STG bundede ud omkring 71 kr. og er nu for første gang i lang tid steget op over de 80 kr.
Kan den holde sig derover i længere tid, så har den brudt oven ud af den nedadgående trendkanal.
STG sælger primært Luksus cigarer globalt, samt pibe og rulle tobakker, og dermed altså ikke cigarretter.
Tobak er ikke så populært i tiden, og jeg tror at en stor del af nedturen fra omkring de 125 i november 18 til nu skyldes at de større fondsbaserede investorer er gået ud af aktien.
STG har lagt en plan for forbedret indtjening, hvilket bl.a. har betydet lukning af en fabrik i USA.
Jeg har haft den i portefølgen i en del år, og selskabet preformer ret stabilt, om end ikke overmåde imponerende, har lav gæld og betaler gode udbytter. Det sidste er vigtigt for mig, da gode udbytte (pænt direkte afkast) er penge der kommer fri til reinvestering uden handelsomkostning, når de udbetales, hvilket samlet set sænker omkostningerne til at skabe afkast i depotet.
Interesserede kan se mere her: https://www.st-group.com/
[image: 78898_STG_2019_11_07_Yahoo_Finance___Stock_Market_Live__Quotes__Business_Finance_News.jpg]