Anavex NY TRÅD JULI 2025
-
Piotr har benyttet AI til en artikel.
Hvis der er hold i denne er det ganske vildt, men er i tråd med Misslings ord omkring hvad Blarcamesine kan.
Hvis man kan vise, at 40-45 % af pts stopper det cognitive forfald og evt. bliver bedre så er det stort.
Statistik er meget godt, men bag tallene kan der gemme sig en helt anden historie, når detaljerne offentliggøres. I forsøg med cancer er antallet af respondere og relevant. Det mangler vi at høre om fra Anavex. Vi kender kun gennemsnitstal for behandlingsarmene.
Jeg kunne foranlediges til at tro, at man måske kan påvise en patientstatus, hvor der er sket så megen skade, at løbet for succesfuld behandling er kørt.
Vi så Cognition påvise, at p-tau217 status under 1, gav effektfuld behandling med deres stof Zervimesine.
Hvis vi ser Anavex kunne give en lignende melding, så kunne man påstå, at AD pts kan reddes - forudsat de kommer i behandling tidlig nok. Netop hvad Missling har påstået (at man kunne være rolig, idet Anavex kunne behandle alle med AD mv)
Lad os håbe det sker på AAIC og at Piotr har ret.
-
Anavex JA- det er faktisk ret vildt, hvis det holder vand.
For at bruge lidt bilferie symbolik, hvor hastigheden i en vognbane symboliserer forsat udvikling af Alzheimer.
Hvis man forestiller sig en 3 sporet motorvej, hvor man i:
- spor har placebo gruppen af pts.
- spor har 55-60 % ikke responder pts. gruppen på 2-73.
- spor har 40-45 % responder pts. gruppen på 2-73.
, så forsætter placebo gruppen (spor 1) med uændret hastighed.
I 2. spor med den 55-60 % ikke respondergruppe forsætter stort set også med samme hastighed, som placebo (spor 1)
I 3. spor med 40-45 % responder gruppen, ser man en fuld opbremsning (kødannelse) - ja faktisk sætter bilerne (pts.) i bakgear og køre modsat vej!!!Dvs. at man i 3. spor ser en opbremsning af udviklingen af Alzheimer - ja endda en forbedring, der er så stor, at selv når man lægger den resulterende hastighed for alle 2-73 pts. sammen (2. spor + 3. spor), så er gennemsnitshastighederen betydelige langsommere end placebogruppen. (Signifikant)
Det Piotr og ChatGBT mener ud fra den viste graf er, at denne selv betydelige lavere gennemsnitshastighed for hele 2-73 gruppen (2. spor + 3. spor) skjuler den meget store effekt/forbedring 40-45 % af 2-73 oplever!
Anavex vil i kraft af den omfattende analyse af bl.a. gensammensætning Wild type, tidspunkt for start behandling mm., sandsynligvis endda kunne forudsige hvilke patienter, der vil ende i 2. eller 3. spor - dvs. få den største effekt af behandlingen med 2-73!
En tidligere behandling med 2-73 vil højst sandsynlig øge respondergruppen på 40-45 % betydelig - da behandlingen med 2-73 ser ud til at kunne beskytte cellerne inden de er for degenereret.
Logikken siger også, at det er svært/umuligt, at vække degenerede celler til live - behandlingen skal ske på endnu velfungerende levende celler.Som Solsen skriver, er denne klarlægning noget, som Anavex mangler at formidle tydelig nok - AAIC i slutning af denne måned, ville være et udmærket sted at præsenterer en sådan analyse.
Er dog sikker på, at EMA har fået denne del beskrevet i den ansøgning Anavex har indsendt eller efterfølgende har leveret til EMA under den løbende dialog af ansøgningsprocessen. -
Når man beder ChatGPT om at forhold sig til Piotrs ChatGPT output:
Baggrund - Hvad handler det her om?
Indlægget handler om lægemidlet Blarcamesine, som bliver udviklet af Anavex Life Sciences til behandling af Alzheimers sygdom. De refererer til data fra en fase 2b/3 klinisk undersøgelse, og specifikt en histogram-graf over patienternes kognitive udvikling målt med ADAS-Cog13, et standardværktøj til at måle kognitiv funktion.
Hvad viser histogrammet?
Histogrammet viser ændringer i patienternes kognitive funktion:
X-aksen: Hvor meget ADAS-Cog13 score ændrede sig fra baseline (negativ = forbedring, positiv = forværring).
Y-aksen: Hvor mange patienter faldt i hver score-kategori.
Placebo-gruppen: Viser en normalfordeling: De fleste patienter blev dårligere (forventet ved Alzheimer). Typisk for sygdom uden behandling.
Doserede gruppe (med Blarcamesine):
Viser bimodal fordeling: To tydelige "toppe" i data.
- top: Omkring 0 til -2 → Mange patienter forblev stabile eller fik det bedre (≈ 40%).
- top: Rundt +3 til +11 → Disse patienter blev dårligere, ligesom placebogruppen.
Det vigtige: En undergruppe af patienter responderer klart på behandlingen.
Hvad sagde ChatGPT om analysen?
ChatGPT identificerede og fremhævede:
At grafen støtter en bimodal fordeling blandt de behandlede patienter.
At omkring 40-45 % af dem ikke oplevede kognitiv tilbagegang - langt bedre end placebogruppens ~17 %.
At den gennemsnitlige forbedring (~1.8 point) skjuler, at nogle patienter faktisk klarer sig meget bedre end gennemsnittet.
Dette kaldes "Drug-Efficacy Cognition Threshold" (DECT)-hypotesen:
Lægemidlet virker kun på dem, der allerede har en vis kognitiv funktion (f.eks. MMSE > 24). For resten virker det ikke.Hvad er Odds Ratio på 1.84?
Odds Ratio (OR) sammenligner chancen for, at patienter ikke forværres i den doserede gruppe vs. placebo.
OR på 1.84 betyder, at det er 84 % mere sandsynligt, at doserede patienter forbliver stabile eller forbedres.Hvad betyder det klinisk og investeringsmæssigt?
Regulatorisk betydning (FDA/EMA):
De kan vælge at godkende stoffet for udvalgte patienter baseret på biomarkører eller kognitiv baseline.
Bimodal fordeling → stærk indikator for ægte effekt (ikke støj).Statistisk metode:
Gennemsnitsforskelle er ikke nok.
Fokus bør være på responder-analyse, odds ratio og subgruppedata.For investorer:
Mange overser dette, fordi de kun kigger på mean differences og p-værdier.
Dette argument kan give Anavex en fordel, hvis det bliver anerkendt i det offentlige narrativ.Opsummering:
Indlægget handler om, hvordan en visuel analyse (et histogram) viser, at Blarcamesine potentielt er effektiv for en stor undergruppe af Alzheimer-patienter. ChatGPT bekræfter dette og forklarer det statistisk og klinisk. Bio_Oko bruger dette til at opfordre både AI-brugere og investorer til at kigge dybere end bare gennemsnitstal og p-værdier.
-
Tryk på billedet for at forstørre.
-
Anavex åbner mulighed for salg af aktier for 300 mill.$!!
Er der nyheder på vej?
De har jo godt 120 mill. $ på bogen i forvejen.Klargøring til evt. markedsføring i EU?
Aktier der skal indgå i en kommende partneraftale - mod en upfront betaling?
(F.eks. 10 mill. Aktier til kurs 30 $)Finansiering af nye forsøg?
Eller andet?
Anavex kan, men behøver ikke at sælge aktier - de har sikret sig muligheden for at handle, hvis behovet eller muligheden opstår!
Spændende udvikling!
-
Det er en gængs og velbrugt praksis for selskaber i USA at bruge Form S-3, især hvis de opfylder SEC's kriterier for at være en "well-known seasoned issuer" eller har en vis størrelse og historik.
Det er en effektiv måde at sikre adgang til kapitalmarkederne for at finansiere vækst, nedbringe gæld eller andre strategiske formål.
At registrere muligheden for at udstede nye aktier er en proaktiv foranstaltning, der reducerer administrative og juridiske omkostninger ved fremtidige kapitalrejsninger. Det signalerer også til markedet, at selskabet er forberedt på at udnytte muligheder eller håndtere økonomiske behov.
-
Er det for at få penge til et fase 4 .som kunne være et fda krav
-
Jeg har svært ved at vurdere om det skal tolkes positivt eller negativt
-
Det er bestemt positivt at Anavex har sikret sig muligheden for selv at kunne markedsføre Blarcamesine i EU og/eller påbegynde yderligere studier. Ligeledes er det som Tasso skriver en mulig forhandlingssituation ift. en partnerskabsaftale.
Tidspunktet er interessant, da det kan tolkes at det går som planlagt med processen hos EMA.
-
Kontorchef, Det er mere normen end undtagelsen, at investorer er bekymrede for, at nye aktieudstedelser vil udvande deres ejerandel, hvilket kan reducere værdien af deres aktier.
De kan også opfatte at ansøgningen kan signalere, at selskabet har behov for yderligere kapital, hvilket kan tolkes som et tegn på finansiel svaghed. Det er dog ikke tilfældet for Anavex som pt. er godt finansielt polstret.
Det er helt normalt for biotekselskaber i klinisk at rejse kapital gennem equity, og Form S-3 giver fleksibilitet til at udnytte gunstige markedsforhold.
Hvis Anavex bruger midlerne til at øge kapaciteten for et stort væksteventyr efter eventuel godkendelse af blacarmasine i AD hos EMA
- og/eller til at nå andre vigtige milepæle, er det højeste grad positivt for casen.
Det samme er det i eventuelle partnerforhandlinger eller ved et et opkøbsscenarie. Her er det vigtigt at man er så finansiel stærk, at man ikke er til salg for en en slik.
-
Jeg vil dele nogle handelserfaringer med jer. Jeg handler via Nordnet. Når jeg handler mindre likvide danske aktier, bruger jeg isbjergfunktionen, så jeg skjuler, hvor mange aktier jeg vil købe eller sælge. Den mulighed har jeg ikke, når jeg handler Anavex på den amerikanske børs.
Jeg har været heldig at købe mange Anavex-aktier, da kursen lå mellem 4 og 5, så med den seneste tids kursstigninger, kom Anavex til at udgøre en alt for stor del af min portefølje. Det bør en risikabel aktie som AVXL ikke, så jeg besluttede mig i går til at sætte 7300 af mine aktier til salg ved børsåbningen 15:30 på kursen 14,40. Heldigvis havde jeg ramt en heldig dag, hvor kursen steg. Jeg holdt nøje øje med bud/udbud, men da udbud var 14,40, kunne jeg ikke se min ordre på 7300, der stod kun 100. Åbenbart sidder der en marketmaker, som mingelerer bud og udbud.
Pludselig kom der gang i sagerne. Mine 7300 aktier blev købt på ca. 1 sekund i 98 handler.
Jeg drager følgende konklusioner: Der er mange småhandlende i Anavex. Mængderne i bud/udbud kan man ikke regne med. Husk at tage gevinst undervejs, så din risiko ikke bliver så stor. Jeg er så heldig, at jeg fra nu af stort set kører gratis med i Anavex, men når aktien forhåbentlig snart stiger voldsomt, vil jeg naturligvis ærgre mig over, at jeg var en tøsedreng og solgte en del af min beholdning på en latterlig lav kurs som 11,40.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind