Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #268

    Sorry ... her er grafen opdateret fra i dag 6. mar.

    Jeg har så mange issues med at uploade jpg-filer på denne platform. Jeg får et "rødt kryds" ret ofte når jeg prøver at uploade en jpg-fil. Er der andre der også oplever det?

    111094_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_06mar23.jpg

    1 Reply Last reply
    4
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #269

      RTX A/s - IT (Teknologi) - Danmark Mid Cap
      Revenue: Q4 2022 238 mDKK 27,3%
      Profit: Q4 2022 38,0 mDKK 8,8%
      Profit margin: 16,0%
      RSI: 50,54 (↑)
      MACD signal: Soon BUY

      Jeg kan godt lide det tekniske setup og det er en aktie, jeg godt kunne finde på at købe.

      111095_RTX_2023_03_06_09_18_28_f55c1.png

      1 Reply Last reply
      8
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #270

        Cupcake 🙂

        Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?

        SVAR: Ja, plus nogle få udvalgte industri-selskaber, som er "Proven Long-Term Winners - målt på deres stabile INDTJENINGS-VÆKST" over de sidste 7 år (28 kvartaler).

        Det er selskaber såsom ..

        DSV Panalpina
        Assa Abloy
        NIBE Industrier
        Securitas
        Addtech
        Bufab
        Indutrade
        Brdr. A & O Johansen

        Hvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?

        SVAR: Uha, bank-aktier er og blir bare en sektor jeg har brændt mig på 2 gange.
        Dog tror jeg at bank-aktier vil klare sig ret godt i de kommende år. Men det er IKKE Buy-and-hold aktier i min bog. Og det er fordi mængden af skandaler der kommer ud af den sektor, er mere end bekymrende i min bog. Men jeg vil stadig godt handle nogle af dem teknisk ... ind og ud ... på den korte bane.

        USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,

        SVAR: Ja til Omega Healthcare og Sabra Healthcare til pensionen. Det er (plejehjems-REITs) og deres kvartal-udbytter, vil være gode når man selv går på pension.

        SVAR: Boeing, tror jeg at jeg vil sælge omkring kurs $225 og så genkøbe efter et tilbagefald, og vente på et nyt købs-signal. Jeg er dog overasket over hvor meget AirBus faktisk outperformer Boeing i de her år, når det kommer til indtjenings-vækst.

        ========================================

        Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.

        SVAR: Desværre nej .. jeg ved meget lidt om tyske aktier, og det er fordi Tyskland er et teknologisk U-land, og jeg tror det både er og blir en fremtidig katastrofe for store dele af Euro-Zonen, at de er så langt bagud på den teknologiske udvikling. Tyskland er jo på Lau Svendsen niveau hvad angår viden om teknologi og hvad teknologi bringer af mulighed ...

        ========================================

        Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?

        SVAR: Via de 2 hovedbørser Nasdaq OMX (DK-SE-FI) og Oslo Børs (NO). Men det er en tidsrøver at finde dem, men sådan er det desværre bare 😕
        Det er nok der, at jeg vil anbefale, at i er nogle stykker der deles om det. Nogle gange er man heldig, at visse banker lægger datoer ud for hvor flere af selskaberne kommer med deres næste regnskab. Men uanset hvad, er og blir det en tidsrøver. Så jeg anbefaler at i er en gruppe hvor ...

        Person A finder datoer for Danske C25 og Large Caps.

        Person B finder datoer for Svenske S30 og Large Caps.

        Person C finder datoer for Norske OBX (25) og Large Caps.

        og så de næste laver Mid Caps og Small Caps etc. 😄

        ========================================

        "Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?"

        Jep, det er mine konens personlige "Høj-udbytte-hvert-kvartal-stocks-picks, udover hendes SMI Index ETF og Nordiske N40 Indeks ETF (Som er valgt via hendes pensions i den Schweiziske Lærer pensions-kasse).

        PS: Jeg måtte lige undersøge den nærmere, men det fungerer faktisk ret meget ligesom i Danmark 🙂

        Min konens stock-picks er:

        • Det er Hannon Armstrong (Ticker: HASI)
        • Det er TCP Capital (Ticker: TCPC)
        • Det er Sabra Healthcare (Ticker: SBRA)
        • Det er Omega Healthcare (Ticker: OHI)
        • Det er MFA Financial (Ticker: MFA)
        • Det er Unilever (Ticker: ULVR)

        Tjek i mit Excel-ark (Fanen: REITs) indtjenings- og udbytte-udviklingen for disse selskaber.

        SPØRGSMÅL: Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:

        SVAR: Ja, de er skam stadig gældende, eller ville det være lidt utroværdigt, da de jo skal gøre ens liv som pensionist bedre med et større økonomisk råderum 🙂

        Så er f.eks. selskaberne herunder gode til pensionen af flere grunde:

        • De vækster støt og sikkert i indtjeningen og betaler gode udbytter

        • De har en forretnings-model, der er svær at disrupte

        Det er f.eks. selskaber såsom disse herunder, men der er selvfølgelig flere 🙂 Men hvis man har fulgt Helge Larsen over årene, så har han også det han vist kalder "langsigtede stabile vindere" og dem beholder han og lægger til engang imellem

        Danmark: Novo Nordisk, Genmab og Coloplast
        Norge: Orkla, Tomra
        Finland: Sampo, OmaSP
        USA: Ferrari*
        Schweiz: Richemont
        France: LVMH, L'Oreal

        • Ferrari kan selvfølgelig også købes på den italienske FTSE MIB (MIB = Milano Borsa), men der er IKE ret mange danske banker, hvor man kan købe aktier i Sydeuropa.
          PS: Læg også mærke til væksten i Ferrari-udbytter siden de kom på børsen (Tjek under fanen "Cars" i mit Excel-ark).

