Vi handler efter "NordicStock-metoden"...
-
Mange tak
Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.
-
De nordiske bankaktier har i de seneste par dage set ret interessante ud og nu kunne jeg ikke holde fingeren væk fra købsknappen. Swedbank er nu købt ind i min NordicStock portefølje.
Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 35%.
Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 40,9%.RSI: 48 og stigende
MACD: Købssignal
-
Afkaststatus på min NordicStock portefølje.
Bravida: 7,8%
Epiroc: 9,4%
OX2: 10,2%
Boliden: 2,7%
Konecranes: 0,2%Konecranes fik et smæk på 6% dagen efter at den blev indkøbt, men den har siden genfundet en optimistisk melodi. Lad os håbe at det fortsætter.
-
Kronecranes blev handlet ex-dividend 30.marts med -1,25 €
Så har du måske købt aktien den 29.marts?
-
Der bliver fortsat løbende "luget ud" i mine depoter, således at de fleste nutidige/fremtidige aktie-køb følger NordicStock princippet.
Som skrevet tidligere, har det givet mig betydelig mere tid og en større ro at anvende især RSI og MACD på mine beholdninger, hvilket medfører, at jeg nu køber på mere gunstige tidspunkter og beholder aktierne lidt længere - faktisk en hel del længere - end før.
Ærlig talt, så er det nu svært ved at slippe aktierne helt efter en pæn stigning, så jeg nogle gange sælger ud i etaper, og ofte beholder jeg ca. 10-25% for at følge aktien fortsat...
Jeg oplever også, at jeg ikke er så bekymret, hvis aktien falder fx 4-5% efter køb - og jeg supplerer også på mere gunstige tidpunkter og for større og større beløb, jo mere erfaren jeg bliver.
Som NordicStock har skrevet flere gange, så har det været exceptionelle tider tider på markedet det seneste år. Derfor har det været særlig lærerigt - og ikke mindst lønsomt - at anvende NordicStock-metoden.
-
Jeg kan se, at Bravida, Epiroc og OX2 alle har en RSI i den høje ende (>70), der burde være trigger til at sælge.
Jeg sidder selv med en del aktier, der ligeledes har en RSI værdi over 70 og MACD er fortsat KØB. Disse aktier har jeg nemlig svært ved at skille mig af med...
NordicStock - Hvad gør man/jeg? Vente til MACD går i SELL, før der sælges?
For mit vedkommende drejer det sig om
New Wave + 5,23% -- RSI 68,76
Columbus + 8,56% -- RSI 80,12
SP Group + 22,98% -- RSI 78,54
Demant + 22,38% -- RSI 84,62
ALK + 13,80 -- RSI 72,10
Bootz +12,69 -- RSI 70,66
Genmab +7,87 -- RSI 79,73(Ved godt ikke alle opfylder kriteriet YOY++)
-
Hej Cupcake,
Imponerende tal du viser. Har du alene handlet på baggrund af MACD signal og stigende RSI ?
Og jeg er spændt på at høre NordicStocks's svar til ovenstående
-
Hej Milito,
Spændende at følge med på side linien. Jeg er selv hoppet med om bord på boliden efter Nordicstock Metoden og fik også et gok i nøden til at starte med, men er nu oppe med 2,5
-
Det er godt at høre fra dig igen Cupcake
Jeg blev lidt urolig da du kortvarigt ikke var så aktiv her, da dine bidrag her er sublime.Det er et godt spørgsmål ift. om man skal sælge så snart at RSI er over 70 (ud fra NordicStocks metode). Min "taktik" er at tage en individuel bedømmelse fra gang til gang, hvor eksempelvis Bravida historisk set har bevæget sig i spektrummet omkring de 70 i halvlange perioder. Det lader jeg Bravida gøre indtil, at den giver en identifikation/kryds på MACD (og for mig gerne ligeledes på glidende gennemsnit). Her er OX2 ved at ramme krydset, hvorfor at jeg sandsynligvis sælger mig ud af denne i dag.
Det med at sælge ud i etaper og evt. ligeledes supplere op, det lyder ganske fornuftigt. Jeg er dog endnu ikke kommet dertil hvor jeg har solgt en større del ud af mine længere positioner for at styrke mig yderligere i NordicStock metoden, så de beløb jeg handler for ædes hurtigt at kurtage ved mange handler. Planen er dog som dig at ændre min vægtning i porteføljerne.
-
Hej Superbrandt - Jeg kan forsikre dig om, at jeg har også masser af mindre imponerende tal jeg kan fremvise...

De nævnte aktier er blot de, hvor RSI > 70 og hvor jeg ikke kunne skille mig af med aktien... (læs: grådig). Det gav allerede bagslag dagen efter, især ALK der lige dykkede 25% !
I dag - altså 2 døgn senere - har jeg fortsat ikke fået solgt, men nu ser tallene således ud :
New Wave + 5,23% -- RSI 68,76 nu + 2,53%
Columbus + 8,56% -- RSI 80,12 nu + 14,21%
SP Group + 22,98% -- RSI 78,54 nu + 26,54%
Demant + 22,38% -- RSI 84,62 nu + 29,26%
ALK + 13,80 -- RSI 72,10 nu - 9,12% *
Bootz +12,69 -- RSI 70,66 nu + 9,55%
Genmab +7,87 -- RSI 79,73 nu + 3,23%- supplerede 2x d. 18. april
... og så til dit spørgsmål. Det er lidt en sammenblanding, hvad jeg tidligere har handlet på. Nu forsøger jeg så i hvert fald at supplere/sælge pågældende aktier efter NordicStock-metoden.
Men jeg har fortsat svært ved ikke at trykke på købsknappen, hvis jeg mener/føler "noget ikke kan være sandt"... Så slippes NordicStock-principperne. Fx ALK der faldt enormt efter præciseringen d. 18/4. Jeg mente det var en overreaktion, hvorfor jeg supplerede ved ca -13% og måtte så allerede supplere igen halvanden time senere, da den faldt yderligere 6%... Den er så faldet yderligere 3% siden da. Jeg tror dog så meget på ALK, at jeg samtidig købte stort ind til et separat depot, der allerede er ned med ca 7%...
Det, jeg blot vil sige, er, at havde jeg solgt / suppleret / købt fx ALK efter NordicStock-metoden - så ville jeg have været meget bedre stillet i dag. Men nogen gange tager impulsiviteten over...
Skal også snart implementere brugen af S/L-funktionen lidt oftere...
-
Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).
Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.
Fik du mon solgt OX2?
-
Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.
Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.
Status, solgte:
Bravida: 9,8%
Epiroc: 12,9%
OX2: 7,8%Status, fortsat ejet:
Boliden: 1,6%
Konecranes: 3,6%
Swedbank: 1,2% -
God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det! -
Hej alle,
Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?
Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.
Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?
God weekend

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind