Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• Aktieemission

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    C
    Jeg har fået tilbud om køb af aktier i Bakkafrost til kurs 500. Er det interessant?, hvad forventes kursen af falde til efter emissionen??
  • Xbrane Biopharma AB - Søger råd

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    Z
    Hej. Jeg har investeret i ovenstående, og lad mig bare indrømme, jeg lod mig rive med, da den begyndte at stige for noget tid siden.. og nu er den faktisk bare faldet siden.. suk. Lad mig bare sige, at det ikke er et af mine stolteste øjeblikke.. Jeg står lige nu med et tab på 63,7% - Og det ser ikke ud til at den kommer til at flytte sig lige foreløbig.. Så hvad er jeres råd? - Jeg kan sælge, tage tabet, og trække det fra mine gevinster på mine andre investeringer, som jeg har realiseret i år, eller jeg kan beholde dem - men kan ikke lige se meningen i dette? - Jeg står dog ikke og mangler pengene, men på den anden side, jeg kan spare noget SKAT i år, ved at sælge.. https://www.euroinvestor.dk/markeder/aktier/xbrane-biopharma-ab/45513
  • Rockwool - Q3

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    F
    Nogen der har et bud på hvor Q3 regnskabet fra Rockwool lander henne?
  • Cannabis: Er investorerne blevet skæve af nedturen?

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    For bare 6 måneder siden var luften fuld af kursstigninger og investordrømme om hvad liberaliseringen af medicinsk cannabis kunne "blive til" for investorerne. Efter sidste uges skuffende regnskab fra canadiske Aurora, er luften hverken fuld af lovord eller røg. Der er snarere tæt nedturståge: https://blog.nordnet.dk/cannabis-er-investorerne-blevet-skaeve-af-nedturen/
  • Astralis

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Har nogen overvejet at tegne aktier i Astralis ?
  • BW-LPG

6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    BW LPG er verdens førende ejer og operatør af LPG-skibsfart og med fire årtiers erfaring sikrer de varig værdi for samfundet og deres interessenter ved at fokuserer på konkurrencedygtige og bæredygtige løsninger. Selskabet har tilstedeværelse i ni forskellige lande, hvor imens deres hovedkvarter er placeret i Singapore og indarbejdet i Bermuda. På nuværende tidspunkt består BW LPG´s flåde af 49 VLGC (Very Large Gas Carrier) og LGC (Large Gas Carrier). Inklusive de VLGC som er under opførelse har selskabets flåde en samlet bæreevne på 4 millioner cbm. BW LPG har ved både at udføre begrænsede periodiske fragttransporter og langsigtede kontraktlige fragttransporter udvist fleksibilitet og pålidelig service, der har tjent tilliden hos førende internationale og nationale olieselskaber, såvel som handels- og forsyningsselskaber. Samtidig er selskabet en del af BW Group, hvis forretning dækker over olie- og gastransport, flydende gasinfrastruktur, miljøteknologier og dybvandsproduktion. BW Group koncernen råder tilsammen over verdens største gasforsendelsesflåde på over 300 skibe, der omfatter både raffinerede olietankskibe, LNG- og LPG-transportører og flydende produktionslagrings- og offloading-enheder (FPSO). Koncernens LPG-kunder inkluderer blandt mange, selskaber som Chevron, ExxonMobil, Shell og Statoil. 24 af BW LPG-fartøjer er blevet tildelt Qualship 21-certificeringen. Mindre end 10% af alle udenlandske fragtskibe, der opererer i De Forenede Stater, opfylder kravene til dette program, dette sætter selskabets kvalificerede skibe i en eliteklasse. BW LPG er en eftertragtet operatør når det kommer til import og eksport af LPG. BW LPG har nemlig samlet eksporteret 13 millioner tons, hvoraf 6 millioner er eksporteret fra USA og 1,5 millioner er eksporteret fra Saudi Arabien. Samtidig har Kina en import på 3.3 millioner tons. Derfor tager selskabet nu også ansvar for fremtiden. I september 2018 underskrev BW LPG kontrakter om blandt andet fremtidige muligheder for levering og eftermontering af fire LPG-drevne dual-fuel-motorer i sin flåde, hvoraf den første montering forventes at finde sted i 2020. Dermed favner virksomheden en fremtid med lavt kulstofudslip og indfanger "green-wave" forretningsmuligheder. Tekst fra ProInvestors Analyseteam/ Marthine Overgaard Bertelsen og Helge Larsen Disclaimer: Helge Larsen har aktier i BW-LPG [image: 77858_LPG_Gallery_7_min_750x500.jpg] [image: 77858_about_us.jpg]
  • LPG -LNG Tankmarkedet.

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    O
    Dagsraterne er dobbelt op fra sidste år.https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/21/7475012/rekordkvartal-for-bw-lpg
  • Kik på Tankmarkedet - det er uændret meget stærk -Kik Tsakos

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    E
    Tsakos kommer med regnskab i næste uge, Tsakos er på ingen måde fuldt med de øvrige tankaktier og er efter min overbevisning det bedste købs af alle tankaktier - den bør kunne fordobles i kursen indenfor et 1/2 år. Deres hjemmeside: https://www.tenn.gr Kik også på: Euronav Scorpio Tankers International Seaways Teekay Tankers Jeg har aktier i dem alle på nær Teekay
  • Orphazyme

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    SvingtraderenS
    Biotekselskabet Orphazyme får plads i overhalingsbanen i godkendelsesproceduren hos de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, for midlet Arimoclomol til behandling af den livstruende sygdom Niemann-Pick Disease Type C (NPC). Midlet tildeles Breakthrough Therapy Designation, oplyser Orphazyme. NPC er en arvelig sygdom, og Breakthrough Therapy Designation er et program, der skal fremskynde udvikling og gennemgang af lægemidler til behandling af alvorlige eller livstruende sygdomme i tilfælde, hvor foreløbige kliniske beviser peger på, at lægemidlet kan give væsentlige forbedringer i forhold til den tilgængelige terapi. Ifølge topchefen i Orphazyme, Kim Stratton, venter biotekselskabet at indsende ansøgning om godkendelse af Arimoclomol til behandling af NPC til FDA i løbet af første halvår af 2020. /ritzau/FINANS
  • HH

4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    W
    HH falder 7% efter et godkendt kvartalsregnskab! Hvad er årsagen til det?
  • Zealand - opsamling.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    TheNoteT
    Udsalget i Zealand ser nu ud til at ebbe ud. Volumen er faldende og støtte i 212 området og stærk støtte i 208 ser ud til at holde. Der burde være snarlig retrace til 220 området. Jeg er begyndt at samle op i 208-210.
  • kunstig kød

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    N
    nogle der kender til firmaer der forsker i at lave kunstig kød. tænker der er et kæmpe marked når de får et gennembrud
  • Hvad sker der med Rockwool ?

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Da Rockwool B rundede kurs 2800 i sensommeren 2018 syntes jeg, at der var tale om en vanvittig høj prissætning. Jeg havde solgt mine Rock i kurs 1.800 primo 2018 med en rigtig pæn fortjeneste, men jeg var alligevel lidt ærgerlig over, at jeg fejllæste markedet. Nu kan Rock B købes for 1.238 kr og forskellen på A og B aktien er stort set udlignet. Jeg har genkøbt en portion i kurs 1.470, så min timing har heller ikke denne gang været optimal. Men jeg planlægger at købe endnu en portion, da Rockwool historisk har performet fint og gælden i selskabet er lav. Og så passer Rockwool perfekt ind i målsætningen om massiv reduktion af CO2. Der tales om økonomisk afmatning, men at konjunkturerne svinger kan vel ikke komme som en overraskelse for nogen, heller ikke dem som købte i kurs 2.800 plus for godt et år siden. Mit eget bud på en fair konjunktur-afbalanceret pris er cirka 1.700 kr for B-aktien, men jeg venter gerne med at supplere, hvis prisen skal endnu længere ned end den er nu. Er det TA der styrer nedturen for Rock, eller er der oplysninger om problemer i selskabet, som kun insiderne kender til ? Fundamentalt er den for billig, uanset økonomisk afmatning er et bump på vejen, da investeringer i energieffektivisering vil blive øget betydeligt. Er der andre med interesse for Rockwool, som har et kvalificeret bud ?
  • FLSMIDTH

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    På kort sigt er den attraktiv. Den skal bare holde støtten omkring 248 i den stigende trendkanal på dagsgrafen. Uploader senere.
  • Amerikanske aktier (Forslag?)

7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Har du nogen forslag, eller tips til investeringer i amerikanske aktier, som kom gerne med dem! Der er lige en tand for lidt af amerikanske investeringssnak herind, så byd gerne ind. Jeg er selv lidt blank, på hvad er godt osv. Alt fra penny til udbytte aktier
  • Veloxis -hvad nu?

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Med dagens uhørt vilde stigning - igen igen - i Veloxis Pharmaceuticals er tiden vist inde til at vurdere, om NOVO A/S og Lundbeckfonden gør sig tanker om et evt. salg af majoritetsaktiebeholdningen. Jeg har ikke lige en oversigt over prisen for udvikling af Envarsus XR over alle årene med forskningsudgifter mm., men jeg vil tro, at ledelsen i de ovennævnte selskaber formentlig lige nu overvejer et salg til en storinvestor for at hente - og forrente - investeringen hjem igen. De kommende uger bliver et spændende og udfordrende forløb for Veloxis Pharmaceuticals!
  • Udenlandske ETF'er på aktiesparekonto

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Jeg har længe set mig lun på flere udenlandske ETF'er, men til min store ærgrelse kan jeg ikke have dem på min ASK Er der nogle der ved om/hvornår det bliver en mulighed? Synes jeg læste et sted at Blackrock ville gøre indtog pr. 01/01/2020 er det sandt eller?
  • Markedet generelt

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Herligt med en seriøs aktiedebat her, efter EI lukkede det hele ned. Nu er jeg registret her i stedet. Hvad siger I til det generelle marked p.t., er det for risikabelt at gå all in nu, hvor alle markedet er i all time high ? Ser i korrektion forude ?
  • Mulighed for at tegne aktier i Braincool

9
    0 Votes
    9 Indlæg
    0 Visninger
    H
    Læs mere her (og se interview) hvis du er interesseret: (frist 12.11.19) https://www.biostock.se/2019/11/intervju-braincools-vd-ser-ljust-pa-framtiden/ INBJUDAN TILL TECKNING AV AKTIER I BRAINCOOL AB Medicinteknikbolaget BrainCool utvecklar, marknadsför och säljer produkter inom medicinsk kylning (hypotermi). Bolagets produkter spänner över ett antal indikationer med stora medicinska behov och man kommer allt närmare ett kommersiellt genombrott. För att finansiera marknadslanseringar, stärka sin position i förhandlingar med potentiella partners samt främja bolagets utveckling, genomför BrainCool nu en företrädesemission om 40,1 Mkr. BrainCool har två tydliga mål - att bidra till ökad överlevnad och neurologisk funktion för patienter inom akutvården, samt öka överlevnaden för cancerpatienter genom att minska allvarliga biverkningar. Bolaget har tre huvudsakliga produkter inom medicinsk kylning: BrainCool System, RhinoChill System samt Cooral System. Samtliga tre produkter är CE-märkta och marknadsgodkända inom EU, medan BrainCool System även är godkänt av FDA för marknadsföring och försäljning i USA, då under produktnamnet IQool System. Dessutom har bolaget säkrat godkännanden på ett par större marknader i Asien, nämligen Sydkorea och Vietnam. Medicinsk kylning på frammarsch Varje år drabbas miljontals människor världen över av tillstånd där behandling med medicinsk kylning kan vara avgörande för utfallet. Analytiker bedömer enligt BrainCool att den globala marknaden för hypotermi och temperaturreglering kommer att vara värd cirka 3 miljarder USD per år 2024. Konceptet är att sänka patientens kroppstemperatur till mellan 32 och 36 grader för att skydda hjärnan och andra organ från skador som kan uppstå i samband med syrebrist. Tre produkter - stora medicinska behov BrainCool System och RhinoChill är avsedda för temperaturreglering och nedkylning av patienter med hjärtstillestånd och stroke, medan Cooral System fokuserar på att motverka oral mukosit (OM), en biverkning som drabbar ungefär 80 procent av alla patienter som behandlas med cellgifter eller strålning. OM innebär smärtsamma blåsor och sår på munnens slemhinnor och kan i värsta fall leda till att cancerbehandlingar måste avbrytas. Tillståndet kan kosta samhället upp till cirka 70 000 USD per patient i ökade vårdkostnader. Idag saknas effektiva behandlingar mot OM och BrainCool vill inte bara mildra symptomen, utan motverka att de alls uppstår. Cooral System har genomgått ett antal studier och nyligen kom beskedet att man kunnat färdigställa patientrekryteringen till en större klinisk studie. Man räknar med att kunna presentera resultat från studien under första kvartalet 2020. BrainCool flyttar fram positionerna Under det gångna året har BrainCool gått starkt framåt och bolagets vd Martin Waleij menar att man nu närmar sig ett kommersiellt genombrott. En tydlig indikation på detta är bolagets kraftigt ökade omsättning under de tre första kvartalen 2019. Jämfört med samma period förra året har omsättningen ökat med 343 procent, från 0,7 Mkr till 3,1 Mkr. Bolaget har även stärkt sin position genom ett antal marknads- och patentgodkännanden, t.ex. patentgodkännande i Europa och i Kina. På den viktiga kinesiska marknaden har bolaget etablerat ett första samarbete med ett universitetssjukhus i Nanjing som utvärderar Cooral System. Liksom i USA har produkten erhållit regulatoriskt snabbspår i Kina. Fokus på USA och Tyskland BrainCools huvudfokus ligger dock på USA och Tyskland, där BrainCool bedömer att man kan öka försäljningen ytterligare inom en snar framtid. Bolaget har under året gjort en stark marknadsentré i USA och genom sitt amerikanska dotterbolag BrainCool Inc, har man etablerat direktförsäljning i USA. I början av augusti undertecknades ett samarbetsavtal med MedOne Group för USA-marknaden och en genombrottsorder har mottagits från två amerikanska sjukhus på IQool System. De senaste månaderna har man även erhållit en stadig ström av beställningar från sjukhus i Tyskland, bl.a. har man skrivit ett ramavtal med Universitetssjukhuset i Freiburg rörande leverans av minst 100 behandlingar med RhinoChill innan oktober 2020, till följd av att man på sjukhuset infört RhinoChill som en standardbehandling. Ytterligare 8 tyska sjukhus har även ansökt om att RhinoChill skall ingå i den allmänna tyska sjukvårdsförsäkringen. BrainCool siktar högt De senaste tidens framgångar i USA och Tyskland tycks ha stärkt BrainCools självförtroende avsevärt. Under Stora Aktiedagen tidigare i veckan meddelade vd Martin Waleij att bolaget siktar mot listbyte till First North nästa år för att därefter ta steget till Stockholmsbörsen, Nasdaq Stockholms huvudlista under 2022. Genomför företrädesemission om 40 Mkr I primärt syfte att understödja den pågående marknadslanseringen på flera marknader genomför BrainCool under perioden 29 oktober - 12 november en företrädesemission som om den fulltecknas tillför cirka 40 Mkr före emissionskostnader (cirka 4 Mkr). Emissionslikviden ska användas till att främja försäljningsplanen, återbetala lån, samt täcka bolagets rörelsekapitalbehov och stärka bolagets position gentemot potentiella samarbetspartners i kommande förhandlingar. Man räknar med att likviderna kommer att finansiera bolaget under 2019 och 2020. ERBJUDANDET I SAMMANDRAG Lista: Spotlight Stock Market Teckningskurs: 5 SEK per aktie. Courtage utgår ej. Teckningsperiod: 29 oktober - 12 november 2019 Emissionsvolym: Vid en fulltecknad Företrädesemission tillförs BrainCool cirka 40 Mkr före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 4 Mkr. Garanti- och teckningsåtaganden: 87% av Företrädesemissionen omfattas av garantiåtaganden och cirka 13% av Företrädesemissionen omfattas av teckningsåtaganden. Därmed är hela Företrädesemissionen täckt av garantiåtaganden eller teckningsåtaganden BOLAGSPRESENTATION VID BIOSTOCK LIFE SCIENCE SUMMIT 2019 LADDA HEM PROSPEKT, TEASER & ANMÄLNINGSSEDEL Prospekt Teaser Ladda ned teckningssedel här VIDEOINTERVJU MED MARTIN WALEIJ, VD BRAINCOOL Medicon Village, Scheelevägen 2, 223 81 Lund braincool.se
  • Rovsing - den glemte aktie

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    Med en aktiekurs på 0,056 kr. vil mange mene, at aktieselskabet Rovsing ikke er værd at debattere og da slet ikke investere i. Jeg har rigtig mange gange tabt penge på aktien, og få gange fået et positivt afkast af investeringen. På GF den 21/10 vedtog bestyrelsen at ændre stykstørrelsen på aktierne og lave en opskrivning i forholdet 1000:1, hvilket indebærer (alt andet lige) at en Rovsing-aktie efter udløbet af en 4 ugers periode vil blive handlet til 56 kr. pr. stk. Om det øger interessen for selskabet afhænger naturligvis af andre ting, især regnskabsudmeldingen den 18/11, hvor Q1 udmeldes. Jeg har investeret i Rovsing igen. Jeg tror, at der for første gang kommer positive og optimistiske udmeldinger om selskabet den 18/11, men jeg må tilstå, at det har jeg tidligere gjort og taget ret meget fejl. Her i november deltager Rovsing i en vigtig rumfartsmesse i Bremen i Tyskland, hvor de præsenterer sig selv, og en udmelding om levering af avanceret rumudstyr til ESA den 31/10 har ikke vagt opmærksomhed i investormiljøet, så her kommer et link til nyheden: https://rovsing.dk/delivery-4th-saw-fee-to-airbus-ds-in-bremen/ Jeg vender tilbage med kommentarer efter Q1 - og skal gøre opmærksom på, at aktien kun er noget for meget risikovillige investorer.