Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #129

    Hej Superbrandt - Jeg kan forsikre dig om, at jeg har også masser af mindre imponerende tal jeg kan fremvise... 😉

    De nævnte aktier er blot de, hvor RSI > 70 og hvor jeg ikke kunne skille mig af med aktien... (læs: grådig). Det gav allerede bagslag dagen efter, især ALK der lige dykkede 25% !

    I dag - altså 2 døgn senere - har jeg fortsat ikke fået solgt, men nu ser tallene således ud :

    New Wave + 5,23% -- RSI 68,76 nu + 2,53%
    Columbus + 8,56% -- RSI 80,12 nu + 14,21%
    SP Group + 22,98% -- RSI 78,54 nu + 26,54%
    Demant + 22,38% -- RSI 84,62 nu + 29,26%
    ALK + 13,80 -- RSI 72,10 nu - 9,12% *
    Bootz +12,69 -- RSI 70,66 nu + 9,55%
    Genmab +7,87 -- RSI 79,73 nu + 3,23%

    • supplerede 2x d. 18. april

    ... og så til dit spørgsmål. Det er lidt en sammenblanding, hvad jeg tidligere har handlet på. Nu forsøger jeg så i hvert fald at supplere/sælge pågældende aktier efter NordicStock-metoden.

    Men jeg har fortsat svært ved ikke at trykke på købsknappen, hvis jeg mener/føler "noget ikke kan være sandt"... Så slippes NordicStock-principperne. Fx ALK der faldt enormt efter præciseringen d. 18/4. Jeg mente det var en overreaktion, hvorfor jeg supplerede ved ca -13% og måtte så allerede supplere igen halvanden time senere, da den faldt yderligere 6%... Den er så faldet yderligere 3% siden da. Jeg tror dog så meget på ALK, at jeg samtidig købte stort ind til et separat depot, der allerede er ned med ca 7%...

    Det, jeg blot vil sige, er, at havde jeg solgt / suppleret / købt fx ALK efter NordicStock-metoden - så ville jeg have været meget bedre stillet i dag. Men nogen gange tager impulsiviteten over...

    Skal også snart implementere brugen af S/L-funktionen lidt oftere...

    1 Reply Last reply
    4
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #130

      Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).

      Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.

      Fik du mon solgt OX2?

      1 Reply Last reply
      3
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #131

        Skal vi begynde en ny tråd? Denne er blevet lidt "tung", i hvert fald på min pc...

        1 Reply Last reply
        4
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #132

          Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.

          Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.

          Status, solgte:
          Bravida: 9,8%
          Epiroc: 12,9%
          OX2: 7,8%

          Status, fortsat ejet:
          Boliden: 1,6%
          Konecranes: 3,6%
          Swedbank: 1,2%

          1 Reply Last reply
          2
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #133

            God ide 🙂

            1 Reply Last reply
            1
            • E Offline
              E Offline
              elssan
              wrote on sidst redigeret af
              #134

              God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
              Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
              Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
              Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det!

              1 Reply Last reply
              3
              • P Offline
                P Offline
                PALO
                wrote on sidst redigeret af
                #135

                Hej alle,

                Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?

                Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.

                Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?

                God weekend 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #136

                  Jeg bruger kun Nordnet, har også handlet US, men ikke tænkt så meget over gebyr

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • P Offline
                    P Offline
                    PALO
                    wrote on sidst redigeret af
                    #137

                    Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:

                    DK
                    0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
                    Ingen omkostning for adgang til OMX CPH

                    US
                    0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
                    2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.

                    Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.

                    Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening 🙂

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #138

                      Jeg har ingen erfaring med Degiro af den simple årsag, at jeg er i tvivl om hvor besværligt processen er med at indberette til Skat.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • S Offline
                        S Offline
                        Safeanalyst
                        wrote on sidst redigeret af
                        #139

                        Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • S Offline
                          S Offline
                          Simonster
                          wrote on sidst redigeret af
                          #140

                          Det tror jeg ikke, der har dog ikke været så meget aktivitet her.
                          Jeg har kun Assa Abloy efter denne metode

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • S Offline
                            S Offline
                            Safeanalyst
                            wrote on sidst redigeret af
                            #141

                            Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • M Offline
                              M Offline
                              madcat365
                              wrote on sidst redigeret af
                              #142

                              godaften
                              jeg havde assa fra 11042023 til 08062023
                              pt har jeg alleima - nibe -iss - pandora og novo er lige genkøbt

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #143

                                Hej Milito,

                                Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.

                                For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #144

                                  Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #145

                                    Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      madcat365
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #146

                                      Hej Mr Nordic så glad for at høre fra dig, du har det bedre ? Jeg er lige i byen men jeg er lidt i tvivl om salg af aktier når de peaker.. jeg kan læse at både macd og rsi er i spil men skal nok skrive lidt mere. Men er bare glad at du stadig vil skrive i denne chat. Respekt og gode tanker til dig Mvh lars

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #147

                                        Hej madcat 🙂

                                        a.) Du bør KØBE når ...

                                        • Der er købs-signal i MACD og ..
                                        • kombineret med at RSI skal være stigende.

                                        b.) Du bør SÆLGE når RSI rammer ca. 70-72.

                                        Sig til hvis jeg skal lave et grafisk eksempel? 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #148

                                          hej NordicStock
                                          tak for svar, beklager mit sene svar. Jeg syntes jeg har læst at du både har solgt når MACD krydsede tilbage, og eller når RSI ramte de 70-72, men jeg tager nok fejl. Jeg har været slem til at købe for tidligt de sidste par gange, da jeg vil købe nogle dage før MACD krydset blev etableret, og brændt nallerne, så kan jeg læse det. Det er sket i bravida, epirock og hexpol. Så nu er jeg mere forsigtigt. Hvad er din staus for i år, er du i plus ? jeg er nede med et par procenter men kunne være i plus hvis jeg udførte mine handler ordenligt. Go søndag
                                          /Lars

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger