Bavarian Nordic A/S
-
Vi kan godt bilde os selv ind at epidemien ikke betyder noget. Vi kan også godt bilde os selv ind at covid vaccinen vil være en hel masse penge værd, men så er vi, i mine øjne altså, også ude i at værdisætte aktien på basis af ønsketænkning.
Men egentlig er jeg sket ikke ude i at diskutere aktiekursen. Jeg kritiserer bestyrelsen fordi den er usynlig - på et tidspunkt, hvor den burde træde i karakter. Det er du så ikke enig. Fint nok, vi behøver ikke være enige.
-
Match - tak for din objektive og faktabaserede tilgang. Det bringer debatten i rigtig retning.
-
Tak for din kommentar Match.
Du skriver: Resultaterne fra både fase 2 og fase 3 med covid-vaccinen ABNCoV2 har været meget flotte. Det er varianterne, der lige nu er problemet, og om kort tid må vi forvente, at BN melder ud om det videre forløb.Når man nu i lang tid har vidst at XBB er den variant, som vi skal forholde os til i den kommende tid, vil det så ikke kunne tænkes at man også fra Bava's siden har foretaget forskellige tiltag for at kunne dække denne variant - og dermed være forberedt til en evt. ny bølge med denne variant?
På den måde kan man jo sige at Bava får en ny mulighed for at være med i kapløbet.
Men det er måske en for optimistisk måde at se tingene på
-
FDA Extends PDUFA Date For Valneva's Chikungunya Virus Vaccine Candidate
-
it is darkest before dawn. Sådan har det altid været med Bavarian. Vi får de store dyk, og noget tid efter ligger vi og banker mod kursrekorder.
Når det er sagt, vil jeg også meget gerne have bedre info omkring RSV, data virker meget underlig.
Covid er død tror jeg, deres tilgang/mekanik, tilsiger ikke at de kan nå at tilpasse deres vaccine til hver sæson, men jeg kan tage fejl.
-
Enig Strøjer, deres RSV resultat stinker langt væk, ultimo 2021 var Bavarian ude og sige at de kunne selv, eftersom der åbenbart ingen som i intet Pharma selskab der ville indgå en aftale med dem om RSV. Derfor blev aktionærerne lovet guld og grønne skove. Gad vide om de andre Pharma selskaber dumpede Bavarian på bagrund af fase 2 resultaterne?
Det er helt og aldeles uhørt, at Chaplin kan blive siddende på posten som CEO, han har været i firmaet i over 23 år og har til dato formået at brænde så mange milliarder af i udviklingskroner og den eneste success som han praler med er koppevacinen. Bestyrelsen snorksover åbenbart eller også har de bare ikke kompetencerne som kræves af en professionel bestyrelse, der burde sidde en formand som omgående får ryddet op i den daglige ledelse.
-
Jeg glæder mig til at høre henrik Juuels bortforklaring hvis de forkaster covid-19
-
Hej strøjer,
vil det være korrekt at sige, kurs rekorderne altid er kommet på forvendtningerne og ikke resultaterne. Så det er måske lidt svært at bedømme hvor kursen enlig skal ligge, hvis man tager "forvendnings-presset" ud af ligningen?.Som jeg ser det ligger er en meget stor opgave foran firmaet for at få overbevist investorerne om at de ikke behøver at frygte en ny udvanding af aktierne, samt hvad der kan forventes af ny og eksisterende omsætning fremover nu hvor pipeline er tom.
Så der er brug for de bruger alle deres kommunikative evner fremover:-)
-
Og sikke en rodebutik, Henrik Juuel har løfte om vaccine til aktionærerne nu viser det sig at de er forpligtet til at søge om godkendelse, og Rolf Saas kommer med modstridende udmeldinger et stort cirkus
Bavarian Nordic tvivler på egen vaccine men er forpligtet til at søge om godkendelse
Statsstøtten på 800 mio. kr. til Bavarians vaccinekandidat mod covid-19 er brugt op, men selskabet tror ikke umiddelbart på en godkendelse. Sundhedsministeriet forventer alligevel at se en ansøgning.
(medwatch.dk)
-
Enig. Bava har hidtil haft to ben at stå på. Nu er det ene ben nærmest væk. Så er man altså nødt til at tage stilling til, hvordan man så fremadrettet skal holde balancen? Forestiller bestyrelsen sig at det tabte biotek-ben skal erstattes? I så fald med hvad? Hvordan? Hvornår? Hvorfor? Og skal forholdet/balancen mellem biotek og medico fastholdes eller skal medico nu fylde mere, mindre, det samme?? Der er nødt til at være en klar startegi at styre efter. Det er der ikke nu - og det kan ingen være tjent med.
-
Jeg synes, at Bavas strategi er pænt klar. De vil være markant større. Så sortimentet af vacciner skal udvides.
Det går ikke særlig godt med at selv at udvikle vacciner. Mens det er mere sikkert at indkøbe vaccinerne. Så det vil de nok gøre mere i. Altså vægten flyttes fra biotek-benet til indkøbs-benet.
Denne ekspansion skal finansieres. Den sikreste kilde hertil er at sælge store klumper nye aktier til store investorer. Sådan har de fået ca. halvanden milliard ca. en gang om året. Deres kommunikation er indrettet mod at holde disse store investorer glade.
-
Pænt klar siger du og fortsætter, at det vil de NOK....??? Altså er det ikke ikke klart, hvor meget de forestiller sig at fortsætte med egen udviklingen, i hvilken retning, med hvad og hvordan? Hvad er det for investorer der skal holdes glade af at der konstant sælges nye aktier???
-
Jeg taler om den strategi, der kan observeres gennem deres handlinger. Som i øvrigt passer med deres erklærede strategi (se årsrapport for 2022, s.19), hvor nøgleordet er "vækst". Der er 4 vacciner tilbage i pipelinen - to fase 3 og to i fase 1. Det er for lidt til at imødekomme deres mål om vækst. Især med deres tidshorisont.
Du skal ikke forvente at få det mere klart. De kan jo ikke melde ud, at "vi planlægger at byde på vaccine X fra producent Y; vores bud vil gå op til Z mia."
Det offentliggøres ikke, hvem der køber aktier ved private placement. Men køberne vil i sagens natur - i en periode - optræde blandt de største investorer.
Store investorer i Bavarian er
- ATP
- Invesco
- Vanguard Group
- Oliefonden i Norge
- Blackrock
- Dimensional Fund
-
Og kursen taler sit eget tydlige sprog om tilliden til virksomheden/ledelsen. Ledelsen udtalte for nyligt at nu skulle tilliden bare genoprettes - Igen fristes man til at sige, det er lidt for tit at tilliden skal genoprettes i Bavarian Nordic. De har simpelthen et helt fundamentalt problem med deres tillidsforhold til aktionærerne.
En CEO som har fejlet så meget igennem 23 år bør ikke sidde for bordenden.
-
At vækste er ikke en strategi. At overleve ved at sælge nye aktier er ej heller en strategi men en måde at begå langsomt selvmord på.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind