Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
Yes yes, samme kursmål fra selvsamme H.C Wainwright igennem de sidste 5 år. Giver ikke meget for analysen igen igen...
Men mener dog at kursmålet begynder at nærme sig realismen, godkendelse fra EMA indregnet....
Kommer alt i mål, så ser vi meget højere kursmål....Mvh
-
Anavex får tilsyneladende hele 90 min på JP Morgan!
Den 16. januar 2025 kl. 16.30 DK-tid skulle Anavex angiveligt få hele 90 min. til at præsenterer bl.a. AD OLE TLD mm.
Hvis dette er tilfældet, vil dette være højst usædvanligt, da der normalt kun tildeles 30 eller 45 min.
JP Morgan konferencen er nok verdens største investorkonference/udstillingsvindue, hvor nye gennembrud inden for medicinalverden præsenteres for investorer og evt. potentielle partner.
JP Morgan er selv en af de større spiller/formidler, når der skal indgås aftaler mellem f.eks biotekselskaber og investorer.Den perfekte storm?:
- Begyndelse af januar: feedback fra EMA med evt. acc. proces.
- I 1. eller 2. uge i januar: udgivelse af Peer Review i JPAD.
-
- januar: Præsentation på JP Morgan i 90 min.
Med både Peer Reviewet og AD OLE TLD ude, ville Anavex have lagt stort ALT vedr. Blarcamesine og Alzheimer på bordet.
De vil således kunne tale frit ud fra videnskabelige og blåstemplede resultater. - en positiv feedback fra EMA, hvordan de ser den videre godkendelsesproces forløbe, med en evt. acc. procedure ville yderligere understrege og validerer videnskaben.
Anavex vil både have mulighed for at dokumenterer både en langtidseffekt og en langtidsholdbar god bivirkningsprofil - og sandsynligvis også en præventiv effekt af Blarcamesine mod Alzheimer. (evt. også i andre CNS indikationer?)Med hele 90 min. på JP Morgan har Anavex en unik mulighed for både at komme godt i dybden omkring Alzheimer, men også en gennemgang af deres øvrige pipeline, hvor især 3-71 i skizofreni også begynder at rykke.
Nedenstående forsøges synliggjort, hvilken betydning en længere præsentation på de forventede 90 min., kan have for et selskab.Dygtige (danske) 2014 fra IHUB, har stillet 3 spørgsmål til ChatGTP!
(Google oversættelse)Spørgsmål 1: Har JMP-sundhedskonferencerne 90 minutters præsentationsslots, og hvis ja, hvad er kriteriet for, at en virksomhed får tildelt en sådan længere tid frem for kortere slots?
Spørgsmål 2: Hvor stor en procentdel af nye biotekvirksomheder flytter i øjeblikket for at markedsføre deres CNS Alzheimers lægemiddelkandidater med en nyligt accepteret MAA fra EMA, der præsenterer på 2025 JPM-konferencen med en allerede annonceret forlænget 90 minutter?
Spørgsmål 3: Indikerer længden af det tildelte tidsrum nogle strategiske fordele, såsom mere sandsynlige 1) partnerskab / buyout eller 2) JPM-analytikerdækning annonceret på konferencen, 3) andre typer strategiske fordele for virksomheden?
ChatGPT svarer:
ChatGPT
J.P. Morgan (JPM) Healthcare Conference er en førende begivenhed i sundhedssektoren, der samler en bred vifte af virksomheder og investorer. Lad os tage fat på dine spørgsmål vedrørende præsentationspladser og deres strategiske implikationer:Spørgsmål 1: Præsentationspladsvarigheder og -kriterier
JPM Healthcare Conference tilbyder typisk præsentationsslots af varierende længde, hvor 30-minutters sessioner er almindelige.
Udvidede slots, såsom 90-minutters præsentationer, er mindre almindelige og er normalt forbeholdt virksomheder med betydelige milepæle eller betydelig investorinteresse. Kriterierne for tildeling af længere slots er ikke offentligt beskrevet af JPMorgan, men virksomheder, der demonstrerer store regulatoriske resultater, banebrydende kliniske data eller væsentlig markedspåvirkning, er mere tilbøjelige til at modtage forlængede præsentationstider.Spørgsmål 2: Nye bioteknologiske virksomheder med EMA MAA for Alzheimers sygdom ved JPM 2025
På nuværende tidspunkt er der begrænset offentligt tilgængelig information om den specifikke procentdel af nye biotekvirksomheder med en nyligt godkendt ansøgning om markedsføringstilladelse (MAA) fra European Medicines Agency (EMA) for lægemiddelkandidater til Alzheimers sygdom, der præsenterer på JPM-konferencen i 2025 med en annonceret 90 minutters slot. Sådanne hændelser er relativt sjældne i betragtning af de strenge lovgivningsmæssige hindringer og den konkurrencemæssige karakter af at sikre forlængede præsentationstider på konferencen.
Spørgsmål 3: Strategiske konsekvenser af udvidede præsentationspladser
At sikre en udvidet præsentationsplads på JPM Healthcare Conference kan indikere flere strategiske fordele:
Øget synlighed: En længere plads giver en virksomhed mulighed for at give et mere omfattende overblik over sin pipeline, strategier og milepæle, hvilket tiltrækker større opmærksomhed fra potentielle partnere og investorer.
Potentielle partnerskaber eller opkøb: Højprofilerede præsentationer kan signalere parathed til strategiske partnerskaber eller opkøb, da de viser virksomhedens fremskridt og markedspotentiale.
Analytikerdækning: Fremtrædende præsentationer kan føre til øget analytikerdækning, hvilket øger virksomhedens troværdighed og synlighed i investeringsmiljøet.
Markedspositionering: En udvidet slot kan positionere virksomheden som førende inden for sit felt, især hvis den præsenterer betydelige kliniske eller regulatoriske milepæle.
Selvom en udvidet præsentation ikke garanterer disse resultater, afspejler den ofte en virksomheds betydelige fremskridt og potentiale inden for branchen.
-
Helge Tak for din video.
Jeg har tænkt på om vi med Blarcamesine har et stof som kan have en udvidet anvendelse f.eks. i forhold til generel plank i blodårene, hvilket jo vil være interessant for hjertepatienter, men også andre med kredsløbssygdomme.Der er et kæmpe område her, som ikke har fundet nogen god løsning endnu. Måske har Blarcamesine en mere bred anvendelse?
Er det noget du har gjort dig tanker om mulighederne i - alternativ hvem der arbejder med det mere brede perspektiv? Det er jo en form for indvendig fedme.Har kigget lidt på ESWT området, som der måske er små antydninger af kan være en mulighed for nogle områder.
ESWT i følge Co-pilot:
Extracorporeal Shock Wave Therapy (ESWT) bruges primært til behandling af muskel- og skeletlidelser, såsom kroniske seneproblemer og knogleheling. Der er dog nogle undersøgelser, der viser, at lav-intensitets ESWT kan anvendes til behandling af Peyronies sygdom, som involverer plakdannelse i penis2. -
Anavex Lav aktiekurs betyder mindre lagerbeskatning.
Kursen på Anavex var 9,33 $ den 31/12 2023. (ved en lavere $ kurs)
Så for at minimerer PAL skatten på de 15,6 % af realiseret afkast i pensionsdepoterne, er det kun en fordel, hvis Anavex holder sig lidt i ro eller endda falder yderligere her i slutningen af 2024.- så nu ingen store nyheder i dag Missling!
Pga. af denne i min optik unfair beskatning af urealiserede afkast i pensionsdepoterne - skattefar/huset vinder altid, har jeg allerede for en del år siden konverteret alle traditionelle pensionsordninger - især hvis man selv administrerer sine aktier.
For den alm. pensionsopsparingen, hvor man lader ATP eller bankerne administrere investeringerne i div. indekser, er PAL skatten mere berettiget - selvom den i min optik stadig er for høj, når man stadig selv har hele risikoen ved evt. tab.Mener man i US har noget lignende, hvor en lavere aktiekurs ved udgangen af året også reducerer beskatningen.
Vil dermed sige, at der er flere komplekse interesser for kusen på aktien, som ikke nødvendigvis afspejler den værdi aktien/Anavex efter min optik burde ligge på
Er overbevist om, at de første 2-3 uger i 2025, vil blive skelsættende for vores lille Anavex.
Kan til foråret snart "fejre" 10 år i selskabet, der gennem årene har budt på vilde op og nedturer, som har stillet store krav til selvdisiplin og tålmodighed.
Har dog hele tiden været overbevist om, at Anavex og deres innovative tilgang havde sin berettigelse.
I løbet af 2025 når vi så sandsynligvis den foreløbige kulmination på denne rejse, når EMA forhåbentlig giver grønt lys for Blarcamesine.
Fint at kunne tjene lidt penge på sine investeringer, men disse investeringer har også gjort det muligt for at Anavex har haft økonomien til at finansiere udviklingen af ny medicin, som forhåbentlig kan komme rigtig mange Alzheimerpatienter og andre CNS indikationer til gode - især dette perspektiv giver for mig en ekstra og dybere dimension, når man bruger meget tid og satser penge på denne type investering.I ønskes alle et rigtig godt nytår!
-
Klinisk forsøg med et lægemiddel mod Alzheimers. Det indtages som tablet. Er der nogen der ved, hvad det er for noget?
https://sanosclinic.com/ar-1001/ -
Også et rigtigt godt nytår til dig Tasso1 og tak for din ihærdige indsats i 2024. Tak til alle der følger Anavex chatten og bidrager med stor viden.
Nu fik jeg lige suppleret lidt igen igår - det var nu ikke meningen, men jeg tror på, at vi vil se en eksplosion i kursen i 2025, så jeg kunne ikke lade være.
Rigtig godt nytår... -
Godt nytår til jer alle. Tak for din store indsats, Tasso, som har gjort at jeg fik øjnene op for denne aktie. Imens at jeg allerede nu kan se og høre, at mine naboer har kastet penge på krudt, så har hustruen og jeg i stedet for valgt at supplere lidt yderligere op i Anavex. Vi får at se om det i januar bliver et festfyrværkeri eller en fuser.
-
Jeg tilslutter mig også at sige tak til Tasso og, ikke mindst, alle jer andre for de mange gode indlæg og debat i løbet af året. De har virkeligt holdt mig op i de dårlige tider, hvor der ikke var meget positiv at se gennem aktieprisen.
Rigtig godt nytår til jer alle. -
Interessant nyt patent; https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=175601310
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind