Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Bavarian Nordic A/S

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
33 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    VærKritisk
    wrote on sidst redigeret af
    #11

    Vi kan godt bilde os selv ind at epidemien ikke betyder noget. Vi kan også godt bilde os selv ind at covid vaccinen vil være en hel masse penge værd, men så er vi, i mine øjne altså, også ude i at værdisætte aktien på basis af ønsketænkning.

    Men egentlig er jeg sket ikke ude i at diskutere aktiekursen. Jeg kritiserer bestyrelsen fordi den er usynlig - på et tidspunkt, hvor den burde træde i karakter. Det er du så ikke enig. Fint nok, vi behøver ikke være enige.

    1 Reply Last reply
    5
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #12

      Match - tak for din objektive og faktabaserede tilgang. Det bringer debatten i rigtig retning.

      1 Reply Last reply
      4
      • H Offline
        H Offline
        Hansen
        wrote on sidst redigeret af
        #13

        Tak for din kommentar Match.
        Du skriver: Resultaterne fra både fase 2 og fase 3 med covid-vaccinen ABNCoV2 har været meget flotte. Det er varianterne, der lige nu er problemet, og om kort tid må vi forvente, at BN melder ud om det videre forløb.

        Når man nu i lang tid har vidst at XBB er den variant, som vi skal forholde os til i den kommende tid, vil det så ikke kunne tænkes at man også fra Bava's siden har foretaget forskellige tiltag for at kunne dække denne variant - og dermed være forberedt til en evt. ny bølge med denne variant?
        På den måde kan man jo sige at Bava får en ny mulighed for at være med i kapløbet.
        Men det er måske en for optimistisk måde at se tingene på 🙂

        1 Reply Last reply
        6
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #14

          FDA Extends PDUFA Date For Valneva's Chikungunya Virus Vaccine Candidate

          Just a moment...

          favicon

          (www.proinvestor.com)

          1 Reply Last reply
          4
          • S Offline
            S Offline
            Strøjer
            wrote on sidst redigeret af
            #15

            it is darkest before dawn. Sådan har det altid været med Bavarian. Vi får de store dyk, og noget tid efter ligger vi og banker mod kursrekorder.

            Når det er sagt, vil jeg også meget gerne have bedre info omkring RSV, data virker meget underlig.

            Covid er død tror jeg, deres tilgang/mekanik, tilsiger ikke at de kan nå at tilpasse deres vaccine til hver sæson, men jeg kan tage fejl.

            1 Reply Last reply
            6
            • K Offline
              K Offline
              KimH
              wrote on sidst redigeret af
              #16

              Enig Strøjer, deres RSV resultat stinker langt væk, ultimo 2021 var Bavarian ude og sige at de kunne selv, eftersom der åbenbart ingen som i intet Pharma selskab der ville indgå en aftale med dem om RSV. Derfor blev aktionærerne lovet guld og grønne skove. Gad vide om de andre Pharma selskaber dumpede Bavarian på bagrund af fase 2 resultaterne?

              Det er helt og aldeles uhørt, at Chaplin kan blive siddende på posten som CEO, han har været i firmaet i over 23 år og har til dato formået at brænde så mange milliarder af i udviklingskroner og den eneste success som han praler med er koppevacinen. Bestyrelsen snorksover åbenbart eller også har de bare ikke kompetencerne som kræves af en professionel bestyrelse, der burde sidde en formand som omgående får ryddet op i den daglige ledelse.

              1 Reply Last reply
              4
              • K Offline
                K Offline
                KimH
                wrote on sidst redigeret af
                #17

                Jeg glæder mig til at høre henrik Juuels bortforklaring hvis de forkaster covid-19

                Link Preview Image
                Bavarian-direktør svarer igen på angreb - har løfte til investorerne

                favicon

                Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

                1 Reply Last reply
                4
                • K Offline
                  K Offline
                  Kraken23
                  wrote on sidst redigeret af
                  #18

                  Det er nok for optimistisk, Henrik juul har 5/7 været ude og sige, at de ikke kan tilpasse deres vaccine til sæson-varianterne, processen er simpelthen for langsom til dette.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • K Offline
                    K Offline
                    Kraken23
                    wrote on sidst redigeret af
                    #19

                    Hej strøjer,
                    vil det være korrekt at sige, kurs rekorderne altid er kommet på forvendtningerne og ikke resultaterne. Så det er måske lidt svært at bedømme hvor kursen enlig skal ligge, hvis man tager "forvendnings-presset" ud af ligningen?.

                    Som jeg ser det ligger er en meget stor opgave foran firmaet for at få overbevist investorerne om at de ikke behøver at frygte en ny udvanding af aktierne, samt hvad der kan forventes af ny og eksisterende omsætning fremover nu hvor pipeline er tom.

                    Så der er brug for de bruger alle deres kommunikative evner fremover:-)

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • S Offline
                      S Offline
                      Strøjer
                      wrote on sidst redigeret af
                      #20

                      Bavarian har altid været store håb og drømme. Og spg er vor mange der er tilbage af dem...

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • K Offline
                        K Offline
                        KimH
                        wrote on sidst redigeret af
                        #21

                        Og sikke en rodebutik, Henrik Juuel har løfte om vaccine til aktionærerne nu viser det sig at de er forpligtet til at søge om godkendelse, og Rolf Saas kommer med modstridende udmeldinger et stort cirkus

                        Link Preview Image
                        Bavarian Nordic tvivler på egen vaccine men er forpligtet til at søge om godkendelse

                        Statsstøtten på 800 mio. kr. til Bavarians vaccinekandidat mod covid-19 er brugt op, men selskabet tror ikke umiddelbart på en godkendelse. Sundhedsministeriet forventer alligevel at se en ansøgning.

                        favicon

                        (medwatch.dk)

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #22

                          Sådan ER biotek. Se bare i Anavex trådene...

                          Men i forskel til tidligere har de nu en solid vaccine forretning og er mere medico end biotek forretningsmæssigt .

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #23

                            Det er vist op til forhandling.... derfor de uldne svar.

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • K Offline
                              K Offline
                              Kraken23
                              wrote on sidst redigeret af
                              #24

                              Statistisk set er der ved vaccine forsøg 10% chance for registering af de kandidater der går i fase 1, for de kandidater det går i fase 3 er successraten i snit 58%

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • V Offline
                                V Offline
                                VærKritisk
                                wrote on sidst redigeret af
                                #25

                                Enig. Bava har hidtil haft to ben at stå på. Nu er det ene ben nærmest væk. Så er man altså nødt til at tage stilling til, hvordan man så fremadrettet skal holde balancen? Forestiller bestyrelsen sig at det tabte biotek-ben skal erstattes? I så fald med hvad? Hvordan? Hvornår? Hvorfor? Og skal forholdet/balancen mellem biotek og medico fastholdes eller skal medico nu fylde mere, mindre, det samme?? Der er nødt til at være en klar startegi at styre efter. Det er der ikke nu - og det kan ingen være tjent med.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • OccamO Offline
                                  OccamO Offline
                                  Occam
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #26

                                  Jeg synes, at Bavas strategi er pænt klar. De vil være markant større. Så sortimentet af vacciner skal udvides.

                                  Det går ikke særlig godt med at selv at udvikle vacciner. Mens det er mere sikkert at indkøbe vaccinerne. Så det vil de nok gøre mere i. Altså vægten flyttes fra biotek-benet til indkøbs-benet.

                                  Denne ekspansion skal finansieres. Den sikreste kilde hertil er at sælge store klumper nye aktier til store investorer. Sådan har de fået ca. halvanden milliard ca. en gang om året. Deres kommunikation er indrettet mod at holde disse store investorer glade.

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    VærKritisk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #27

                                    Pænt klar siger du og fortsætter, at det vil de NOK....??? Altså er det ikke ikke klart, hvor meget de forestiller sig at fortsætte med egen udviklingen, i hvilken retning, med hvad og hvordan? Hvad er det for investorer der skal holdes glade af at der konstant sælges nye aktier???

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • OccamO Offline
                                      OccamO Offline
                                      Occam
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #28

                                      Jeg taler om den strategi, der kan observeres gennem deres handlinger. Som i øvrigt passer med deres erklærede strategi (se årsrapport for 2022, s.19), hvor nøgleordet er "vækst". Der er 4 vacciner tilbage i pipelinen - to fase 3 og to i fase 1. Det er for lidt til at imødekomme deres mål om vækst. Især med deres tidshorisont.

                                      Du skal ikke forvente at få det mere klart. De kan jo ikke melde ud, at "vi planlægger at byde på vaccine X fra producent Y; vores bud vil gå op til Z mia."

                                      Det offentliggøres ikke, hvem der køber aktier ved private placement. Men køberne vil i sagens natur - i en periode - optræde blandt de største investorer.

                                      Store investorer i Bavarian er

                                      • ATP
                                      • Invesco
                                      • Vanguard Group
                                      • Oliefonden i Norge
                                      • Blackrock
                                      • Dimensional Fund

                                      ( https://simplywall.st/stocks/dk/pharmaceuticals-biotech/cph-bava/bavarian-nordic-shares/ownership#:~:text=Top Shareholders&text=Invesco Ltd.&text=The Vanguard Group%2C Inc.&text=BlackRock%2C Inc.&text=Victory Capital Management Inc. )

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        KimH
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #29

                                        Og kursen taler sit eget tydlige sprog om tilliden til virksomheden/ledelsen. Ledelsen udtalte for nyligt at nu skulle tilliden bare genoprettes - Igen fristes man til at sige, det er lidt for tit at tilliden skal genoprettes i Bavarian Nordic. De har simpelthen et helt fundamentalt problem med deres tillidsforhold til aktionærerne.

                                        En CEO som har fejlet så meget igennem 23 år bør ikke sidde for bordenden.

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • V Offline
                                          V Offline
                                          VærKritisk
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #30

                                          At vækste er ikke en strategi. At overleve ved at sælge nye aktier er ej heller en strategi men en måde at begå langsomt selvmord på.

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger