Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr. Hartmann: Afnoteringspræmie uden bud

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
44 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af
    #18

    Thonico har jo selv produktionsfaciliteter i verden via andre helejede datterselskaber, men de køber nok maskinerne af Hartmann - tror jeg.
    Så for dem er know-how der ligger i Hartmann vigtig at få fingerne

    Nå måske var dette link ikke lige æggebakkerne.

    "Selvom Hartmanns forretning overlapper med Thornico-datterselskabet Lactosan-Sanovo, der også producerer æggebakker, så har Stadil ingen planer om at udnytte synergier mellem de to virksomheder ved for eksempel at lægge funktioner sammen."

    1 Reply Last reply
    4
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #19

      fra 2012 Børsen

      1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #20

        Hartmann-aktionærer i oprør over Stadils planer - GENT
        22.9.2023 06.34 • MarketWire •
        Stadil-familiens planer om at afnotere den børsnoterede æggebakkeproducent Brdr. Hartmann bliver mødt med massiv modstand af flere af de øvrige aktionærer.

        De har ikke i sinde at acceptere buddet på 300 kr. per aktie, som de mener er alt for lavt.

        Det skriver dagbladet Børsen.

        Ifølge avisens oplysninger arbejder en gruppe aktionærer lige nu på at samle 10 pct. af stemmerne for at forhindre afnoteringen. Samtidig har de bedt advokater se på, om der er juridiske muligheder for at bremse transaktionen.

        Stadil-familiens selskab Thornico Holding, som ejer 68,6 pct. af selskabet, har bedt selskabet indkalde til en ekstraordinær generalforsamling for at foreslå en afnotering.

        Det fremgik af en meddelelse sent tirsdag aften, hvor det også kom frem, at Thornico Holding ville tilbyde at købe de øvrige aktionærer ud af selskabet for 300 kr. per aktie.

        Dermed var der ingen budpræmie i forhold til lukkekursen inden annonceringen på 301 kr.

        • Det er ikke almindelig kutyme, at det bliver dagens kurs, der bliver præmieprisen. For hvad skulle så være incitamentet til at sælge?, udtaler Paul Krüger Andersen, professor emeritus i børs- og kapitalmarkedsret ved Aarhus Universitet ifølge Børsen.

        Omvendt mener Thornico Holdings direktør, Christian Stadil ifølge Børsen, at aktiekursen "grundlæggende afspejler værdien af selskabet".

        Link til originalartikel: https://borsen.dk/nyheder/investor/aktionaerer-i-opror-over-stadil-familiens-plan

        .\˙ MarketWire

        1 Reply Last reply
        5
        • D Offline
          D Offline
          Dusør
          wrote on sidst redigeret af
          #21

          Det er godt nok spændende om fam. Stadil kan slippe afsted med dette skambud.Er der nogen der ved hvor man kan melde sig i protesten mod Thornico. Det kunne være rart at de små aktionærer blev hørt.

          1 Reply Last reply
          4
          • K Offline
            K Offline
            kastanjen
            wrote on sidst redigeret af
            #22

            Nå, Chr Stadil mener, at aktiekursen 300 "grundlæggende afspejler værdien af selskabet". Jeg vil æde min gamle hat på, at han ikke vil sælge selskabet for under kurs 400.
            Ja, lad os samle en gruppe som kan lave lidt modstand,

            1 Reply Last reply
            6
            • R Offline
              R Offline
              rawdog
              wrote on sidst redigeret af
              #23

              Det er i den grad en fræk og uforskammet kommentar af Christian Stadil. Jeg håber ikke han slipper godt fra dette forsøg privat ekspropriation. Jeg er frisk på at gå med i en gruppe

              1 Reply Last reply
              1
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #24

                @Badboy Invest

                Du kan jo spørge journalisterne i Børsen, eller bede dem om at videresende dine kontaktinformationer til gruppen.

                1 Reply Last reply
                3
                • D Offline
                  D Offline
                  Dusør
                  wrote on sidst redigeret af
                  #25

                  Det ser ud til der er noget igang aktien handles til 310 idag. Håber dem der køber op får noget ud af det.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • P Offline
                    P Offline
                    ProinvestorNEWS
                    wrote on sidst redigeret af
                    #26

                    Hartmann i pæn stigning: Løfter sig et stykke over Stadils indikative bud

                    22/9 12:58

                    Æggebakkeproducenten Brdr. Hartmann stiger på børsen fredag og bevæger sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding tidligere på ugen meddelte, at det har til hensigt at tilbyde de øvrige ejere.

                    Det mulige bud på 300 kr. per aktie blev annonceret i en børsmeddelelse tirsdag aften, hvor Hartmann også meddelte, at Thornico, der er ejet af Christian Stadil, har bedt selskabet indkalde til en ekstraordinær generalforsamling med det formål at foreslå en afnotering.

                    Planerne møder ifølge Børsen massiv modstand blandt en række aktionærer.

                    Ifølge avisens oplysninger arbejder en gruppe aktionærer derfor lige nu på at samle 10 pct. af stemmerne for at forhindre afnoteringen.

                    Samtidig har de bedt advokater se på, om der er juridiske muligheder for at bremse transaktionen, da de mener, at buddet er for lavt.

                    Det mulige bud på 300 kr. per aktie var da også 1 kr. lavere end lukkekursen i tirsdags.

                    Og fredag kan Hartmann-aktionærerne se aktien stige yderligere 3 pct. til 309 kr.

                    .\˙ MarketWire

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • R Offline
                      R Offline
                      rawdog
                      wrote on sidst redigeret af
                      #27

                      Jeg har skrevet til journalisten men hvis jeg forstår artiklen korrekt så vil gruppen gerne forblive anonyme indtil deres advokater er færdige med at vurdere sagen.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • D Offline
                        D Offline
                        Dusør
                        wrote on sidst redigeret af
                        #28

                        Er det en ide at oprette en brdr Hartmann gruppe mens dette bud stå på. Det kunne nok have lidt breder interesse , for den almene investor

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • A Offline
                          A Offline
                          Arne_A
                          wrote on sidst redigeret af
                          #29

                          Det er i hvert fald en idè, at få fortalt investorerne i Hartmann, at det denne gang er mere vigtigt end tidligere at få afgivet sin stemme på generalforsamlingen. Det kan formentlig gøres elektroninsk.

                          Der er kun 10%, der skal stemme nej.

                          jeg har ikke p.t. aktier i Hartmann; men jeg støtter kampen mod det forslag, der er en grov fornærmelse mod alle mindre investorer.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • H Offline
                            H Offline
                            Hyst
                            wrote on sidst redigeret af
                            #30

                            Nå de store slås kan vi små kun se på.

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • A Offline
                              A Offline
                              Arne_A
                              wrote on sidst redigeret af
                              #31

                              er der mere end én stor?

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • R Offline
                                R Offline
                                rawdog
                                wrote on sidst redigeret af
                                #32

                                7.5% har allerede indikeret at de agter stemme nej. Jeg har meget svært ved at se for mig at forslaget skulle få opbakning fra mere end 90%. Jeg tænker det bliver 70-75% for (Thornico og Hartmann bestyrelsen repræsentere allerede omk 70%) og 25-30% imod.

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Stroka
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #33

                                  Hartmann: Dansk Aktionærforening vil samle utilfredse mindretalsaktionærer
                                  22/9 16:40

                                  Dansk Aktionærforening vil nu samle de mindretalsaktionær, der er utilfredse med majoritetsaktionæren Thornico Holdings planer om at afnotere Brdr. Hartmann fra fondsbørsen og købe de øvrige aktionærer ud til en kurs på 300 kr. per aktie.
                                  Det mulige bud på 300 kr. per aktie er under halvdelen af selskabets topkurs for to et halvt år siden, og forslaget har ifølge Dansk Aktionærforening skabt utilfredshed blandt flere private minoritetsaktionærer.

                                  • I første omgang opfordrer vi derfor alle private investorer, der ejer aktier i Brdr. Hartmann, til at melde deres interesse ind til os. Derfra vil vi sammen med en gruppe frivillige sørge for, at der indkaldes til et koordinerende møde, hvor en mere formel samling af investorgruppen kan ske, siger Mikael Bak, administrerende direktør for Dansk Aktionærforening i en meddelelse.
                                    Samlingen sker med henblik på, at Danske Aktionærforening kan medvirke til at arbejde for, at en mulig afnotering sker på fair vilkår og til en pris, der afspejler markedsværdien.
                                    Og såfremt det ikke er tilfældet, ønsker foreningen at sikre, at mindretallet kan stemme gennem fuldmagter eller fremmøde, så et eventuelt urimeligt forslag kan blive blokeret på en kommende generalforsamling.
                                    Thornicos hensigter blev offentliggjort tirsdag aften. Det mulige bud på 300 kr. var 1 kr. under lukkekursen tirsdag på 301 kr.
                                    Fredag stiger Hartmann 2,7 pct. til 308 kr., og den bevæger sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding annoncerede som en mulighed tirsdag aften.
                                    .\˙ MarketWire
                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #34

                                    Hartmann indkalder til ekstraordinær generalforsamling 16. oktober

                                    22/9 17:05

                                    Brdr. Hartmann indkalder til en ekstraordinær generalforsamling den 16. oktober, hvor der skal tages stilling til det forslag, som er kommet fra storaktionær Thornico Holding om at afnotere selskabet fra fondsbørsen i København.

                                    Thornico Holding, som er ejet af Christian Stadill, anmodede tidligere om, at der blev indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling, og det blev dengang også meddelt, at Thornico havde til hensigt at tilbyde at købe de øvrige aktionærer ud af selskabet til en pris på 300 kr. per aktie.

                                    Thornico Holding ejer i forvejen 68,6 pct. af aktierne i Hartmann, og en beslutning om afnotering vil ifølge fondsbørsens regler kræve opbakning fra aktionærer, der repræsenterer 90 pct. af aktiekapitalen.

                                    Planerne om afnotering og tilbuddet om at købe de resterende aktier for 300 kr. per aktie har skabt utilfredshed hos mindretalsaktionærerne, og nu vil Dansk Aktionærforening forsøge at samle dem.

                                    • I første omgang opfordrer vi derfor alle private investorer, der ejer aktier i Brdr. Hartmann, til at melde deres interesse ind til os. Derfra vil vi sammen med en gruppe frivillige sørge for, at der indkaldes til et koordinerende møde, hvor en mere formel samling af investorgruppen kan ske, siger Mikael Bak, administrerende direktør for Dansk Aktionærforening i en meddelelse.

                                    Samlingen sker med henblik på, at Danske Aktionærforening kan medvirke til at arbejde for, at en mulig afnotering sker på fair vilkår og til en pris, der afspejler markedsværdien.

                                    Og såfremt det ikke er tilfældet, ønsker foreningen at sikre, at mindretallet kan stemme gennem fuldmagter eller fremmøde, så et eventuelt urimeligt forslag kan blive blokeret på en kommende generalforsamling.

                                    Fredag lukkede Hartmann 2,7 pct. højere i 308 kr., og den bevægede sig dermed væk fra det købstilbud, som majoritetsaktionæren Thornico Holding annoncerede som en mulighed tirsdag aften.

                                    Marketwire

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      Hyst
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #35

                                      Sådan gør du:
                                      Skriv en mail til: [email protected]

                                      I emnefeltet skriver du "Hartmann", og i mailen skriver du dit navn og adresse. Skriv også meget gerne, hvor mange aktier du ejer i selskabet, så vi kan opgøre de samlede ejerandele løbende.

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        Hyst
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #36

                                        Det vil jeg mene - der er jo et par stykker der har over 1% af aktierne.

                                        Og hvis disse ikke vil lege med er det en tabt kamp.

                                        DAF burde arbejde hen imod en bedre mindretals beskyttelse i lovgivningen a la den man har i Sverige.

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          Hyst
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #37

                                          Loyalitesforpligtelsen fra tidligere nøglepersoner kan vel ikke stå i vejen for udtalelser fra deres side, da de jo viser loyalitet over for Brdr.Hartmann ved at bringe den rette værdi af firmaet frem i lyset.

                                          Hvis det er Thornico der har dikteret klausulerne er dette jo problematisk. Den tidligere formand ville jo ikke sige meget.

                                          Nå, det er vist noget for advokaterne.

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger