Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
570 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • F Offline
    F Offline
    Fandel
    wrote on sidst redigeret af

Mange tak igen Tasso1.

1 Reply Last reply
    7
    • H Offline
      H Offline
      Hansen

Helge Tak for din video.
      Jeg har tænkt på om vi med Blarcamesine har et stof som kan have en udvidet anvendelse f.eks. i forhold til generel plank i blodårene, hvilket jo vil være interessant for hjertepatienter, men også andre med kredsløbssygdomme.

Der er et kæmpe område her, som ikke har fundet nogen god løsning endnu. Måske har Blarcamesine en mere bred anvendelse?
      Er det noget du har gjort dig tanker om mulighederne i - alternativ hvem der arbejder med det mere brede perspektiv? Det er jo en form for indvendig fedme.

Har kigget lidt på ESWT området, som der måske er små antydninger af kan være en mulighed for nogle områder.

ESWT i følge Co-pilot:
      Extracorporeal Shock Wave Therapy (ESWT) bruges primært til behandling af muskel- og skeletlidelser, såsom kroniske seneproblemer og knogleheling. Der er dog nogle undersøgelser, der viser, at lav-intensitets ESWT kan anvendes til behandling af Peyronies sygdom, som involverer plakdannelse i penis2.

1 Reply Last reply
      3
      • TDT123T Offline
        TDT123T Offline
        TDT123

Så åbnede jeg nyt swing igen i 11$ Så finder jeg ud af om jeg kan tjene lidt her igen..

Rigtig godt nytår til jer alle. .......

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
        5
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user

Anavex Lav aktiekurs betyder mindre lagerbeskatning.

Kursen på Anavex var 9,33 $ den 31/12 2023. (ved en lavere $ kurs)
          Så for at minimerer PAL skatten på de 15,6 % af realiseret afkast i pensionsdepoterne, er det kun en fordel, hvis Anavex holder sig lidt i ro eller endda falder yderligere her i slutningen af 2024.

• så nu ingen store nyheder i dag Missling!

Pga. af denne i min optik unfair beskatning af urealiserede afkast i pensionsdepoterne - skattefar/huset vinder altid, har jeg allerede for en del år siden konverteret alle traditionelle pensionsordninger - især hvis man selv administrerer sine aktier.
          For den alm. pensionsopsparingen, hvor man lader ATP eller bankerne administrere investeringerne i div. indekser, er PAL skatten mere berettiget - selvom den i min optik stadig er for høj, når man stadig selv har hele risikoen ved evt. tab.

Mener man i US har noget lignende, hvor en lavere aktiekurs ved udgangen af året også reducerer beskatningen.

Vil dermed sige, at der er flere komplekse interesser for kusen på aktien, som ikke nødvendigvis afspejler den værdi aktien/Anavex efter min optik burde ligge på

Er overbevist om, at de første 2-3 uger i 2025, vil blive skelsættende for vores lille Anavex.
          Kan til foråret snart "fejre" 10 år i selskabet, der gennem årene har budt på vilde op og nedturer, som har stillet store krav til selvdisiplin og tålmodighed.
          Har dog hele tiden været overbevist om, at Anavex og deres innovative tilgang havde sin berettigelse.
          I løbet af 2025 når vi så sandsynligvis den foreløbige kulmination på denne rejse, når EMA forhåbentlig giver grønt lys for Blarcamesine.
          Fint at kunne tjene lidt penge på sine investeringer, men disse investeringer har også gjort det muligt for at Anavex har haft økonomien til at finansiere udviklingen af ny medicin, som forhåbentlig kan komme rigtig mange Alzheimerpatienter og andre CNS indikationer til gode - især dette perspektiv giver for mig en ekstra og dybere dimension, når man bruger meget tid og satser penge på denne type investering.

I ønskes alle et rigtig godt nytår!

1 Reply Last reply
          16
          • A Offline
            A Offline
            Akku

Godt nytår

1 Reply Last reply
            2
            • L Offline
              L Offline
              lossen

Klinisk forsøg med et lægemiddel mod Alzheimers. Det indtages som tablet. Er der nogen der ved, hvad det er for noget?
              https://sanosclinic.com/ar-1001/

1 Reply Last reply
              4
              • F Offline
                F Offline
                Fandel

Også et rigtigt godt nytår til dig Tasso1 og tak for din ihærdige indsats i 2024. Tak til alle der følger Anavex chatten og bidrager med stor viden.
                Nu fik jeg lige suppleret lidt igen igår - det var nu ikke meningen, men jeg tror på, at vi vil se en eksplosion i kursen i 2025, så jeg kunne ikke lade være.
                Rigtig godt nytår...

1 Reply Last reply
                13
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito

Godt nytår til jer alle. Tak for din store indsats, Tasso, som har gjort at jeg fik øjnene op for denne aktie. Imens at jeg allerede nu kan se og høre, at mine naboer har kastet penge på krudt, så har hustruen og jeg i stedet for valgt at supplere lidt yderligere op i Anavex. Vi får at se om det i januar bliver et festfyrværkeri eller en fuser.

1 Reply Last reply
                  14
                  • T Offline
                    T Offline
                    TTTDK

Jeg tilslutter mig også at sige tak til Tasso og, ikke mindst, alle jer andre for de mange gode indlæg og debat i løbet af året. De har virkeligt holdt mig op i de dårlige tider, hvor der ikke var meget positiv at se gennem aktieprisen.
                    Rigtig godt nytår til jer alle.

1 Reply Last reply
                    14
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst

De falicifere kun forsøg - mærkelig de ikke giver info om hvilke firmaer og midler de drejer sig om.

1 Reply Last reply
                      2
                      • V Offline
                        V Offline
                        vestasfan

Interessant nyt patent; https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=175601310

1 Reply Last reply
                        5
                        • F Offline
                          F Offline
                          Fandel

Meget spændende vestasfan...

1 Reply Last reply
                          3
                          • T Offline
                            T Offline
                            TTTDK

Ikke ny medical strategy, men bestemt interessant for denne gruppe af patienter, som har/får større ss for forglemmelse.

1 Reply Last reply
                            3
                            • SolsenS Offline
                              SolsenS Offline
                              Solsen

Peer review artiklen https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2274580724006083?ref=pdf_download&fr=RR-7&rr=8fb42ede99289298

1 Reply Last reply
                              16
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito

Meget vigtigt. Hvad vi har ventet på siden december 2022. Glæder mig til at læse den.

1 Reply Last reply
                                5
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel

Tak Solsen. Godt fundet.

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen

Har løbet artiklen igennem og intet alarmerende. Casen er intakt.

Stort frafald inden første målepunkt i uge 12 med i alt 40 pts i Blarcamesinegruppen kunne godt bekymre. Men forklares godt af forfatterne med samme argumenter som brugt af Missling. En for hurtig opdosering og en sikkert for høj slutdose.

Der beskrives i hvert tilfælde, at man går efter en dosis mindre end 50 mg. Tidligere har Anavex vist en kurve med 35-40 mg som optimal.

Det store frafald har ikke ændret bias for forsøget - ikke hjulpet behandlingsarmen, som fremført af shorterne (det kan man analysere sig til )

Det korte forsøg får lidt kritik. Men fase 2a OLE bruges til støtte. Og det store fase 2b/3 OLE vil sikkert berolige alle 🙂 Her vil man nok kunne få bekræftet, at en længere opdoseringstid og evt indtagelse inden sengetid vil reducere bivirkningerne ved opstart af behandling.

Forfatterne har været så frie, at sætte forsøgets data op imod donanemab med Blarcamesine som vinder 🙂

Forhåbentligt beroliges investorerne med peer review artiklen.

Jeg glæder mig meget til OLE data.

En teaser til dem har Piotr udarbejdet
                                    https://c10.patreonusercontent.com/4/patreon-media/p/post/118075200/b1b51b98ac1a4d9baaa492f82ded471f/eyJhIjoxLCJwIjoxfQ%3D%3D/1.pdf?token-time=1736035200&token-hash=AmMnu89amOFAEU4pP8Fpmiyl1F2-0MSGL2MQQqe_2_o%3D

Kort fortalt så mener han, at hvis behandling startes ved ADAS cog13 ved højst 15 så vil behandling være præventiv/profylakse - en påstand der står for hans regning.

NB forsøgets pts havde ADAS cog13 på ca 28 ved start af hovedforsøget.

Holder påstanden vand er det "the holy grail" i AD

1 Reply Last reply
                                    17
                                    • T Offline
                                      T Offline
                                      Trader17

Tak Solsen

1 Reply Last reply
                                      5
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito

Knap 60 forfattere som villigt sætter sit navn på dette. Endvidere en formulering som kun kan få mig til at smile:

"Taken as a whole, the clinical endpoints demonstrate efficacy based on current regulatory standards for early AD, and the magnitudes of the clinical effects are numerically superior to recently approved therapies for early AD".

Superior 🙂

1 Reply Last reply
                                        13
                                        • SolsenS Offline
                                          SolsenS Offline
                                          Solsen

Netop og imponerende med det antal forfattere.

OLE vil naile effektiviteten og værdien af Blarcamesine,

1 Reply Last reply
                                          12

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger