Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #138

    Jeg har ingen erfaring med Degiro af den simple årsag, at jeg er i tvivl om hvor besværligt processen er med at indberette til Skat.

    1 Reply Last reply
    3
    • S Offline
      S Offline
      Safeanalyst
      wrote on sidst redigeret af
      #139

      Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?

      1 Reply Last reply
      2
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #140

        Det tror jeg ikke, der har dog ikke været så meget aktivitet her.
        Jeg har kun Assa Abloy efter denne metode

        1 Reply Last reply
        2
        • S Offline
          S Offline
          Safeanalyst
          wrote on sidst redigeret af
          #141

          Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?

          1 Reply Last reply
          3
          • M Offline
            M Offline
            madcat365
            wrote on sidst redigeret af
            #142

            godaften
            jeg havde assa fra 11042023 til 08062023
            pt har jeg alleima - nibe -iss - pandora og novo er lige genkøbt

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #143

              Hej Milito,

              Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.

              For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.

              1 Reply Last reply
              3
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #144

                Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden 🙂

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  Milito
                  wrote on sidst redigeret af
                  #145

                  Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • M Offline
                    M Offline
                    madcat365
                    wrote on sidst redigeret af
                    #146

                    Hej Mr Nordic så glad for at høre fra dig, du har det bedre ? Jeg er lige i byen men jeg er lidt i tvivl om salg af aktier når de peaker.. jeg kan læse at både macd og rsi er i spil men skal nok skrive lidt mere. Men er bare glad at du stadig vil skrive i denne chat. Respekt og gode tanker til dig Mvh lars

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #147

                      Hej madcat 🙂

                      a.) Du bør KØBE når ...

                      • Der er købs-signal i MACD og ..
                      • kombineret med at RSI skal være stigende.

                      b.) Du bør SÆLGE når RSI rammer ca. 70-72.

                      Sig til hvis jeg skal lave et grafisk eksempel? 🙂

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • M Offline
                        M Offline
                        madcat365
                        wrote on sidst redigeret af
                        #148

                        hej NordicStock
                        tak for svar, beklager mit sene svar. Jeg syntes jeg har læst at du både har solgt når MACD krydsede tilbage, og eller når RSI ramte de 70-72, men jeg tager nok fejl. Jeg har været slem til at købe for tidligt de sidste par gange, da jeg vil købe nogle dage før MACD krydset blev etableret, og brændt nallerne, så kan jeg læse det. Det er sket i bravida, epirock og hexpol. Så nu er jeg mere forsigtigt. Hvad er din staus for i år, er du i plus ? jeg er nede med et par procenter men kunne være i plus hvis jeg udførte mine handler ordenligt. Go søndag
                        /Lars

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #149

                          Hej Lars the MadCat 🙂

                          Som jeg har skrevet herinde, har jeg ikke selv aktier mere, da jeg ligger på hospice med uhelbredelig cancer. Men min kone og hendes søn, har hvert deres depot, hvor ca. 50% er buy-and-hold value-udbytte-aktier, og den anden halvdel er dette tekniske setup (hvor der løbende købes og sælges), som jeg har beskrevet her.
                          Min svigersøn administrerer begge depoter nu, og jeg har faktisk ikke lige styr på deres afkast.

                          En ting du bør huske er, at hvis aktier har løbende vækst i omsætningen og tilsvarende løbende vækst i indtjeningen, så kommer aktie-kursen typisk tilbage ret hurtigt. Lige nu får aktier over hele linjen jo hug, fordi renterne er steget, og fordi der for første gang i 14 år, er et afkast at hente i obligations-markedet.

                          Så TINA* er døende eller i hvert fald på life-support, indtil både FED og ECB har fået styr på inflationen, og kan begynde at sænke renterne igen. Når det sker, vil aktierne stige igen, og kapitalen vil gå fra VALUE-aktier til VÆKST-aktier.

                          *TINA = There is no alternative (til aktier)

                          PS: Har du modtaget min Powerpoint fil, med de grafer, hvor jeg kombinerer udviklingen i det seneste regnskab med omsætning og indtjening kombineret med de tekniske signaler?

                          I dem kan man godt se, at der er meget få aktier der købs-klare lige nu.
                          Jeg kommer til at lægge nogle af de grafer op i dag, så man lige kan få en fornemmelse af hvordan status er på kombinationen, af de seneste regnskaber kombineret med de tekniske signaler.

                          Stay tuned 🙂

                          1 Reply Last reply
                          9
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #150

                            Her er en status update på den danske C25 index.

                            • Carlsberg er købs-klar

                            • Coloplast er købs-klar

                            • Royal Unibrew er teknisk klar, men deres Q1 2023 var det dårligste i 8 år.

                            • Demant er TÆT på at være købs-klar

                            • Rockwool er TÆT på at være købs-klar

                            • Vestas har dannet en dobbeltbund. Stiger den herfra, så burde købs-signalet snart komme. Vestas' 1.kvartal 2023 var det bedste 1.kvartal's resultat siden 2019.

                            Sig til hvis i vil se de tekniske modeller, eller måske nogle af jer er frisk på at lave modellerne og lægge dem op her?

                            Og regnskabs-tal finder i jo i det Excel-ark i har fået tilsendt 🙂

                            =============================

                            Next up er status oversigten på Danske Large Caps udenfor C25. Stay tuned ... 🙂

                            113452__Danmark_C25_Index_TA_25jun2023.jpg

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • M Offline
                              M Offline
                              madcat365
                              wrote on sidst redigeret af
                              #151

                              Tak Nordic

                              TINA lyder interessant og som en go forklaring på min dårlige performance.... jeg vil holde lidt øje med dine grafer, igen tak Nordic

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #152

                                Her er en status update på det danske LARGE CAP index udenfor C25.

                                • D/S Norden ser pt. ud til at være den bedste risk/reward case.

                                • STG Scandinavian Tobacco ser virkelig god ud teknisk, med en mulig ret stor upside. Rent regnskabs-mæssigt, så var Q1 2023 godkendt, selvom der var tilbagegang i indtjeningen sat op imod Q1 2022. Over de sidste 7 år har STG faktisk formået at fordoble sin indtjening, hvilket jeg personligt er lidt overasket over. Jeg troede at det var en lidt "døende" branche men åbenbart ikke 🙂

                                • De 3 banker på oversigten, har leveret flotte indtjenings-stigninger, men RSI er faldende, så det må pt. være indpriset.

                                • Lundbeck ser ud til snart, at blive købs-klar.

                                • Next up er oversigten over de danske Mid Caps.

                                113454_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_25jun23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  Bitten98
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #153

                                  Hej Nordic Stock
                                  Jeg er fuld af beundring over at du fortsat har energi til at følge med, når du er på hospice og uhelbredeligt syg, så jeg siger af hjertet tak.
                                  Vil du forklare mig hvorfor du mener at Rockwool snart er købsklar?

                                  1 Reply Last reply
                                  8
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #154

                                    Hej Bitten98 🙂

                                    Der er 2 ting ved Rockwool som er yderst positivt for aktiekursen.

                                    Det seneste regnskab var Q1 2023, og ser vi på den historiske indtjenings-udvikling i det kvartal, så ser tallene således ud:

                                    Earnings Q1 historisk:

                                    Q1 2016: 28 mEUR
                                    Q1 2017: 32 mEUR
                                    Q1 2018: 54 mEUR
                                    Q1 2019: 57 mEUR
                                    Q1 2020: 61 mEUR
                                    Q1 2021: 68 mEUR
                                    Q1 2022: 63 mEUR
                                    Q1 2023: 78 mEUR

                                    Med undtagelse af Q1 2022, så har man leveret en imponerende indtjenings-vækst historisk, og man har 3-doblet sin indtjening på 7 år i Q1 som typisk er et koldt kvartal rent vejrmæssigt.

                                    Og et selskabs aktie-kurs står og falder med udviklingen i indtjeningen over tid ... og specielt nu hvor renterne er stigende.

                                    Og fordi Rockwool er dygtige til kontinuerligt at øge indtjeningen, så er selskabet også i stand til at øge udbyttet over tid.

                                    2009 9,60 dkk
                                    2010 9,60 dkk
                                    2011 9,60 dkk
                                    2012 10,20 dkk
                                    2013 10,40 dkk
                                    2014 11,30 dkk
                                    2015 11,50 dkk
                                    2016 18,80 dkk
                                    2017 24,10 dkk
                                    2018 29,90 dkk
                                    2019 32,00 dkk
                                    2020 32,00 dkk
                                    2021 35,00 dkk
                                    2022 35,00 dkk

                                    Så de ovenstående parametre, er vigtige for Pensions-kasser og investerings-selskaber, når de køber ind til deres langsigtede value porteføljer.

                                    Ser man på den tekniske model lige nu, så er RSI lige begyndt at stige, men der er endnu ikke kommet et købs-signal i MACD. Så KORTSIGTET ville jeg vente med at købe aktien, men til min pensions-portefølje ville jeg klart købe den nu som en langsigtet solid value-aktie.

                                    1 Reply Last reply
                                    8
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #155

                                      Her er en status update på det danske MID CAP index.

                                      På denne oversigt, er det desværre igen, den negative trend der dominerer 😞

                                      • Rent teknisk ser Flügger god ud, men man skal lige være opmærksom på, at de kommer med deres Q4 2022/2023 skæve regnskab på onsdag den 28. juni ... altså om 2 dage.

                                      De sidste 5 kvartaler har Flügger leveret et dårligere regnskab, end deres sammenlignlige kvartal året før. Det er en laaaang nedtrend i indtjeningen.

                                      • UIE ser god ud, både på indtjenings-vækst og ligeledes på den tekniske analyse. Tilsvarende var deres Q1 2023 regnskab godt, hvor man igen leverede et flot overskud, hvor man næsten er tilbage på 2019 niveau.

                                      Profit for the period - UIE

                                      Q1 2016 13 mUSD
                                      Q1 2017 21 mUSD
                                      Q1 2018 40 mUSD
                                      Q1 2019 34 mUSD
                                      Q1 2020 -23 mUSD
                                      Q1 2021 17 mUSD
                                      Q1 2022 -20 mUSD
                                      Q1 2023 32 mUSD

                                      Jeg kender meget lidt til UIE, så måske er der et par eksperter herinde, der måske har et par tips eller kommentarer omkring UIE?

                                      Og så er der "The new kid on the block" Gubra, som kom på børsen i slut marts i år. Jeg ville nok ikke lægge for meget i de tekniske signaler på den aktie, med så kort historik.

                                      PS: Lån & Spar Bank ser rigtig god ud, men det er en meget illikvid aktie.

                                      113500__Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_26jun23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      7
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #156

                                        Her er en status update på UDVALGTE AKTIER i det danske SMALL CAP index.

                                        I Danmark har vi imo. en irriterende tendens til at rapportere i "skæve" kvartaler og "skæve" halvår.

                                        Derfor har jeg delt oversigten op i de selskaber der rapporter ...

                                        • "skæve" halvårs rapporter for 1. Halvår

                                        • "skæve" halvårs rapporter for 2. Halvår

                                        • og dem som rapporter kvartalsvist.

                                        =====================

                                        • GreenMobility har forbedret deres indtjening, men den er stadig i minus.

                                        • CeMat leverede deres bedste regnskab nogensinde, hvor deres H2 2022 bød på et overskud på 21,9 mDKK. Så den vil jeg mene man bør have på ens watchlist, og købe sig ind i når teknikken siger "Go".

                                        • Dantax er ligeledes overskuds-givende, så når teknikken siger "go" synes jeg også man bør overveje at købe en mindre position i den.

                                        • Dantax & Brdr. Klee er meget illikvide, og der er mange dage, hvor der slet ikke bliver handlet i de to aktier. Det skal man lige have i mente.

                                        • Det ser ud til at Gubra er ved at finde en bund omkring kurs 88 kr, men jeg vil gerne se deres første regnskab så man har en idé om de tjener penge eller ej.

                                        • Sådan helet generelt, så er der LANGT FLERE gode Small Cap aktier i Sverige og delvist også i Finland, og det er imo. bedre at bruge sine kræfter på at finde vinder-aktier der ... især i SMALL CAP Healthcare og Tech aktier.

                                        113594__Danmark_SmallCaps_TA_29jun2023.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #157

                                          Er volumen ikke ofte et problem i Small Cap og især her i sommerperioden?

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger