Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
Hej Cupcake

Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.
-
God mandag aften 6. marts 2023.
Hermed en status for det svenske S30 index, efter lukketid.
Her er de 2 bedste risk/reward cases:
- Atlas Copco (A-aktien)
- Sv. Handelsbanken
Og så er følgende aktier herunder MEGET TÆT på at være klar - så put venligst disse 3 selskaber på jeres WATCH LIST:
- Assa Abloy
- Evolution
- Hexagon *
- Ikke at forveksle med Hexagon Composites i Norge !! Det er IKKE samme selskab.
===========================================
Er der nogle der er friske på at lave de 2 cases? - for ...
- Atlas Copco (A-aktien)
- Sv. Handelsbanken

-
Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.JD.com
Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.RSI 38,71 på vej op
MACD Tæt på købI øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)
Fortsat god dag til jer alle.
-
Hej 545

Ganske kort angående JD.com, der er kinesisk. Som det fremgår af NordicStrock-trådene, så er det primært Nordiske aktier, der omtales her (i hvert fald ikke kinesiske).
I tidligere tråde anbefales at læse den korte version af 'protestantisk etik'. NordicStock har fx skrevet "De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande." (tråd 95744 5/8 2021)
Vedrørende Rockwool - enig, det er en aktie, der er værd at holde øje med, dog er der fortsat ikke MACD-købssignal...
Fortsat god dag til dig også

Hilsen Cupcake
-
NordicStock - igen tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Jeg har samlet "et par" opfølgningsspørgsmål / kommentarer:
1) Banker - Er det hips som haps, hvilket nordisk land?
2) Pensionsaktier - er glad for, at du fik nævnt nogle danske selskaber også - kunne nemlig ikke finde nogle i dine tidligere indlæg. Det ka' være jeg også skulle spørge Helge, hvad han anbefaler / gemmer på...
3) Hannon Armstrong - har gemt i mine notater dine mange kommentarer i dine Daytrading-tråde - tak. Aktien-kursen er nu tilbage på før Covid-niveau. Afventer MACD-købssignal samt godkendelse fra Degiro...
4) Regnskabsdatoer - tak for fint forslag - tænker også, at den bedste løsning er at fordele lande / Caps mellem et par håndfuld interesserede.
Go' aften

-
NordicStock- jeg har bemærket, at selvom YOY Revenue og/eller Profit er negativ fra seneste kvartalsregnskab, så vælger du alligevel at opdatere alle tekniske data i dine powerpoint-oversigter.
Er det mon fordi du alligevel kunne fristes til at gå kortvarigt ind i en aktie, hvis der ikke er andre oplagte købsmuligheder iht. "NordicStock-metoden"?
Jeg spørger, fordi ud af de 30 ovenstående svenske aktier, er der fx kun 12 aktier, der opfylder "NordicStock-kriterierne". Disse 12 har jeg fx valgt at samle på en separat observationsliste - som jeg primært forholder mig til - og gennemløber hver / hver anden dag. Så "fristes" jeg heller ikke så ofte af de øvrige aktier, der ikke "performer" iht. kriterierne / seneste Q-regnskab.
Gir mit spørgsmål mening?
-
Hej Cupcake

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, selvom jeg har læst det 2 gange.
Jeg opdaterer de overordnede grafer jævnligt (hver 3-4 dag) for at danne mig et overblik ... også selvom der f.eks er både Salgs-signal og faldende RSI og det skyldes, at har et selskab stigende RSI men ikke ikke et købs-signal, så sætter jeg det på en observations-liste ... hvis det altså også har stigende vækst i omsætning og indtjening.
Giver det mening? ... eller misforstod jeg dit spørgsmål?

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
