Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #271

    Sådan Simonster 🙂 Godt at se, at du er så hurtig til at få bygget din liste af "købs-klare" ... eller "næsten købs-klare"aktier op.

    PS: Fedt at du har fundet et "pil op" tegn på RSI: 50,54 (↑)

    Gid jeg havde fundet det, men nu kopierer jeg det tegn så jeg har det, så tak herfra 🙂

    1 Reply Last reply
    3
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #272

      Tak for det, men pilen har jeg kopieret fra Cupcake 🙂

      1 Reply Last reply
      3
      • G Offline
        G Offline
        galant-henrik
        wrote on sidst redigeret af
        #273

        Væksten i ChemoMetec er en del laver end forvendet, Har i længer tid været 30-50% så 14,7% er ikke super , Men de skal nok komme igen.

        1 Reply Last reply
        4
        • T Offline
          T Offline
          Tøibner
          wrote on sidst redigeret af
          #274

          Er det mig der er forkert på den, eller kom de med tal for 1. kvartal og ikke 4.?
          Det er vel:
          Revenue: 208 mDKK 64,2%
          Profit: 17,5 mDKK 646,9 %
          Profit margin: 8,4%
          ? 🙂

          1 Reply Last reply
          2
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #275

            Hej Tøbner - Du har ret - godt fanget! Det er det, der er fordelen, når vi er flere, der støtter / tjekker hindanden. Fedt. Og aktien bliver kun et bedre køb af 1Q-tallene 🙂

            1 Reply Last reply
            4
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #276

              Fik et stort smil på da jeg læste din sammenligning med digitaliserings-Tyskland og Lau Svenssen 🙂 Spot on.

              Hannon Armstrong må jeg dykke mere ned i og blive klogere på hvilke investeringer de har gjort sig.

              1 Reply Last reply
              3
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #277

                Enig - Tyskland er håbløs bagud... Det opdagede de vist også selv under Coronaen... Myndighederne accepterer fx fortsat kun brevpost eller FAX - emails er no go ...

                1 Reply Last reply
                3
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #278

                  FANTASTIC, NordicStock! Tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Glæder mig til at nærlæse alle dine svar. God aften 🙂

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #279

                    Ok, jeg kiggede ikke efter, men de er selvfølgeligt nogle selskaber, der har forskudt regnskab. Tak for info

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #280

                      Hej Cupcake 🙂

                      Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Milito
                        wrote on sidst redigeret af
                        #281

                        Tyskland er nu langt fra alene i EU ift. at sende breve til instanser.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #282

                          God mandag aften 6. marts 2023.

                          Hermed en status for det svenske S30 index, efter lukketid.

                          Her er de 2 bedste risk/reward cases:

                          • Atlas Copco (A-aktien)
                          • Sv. Handelsbanken

                          Og så er følgende aktier herunder MEGET TÆT på at være klar - så put venligst disse 3 selskaber på jeres WATCH LIST:

                          • Assa Abloy
                          • Evolution
                          • Hexagon *
                          • Ikke at forveksle med Hexagon Composites i Norge !! Det er IKKE samme selskab.

                          ===========================================

                          Er der nogle der er friske på at lave de 2 cases? - for ...

                          • Atlas Copco (A-aktien)
                          • Sv. Handelsbanken

                          111121_Teknisk_status_Sverige_S30_6mar23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #283

                            Atlas Copco - Industrial - Sverige Large Cap
                            Revenue Q4 2022: 40.054 mSEK 35,6%
                            Profit Q4 2022: 6.055 mSEK 23,8%
                            Profit margin: 15,1%
                            RSI: 56,56 (↑)
                            MACD signal: BUY

                            111127_ATCO_B_2023_03_07_08_59_58_5ba67.png

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • S Offline
                              S Offline
                              Simonster
                              wrote on sidst redigeret af
                              #284

                              Svenska Handelsbanken - Banker - Sverige Large Cap

                              Q4 2022:
                              Revenue 14.007 mSEK 21,2%
                              Profit 5.921 mSEK 13,1%
                              Profit margin 42,3%

                              RSI: 53,39 (↑)
                              MACD signal: BUY

                              Betaler udbytte á 8 SEK d. 29.3.2023 med X-day d. 23.3.2023

                              111129_SHB_B_2023_03_07_09_00_29_559f5.png

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • 5 Offline
                                5 Offline
                                545
                                wrote on sidst redigeret af
                                #285

                                Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
                                Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.

                                JD.com
                                Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.

                                RSI 38,71 på vej op
                                MACD Tæt på køb

                                I øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
                                https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/

                                Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)

                                Fortsat god dag til jer alle.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #286

                                  Købte i morges 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #287

                                    Købte i morges 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    1
                                    • T Offline
                                      T Offline
                                      Tøibner
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #288

                                      Jeg er også med 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #289

                                        Hej Milito - NorticStock har øst af sin viden om Hannon Armstrong i tidligere indlæg - se fx

                                        95642 - 30/7 2021 (Denne er must-læsning)
                                        97791 13/10 2021
                                        110135 - 6/2-2023

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #290

                                          Hej 545 🙂

                                          Ganske kort angående JD.com, der er kinesisk. Som det fremgår af NordicStrock-trådene, så er det primært Nordiske aktier, der omtales her (i hvert fald ikke kinesiske).

                                          I tidligere tråde anbefales at læse den korte version af 'protestantisk etik'. NordicStock har fx skrevet "De samfund i verden, der baserer deres generelle gøren og laden på 'protestantisk etik' er der hvor velstand, uddannelse og øget kontinuerlig viden er størst. Og det afspejles også i de aktieselskaber der ligger i de lande." (tråd 95744 5/8 2021)

                                          Vedrørende Rockwool - enig, det er en aktie, der er værd at holde øje med, dog er der fortsat ikke MACD-købssignal...

                                          Fortsat god dag til dig også 🙂

                                          Hilsen Cupcake

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger