Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).
Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.
Fik du mon solgt OX2?
-
Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.
Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.
Status, solgte:
Bravida: 9,8%
Epiroc: 12,9%
OX2: 7,8%Status, fortsat ejet:
Boliden: 1,6%
Konecranes: 3,6%
Swedbank: 1,2% -
God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det! -
Hej alle,
Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?
Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.
Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?
God weekend

-
Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:
DK
0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
Ingen omkostning for adgang til OMX CPHUS
0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.
Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening

-
Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?
-
Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?
-
Hej Milito,
Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.
For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.
-
Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden

-
Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.
-
Hej Mr Nordic så glad for at høre fra dig, du har det bedre ? Jeg er lige i byen men jeg er lidt i tvivl om salg af aktier når de peaker.. jeg kan læse at både macd og rsi er i spil men skal nok skrive lidt mere. Men er bare glad at du stadig vil skrive i denne chat. Respekt og gode tanker til dig Mvh lars
-
Hej madcat

a.) Du bør KØBE når ...
- Der er købs-signal i MACD og ..
- kombineret med at RSI skal være stigende.
b.) Du bør SÆLGE når RSI rammer ca. 70-72.
Sig til hvis jeg skal lave et grafisk eksempel?

-
hej NordicStock
tak for svar, beklager mit sene svar. Jeg syntes jeg har læst at du både har solgt når MACD krydsede tilbage, og eller når RSI ramte de 70-72, men jeg tager nok fejl. Jeg har været slem til at købe for tidligt de sidste par gange, da jeg vil købe nogle dage før MACD krydset blev etableret, og brændt nallerne, så kan jeg læse det. Det er sket i bravida, epirock og hexpol. Så nu er jeg mere forsigtigt. Hvad er din staus for i år, er du i plus ? jeg er nede med et par procenter men kunne være i plus hvis jeg udførte mine handler ordenligt. Go søndag
/Lars -
Hej Lars the MadCat

Som jeg har skrevet herinde, har jeg ikke selv aktier mere, da jeg ligger på hospice med uhelbredelig cancer. Men min kone og hendes søn, har hvert deres depot, hvor ca. 50% er buy-and-hold value-udbytte-aktier, og den anden halvdel er dette tekniske setup (hvor der løbende købes og sælges), som jeg har beskrevet her.
Min svigersøn administrerer begge depoter nu, og jeg har faktisk ikke lige styr på deres afkast.En ting du bør huske er, at hvis aktier har løbende vækst i omsætningen og tilsvarende løbende vækst i indtjeningen, så kommer aktie-kursen typisk tilbage ret hurtigt. Lige nu får aktier over hele linjen jo hug, fordi renterne er steget, og fordi der for første gang i 14 år, er et afkast at hente i obligations-markedet.
Så TINA* er døende eller i hvert fald på life-support, indtil både FED og ECB har fået styr på inflationen, og kan begynde at sænke renterne igen. Når det sker, vil aktierne stige igen, og kapitalen vil gå fra VALUE-aktier til VÆKST-aktier.
*TINA = There is no alternative (til aktier)
PS: Har du modtaget min Powerpoint fil, med de grafer, hvor jeg kombinerer udviklingen i det seneste regnskab med omsætning og indtjening kombineret med de tekniske signaler?
I dem kan man godt se, at der er meget få aktier der købs-klare lige nu.
Jeg kommer til at lægge nogle af de grafer op i dag, så man lige kan få en fornemmelse af hvordan status er på kombinationen, af de seneste regnskaber kombineret med de tekniske signaler.Stay tuned

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind