Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #136

    Jeg bruger kun Nordnet, har også handlet US, men ikke tænkt så meget over gebyr

    1 Reply Last reply
    2
    • P Offline
      P Offline
      PALO
      wrote on sidst redigeret af
      #137

      Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:

      DK
      0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
      Ingen omkostning for adgang til OMX CPH

      US
      0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
      2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.

      Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.

      Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening 🙂

      1 Reply Last reply
      2
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #138

        Jeg har ingen erfaring med Degiro af den simple årsag, at jeg er i tvivl om hvor besværligt processen er med at indberette til Skat.

        1 Reply Last reply
        3
        • S Offline
          S Offline
          Safeanalyst
          wrote on sidst redigeret af
          #139

          Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?

          1 Reply Last reply
          2
          • S Offline
            S Offline
            Simonster
            wrote on sidst redigeret af
            #140

            Det tror jeg ikke, der har dog ikke været så meget aktivitet her.
            Jeg har kun Assa Abloy efter denne metode

            1 Reply Last reply
            2
            • S Offline
              S Offline
              Safeanalyst
              wrote on sidst redigeret af
              #141

              Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?

              1 Reply Last reply
              3
              • M Offline
                M Offline
                madcat365
                wrote on sidst redigeret af
                #142

                godaften
                jeg havde assa fra 11042023 til 08062023
                pt har jeg alleima - nibe -iss - pandora og novo er lige genkøbt

                1 Reply Last reply
                2
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #143

                  Hej Milito,

                  Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.

                  For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #144

                    Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden 🙂

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #145

                      Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        madcat365
                        wrote on sidst redigeret af
                        #146

                        Hej Mr Nordic så glad for at høre fra dig, du har det bedre ? Jeg er lige i byen men jeg er lidt i tvivl om salg af aktier når de peaker.. jeg kan læse at både macd og rsi er i spil men skal nok skrive lidt mere. Men er bare glad at du stadig vil skrive i denne chat. Respekt og gode tanker til dig Mvh lars

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #147

                          Hej madcat 🙂

                          a.) Du bør KØBE når ...

                          • Der er købs-signal i MACD og ..
                          • kombineret med at RSI skal være stigende.

                          b.) Du bør SÆLGE når RSI rammer ca. 70-72.

                          Sig til hvis jeg skal lave et grafisk eksempel? 🙂

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • M Offline
                            M Offline
                            madcat365
                            wrote on sidst redigeret af
                            #148

                            hej NordicStock
                            tak for svar, beklager mit sene svar. Jeg syntes jeg har læst at du både har solgt når MACD krydsede tilbage, og eller når RSI ramte de 70-72, men jeg tager nok fejl. Jeg har været slem til at købe for tidligt de sidste par gange, da jeg vil købe nogle dage før MACD krydset blev etableret, og brændt nallerne, så kan jeg læse det. Det er sket i bravida, epirock og hexpol. Så nu er jeg mere forsigtigt. Hvad er din staus for i år, er du i plus ? jeg er nede med et par procenter men kunne være i plus hvis jeg udførte mine handler ordenligt. Go søndag
                            /Lars

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #149

                              Hej Lars the MadCat 🙂

                              Som jeg har skrevet herinde, har jeg ikke selv aktier mere, da jeg ligger på hospice med uhelbredelig cancer. Men min kone og hendes søn, har hvert deres depot, hvor ca. 50% er buy-and-hold value-udbytte-aktier, og den anden halvdel er dette tekniske setup (hvor der løbende købes og sælges), som jeg har beskrevet her.
                              Min svigersøn administrerer begge depoter nu, og jeg har faktisk ikke lige styr på deres afkast.

                              En ting du bør huske er, at hvis aktier har løbende vækst i omsætningen og tilsvarende løbende vækst i indtjeningen, så kommer aktie-kursen typisk tilbage ret hurtigt. Lige nu får aktier over hele linjen jo hug, fordi renterne er steget, og fordi der for første gang i 14 år, er et afkast at hente i obligations-markedet.

                              Så TINA* er døende eller i hvert fald på life-support, indtil både FED og ECB har fået styr på inflationen, og kan begynde at sænke renterne igen. Når det sker, vil aktierne stige igen, og kapitalen vil gå fra VALUE-aktier til VÆKST-aktier.

                              *TINA = There is no alternative (til aktier)

                              PS: Har du modtaget min Powerpoint fil, med de grafer, hvor jeg kombinerer udviklingen i det seneste regnskab med omsætning og indtjening kombineret med de tekniske signaler?

                              I dem kan man godt se, at der er meget få aktier der købs-klare lige nu.
                              Jeg kommer til at lægge nogle af de grafer op i dag, så man lige kan få en fornemmelse af hvordan status er på kombinationen, af de seneste regnskaber kombineret med de tekniske signaler.

                              Stay tuned 🙂

                              1 Reply Last reply
                              9
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #150

                                Her er en status update på den danske C25 index.

                                • Carlsberg er købs-klar

                                • Coloplast er købs-klar

                                • Royal Unibrew er teknisk klar, men deres Q1 2023 var det dårligste i 8 år.

                                • Demant er TÆT på at være købs-klar

                                • Rockwool er TÆT på at være købs-klar

                                • Vestas har dannet en dobbeltbund. Stiger den herfra, så burde købs-signalet snart komme. Vestas' 1.kvartal 2023 var det bedste 1.kvartal's resultat siden 2019.

                                Sig til hvis i vil se de tekniske modeller, eller måske nogle af jer er frisk på at lave modellerne og lægge dem op her?

                                Og regnskabs-tal finder i jo i det Excel-ark i har fået tilsendt 🙂

                                =============================

                                Next up er status oversigten på Danske Large Caps udenfor C25. Stay tuned ... 🙂

                                113452__Danmark_C25_Index_TA_25jun2023.jpg

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  madcat365
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #151

                                  Tak Nordic

                                  TINA lyder interessant og som en go forklaring på min dårlige performance.... jeg vil holde lidt øje med dine grafer, igen tak Nordic

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #152

                                    Her er en status update på det danske LARGE CAP index udenfor C25.

                                    • D/S Norden ser pt. ud til at være den bedste risk/reward case.

                                    • STG Scandinavian Tobacco ser virkelig god ud teknisk, med en mulig ret stor upside. Rent regnskabs-mæssigt, så var Q1 2023 godkendt, selvom der var tilbagegang i indtjeningen sat op imod Q1 2022. Over de sidste 7 år har STG faktisk formået at fordoble sin indtjening, hvilket jeg personligt er lidt overasket over. Jeg troede at det var en lidt "døende" branche men åbenbart ikke 🙂

                                    • De 3 banker på oversigten, har leveret flotte indtjenings-stigninger, men RSI er faldende, så det må pt. være indpriset.

                                    • Lundbeck ser ud til snart, at blive købs-klar.

                                    • Next up er oversigten over de danske Mid Caps.

                                    113454_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_25jun23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Bitten98
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #153

                                      Hej Nordic Stock
                                      Jeg er fuld af beundring over at du fortsat har energi til at følge med, når du er på hospice og uhelbredeligt syg, så jeg siger af hjertet tak.
                                      Vil du forklare mig hvorfor du mener at Rockwool snart er købsklar?

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #154

                                        Hej Bitten98 🙂

                                        Der er 2 ting ved Rockwool som er yderst positivt for aktiekursen.

                                        Det seneste regnskab var Q1 2023, og ser vi på den historiske indtjenings-udvikling i det kvartal, så ser tallene således ud:

                                        Earnings Q1 historisk:

                                        Q1 2016: 28 mEUR
                                        Q1 2017: 32 mEUR
                                        Q1 2018: 54 mEUR
                                        Q1 2019: 57 mEUR
                                        Q1 2020: 61 mEUR
                                        Q1 2021: 68 mEUR
                                        Q1 2022: 63 mEUR
                                        Q1 2023: 78 mEUR

                                        Med undtagelse af Q1 2022, så har man leveret en imponerende indtjenings-vækst historisk, og man har 3-doblet sin indtjening på 7 år i Q1 som typisk er et koldt kvartal rent vejrmæssigt.

                                        Og et selskabs aktie-kurs står og falder med udviklingen i indtjeningen over tid ... og specielt nu hvor renterne er stigende.

                                        Og fordi Rockwool er dygtige til kontinuerligt at øge indtjeningen, så er selskabet også i stand til at øge udbyttet over tid.

                                        2009 9,60 dkk
                                        2010 9,60 dkk
                                        2011 9,60 dkk
                                        2012 10,20 dkk
                                        2013 10,40 dkk
                                        2014 11,30 dkk
                                        2015 11,50 dkk
                                        2016 18,80 dkk
                                        2017 24,10 dkk
                                        2018 29,90 dkk
                                        2019 32,00 dkk
                                        2020 32,00 dkk
                                        2021 35,00 dkk
                                        2022 35,00 dkk

                                        Så de ovenstående parametre, er vigtige for Pensions-kasser og investerings-selskaber, når de køber ind til deres langsigtede value porteføljer.

                                        Ser man på den tekniske model lige nu, så er RSI lige begyndt at stige, men der er endnu ikke kommet et købs-signal i MACD. Så KORTSIGTET ville jeg vente med at købe aktien, men til min pensions-portefølje ville jeg klart købe den nu som en langsigtet solid value-aktie.

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #155

                                          Her er en status update på det danske MID CAP index.

                                          På denne oversigt, er det desværre igen, den negative trend der dominerer 😞

                                          • Rent teknisk ser Flügger god ud, men man skal lige være opmærksom på, at de kommer med deres Q4 2022/2023 skæve regnskab på onsdag den 28. juni ... altså om 2 dage.

                                          De sidste 5 kvartaler har Flügger leveret et dårligere regnskab, end deres sammenlignlige kvartal året før. Det er en laaaang nedtrend i indtjeningen.

                                          • UIE ser god ud, både på indtjenings-vækst og ligeledes på den tekniske analyse. Tilsvarende var deres Q1 2023 regnskab godt, hvor man igen leverede et flot overskud, hvor man næsten er tilbage på 2019 niveau.

                                          Profit for the period - UIE

                                          Q1 2016 13 mUSD
                                          Q1 2017 21 mUSD
                                          Q1 2018 40 mUSD
                                          Q1 2019 34 mUSD
                                          Q1 2020 -23 mUSD
                                          Q1 2021 17 mUSD
                                          Q1 2022 -20 mUSD
                                          Q1 2023 32 mUSD

                                          Jeg kender meget lidt til UIE, så måske er der et par eksperter herinde, der måske har et par tips eller kommentarer omkring UIE?

                                          Og så er der "The new kid on the block" Gubra, som kom på børsen i slut marts i år. Jeg ville nok ikke lægge for meget i de tekniske signaler på den aktie, med så kort historik.

                                          PS: Lån & Spar Bank ser rigtig god ud, men det er en meget illikvid aktie.

                                          113500__Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_26jun23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          7

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger