Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Bitten98
    wrote on sidst redigeret af

Hvordan følger jeg med i tråden, rent praktisk, skal jeg scrolle ned for at se det seneste indlæg

1 Reply Last reply
    3
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake

Hej Bitten98 . Sæt kryds i rubrikken "overvåg" lige ovenover allerførste indlæg, så får du en mail med et link, hver gang der er et nyt indlæg.

På pc'en går linket direkte til det pågældende nye indlæg i debatten.

På min mobil / iPhone går linket i mailen blot til øverste indlæg, desværre, så der skal der scrolles til den store guldmedalje ved længere debatter...

1 Reply Last reply
      3
      • B Offline
        B Offline
        Bitten98

Mange tak for svar, så vil jeg bruge min pc

1 Reply Last reply
        2
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

God tirsdag aften 14.marts

Problemer med 3 små banker i Californien var heldigvis et non-event.

Nok om det ... det er længe siden jeg har opdateret signaler for det kæmpe store norske Mid Cap index der fylder 4 sider.

Jeg har dog fundet 1 case der ser god ud og det er det norske industri-selskab Elopak (Ticker: ELO)

I morgen eller overmorgen - når makedet har stabiliseret sig, opdaterer jeg hele det Norske Mid Cap index igen, for at se om der et par cases - udover Elopak - som er købs-klare.

111362_FA_NO_Elopak_14mar23.jpg
          111362_TA_NO_Elopak_14mar23.jpg

1 Reply Last reply
          6
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

For pokker ... ligesom vi troede at bank-problemer i Californien var overstået, er de blevet afløst af uro om flere store banker i Europa, med hovedfokus på Credit Suisse...

Credit Suisse i Schweiz der falder -25% i dag.
            SocGen i Frankrig der falder -10% i dag.
            BNP Paribas i Frankrig der falder -10% i dag.
            Commerzbank i Tyskland der falder -9% i dag.

Der lader til at hovedbørsen i Schweiz har valgt at stoppe handel med aktier i Credit Suisse, hvilket aldrig er et godt signal. 😞

1 Reply Last reply
            5
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake

Er du mon investeret igen i bankaktier, NordicStock? Du har jo tidligere skrevet, at du har brændt dig et par gange på dem...

Eller er det fortsat fordi "mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende..." - som du "profetisk" skrev for lidt siden...?

Hvor mon det ender?

Du har rigtig længe ytret din bekymring over, hvor få aktier, der mod sædvane var "købsklare" efter din metode.
              Jeg har igen gennemgået mine seneste køb, hvor jeg er gået "egne veje" - og stort set samtlige aktier skulle ikke været blevet købt... Det bekræfter igen holdbarheden af din handlemetode.

Har dog alligevel igen i dag købt/suppleret, hvoraf blot cBrain opfylder alle NordicStock-kriterierne (med lidt god vilje er der et MACD-købs-signal...).

1 Reply Last reply
              4
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Hej Cupcake, nej jeg holder mig langt væk fra langt de fleste banker. Der er kun én bank i Norden jeg mener man kan overveje at købe til pensionen, og det er Nordea. Og det skyldes deres MEGET lukrative udbytte-politik. Det direkte afkast er høj (høj yield) og samtidig stiger udbyttet over tid, med få undtagelser.

1 Reply Last reply
                4
                • P Offline
                  P Offline
                  PALO

Hej NordicStock, hvad tænker du om, at oprette en frisk tråd, hvor dine gode indlæg kan fortsætte? Man skal efterhånden scrolle ret langt for at nå til de nye indlæg (Hvis man ikke lige trykker sig igennem fra link i mail) Ret spændt på, hvornår de næste købskandidater melder sig i dette marked.

Hvad tænker du om Novozymes og Chr. Hansen?
                  De er begge gået i køb på MACD / Stigende RSI omkring 50.

1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

Hej PALO 🙂

Jo, jeg skal nok oprette end ny tråd om ikke så længe, når de første regnskaber for Q1 2023 begynder at tikke ind. Hvis du skal scrolle meget, er det så fordi du ser med via din smartphone? For via en laptop eller tablet er det jo nemt at komme ned til bunden af tråden 🙂 ... der kan du jo bare scrolle ude til højre. Ellers prøv at bruge kombination af <CTRL> + <PgDn> og <PgUp>. Det kombi burde bringe dig ned til bunden af tråden.

Men som jeg også har skrevet tidligere, så vil jeg jo helst have at et par af jer herinde tager over og styrer det fremadrettet, da jeg ligger på et hospice med uhelbredelig cancer. Så måske er det bedst en af jer laver den nye tråd?

I har fået Excel-arket, og jeg er ved at lægge sidste hånd på de opdaterede Powerpoint OVERSIGTS slides, og så håber jeg at sende dem til jer senest på søndag.

=============================

Jep, Novozymes og Chr Hansen skriger køb. Her er de 2 cases 🙂

PS: Godt gået PALO, at du får spottet de gode cases 🙂

111445_TA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg
                    111445_TA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                    111445_FA_DK_Novozymes_16mar23.jpg
                    111445_FA_DK_ChrHansen_16mar23.jpg

1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

Regler for KØB af en aktie:

1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

=====================================

Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

======================================

Regler for SALG af en aktie:

1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

======================================

Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

111575__SELL_CASE.jpg
                      111575__BUY_CASE.jpg

1 Reply Last reply
                      3
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

God tirsdag eftermiddag 21. marts,

Hermed en opdatering på Danske C25 index, med de tekniske signaler.

De 2 bedste risk/reward selskaber lige pt. er ...

• Chr Hansen
                        • Novozymes

Og det er jo ret typisk i en tid med stor usikkerhed omkring forskellige banker ... at så søger de danske investorer mod de defensive danske 'Healthcare' selskaber.

Jeg går i gang nu, men en update på de danske Mid Caps, da jeg ikke har opdateret den oversigt siden 5. marts 2023

111577_Teknisk_status_Danmark_C25_20mar23.jpg

1 Reply Last reply
                        6
                        • P Offline
                          P Offline
                          PALO

Hermed mulig case.

Netcompany (Technology)

Q4 2022:
                          Revenue +31,9%
                          Earnings: +40,1%
                          Profit margin +14,2%

RSI: 40 (↑)
                          MACD signal: BUY / KRYDSET I DAG

111590_NETCOMPANY_210323.png

1 Reply Last reply
                          5
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito

Hej NordicStock, inde på Börsdata kan jeg se at man som premium bruger får adgang til flere ratios. Jeg mindes at du er testperson hos dem, men bruger du nogle af disse ratios for premium brugere? Eksempelvis finansielle data og RSI trend.

1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

Hej Milito,

Jeg kigger på flere af de forskellige nøgle-tal, og ja jeg er jo også officiel test-person for Borsdata, så jeg gratis abonnement hos dem og det er et billige abonnement, men har over 3-4 år kun fundet én fejl, så de er virkelige dygtige til at lave en ægte kvalitets platform for investorer.

Jeg startede jo mit Excel-ark, som jeg har sendt ud til jer, før jeg opdagede Borsdata. Der er nogle, der godt kan lide at tilføje flere ratios, men summa sumarum, så er regelsættet ret enkelt.

1.) Det er 99% indtjenings-evnen (PROFIT FOR THE PERIOD) der driver aktiekursen, som en kombination af historisk indtjenings-evne kombineret med estimeret FREMTIDIG indtjenings-evne.

2.) Sekundært, er det kombination af øget evne til at hæve salget (REVENUE) uden at gå på kompromis på indtjenings-evnen. De 2 sektorer der fører an på den evne, er HEALTHCARE & TEKNOLOGI aktier.

3.) Det er Börsdata's tekniske modeller jeg bruger. RSI-Trenden er jo den vigtigste TEKNISKE parameter, for køb og salg af en aktie imo. Når den er positiv (og der er købs-signal i MACD) er man inde i aktien OG når RSI rammer ca. 90, siger man tak for gevinsten og sælger aktien.

PS: Hoved udfordringen i år i Excel-arket, har været, at få renset back-data for de mange selskaber i Norden, der har solgt deres Russiske del af forretningen. Det var en tids-røver, men det skulle gøres for at holde regnskabs-tal historisk sammenlignlige.

Du må lige sige til, hvis der er noget jeg ikke fik svaret på? 🙂

1 Reply Last reply
                              3
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito

Mange tak, du svarer glimrende på det som jeg spørger efter.

Det som jeg er interesseret i er en automatisk generering af et RSI trend signal, hvilket jeg kan se at Börsdata vist har for premium brugere. Men omvendt fungerer det jo hidtil fint ved at jeg selv slavisk går igennem de nordiske lister. Det kan dog være at jeg vælger at opgradere til premium 🙂

1 Reply Last reply
                                2
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock

Hej Milito 🙂

Börsdata.se Premium er kun 10 Euro om måneden, og der får du adgang til alt. Så det synes jeg du bør overveje 🙂 ... men okay, det skal jeg jo ikke blande mig i 🙂

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • A Offline
                                    A Offline
                                    AleksanderG

Så er der ved at være momentum i Ambea og nyt købssignal!

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      madcat365

så har jeg indkøbt:

assa abloy
                                      konecranes
                                      maersk
                                      fls

de 2 første efter de kendte principper, de 2 sidste opfylder delvis kriterierne men mangler Q/Q øgelse af profit og omsætning, men jeg tror de får medvind så derfor er de købt ind, tiden må vise om det er fornuftigt

Så har jeg lagt en ordre ind på waysteam til imorgen tidlig, den tro jeg meget på, og den opfylder alle betingelser for køb

1 Reply Last reply
                                      3
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

Waystream er godt spottet madcat 🙂

Modsat den danske FirstNorth børs (Som er en stor omgang blandet CRAP!!!!) - med undtagelse af WirTek), så ligger der nemlig gode Tech selskaber på den svenske FirstNorth børs.

Jeg har lagt et par FirstNorth selskaber ind i Excel-arket, men jeg har ikke kigget på den børs længe. Men hvis man vil have seriøse Tech selskaber i Europa, så er det primært Sverige (sekundært Finland) hvor man skal finde dem.

Hvis jeg får tid i morgen lægger jeg Waystream ind i Excel-arket så andre også kan få glæde af den 🙂

PS: En ting du lige skal lægge mærke til, er om de små selskaber på de små børser, er på din selvangivelse. Det kan være, at SKAT skriver i ens årsopgørelsen, at de mangler oplysninger fra et selskab, og så er det typisk et selskab der ligger uden for hovedbørsen.

1 Reply Last reply
                                        5
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365

aha- det vidste jeg ikke, mange tak for det. check evt sdiptech ud, endnu en anden svensk perle...go dag

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger