Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Firmapension

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mccarthy
    wrote on sidst redigeret af

Hej.
    For godt et år siden skrev jeg et indlæg omkring at min firmapension i afkast knap kunne klare inflationen, dette modsat mine egne pensionsordninger og mit løsøre depot som jeg selv administrerer og som alle gav afkast på 20-30%. Den væsentligste del af kommentarerne på mit indlæg gik på sikkerhed og jeg var bedre stillet i pensionsselskabets regi end hvis jeg kørte i eget regi. Over sommeren lykkedes det mig at få egenret over investeringerne i min firmapension og målt seneste år over år er der >20% forrentning! - og jeg fik ikke de lukrative jan-mar med fordi jeg som skrevet først overtog ansvaret ved sommertid. Igen vil jeg tilføje at jeg kun er i C20 og i finansielle eller global orienterede firmaer. Risikoen bær jeg nu selv, men skulle markedet kollapse så kan jeg jo trække mig ud med gevinst modsat hvis jeg var bundet - under kriseårene klarede pensionsselskabet sig flot, men stadig med tab. Håber dette indlæg kan bruges til inspiration for andre der føler at firmapensionen ikke er lige effektiv i forrentning.

1 Reply Last reply
    0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger