Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Hej Milito,
Spændende at følge med på side linien. Jeg er selv hoppet med om bord på boliden efter Nordicstock Metoden og fik også et gok i nøden til at starte med, men er nu oppe med 2,5
-
Det er godt at høre fra dig igen Cupcake
Jeg blev lidt urolig da du kortvarigt ikke var så aktiv her, da dine bidrag her er sublime.Det er et godt spørgsmål ift. om man skal sælge så snart at RSI er over 70 (ud fra NordicStocks metode). Min "taktik" er at tage en individuel bedømmelse fra gang til gang, hvor eksempelvis Bravida historisk set har bevæget sig i spektrummet omkring de 70 i halvlange perioder. Det lader jeg Bravida gøre indtil, at den giver en identifikation/kryds på MACD (og for mig gerne ligeledes på glidende gennemsnit). Her er OX2 ved at ramme krydset, hvorfor at jeg sandsynligvis sælger mig ud af denne i dag.
Det med at sælge ud i etaper og evt. ligeledes supplere op, det lyder ganske fornuftigt. Jeg er dog endnu ikke kommet dertil hvor jeg har solgt en større del ud af mine længere positioner for at styrke mig yderligere i NordicStock metoden, så de beløb jeg handler for ædes hurtigt at kurtage ved mange handler. Planen er dog som dig at ændre min vægtning i porteføljerne.
-
Hej Superbrandt - Jeg kan forsikre dig om, at jeg har også masser af mindre imponerende tal jeg kan fremvise...

De nævnte aktier er blot de, hvor RSI > 70 og hvor jeg ikke kunne skille mig af med aktien... (læs: grådig). Det gav allerede bagslag dagen efter, især ALK der lige dykkede 25% !
I dag - altså 2 døgn senere - har jeg fortsat ikke fået solgt, men nu ser tallene således ud :
New Wave + 5,23% -- RSI 68,76 nu + 2,53%
Columbus + 8,56% -- RSI 80,12 nu + 14,21%
SP Group + 22,98% -- RSI 78,54 nu + 26,54%
Demant + 22,38% -- RSI 84,62 nu + 29,26%
ALK + 13,80 -- RSI 72,10 nu - 9,12% *
Bootz +12,69 -- RSI 70,66 nu + 9,55%
Genmab +7,87 -- RSI 79,73 nu + 3,23%- supplerede 2x d. 18. april
... og så til dit spørgsmål. Det er lidt en sammenblanding, hvad jeg tidligere har handlet på. Nu forsøger jeg så i hvert fald at supplere/sælge pågældende aktier efter NordicStock-metoden.
Men jeg har fortsat svært ved ikke at trykke på købsknappen, hvis jeg mener/føler "noget ikke kan være sandt"... Så slippes NordicStock-principperne. Fx ALK der faldt enormt efter præciseringen d. 18/4. Jeg mente det var en overreaktion, hvorfor jeg supplerede ved ca -13% og måtte så allerede supplere igen halvanden time senere, da den faldt yderligere 6%... Den er så faldet yderligere 3% siden da. Jeg tror dog så meget på ALK, at jeg samtidig købte stort ind til et separat depot, der allerede er ned med ca 7%...
Det, jeg blot vil sige, er, at havde jeg solgt / suppleret / købt fx ALK efter NordicStock-metoden - så ville jeg have været meget bedre stillet i dag. Men nogen gange tager impulsiviteten over...
Skal også snart implementere brugen af S/L-funktionen lidt oftere...
-
Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).
Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.
Fik du mon solgt OX2?
-
Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.
Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.
Status, solgte:
Bravida: 9,8%
Epiroc: 12,9%
OX2: 7,8%Status, fortsat ejet:
Boliden: 1,6%
Konecranes: 3,6%
Swedbank: 1,2% -
God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det! -
Hej alle,
Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?
Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.
Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?
God weekend

-
Det er heller ikke fordi gebyrene hos Nordnet eller Saxo er hysteriske, men jeg kan bare se at Degiro har følgende gebyr:
DK
0 kr. kommision & 10 kr. håndteringsgebyr.
Ingen omkostning for adgang til OMX CPHUS
0€ kommision & 1€ håndteringsgebyr.
2,5€ om året for adgang til fx. NYSE.Så omkring 7,5 kr. i gebyr per US handel, virker ret fordelagtig frem for 13-15 dollar per handel hos Nordnet og Saxo.
Men som sagt, har jeg ikke erfaring med Degiro, så hvis der er nogen det kender til dem, så kunne det være fedt at høre jeres mening

-
Er der blevet oprettet en ny tråd som ikke er beskrevet her i indlægget?
-
Jeg har lige været Excel filen igennem for kandidater og her har jeg også udvalgt Assa Abloy. Aktiviteten kan være dalet efter kvartalsregnskaberne alle er opdateret og der derfor ikke er meget at reagere på?
-
Hej Milito,
Min kone bruger DeGiro, da hun er bosiddende i Schweiz. Man får årligt en oversigtside med gevinst/tab per aktie, men man får ikke af vide hvilke rubrikker på selvangivelsen. Så man skal jo nok selv udfylde på SKATs hjemmeside og samtidig uploade det DeGiro skatte-papir (som en pdf-fil), som dokumentation.
For at være ærlig, tror jeg det er bedst og sikrest, at som dansk statsborger bosiddende i Danmark, at vælge et depot i en almindelig dansk bank.
-
Fedt madcat365 ... jeg kan se at du har 100% styr på metoden

-
Ja, desværre er skattesystemet kompliceret i Danmark, så det er nok nemmest at holde sig til en traditionel bank her som du skriver. Hvor i Schweiz bor hun egentlig? Jeg boede for nogle år siden i kanton Solothurn, men jeg holdte mig væk fra aktiemarkedet i den tid. Jeg forestiller mig at det er relativ enkelt? Min løn var præcis under 120.000 CHF, så det var arbejdsgiver/stat som stod for at afregne skatterne til kommune, kanton og stat, men det gjorde også at jeg ikke fandt ud af opbygningen af selvangivelse.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind