud op. 'Mulig target til dette scenarie: $55+ ish.' [image: 71897_original_34022620.png]