Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
RTX A/s - IT (Teknologi) - Danmark Mid Cap
Revenue: Q4 2022 238 mDKK 27,3%
Profit: Q4 2022 38,0 mDKK 8,8%
Profit margin: 16,0%
RSI: 50,54 (↑)
MACD signal: Soon BUYJeg kan godt lide det tekniske setup og det er en aktie, jeg godt kunne finde på at købe.

-
Cupcake

Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?
SVAR: Ja, plus nogle få udvalgte industri-selskaber, som er "Proven Long-Term Winners - målt på deres stabile INDTJENINGS-VÆKST" over de sidste 7 år (28 kvartaler).
Det er selskaber såsom ..
DSV Panalpina
Assa Abloy
NIBE Industrier
Securitas
Addtech
Bufab
Indutrade
Brdr. A & O JohansenHvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?
SVAR: Uha, bank-aktier er og blir bare en sektor jeg har brændt mig på 2 gange.
Dog tror jeg at bank-aktier vil klare sig ret godt i de kommende år. Men det er IKKE Buy-and-hold aktier i min bog. Og det er fordi mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende i min bog. Men jeg vil stadig godt handle nogle af dem teknisk ... ind og ud ... på den korte bane.USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,
SVAR: Ja til Omega Healthcare og Sabra Healthcare til pensionen. Det er (plejehjems-REITs) og deres kvartal-udbytter, vil være gode når man selv går på pension.
SVAR: Boeing, tror jeg at jeg vil sælge omkring kurs $225 og så genkøbe efter et tilbagefald, og vente på et nyt købs-signal. Jeg er dog overasket over hvor meget AirBus faktisk outperformer Boeing i de her år, når det kommer til indtjenings-vækst.
========================================
Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.
SVAR: Desværre nej .. jeg ved meget lidt om tyske aktier, og det er fordi Tyskland er et teknologisk U-land, og jeg tror det både er og blir en fremtidig katastrofe for store dele af Euro-Zonen, at de er så langt bagud på den teknologiske udvikling. Tyskland er jo på Lau Svendsen niveau hvad angår viden om teknologi og hvad teknologi bringer af mulighed ...
========================================
Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?
SVAR: Via de 2 hovedbørser Nasdaq OMX (DK-SE-FI) og Oslo Børs (NO). Men det er en tidsrøver at finde dem, men sådan er det desværre bare

Det er nok der, at jeg vil anbefale, at i er nogle stykker der deles om det. Nogle gange er man heldig, at visse banker lægger datoer ud for hvor flere af selskaberne kommer med deres næste regnskab. Men uanset hvad, er og blir det en tidsrøver. Så jeg anbefaler at i er en gruppe hvor ...Person A finder datoer for Danske C25 og Large Caps.
Person B finder datoer for Svenske S30 og Large Caps.
Person C finder datoer for Norske OBX (25) og Large Caps.
og så de næste laver Mid Caps og Small Caps etc.

========================================
"Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?"
Jep, det er mine konens personlige "Høj-udbytte-hvert-kvartal-stocks-picks, udover hendes SMI Index ETF og Nordiske N40 Indeks ETF (Som er valgt via hendes pensions i den Schweiziske Lærer pensions-kasse).
PS: Jeg måtte lige undersøge den nærmere, men det fungerer faktisk ret meget ligesom i Danmark

Min konens stock-picks er:
- Det er Hannon Armstrong (Ticker: HASI)
- Det er TCP Capital (Ticker: TCPC)
- Det er Sabra Healthcare (Ticker: SBRA)
- Det er Omega Healthcare (Ticker: OHI)
- Det er MFA Financial (Ticker: MFA)
- Det er Unilever (Ticker: ULVR)
Tjek i mit Excel-ark (Fanen: REITs) indtjenings- og udbytte-udviklingen for disse selskaber.
SPØRGSMÅL: Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:
SVAR: Ja, de er skam stadig gældende, eller ville det være lidt utroværdigt, da de jo skal gøre ens liv som pensionist bedre med et større økonomisk råderum

Så er f.eks. selskaberne herunder gode til pensionen af flere grunde:
-
De vækster støt og sikkert i indtjeningen og betaler gode udbytter
-
De har en forretnings-model, der er svær at disrupte
Det er f.eks. selskaber såsom disse herunder, men der er selvfølgelig flere
Men hvis man har fulgt Helge Larsen over årene, så har han også det han vist kalder "langsigtede stabile vindere" og dem beholder han og lægger til engang imellemDanmark: Novo Nordisk, Genmab og Coloplast
Norge: Orkla, Tomra
Finland: Sampo, OmaSP
USA: Ferrari*
Schweiz: Richemont
France: LVMH, L'Oreal- Ferrari kan selvfølgelig også købes på den italienske FTSE MIB (MIB = Milano Borsa), men der er IKE ret mange danske banker, hvor man kan købe aktier i Sydeuropa.
PS: Læg også mærke til væksten i Ferrari-udbytter siden de kom på børsen (Tjek under fanen "Cars" i mit Excel-ark).
PPS: Lov mig at du/I tjekker Hannon Armstrong (Ticker: HASI) i mit Excel-ark i fanen "USA". Det er et investerings-selskab der kun investerer i grønne/ESG selskaber der giver overskud. Det er og blir i min bog, en af de bedste måder at investere i mange ESG selskaber på én gang, idet der også er unoterede selskaber i Hannon Armstrong's portefølje. Og så betaler Hannon Armstrong kvartals-udbytter, og deres samlede udbytter er steget hvert år siden de kom på børsen. Så det er et selskab, min kone løbende akkumulerer i ... 1 til 2 gange om måneden.
-
Sådan Simonster
Godt at se, at du er så hurtig til at få bygget din liste af "købs-klare" ... eller "næsten købs-klare"aktier op.PS: Fedt at du har fundet et "pil op" tegn på RSI: 50,54 (↑)
Gid jeg havde fundet det, men nu kopierer jeg det tegn så jeg har det, så tak herfra

-
Væksten i ChemoMetec er en del laver end forvendet, Har i længer tid været 30-50% så 14,7% er ikke super , Men de skal nok komme igen.
-
Hej Cupcake

Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.
-
God mandag aften 6. marts 2023.
Hermed en status for det svenske S30 index, efter lukketid.
Her er de 2 bedste risk/reward cases:
- Atlas Copco (A-aktien)
- Sv. Handelsbanken
Og så er følgende aktier herunder MEGET TÆT på at være klar - så put venligst disse 3 selskaber på jeres WATCH LIST:
- Assa Abloy
- Evolution
- Hexagon *
- Ikke at forveksle med Hexagon Composites i Norge !! Det er IKKE samme selskab.
===========================================
Er der nogle der er friske på at lave de 2 cases? - for ...
- Atlas Copco (A-aktien)
- Sv. Handelsbanken

-
Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.JD.com
Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.RSI 38,71 på vej op
MACD Tæt på købI øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)
Fortsat god dag til jer alle.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
