Skip to content

Debatforum

20.6k Emner 126.8k Indlæg

Aktie- og finansdebat

  • Genmab løfter forventningerne

    3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Genmab løfter forventningerne: Dollarstyrkelse og Darzalex trækker op 18:04 En styrkelse af dollar og en fortsat stærk salgsudvikling for kræftmidlet Darzalex kaster endnu en opjustering af sig fra den danske biotekkæmpe Genmab. Selskabet venter nu en omsætning i år på 13,5-14,5 mia. kr. mod tidligere 12-13 mia. kr. Driftsomkostningerne ventes dog også at stige på grund af dollarstyrkelsen og ses nu i intervallet 8-8,4 mia. kr. mod tidligere 7,6-8,2 mia. kr. Dermed lander driftsresultatet, EBIT, på 5,1-6,5 mia. kr. mod tidligere estimeret 3,8-5,4 mia.- kr. Den nye prognose bygger på en dollarkurs på nu 7,20 kr. mod tidligere 6,80 kr. Desuden regner Genmab med, at partneren Janssen Biotech når et salg af Darzalex på 8,0-8,2 mia. dollar i år mod tidligere estimeret 7,8-8,2 mia. dollar. Skal Genmab ramme den øvre ende af sin nye salgsprognose, skal den amerikanske lægemiddelstyrelse indlede gennemgangen af markedsføringsansøgningen for Epcoritamab, der blev indsendt tidligere i år. Det vil i givet fald kaste en væsentlig milepæl af sig, skriver Genmab.
  • Hansa Biopharma - Video med analytiker Ludvig Svensson

    0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Ludvig Svensson, analytiker på Erik Penser Bank, ger en case reminder på accessbolaget Hansa Biopharma. https://www.youtube.com/watch?v=XzpfmfRFqHA Hansa Biopharma har en betalt digital IR-aftale med Proinvestor.com
  • Novo: Oversigt - analytikernes ændringer efter opjustering

    0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Novo Nordisk kom onsdag med regnskab for tredje kvartal, der bød på en opjustering. Novo venter nu en salgsvækst på 14-17 pct. og en EBIT-vækst på 13-16 pct. - begge i lokal valuta - samt en salgsvækst i kr. på 24-27 pct. og en EBIT-vækst i kr. på 28-31 pct. Tidligere ventede selskabet en salgsvækst på 12-16 pct. og en EBIT-vækst på 11-15 pct. i lokal valuta samt en salgsvækst i kr. på 24-27 pct. og en EBIT-vækst i kr. på 28-31 pct. Det får flere analytikere til at ændre deres kursmål for Novo-aktien: https://www.proinvestor.com/investornyt/899502/novo-nordisk-oversigt-over-analytikernes-aendringer-efter-opjustering
  • Mærsk og deres overskud

    2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Som bekendt betaler Mærsk ikke særligt mange penge til den danske stat selvom de nok runder de 200 milliarder i overskud i år. Der er blevet talt om at Mærsk skal betale extra i skat på grund af krisen. Det advarer Mærsk imod fordi der skal være lige konkurrence vilkår for alle rederier. Nu er mit spørgsmål til jer: Hvis nu staten tog 20 af de 200 milliarder - så Mærsk "kun" havde 180 milliarder i overskud. Hvorfor vil det stille Mærsk i en dårlig konkurrencemæssig situation? Weee
  • NOVO: Financial report Q3 2022

    7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Novo Nordisk's sales increased by 26% in Danish kroner and by 16% at constant exchange rates to DKK 128.9 billion in the first nine months of 2022 Financial report for the period 1 January 2022 to 30 September 2022 Operating profit increased by 28% in Danish kroner and by 14% at constant exchange rates (CER) to DKK 57.7 billion. Sales in North America Operations increased by 37% in Danish kroner (22% at CER), and sales in International Operations increased by 16% in Danish kroner (11% at CER). Sales within Diabetes and Obesity care increased by 29% in Danish kroner to DKK 113.2 billion (18% at CER), mainly driven by GLP-1 diabetes sales growth of 59% in Danish kroner (44% at CER). Rare disease sales increased by 8% measured in Danish kroner (2% at CER). Obesity care sales grew by 91% in Danish Kroner (75% at CER). Novo Nordisk expects to make all Wegovy dose strengths available in the US towards the end of 2022. Within R&D, Novo Nordisk successfully completed a phase 2 trial with CagriSema in people with type 2 diabetes and the last phase 3a trial with once-weekly insulin icodec. For the 2022 outlook, sales growth is now expected to be 14-17% at CER and operating profit growth is now expected to be 13-16% at CER. Sales and operating profit growth reported in Danish kroner are now expected to be 10 and 15 percentage points higher than at CER, respectively. PROFIT AND LOSS 9M 2022 9M 2021 Growth as reported Growth at CER* DKK million Net sales 128,862 102,467 26% 16% Operating profit 57,722 45,010 28% 14% Net profit 41,933 36,865 14% N/A Diluted earnings per share (in DKK) 18.42 15.98 15% N/A CER: Constant exchange rates (average 2021). Lars Fruergaard Jørgensen, president and CEO: "We are very pleased with the sales growth in the first nine months of 2022 which has enabled us to raise the outlook for the full year. The growth is driven by increasing demand for GLP-1-based diabetes treatments, especially Ozempic. Within R&D, the encouraging phase 2 data with CagriSema in type 2 diabetes and the successful completion of the phase 3 programme for once-weekly insulin icodec support our aspiration of further raising the innovation bar for diabetes treatments." On 2 November 2022 at 13.00 CET, corresponding to 08.00 pm EDT, an earnings call will be held. Investors will be able to listen in via a link on novonordisk.com, which can be found under 'Investors'. Contacts for further information Media: Ambre Brown Morley +45 3079 9289 [email protected] Natalia Salomao Abrahao (US)
  • North Media Q3: Lavere omsætning, drift og overskudsgrad

    0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    2/11 16:46 North Medias omsætning faldt med 7,5 pct. i forhold til samme periode sidste år og udgjorde 228 mio. kr. Faldet var større end ventet i september. Omsætningen i Last Mile (FK Distribution) faldt 9,8 pct., mens Digital Services havde en vækst på 6 pct., oplyser selskabet. Koncernens EBIT blev 26,5 mio. kr. lavere end samme periode sidste år. Det endte på 29 mio. kr. Faldet i koncernens driftsresultat, EBIT, skyldes især højere distributionslønninger i Last Mile, samt omkostninger til vækstinitiativer i Digital Services inklusive købet af Boligmanager. Inden offentliggørelsen af tallene sent onsdag havde selskabet nedjusteret for hele året. De nye forventninger lyder nu på en omsætning på 995-1010 mio. mod før 1050-1040 mio. og et driftsresultat, EBIT, på 190-200 mio. kr. mod 195-220 mio. kr. Inflationen og ikke mindst stigende energipriser har styrket forbrugernes efterspørgsel efter tilbudsaviser - både på papir og i digital form - fra FK Distribution og Minetilbud. Vores kunder oplever en øget effekt af tilbudsaviserne, men er ramt af høje priser på papir, skriver selskabet i en meddelelse. Tabel for North Medias regnskab for andet kvartal af 2022: Mio. kr. Q3 2022 Q3 2021 FY 2021 Nettoomsætning 228 246,4 1033,6 EBIT 29,1 55,6 244,4 Resultat før skat 12,2 71 347 Resultat efter skat 24,5 55,8 273,6 North Medias forventninger til 2022 (nedjusteret tidligere onsdag): Mio. kr. Ved Q3 2022 Ved Q1 2022 EBIT 190-200 195-220 Omsætning 995-1010 1015-1040 .\˙ MarketWire
  • Vestas - Interim Financial Report, Third Quarter 2022

    6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Vestas Wind Systems A/S, Aarhus, 2 November 2022 Company announcement no. 21/2022 Summary: Quarterly revenue of EUR 3.9bn with an EBIT margin before special items of (3.2) percent. Continued strong wind turbine backlog of EUR 18.1bn despite lower order intake. Full-year guidance adjusted. In the third quarter of 2022, Vestas generated revenue of EUR 3,913m - a decrease of 29 percent compared to the year-earlier period. EBIT before special items amounted to EUR (127)m, resulting in an EBIT margin before special items of (3.2) percent, compared to 5.7 percent in the third quarter of 2021. Free cash flow*) amounted to EUR (752)m compared to EUR 300m in the third quarter of 2021. The quarterly intake of firm and unconditional wind turbine orders amounted to 1,895 MW, and the value of the wind turbine order backlog was EUR 18.1bn as at 30 September 2022. In addition to the wind turbine order backlog, at the end of the quarter, Vestas had service agreements with expected contractual future revenue of EUR 32.8bn. Thus, the value of the combined backlog of wind turbine orders and service agreements stood at EUR 50.9bn - an increase of EUR 3.6bn compared to the year-earlier period. Vestas adjusts the full-year guidance on revenue to EUR 14.5bn-15.5bn (previously EUR 14.5bn-16.0bn), and on EBIT margin before special items to approx. (5) percent (previously (5)-0 percent). Revenue in Service specifically, on the other hand, is now expected to grow min. 20 percent (previously min. 10 percent). Total investments*) are now expected to amount to approx. EUR 850m in 2022 (previously approx. EUR 1,000m). Group President & CEO Henrik Andersen said: "In the third quarter of 2022, Vestas continued to increase the average selling price of our wind energy solutions and build further momentum within offshore wind, although geo-political uncertainty and high inflation impacted execution cost and activity levels in the wind industry. In this environment, we achieved revenue of EUR 3.9bn despite project delays, while our Service business grew more than 30 percent with a solid EBIT margin of 24.5 percent, providing stability during a very challenging period. In the third quarter, our profitability improved along the lines of our expectations but remained heavily impacted by cost inflation and supply chain disruption, which resulted in an EBIT margin of minus 3.2 percent and an adjustment of our guidance. Our growing offshore momentum was highlighted through preferred supplier agreements totaling 3.8 GW across USA, United Kingdom, and Poland, while onshore order intake landed at 1.9 GW and an average selling price of EUR 1.06m/MW, ensuring a high order backlog of EUR 18.1bn. The energy crisis incentivises a faster transition to an energy system built on renewables and ambitious political agreements such as the Inflation Reduction Act in USA strengthen the underlying demand for wind energy solutions, but project development and order intake remain impeded by energy market uncertainties and red tape. Everyone at Vestas remains focused on executing on our strategy and safely delivering on our customer commitments in a very busy fourth quarter, and Executive Management thanks our 28,000 colleagues for their great contribution in a highly uncertain environment." Key highlights Average Selling Price continues upward trend Increased prices secure continued high order backlog of EUR 18.1bn despite lower order intake of 1.9 GW. Offshore momentum building Preferred supplier agreements of 3.8 GW announced over the last quarter. Revenue of EUR 3.9bn Revenue decreased by 29 percent year-on-year driven by project delays. Profitability negative but improving EBIT margin of (3.2) percent driven by supply chain disruptions and cost inflation as well as project delays. Strong performance in Service Revenue increased 32 percent with a 24.5 percent EBIT margin. Outlook for 2022 adjusted Revenue and EBIT margin negatively impacted by project delays while Service momentum has accelerated.
  • Det døde dyr hopper

    3
    0 Votes
    3 Indlæg
    0 Visninger
    W
    Er helt sikker på at det endnu ikke er gået op for markedet hvor meget FED vil stramme skruen. Fed har udtalt at de er ligeglade med markedet - inflationen m.m skal bekæmpes! Og lige nu har renteforhøjelserne ikke virket. Renterne vil blive strammet mere end forventet. Det er min påstand at selv uden krigen i Ukraine ville markedet gå ned. Lige nu er det nemt at bebrejde Rusland for den økonomiske nedgang. Krigen gør at nedturen bliver større - men nedturen var kommet uden krigen. Det største økonomiske eksperiment i verdenshistorien er slut og nu kommer regningen! Vi har haft kriser og økonomisk doping fra centralbankernes side. Aktierne steg og alle skulle være med. Selv skolebørn. Problemet er bare at hvis alle bliver rige kan et samfund ikke fungere. Vi ser det i Danmark. Danskerne vil ikke tage rengøringsjob m.m - det skal der udlændinge til - for vi er for fine. Nu har lægevidenskaben udviklet sig og vi bliver alt for gamle til at samfundet kan følge med. Der er ikke hænder nok. Og fremtiden ser brutal ud med den ældrebyrde der kommer. Så vi har brug for et økonomisk kollaps for hvis alle bliver rige er der ingen der vil have de jobs der skal til for at samfundet kan fungerer. Weee
  • FED møde: Renten op med 0,75 % - vi ses i december

    2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet Federal Reserve indleder det næstsidste ordinære møde i 2022 i dag og hæver renten i morgen med 0,75! At dømme efter FED medlemmernes retorik, analytikeres forventninger og inflationstal er der ikke meget tvivl Renten vil blive hævet endnu engang i morgen, når mødet kulminerer Det mest sandsynlige er en forhøjelse på 0,75 % Meddelelsen bliver efterfulgt af pressemøde, men ikke af nye økonomiske forecasts Investorerne vil naturligvis holde øje med hvor stor forhøjelsen bliver Det som dirigerer renter, valuta, aktier vil derimod være de hints som man forsøger at afkode om hvor stor forhøjelsen bliver i december Og ikke mindst om man i december har en mulighed for - når FED Funds formentlig er blevet hævet til 4,25-4,50 niveauet at fornemme 1)en rentepause 2)en mulighed for at renten igen kan blive sat ned i 2. halvdel af 2023 Når inflationen er faldet mærkbart Rentestigning uden aktiepanik Investorerne er fuldt klar over, at centralbanken vil hæve renten endnu engang og at der kommer mere i december. Håbet er at toppen snart kan anes og at de månedlige forbrugerpriser vil være en aftagende stigningstakt. Næste mellemtid kommer mandag den 14/11, når forbrugerpriserne for oktober offentliggøres. Onsdag kan der komme aktiebevægelser, men endnu en rentestigning vil højest sandsynlig ikke udløse panik og større kursfald
  • 2022 bliver aktieåret som hurtigt skal glemmes

    4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet 2022 har indtil videre budt på meget dårlige aktieafkast. Den lokale danske nedtur har været hård, men er dog kun en ½ Hang Seng! 2022 ender med at blive et af de aktieår, som investorerne hurtigst muligt vil søge at glemme For en dansk indeksinvestor viser resultatet en nedgang på næsten 20 % Det danske afkast er blandt de ringeste i Europa Afkast ligger dog tæt. Danmark er således kun en anelse ringere end eksempelvis Tyskland og Sverige. Kursfald er et globalt fænomen Bedst er det gået for de japanske investorer i Nikkei For en dansk investor har japanske aktier dog ikke været nogen fænomenal oplevelse. JPY er svækket med tæt på 10 % i forhold til DKK, og det er en af årsagerne til at de japanske aktiekurser har holdt sig bedre end andre (eksportvirksomheder konkurrencefordel) Værst er det gået i Hang Seng, Hong Kong De er noget nær blevet ramt af flest mulige ulykker. Taiwan/Kina uro, nedgang isoleret set i Kina, og måske også lidt af stramningen af den amerikanske pengepolitik Den politiske nervøsitet over magtkoncentrationen har fået globale investorer til at sælge massivt ud både i Hong Kong og Kina For amerikanske teknologiinvestorer har 2022 været et rigtig dårligt år med et negativt afkast på tæt på 30 %. Her hjælper den stigende USD dog de danske investorer til et knapt så ringe afkast. 2022 slutspurt? Året er ikke gået endnu, og der er endnu håb om at tingene kan udvikle sig bedre. Det er dog desværre ingen tvivl om at 2022 vil blive husket for inflation og den stramme pengepolitik og de dårlige aktieafkast. Hvis den amerikanske centralbank, Federal Reserve er ved at være færdig med at stramme, er der dog håb for den resterende del af året og ikke mindst 2023. Figur 1: Udvikling år til dato i udvalgte aktieindeks Kilde: Nordnet, egen tilvirkning [image: 107416_image002_4_.png]
  • FOM Technologies - morgendagens Chemometec?

    2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    MatchM
    I går kom der annoncering af deltagelse i top-konsortium i EU's Horizon Europe program. En helt unik mulighed for selskabet til at være med i udviklingen af Perovskite-forskningsfeltet indenfor helt nyt og meget lovende materiale til fremtidens solenergi. Og her til morgen kom der så en gevaldig opjustering af omsætning fra 33-36 mio. i 2022 til 40 til 43 mio. kr. og i 2023 fra 36 til 40 mio. kr. og nu 45 til 50 mio. kr. EBITDA justeres ikke, fordi FOM går i gang med at styrke deres organisation og - meget vigtigt - søger optagelse på Nasdaq smallcap segmentet. En af årsagerne til opjusteringen er bl.a. en helt ny ordre fra et anonymt selskab, der forsker i solenergi i "the worlds absolute super league" som FOM udtrykker det i deres børsmeddelelse. Jeg vurderer, at der er mere potentiale i FOM Technologies end den beskedne stigning de seneste dage og har suppleret.
  • ALK falder - hvorfor?

    4
    0 Votes
    4 Indlæg
    0 Visninger
    J
    Er der nogen der ved, hvad der sker med ALK? Har ikke set nyheder, men den falder.
  • Royal Unibrew...

    7
    0 Votes
    7 Indlæg
    0 Visninger
    A
    Synes ellers deres regnskab for 2019 var flot, men blev straffet hårdt. Nok mest pga. forventningerne til 2020, som de satte til samme EBIT som 2019. Hæver udbyttet til 12,20 og igangsætter tilbagekøb for 400 mio. https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=926382&lang=da
  • Brain+ forventer første produkt på markedet i år

    5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    U
    Portræt af stifteren af Brain+ Kim Baden-Kristensen i Berlingske i dag. Virksomheden Brain+ har udviklet digitale programmer, der potentielt kan behandle og bremse udviklingen af demens og Alzheimer. Produkterne indgår netop nu i en række forsøg, og hvis de bliver godkendt, kommer de på markedet inden længe. Brain+ produkterne bliver lige nu afprøvet ved kliniske forsøg på samme måde som traditionel medicin. Kim Baden-Kristensen forventer, at virksomhedens første produkt, som er et værktøj for terapeuter, der arbejder med demensterapi, kommer på markedet i Danmark i år. Han regner også med, at der snart bliver indledt større regulatoriske forsøg, så produkterne til behandling også kan lanceres. »Vi har allerede fået nogle positive resultater,« siger han og peger på, at der er et stort behov for hans produkter. »57 millioner mennesker har demens, så der er mange at hjælpe, og jo tidligere du sætter ind, jo større er sandsynligheden for, at du får et længere og bedre liv,« siger han. https://www.berlingske.dk/arbejdsliv/kim-baden-droppede-direktoerjob-i-dansk-gigant-for-at-blive P.S.! Se også video fra 15/10-22 (106970) på ProInvestor, hvor Helge Larsen interviewer Brain+ stifteren Kim Baden-Kristensen.
  • SMS opjusterer guidance på omsætning og EBIDTA

    0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Scandinavian Medical Solutions opjusterer guidance på omsætning og EBIDTA for regnskabsåret 2022/2023 31.10.2022 17:40:52 CET ' Scandinavian Medical Solutions A/S ' Selskabsmeddelelse SELSKABSMEDDELELSE NR. 15 - 2022 ' 31-10-2022 DENNE SELSKABSMEDDELELSE INDEHOLDER INTERN VIDEN. Scandinavian Medical Solutions (eller 'SMS') offentliggjorde i forbindelse med udbuddet af aktier og optagelse til handel på Nasdaq First North Growth Market Denmark sin virksomhedsbeskrivelse (oprindeligt offentliggjort den 12.10.2021), hvori vækstplan og forventninger til de kommende år blev beskrevet. Ledelsen i SMS forventer at kunne at opnå en omsætning på mellem DKK 125 - 140 mio. og EBITDA til DKK 15 - 17 mio. for regnskabsåret 1. oktober 2022 - 30. september 2023. Ny guidance Tidligere guidance Omsætningen 2022/2023 DKK 125 - 140 mio. DKK 95 - 105 mio. EBITDA 2022/2023 DKK 15 - 17 mio. DKK 14 - 16 mio. Med to offentliggjorte opjusteringer til forventningerne til regnskabsåret 2021/2022 og ledelsens forventninger til de kommende års performance, annulleres den langsigtede finansielle målsætning formuleret i IPO-virksomhedsbeskrivelsen for regnskabsåret 2023/2024. Fremadrettet vil udmeldt guidance gælde for et regnskabsår ad gangen. "Vi er overbeviste om, at vækst- og indtjeningspotentialet inden for dette unikke marked fortsat er meget stort, og vi har en klar forventning om at vokse yderligere. Vi vil derfor fortsat have et stort fokus på en lønsom vækst med stigende EBITDA. Samtidig vil vi fremadrettet i endnu større grad måle vores succes på at forrente vores investerede kapital og på kapitalallokering," siger CEO Jens Krohn. Offentliggørelsen af årsrapporten for 2021/2022 sker den mandag den 21. november 2022. Scandinavian Medical Solutions A/S (Nasdaq First North Growth Market Denmark: Ticker SMSMED) er forpligtet til at offentliggøre den ovenstående information i henhold til EU-Markedsmisbrugsforordningens punkt 17. Supplerende Information For spørgsmål vedrørende denne selskabsmeddelelse kan selskabets CEO, Jens Krohn, kontaktes på [email protected]. Tlf.: 60 55 60 90. Selskabets Certified Adviser er Norden CEF A/S. Scandinavian Medical Solutions A/S Gasværksvej 46,1., DK - 9000 Aalborg CVR-nummer: 39901749 Hjemmeside: www.scandinavian-medical.com Selskabsmeddelelser, investornyheder, finansielle rapporter mv. kan findes på https://www.scandinavian-medical.com/pages/investors Scandinavien Medical Solution A/A har en digital IR-aftale med Proinvestor.com
  • Zealand Pharma: Glepaglutide vs Teduglutide

    6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    E
    GATTEX (teduglutide) som er konkurant produktet til Zealand Pharma's Glepaglutide blev i sin tid købt af Shire Pharmaceutical via et opkøb af NPS Pharmaceuticals. På det tdispunkt havde NPS to interssant produkter i portføljen, nemlig Gattex (teduglutide) og Natpara (til behandling af hypoparathyroidisme). NPS blev dengang opkøbt af Shire for 5,2 mia $. Nu har Zealand Pharma offentliggjort studie resultater, som viser at Glepaglutide er næste generation til behandling af short bowel syndrome. Jeg regner med at Zealand Pharma vil indsende New Drug Application i USA og på en række andre markeder indenfor overskuelig fremtid og det er ikke usandsynligt at dette kan bliver i partnerskab med det selskab som eventuelt skal markedsføre produktet. Dette vil jeg understrege er ren spekulation fra min side. Hvis vi antager at Glepaglutide's værdi er den halve af NPS opkøbet (selvom mange mener det var det vigtigst produkt i opkøbet) så er vi på 2,6 mia $. Det svar til 19,5 mia kr. Hvis vi så siger at Gattex vil fortsat ha en del av markedet så kan vi igjen dividere med 2 og får så en værdi på ca. 10 mia. Dette er lidt over den samlet markedsværdi for hele Zealand Pharma AS per i dag. Den står i dag på 9,7 mia kr. Jeg ved at Zealand Pharma har kjørt sin studier hos nogle af de bedste specialister i verden og jeg tror derfor ikke de får problmer med markedspenetration. Nu mangler de bare en samarbejdspartneren og her er det vel ejer av markedsføringstilladensen for Gattex som er den mest oplagt kandidat. Det er Takeda som i sin tid opkøbte Shire. Det mest oplagte er at Takada opkøber alle rettigheder i en samlet handel men det kan også ende i en royalty avtale. Jeg vil antage at Zealand Pharma allerede nu forhandler sammen med en potential ny partner.
  • Regnskaber som investorerne holder øje med i denne uge

    2
    0 Votes
    2 Indlæg
    0 Visninger
    P
    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet Den danske regnskabssæson kulminerer i denne uge med rigtig mange regnskaber. Her er noget af det som investorerne vil holde mest øje med: Tirsdag 1/11 Jyske Bank: Er Jyske Bank blevet ramt af rentestigninger; fastholder de forventninger og kan de også mærke de stigende renter på nettorenteindtægterne? Onsdag 2/11: Novo Nordisk: Kommer de med den 3. opjustering i år? Vestas - Kommer der endnu en negativ nedpræcisering fra seneste forventning om 0-minus 5% i EBIT margin? Vil Vestas sige noget om 2023 og om faldende fragtomkostninger og faldende stålpriser, som sammen med stigende salgspriser, skal være med til at genoprette indtjeningen og vise vejen mod 10 % EBIT margin i 2025 APM: Hovedfokus vil være på fragtrater fremadrettet og den indtjeningseffekt det vil have. En ændring i indtjeningsudsigterne for 2022 er alt i alt mindre sandsynlig. Det lyder måske lidt underligt, men i det år, hvor APM sætter den indtjeningsrekord, som næppe bliver slået for et dansk selskab det kommende årti, er der udsigt til et relativt udramatisk regnskab Torsdag 3/11 Ørsted - Opjusterede i forbindelse med halvårsregnskabet, men alligevel blev aktien sendt markant ned efterfølgende. Novozymes - Har allerede opjusteret forventningerne. Den opjustering var dog mindre end håbet og sendte aktien markant ned på dagen ISS - Oppræciserede marginforventningerne i forbindelse med halvårsregnskabet. Kommer der en ny opjustering? ISS afholder kapitalmarkedsdag i næste ug og her håber investorerne, at ISS vil løfte sløret for at de vil genintroducere udbyttet for 2023 Netcompany - Der er lagt op til dramatik, når kvartalsregnskabet aflægges torsdag. I forbindelse med halvårsregnskabet var Netcompany ikke i stand til overbevisende at forklare, at lavere vækst og indtjening var et forbigående fænomen, og aktien er styrtdykket siden. Kommer der endnu en skuffelse, eller har Netcompany lært af deres fejl?
  • Bearmarked - Trykprøvede og stresstestede aktier,

    5
    0 Votes
    5 Indlæg
    0 Visninger
    Helge_LarsenPI-redaktørH
    I et bear-marked, hvor der raser recession på de økonomiske globale markeder, er det vigtig, man som investor har polstret sine porteføljer med aktier, som er både stresstestet og trykprøvet i deres evne til ikke at falde dybt ned, når der kommer negative nyheder. Og hvilke sektorer og aktier mener jeg, det er godt at være i? Det kan du høre om i denne video. Disclaimer: De nævnte sektorer og aktier er ikke købsanbefalinger, men blot et indblik i, hvad jeg selv gør https://www.youtube.com/watch?v=WpjkCOb9j1k
  • A&O (PE=7,5) - integration af EA fra idag

    0
    0 Votes
    0 Indlæg
    0 Visninger
    A
    EA:s hjemmeside ea-engros.dk peger fra idag på AO:s hjemmeside. https://ao.dk/ea https://ipaper.ipapercms.dk/AO/ao-i-ea-folder-kunder-2022/?page=1 Nye kunder (tømrere) og "cross-selling". Og hvornår lancerer AO den nye netbutikken (sandsynligvis B2C og B2B)? https://billig-arbejdstoj.dk/ http://lavprisarbejdstoej.dk/ The future's so bright I gotta wear shades.
  • Hvilke amerikanske aktier er bedste bud pt?

    6
    0 Votes
    6 Indlæg
    0 Visninger
    AliazA
    Hvilke amerikanske aktier mener du der er de bedste tilbud pt? Kun USA. Skal være large cap+. Gerne de største. Ikke gældstyngede. Ikke kortsigtet, men det antal år der lønner sig. Skal være solid og have fornuftige udsigter i deres segment - forventet. Ikke en diskussion om "billig" kan blive billigere.