Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    PALO
    wrote on sidst redigeret af
    #135

    Hej alle,

    Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?

    Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.

    Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?

    God weekend 🙂

    1 Reply Last reply
    3
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #136

      Jeg bruger kun Nordnet, har også handlet US, men ikke tænkt så meget over gebyr

      1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        PALO
        wrote on sidst redigeret af
        #137

        Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:

        DK
        0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
        Ingen omkostning for adgang til OMX CPH

        US
        0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
        2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.

        Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.

        Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening 🙂

        1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #138

          Jeg har ingen erfaring med Degiro af den simple årsag, at jeg er i tvivl om hvor besværligt processen er med at indberette til Skat.

          1 Reply Last reply
          3
          • S Offline
            S Offline
            Safeanalyst
            wrote on sidst redigeret af
            #139

            Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?

            1 Reply Last reply
            2
            • S Offline
              S Offline
              Simonster
              wrote on sidst redigeret af
              #140

              Det tror jeg ikke, der har dog ikke været så meget aktivitet her.
              Jeg har kun Assa Abloy efter denne metode

              1 Reply Last reply
              2
              • S Offline
                S Offline
                Safeanalyst
                wrote on sidst redigeret af
                #141

                Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?

                1 Reply Last reply
                3
                • M Offline
                  M Offline
                  madcat365
                  wrote on sidst redigeret af
                  #142

                  godaften
                  jeg havde assa fra 11042023 til 08062023
                  pt har jeg alleima - nibe -iss - pandora og novo er lige genkøbt

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #143

                    Hej Milito,

                    Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.

                    For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #144

                      Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden 🙂

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #145

                        Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • M Offline
                          M Offline
                          madcat365
                          wrote on sidst redigeret af
                          #146

                          Hej Mr Nordic så glad for at høre fra dig, du har det bedre ? Jeg er lige i byen men jeg er lidt i tvivl om salg af aktier når de peaker.. jeg kan læse at både macd og rsi er i spil men skal nok skrive lidt mere. Men er bare glad at du stadig vil skrive i denne chat. Respekt og gode tanker til dig Mvh lars

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #147

                            Hej madcat 🙂

                            a.) Du bør KØBE når ...

                            • Der er købs-signal i MACD og ..
                            • kombineret med at RSI skal være stigende.

                            b.) Du bør SÆLGE når RSI rammer ca. 70-72.

                            Sig til hvis jeg skal lave et grafisk eksempel? 🙂

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • M Offline
                              M Offline
                              madcat365
                              wrote on sidst redigeret af
                              #148

                              hej NordicStock
                              tak for svar, beklager mit sene svar. Jeg syntes jeg har læst at du både har solgt når MACD krydsede tilbage, og eller når RSI ramte de 70-72, men jeg tager nok fejl. Jeg har været slem til at købe for tidligt de sidste par gange, da jeg vil købe nogle dage før MACD krydset blev etableret, og brændt nallerne, så kan jeg læse det. Det er sket i bravida, epirock og hexpol. Så nu er jeg mere forsigtigt. Hvad er din staus for i år, er du i plus ? jeg er nede med et par procenter men kunne være i plus hvis jeg udførte mine handler ordenligt. Go søndag
                              /Lars

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #149

                                Hej Lars the MadCat 🙂

                                Som jeg har skrevet herinde, har jeg ikke selv aktier mere, da jeg ligger på hospice med uhelbredelig cancer. Men min kone og hendes søn, har hvert deres depot, hvor ca. 50% er buy-and-hold value-udbytte-aktier, og den anden halvdel er dette tekniske setup (hvor der løbende købes og sælges), som jeg har beskrevet her.
                                Min svigersøn administrerer begge depoter nu, og jeg har faktisk ikke lige styr på deres afkast.

                                En ting du bør huske er, at hvis aktier har løbende vækst i omsætningen og tilsvarende løbende vækst i indtjeningen, så kommer aktie-kursen typisk tilbage ret hurtigt. Lige nu får aktier over hele linjen jo hug, fordi renterne er steget, og fordi der for første gang i 14 år, er et afkast at hente i obligations-markedet.

                                Så TINA* er døende eller i hvert fald på life-support, indtil både FED og ECB har fået styr på inflationen, og kan begynde at sænke renterne igen. Når det sker, vil aktierne stige igen, og kapitalen vil gå fra VALUE-aktier til VÆKST-aktier.

                                *TINA = There is no alternative (til aktier)

                                PS: Har du modtaget min Powerpoint fil, med de grafer, hvor jeg kombinerer udviklingen i det seneste regnskab med omsætning og indtjening kombineret med de tekniske signaler?

                                I dem kan man godt se, at der er meget få aktier der købs-klare lige nu.
                                Jeg kommer til at lægge nogle af de grafer op i dag, så man lige kan få en fornemmelse af hvordan status er på kombinationen, af de seneste regnskaber kombineret med de tekniske signaler.

                                Stay tuned 🙂

                                1 Reply Last reply
                                9
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #150

                                  Her er en status update på den danske C25 index.

                                  • Carlsberg er købs-klar

                                  • Coloplast er købs-klar

                                  • Royal Unibrew er teknisk klar, men deres Q1 2023 var det dårligste i 8 år.

                                  • Demant er TÆT på at være købs-klar

                                  • Rockwool er TÆT på at være købs-klar

                                  • Vestas har dannet en dobbeltbund. Stiger den herfra, så burde købs-signalet snart komme. Vestas' 1.kvartal 2023 var det bedste 1.kvartal's resultat siden 2019.

                                  Sig til hvis i vil se de tekniske modeller, eller måske nogle af jer er frisk på at lave modellerne og lægge dem op her?

                                  Og regnskabs-tal finder i jo i det Excel-ark i har fået tilsendt 🙂

                                  =============================

                                  Next up er status oversigten på Danske Large Caps udenfor C25. Stay tuned ... 🙂

                                  113452__Danmark_C25_Index_TA_25jun2023.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    madcat365
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #151

                                    Tak Nordic

                                    TINA lyder interessant og som en go forklaring på min dårlige performance.... jeg vil holde lidt øje med dine grafer, igen tak Nordic

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #152

                                      Her er en status update på det danske LARGE CAP index udenfor C25.

                                      • D/S Norden ser pt. ud til at være den bedste risk/reward case.

                                      • STG Scandinavian Tobacco ser virkelig god ud teknisk, med en mulig ret stor upside. Rent regnskabs-mæssigt, så var Q1 2023 godkendt, selvom der var tilbagegang i indtjeningen sat op imod Q1 2022. Over de sidste 7 år har STG faktisk formået at fordoble sin indtjening, hvilket jeg personligt er lidt overasket over. Jeg troede at det var en lidt "døende" branche men åbenbart ikke 🙂

                                      • De 3 banker på oversigten, har leveret flotte indtjenings-stigninger, men RSI er faldende, så det må pt. være indpriset.

                                      • Lundbeck ser ud til snart, at blive købs-klar.

                                      • Next up er oversigten over de danske Mid Caps.

                                      113454_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_25jun23.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • B Offline
                                        B Offline
                                        Bitten98
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #153

                                        Hej Nordic Stock
                                        Jeg er fuld af beundring over at du fortsat har energi til at følge med, når du er på hospice og uhelbredeligt syg, så jeg siger af hjertet tak.
                                        Vil du forklare mig hvorfor du mener at Rockwool snart er købsklar?

                                        1 Reply Last reply
                                        8
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #154

                                          Hej Bitten98 🙂

                                          Der er 2 ting ved Rockwool som er yderst positivt for aktiekursen.

                                          Det seneste regnskab var Q1 2023, og ser vi på den historiske indtjenings-udvikling i det kvartal, så ser tallene således ud:

                                          Earnings Q1 historisk:

                                          Q1 2016: 28 mEUR
                                          Q1 2017: 32 mEUR
                                          Q1 2018: 54 mEUR
                                          Q1 2019: 57 mEUR
                                          Q1 2020: 61 mEUR
                                          Q1 2021: 68 mEUR
                                          Q1 2022: 63 mEUR
                                          Q1 2023: 78 mEUR

                                          Med undtagelse af Q1 2022, så har man leveret en imponerende indtjenings-vækst historisk, og man har 3-doblet sin indtjening på 7 år i Q1 som typisk er et koldt kvartal rent vejrmæssigt.

                                          Og et selskabs aktie-kurs står og falder med udviklingen i indtjeningen over tid ... og specielt nu hvor renterne er stigende.

                                          Og fordi Rockwool er dygtige til kontinuerligt at øge indtjeningen, så er selskabet også i stand til at øge udbyttet over tid.

                                          2009 9,60 dkk
                                          2010 9,60 dkk
                                          2011 9,60 dkk
                                          2012 10,20 dkk
                                          2013 10,40 dkk
                                          2014 11,30 dkk
                                          2015 11,50 dkk
                                          2016 18,80 dkk
                                          2017 24,10 dkk
                                          2018 29,90 dkk
                                          2019 32,00 dkk
                                          2020 32,00 dkk
                                          2021 35,00 dkk
                                          2022 35,00 dkk

                                          Så de ovenstående parametre, er vigtige for Pensions-kasser og investerings-selskaber, når de køber ind til deres langsigtede value porteføljer.

                                          Ser man på den tekniske model lige nu, så er RSI lige begyndt at stige, men der er endnu ikke kommet et købs-signal i MACD. Så KORTSIGTET ville jeg vente med at købe aktien, men til min pensions-portefølje ville jeg klart købe den nu som en langsigtet solid value-aktie.

                                          1 Reply Last reply
                                          8

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger