Bavarian Nordic A/S
-
Debatten om Bava mangler en risikovurdering af pipelinen. I en video talte Helge om en generel succesrate inden for biotek på 5-7%. Så rækker Bavas pipeline på 5 vacciner ikke langt. Men en del aktionærer tror, at Bavas succesrate vil blive meget større. Og de bliver skuffede, hver gang et forsøg fejler. Jamen sandsynligheden herfor er 93-95% - sagt i mangel af andre metrikker.
Bava er efter min mening et ok selskab. Jeg synes bare, det er prissat for højt. Den vurdering deles i øvrigt af mange shortere.
-
Er enig, kursen er for høj i forhold til den aktuelle situation. På sigt kan vi godt komme lidt op, men den kræver fuld tillid fra marked, der er vi desværre ikke endnu. Vi er nok nærmere langt fra. Mit bud er vi kommer til at ligge i niveauet 120-140 det næste lange stykke tid
-
Hele debatten om Bavarian Nordic og især den del, der vedrører tillid / manglende tillid til ledelse og bestyrelse, har en tendens til at køre af sporet.
Man bliver nødt til at sætte sig ind i den proces, der lige nu er undervejs i BN. Resultaterne fra både fase 2 og fase 3 med covid-vaccinen ABNCoV2 har været meget flotte. Det er varianterne, der lige nu er problemet, og om kort tid må vi forvente, at BN melder ud om det videre forløb.
Den 8/8 bragte Børsen en stor artikel med interviews af Paul Chaplin, hvor han tilkendegav, at man ikke forstod, at RSV havde fejlet. Den 22/12 2022 viste fase 2 resultaterne op til 79% efficacy i de deltagende forsøgspersoner, så lige nu analyserer man baggrunden for de udmeldte tal fra fase 3 forsøget.
Det må stå klart for alle, at det for det første ikke kan være ledelsens skyld, at vaccineudviklingen fejler i aller sidste forsøg. Og på baggrund af ovennævnte begivenheder med de to vacciner, vil det være helt forkert af en ledelse at udmelde strategier eller målsætninger for fremtiden i selskabet.
Og en bestyrelse skal da under ingen omstændigheder indblandes i den proces, der lige nu pågår.
Jeg er overbevist om, at der vil være en række afklarende oplysninger, når BN fremlægger deres H1 resultater den 23/8. Jeg er også overbevist om, at de forskellige analytikeres kursudmeldinger med et gennemsnit omkring kurs 300 kr. kommer til at holde stik.
Man bliver nødt til at sætte sig meget grundigt ind i værdien af de ordrer, der indtil videre er udmeldt fra BN for at forstå, hvor BN er på vej hen.
BN's salg af de eksisterende rejsevacciner skaber en årlig omsætning på ca. 1.3 mia. kr. De nye, tilkøbte vacciner vil skabe en årlig omsætning på ca. 700 mio. kr. stigende til ca. 2,3 mia. kr. i 2028. Chikungunya vil - i bedste fald - skabe en omsætning på ca. 3,5 mia. kr. Og jo, det skal BN's sælgere bevise, at de kan.
Hertil kommer en MPOX ordre fra de canadiske sundhedsmyndigheder og militær - offentliggjort den 20/9 2022 - på ca. 3,255 mia. kr. fra 2023 frem til 2033.
Og selvfølgelig den seneste udmeldte odre fra BARDA i USA til en værdi af ca. 840 mio. kr. frem til 2025.Jeg har mange aktier i Bavarian Nordic, jeg har købt løbende op de seneste uger, og jeg forventer at tjene mange penge på mine aktier. Men det er selvfølgelig ikke anbefaling til at købe aktier i selskabet!
-
Ingen her forventer vist, at bestyrelsen blander sig i den videnskabelige proces. Men når et firma lider et betydeligt tilbageslag, så må man forvente at bestyrelsen stiller op.
At være bestyrelse i et firma, hvor mia-ordrerne vælter ind pga en tilfældig abekoppeepidemi, det kan de fleste finde ud af. Det er i en krisesituation, at man kan se, hvilket stof ens bestyrelse er gjort af. Her fejler BNs bestyrelse i mine øjne, big time. De gemmer sig. Jeg er ret ligeglad med hvad de kommer med nu. Som jeg ser det, så vil det være for lidt, for sent. De skal ud!
-
Apropos en "tilfældig" abekoppe-epidemi, så synes jeg lige, at det kunne være interessant at kigge på salget af MPOX vaccinen gennem de seneste år: 2018 - 361 mio. kr. / 2019 - 324 mio. kr. / 2020 - 541 mio. kr. / 2021 - 734 mio. kr. og 2022 - 541 mio. kr.
Spørgsmålet er så, om MPOX er noget, der kun dumper ned et enkelt år - eller hvad?
-
Vi kan godt bilde os selv ind at epidemien ikke betyder noget. Vi kan også godt bilde os selv ind at covid vaccinen vil være en hel masse penge værd, men så er vi, i mine øjne altså, også ude i at værdisætte aktien på basis af ønsketænkning.
Men egentlig er jeg sket ikke ude i at diskutere aktiekursen. Jeg kritiserer bestyrelsen fordi den er usynlig - på et tidspunkt, hvor den burde træde i karakter. Det er du så ikke enig. Fint nok, vi behøver ikke være enige.
-
Match - tak for din objektive og faktabaserede tilgang. Det bringer debatten i rigtig retning.
-
Tak for din kommentar Match.
Du skriver: Resultaterne fra både fase 2 og fase 3 med covid-vaccinen ABNCoV2 har været meget flotte. Det er varianterne, der lige nu er problemet, og om kort tid må vi forvente, at BN melder ud om det videre forløb.Når man nu i lang tid har vidst at XBB er den variant, som vi skal forholde os til i den kommende tid, vil det så ikke kunne tænkes at man også fra Bava's siden har foretaget forskellige tiltag for at kunne dække denne variant - og dermed være forberedt til en evt. ny bølge med denne variant?
På den måde kan man jo sige at Bava får en ny mulighed for at være med i kapløbet.
Men det er måske en for optimistisk måde at se tingene på
-
FDA Extends PDUFA Date For Valneva's Chikungunya Virus Vaccine Candidate
-
it is darkest before dawn. Sådan har det altid været med Bavarian. Vi får de store dyk, og noget tid efter ligger vi og banker mod kursrekorder.
Når det er sagt, vil jeg også meget gerne have bedre info omkring RSV, data virker meget underlig.
Covid er død tror jeg, deres tilgang/mekanik, tilsiger ikke at de kan nå at tilpasse deres vaccine til hver sæson, men jeg kan tage fejl.
-
Enig Strøjer, deres RSV resultat stinker langt væk, ultimo 2021 var Bavarian ude og sige at de kunne selv, eftersom der åbenbart ingen som i intet Pharma selskab der ville indgå en aftale med dem om RSV. Derfor blev aktionærerne lovet guld og grønne skove. Gad vide om de andre Pharma selskaber dumpede Bavarian på bagrund af fase 2 resultaterne?
Det er helt og aldeles uhørt, at Chaplin kan blive siddende på posten som CEO, han har været i firmaet i over 23 år og har til dato formået at brænde så mange milliarder af i udviklingskroner og den eneste success som han praler med er koppevacinen. Bestyrelsen snorksover åbenbart eller også har de bare ikke kompetencerne som kræves af en professionel bestyrelse, der burde sidde en formand som omgående får ryddet op i den daglige ledelse.
-
Jeg glæder mig til at høre henrik Juuels bortforklaring hvis de forkaster covid-19
-
Hej strøjer,
vil det være korrekt at sige, kurs rekorderne altid er kommet på forvendtningerne og ikke resultaterne. Så det er måske lidt svært at bedømme hvor kursen enlig skal ligge, hvis man tager "forvendnings-presset" ud af ligningen?.Som jeg ser det ligger er en meget stor opgave foran firmaet for at få overbevist investorerne om at de ikke behøver at frygte en ny udvanding af aktierne, samt hvad der kan forventes af ny og eksisterende omsætning fremover nu hvor pipeline er tom.
Så der er brug for de bruger alle deres kommunikative evner fremover:-)
-
Og sikke en rodebutik, Henrik Juuel har løfte om vaccine til aktionærerne nu viser det sig at de er forpligtet til at søge om godkendelse, og Rolf Saas kommer med modstridende udmeldinger et stort cirkus
Bavarian Nordic tvivler på egen vaccine men er forpligtet til at søge om godkendelse
Statsstøtten på 800 mio. kr. til Bavarians vaccinekandidat mod covid-19 er brugt op, men selskabet tror ikke umiddelbart på en godkendelse. Sundhedsministeriet forventer alligevel at se en ansøgning.
(medwatch.dk)
-
Enig. Bava har hidtil haft to ben at stå på. Nu er det ene ben nærmest væk. Så er man altså nødt til at tage stilling til, hvordan man så fremadrettet skal holde balancen? Forestiller bestyrelsen sig at det tabte biotek-ben skal erstattes? I så fald med hvad? Hvordan? Hvornår? Hvorfor? Og skal forholdet/balancen mellem biotek og medico fastholdes eller skal medico nu fylde mere, mindre, det samme?? Der er nødt til at være en klar startegi at styre efter. Det er der ikke nu - og det kan ingen være tjent med.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind