Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

• CO2 Combat 14 Internet of Things #1- with Lars Tvede

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    TECHNOLOGIES TO COMBAT THE CO2 IMPACT IoT solutions are helping slow the destructive course of climate change. IoT-powered smart services and industry could account for a 3 percent carbon reduction by increasing efficiency and eliminating reliance on disposable materials (such as paper) in both the public and private sector. Also in sustainable farming IoT has a key position. IoT, connected devices, and automation would find its application in agriculture, and as such, tremendously improve nearly every facet of it. How could one still rely on horses and plows when self-driving cars and virtual reality are no longer a sci-fi fantasy but an everyday occurrence? Farming has seen a number of technological transformations in the last decades, becoming more industrialized and technology-driven. By using various smart agriculture gadgets, farmers have gained better control over the process of raising livestock and growing crops, making it more predictable and improving its efficiency. https://www.youtube.com/watch?v=_s9av2bR-W8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR02a5FplR5ADwx_-8nFmJA051HVdYavYCuEgAVM1EJ8yYbDitgNHOxdLPA
  • GENMAB Præsentationer

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    P
    De her datoer stod på skærmen fra Q3 cc. Ved ikke om de står andre steder: Jefferies European Healthcare Conference, Nov. 20 & 21 Danske Bank Winter Seminar, Dec. 3 & 4 DNB Healthcare Seminar, Dec. 5 2019 R&D Update and ASH Data Review. Dec. 9 J.P. Morgan Global Healthcare Conference. Jan. 13 - 16
  • THORIUM 232 - From History to Reactor

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "Thorium findes overalt og vi har nok til ca. 100.000 års forbrug, og thorium til en persons livstids energiforbrug behøver ikke koste mere end ca. 15 kroner. Imidlertid begynder det også at se ud til, at kernefusion snart bryder igennem. Den nødvendige høje kompression er blevet forøget ca. 10.000 gange siden man begyndte at arbejde på det i 70erne, og den har faktisk nogenlunde fulgt Moore´s lov. Fusion kunne give os fuldstændigt sikker og ren energi 7 gange så længe, som universet har eksisteret". Lars Tvede, Facebook, maj 2015. https://www.youtube.com/watch?v=biToH42YZZ4&fbclid=IwAR2u-NAaX9oQTEBZHIKivjbE4G5-7auj_v4vDAR1GMdSv9bzpJM-h4oZSbA
  • Forskellig kurs

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    L
    Hejsa! Jeg har kigget nærmere på en fond både hos Nordnet og Saxoinvestor, men jeg er i tvivl om det er den samme, som jeg har fundet - Den hedder det samme, har samme lancerinsdato, men kursen og stigningen er lige lidt anderledes, da den varierer med mellem 1-2 procent, og jeg forstår ikke helt, om det er noget der kan ske, eller om det er forskellig?
  • $SOGO En video om Sogou, Baidus største konkurent.

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    M
    Sogou, historien, forretningsmodellen, konkurrenter, valuation. https://youtu.be/vMZr2RDwwxM
  • Gearede produkter

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    Vær obs på de taber i værdi over tid. Se artiklen: https://www.morningstar.dk/dk/news/165728/bristede-forventninger-med-gearede-investeringsprodukter.aspx Tænker man bør holde sig til 2x eller maks 4x gearing hvis overhovedet gearing. Det kan være fristende med de gearede produkter fordi det er nemt. En aktiekredit er nok et bedre valg, hvis man overhovedet bør bevæge sig ud i gearing/lån. Hvad er jeres erfaringer?
  • Danske Bank tilbød guld .........

2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Det er jo ikke helt tilfældigt hvad man læser i Børsen eller på Bloomberg d.d. Altså Whistleblower H W skrev under på disse aftaler om konvertering til Guld. Kan man skabe en hvidvask sag, få 25% af en forholdsvis stor bøde ( måske ), i whistleblower "salær" og så have holdt borgerskabet og Danske bank for nar. Der reageres ikke fra H W's adv. på dette, ved henvendelser fra Bloomberg ???. Det er jo ikke ligefrem fordrende for Berlingske og andre tilsmudsere af Danske Bank, når dette nu dukker op. Men ser da frem til at Berlingske tager sagen rette hånd og går lidt i dybden med deres " kilde ". Hvis man læser Troldmanden, overrasker det ikke det fjerneste. Læser man Beskidte milliarder, så mangler der vist en lille vinkel der :-). Danske må kunne se lyset nu og det syntes mere og mere som en sag der ebber ud i sandet. De private sagsanlæg og institutionelle tilligemed, kommer aldrig i mål. Ingen er fejlfri, men søger man at rette op på sine fejl, så er der jo intet andet end tåger tilbage !!! Danske Bank vil helt sikkert vende tilbage som utilsmudset og med en kurs som tidigere. Tiden vil vise dette, ganske som Novo sagen har gjort, efter den hetz der var efter 2016 med det ene milliard store sagsanlæg after det andet, fra forsmåede aktionærer. I dag har ingen lidt tab!!! God dag til jer alle
  • MICROCRAP FRAUD - SÅDAN SER DU FARESIGNALERNE

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    "If you receive an unsolicited stock promotion, be cautious. Whoever is promoting the stock may stand to profit at your expense from pumping up the stock price and then selling shares. Fraudsters often use emerging technologies or industries - including Initial Coin Offerings (ICOs) and digital assets - to entice investors as part of a fraudulent or manipulative scheme. For example, they may publicly announce a development that is intended to affect a company's stock price. Or they may promote a company that claims to be developing products or services relating to the latest news events or trends. Publicly-available information about microcap stocks (low-priced stocks issued by the smallest of companies), including penny stocks (the very lowest priced stocks), often is scarce. This makes it easier for fraudsters to spread false information. In addition, it is often easier for fraudsters to manipulate the price of microcap stocks because microcap stocks historically have been less liquid than the stock of larger companies and often do not trade on a national securities exchange", What are some warning signs of microcap fraud? Read more: https://www.investor.gov/protect-your-investments/fraud/types-fraud/microcap-fraud
  • ISS nedtur

19
    0 Votes
    19 Indlæg
    0 Visninger
    D
    Jeg sidder og lurer lidt på, om jeg skal forsøge mig med ISS, men lige nu ser det ud til, at der ingen bund er i aktien. Min fornemmelse siger mig, at der er grundlæggende mistillid i markedet til, om der overhoved er styr på butikken, og om der er flere problemer vi bare ikke har hørt om endnu. Spoler vi tiden cirka 25 år tilbage, så var ISS på randen af konkurs på grund af, som jeg husker det, at regnskaberne havde været misvisende i en længere periode. Vist noget med nogen forpligtelser i USA, der ikke var blevet bogført. Korriger mig, hvis jeg husker forkert. ISS er en store butik med aktivitet i mange lande, så der er jo altid en risiko for, at styringen svigter et eller andet sted. Men er der nogen som tør give et bud på, om ISS er et godt køb til den aktuelle pris, eller skal vi bare holde os langt væk fra aktien ?
  • Velkommen til ny redaktør på Proinvestor

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Marthine Overgaard Berthelsen fra Proinvestors Analyseteam er tiltrådt som med-redaktør på websiden. Hendes fokusområde vil først og fremmest være newsfeed og chatnews. [image: 78394_Marthine_O._Bertelsen.jpg]
  • Genmab´s HexaBody® technology

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    The HexaBody technology is Genmab's proprietary antibody platform which allows for the creation of potent therapeutics by inducing antibody hexamer formation after target binding at the cell surface The HexaBody technology builds on natural antibody biology and enhances the assembly of antibody hexamers (clusters of six) after target binding at the cell surface. This results in enhancement of immune effector functions including complement-mediated killing (complement-dependent cytotoxicity (CDC)). The HexaBody technology can transform antibodies with limited or absent CDC into potent, cytotoxic antibodies. The HexaBody technology builds on novel insights in the natural biology of antibodies Antibodies play an important role in the activation of the complement system, a part of the innate immune system that is instrumental in the clearance of bacteria and viruses from the body. Antibodies can also be employed in therapy of detrimental diseases such as cancer. The importance of complement in antibody-mediated immunity and their therapeutic efficacy has been known for decades, yet only recently molecular insight was given into the interaction between IgG antibodies and complement. Upon binding to their target molecules on a cell, antibodies were found to group together in rings of six:hexamers. This process is driven by non-covalent interactions between the Fc domains of adjacent antibodies. The formation of hexamers was found critical for optimal binding of the first component of the complement cascade, C1, which was evaluated by different exploratory techniques. Once this first component is bound, the complement cascade is triggered, eventually leading to formation of a membrane attack complex. This complex forms a hole in the cell membrane, and the cell dies. By engineering the Fc domains of the antibodies, the hexamer formation may be increased whereby the efficacy of complement-dependent cytotoxicity (CDC) of target cells can be enhanced. This novel insight forms the basis of the HexaBody technology. http://www.genmab.com/hexabody/Technology#tab1 [image: 79003_Cantargia.jpg]
  • Veloxis

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Tak for hjælpen...puha
  • Veloxis

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Det er en test
  • Veloxis test

0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Dette er en test
  • Hjælp....

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    K
    Har fundet ud af... At jeg ikk kan skrive et indlæg på veloxis debatten..har ellers indbetalt Donation...Kan se på min konto at der ligger en regning på 599,- men ikke hvordan man kan betale...mvh Kevin.
  • Investor bøger

5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Z
    Hejsa. Er på udkig efter nogle investor bøger her til sommeren. De eneste krav jeg har til bøgerne er, de skal være på dansk og hovede delen skal handle om FA. Nogle der ved om man kan få "the intelligent investor" eller "the snowball" på dansk? Ellers nogle anbefalinger?
  • 15 års bullmarked foran os...

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    SmileyS
    Mit første nye indlæg på ProInvestor: Ingen kender fremtiden, men man kan finde perioder i fortiden, som minder om den nuværende periode. Og ud fra de fortidige perioder, kan man sige noget om sandsynligheden for diverse scenarier i fremtiden. Det kan man i hvert fald, hvis man tror på, at fortiden gentager sig selv (kontra "Denne gang er anderledes"-devisen). Med dette udgangspunkt har en tidligere Wall Street analytiker med eget investeringsfirma (minimumindskud 600.000$, så jeg kigger bare med... ) lige uploaded sin ugentlige youtube-video, hvor han meget grundigt gennemgår de faktiske data, som foreligger lige nu, og sammenligner dem med tidligere perioder. Der gives INGEN svar på, hvad der kommer til at ske i fremtiden - det ræsonnement må man selv foretage. Jeg synes, at de informationer han (Chris Ciovacco) giver, er meget værdifulde, da tro og følelser er fjernet fra ligningen - kun fakta er tilbage og at disse videoer, som han ugentligt uploader kunne være værdifulde for brugerne af ProInvestor. Hermed link til seneste video fra i dag (26/11/2019) https://youtu.be/zfqMCwk_oKU Evt. google: "Facts Say Stocks Could Rally Significantly" Mvh Smiley
  • LIVE-SESSION MED GENMAB D. 8. NOV. 2019

1
    0 Votes
    1 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Live-session med CEO, Prof. Jan Van de Winkel, Q3 Genmab. Transcript: https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/ir/cms/QA-Genmab 2019-11-08.pdf [image: 78995_69834641_10221086712943349_700959403104272384_o.jpg]
  • Bitcoin & Bentleys i cryptovalley med Niklas Nikolajsen

3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    M
    "Vi er taget til Cryptodalen i Schweiz, nærmere bestemt Zug for at besøge Niklas Nikolajsen, som også bliver omtalt bitcoinpiraten for sin påklædning og kærlighed til bitcoin. I del 1 snakker vi om hans eventyr med bitcoin, hvornår og hvordan Niklas opdagede Bitcoin og hvordan Bitcoin Suisse AG blev stiftet og fungerer". https://teknologiogstorekanoner.libsyn.com/e33-bitcoin-bentleys-i-cryptovalley-med-bitcoinpiraten?fbclid=IwAR065uMC8uKH-eCj2-0185uPiVRi0Gvfg-HxTE52YxHmiUeR9rU86WTIjuI
  • "Kop med begyndende håndtag" i Genmab.

12
    0 Votes
    12 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    Flere i Genmabchatten fortæller, at der teknisk er ved at dannes en "kop med håndtag" på grafen. Det er et meget positivt tegn. Graf og streger er fra skribenten Stockbull. Tak for den. Uddybende tekniske kommentarer er velkommen. [image: 78950__PNG_Billede__1716______1038_pixels____Skale__ret__70__.png]