        PPS: Lov mig at du/I tjekker Hannon Armstrong (Ticker: HASI) i mit Excel-ark i fanen "USA". Det er et investerings-selskab der kun investerer i grønne/ESG selskaber der giver overskud. Det er og blir i min bog, en af de bedste måder at investere i mange ESG selskaber på én gang, idet der også er unoterede selskaber i Hannon Armstrong's portefølje. Og så betaler Hannon Armstrong kvartals-udbytter, og deres samlede udbytter er steget hvert år siden de kom på børsen. Så det er et selskab, min kone løbende akkumulerer i ... 1 til 2 gange om måneden.

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #271

          Sådan Simonster 🙂 Godt at se, at du er så hurtig til at få bygget din liste af "købs-klare" ... eller "næsten købs-klare"aktier op.

          PS: Fedt at du har fundet et "pil op" tegn på RSI: 50,54 (↑)

          Gid jeg havde fundet det, men nu kopierer jeg det tegn så jeg har det, så tak herfra 🙂

          1 Reply Last reply
          3
          • S Offline
            S Offline
            Simonster
            wrote on sidst redigeret af
            #272

            Tak for det, men pilen har jeg kopieret fra Cupcake 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • G Offline
              G Offline
              galant-henrik
              wrote on sidst redigeret af
              #273

              Væksten i ChemoMetec er en del laver end forvendet, Har i længer tid været 30-50% så 14,7% er ikke super , Men de skal nok komme igen.

              1 Reply Last reply
              4
              • T Offline
                T Offline
                Tøibner
                wrote on sidst redigeret af
                #274

                Er det mig der er forkert på den, eller kom de med tal for 1. kvartal og ikke 4.?
                Det er vel:
                Revenue: 208 mDKK 64,2%
                Profit: 17,5 mDKK 646,9 %
                Profit margin: 8,4%
                ? 🙂

                1 Reply Last reply
                2
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #275

                  Hej Tøbner - Du har ret - godt fanget! Det er det, der er fordelen, når vi er flere, der støtter / tjekker hindanden. Fedt. Og aktien bliver kun et bedre køb af 1Q-tallene 🙂

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • M Offline
                    M Offline
                    Milito
                    wrote on sidst redigeret af
                    #276

                    Fik et stort smil på da jeg læste din sammenligning med digitaliserings-Tyskland og Lau Svenssen 🙂 Spot on.

                    Hannon Armstrong må jeg dykke mere ned i og blive klogere på hvilke investeringer de har gjort sig.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #277

                      Enig - Tyskland er håbløs bagud... Det opdagede de vist også selv under Coronaen... Myndighederne accepterer fx fortsat kun brevpost eller FAX - emails er no go ...

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #278

                        FANTASTIC, NordicStock! Tak for at tage dig tid til at svare så fyldestgørende. Glæder mig til at nærlæse alle dine svar. God aften 🙂

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • S Offline
                          S Offline
                          Simonster
                          wrote on sidst redigeret af
                          #279

                          Ok, jeg kiggede ikke efter, men de er selvfølgeligt nogle selskaber, der har forskudt regnskab. Tak for info

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #280

                            Hej Cupcake 🙂

                            Og man skal betale for WiFI på hoteller i Tyskland. Det er helt sort. Jeg skriver altid i min anmeldelse, at WiFi på et hotel er ligeså vigtigt som, at der er vand i hanen.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #281

                              Tyskland er nu langt fra alene i EU ift. at sende breve til instanser.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #282

                                God mandag aften 6. marts 2023.

                                Hermed en status for det svenske S30 index, efter lukketid.

                                Her er de 2 bedste risk/reward cases:

                                • Atlas Copco (A-aktien)
                                • Sv. Handelsbanken

                                Og så er følgende aktier herunder MEGET TÆT på at være klar - så put venligst disse 3 selskaber på jeres WATCH LIST:

                                • Assa Abloy
                                • Evolution
                                • Hexagon *
                                • Ikke at forveksle med Hexagon Composites i Norge !! Det er IKKE samme selskab.

                                ===========================================

                                Er der nogle der er friske på at lave de 2 cases? - for ...

                                • Atlas Copco (A-aktien)
                                • Sv. Handelsbanken

                                111121_Teknisk_status_Sverige_S30_6mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Simonster
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #283

                                  Atlas Copco - Industrial - Sverige Large Cap
                                  Revenue Q4 2022: 40.054 mSEK 35,6%
                                  Profit Q4 2022: 6.055 mSEK 23,8%
                                  Profit margin: 15,1%
                                  RSI: 56,56 (↑)
                                  MACD signal: BUY

                                  111127_ATCO_B_2023_03_07_08_59_58_5ba67.png

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    Simonster
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #284

                                    Svenska Handelsbanken - Banker - Sverige Large Cap

                                    Q4 2022:
                                    Revenue 14.007 mSEK 21,2%
                                    Profit 5.921 mSEK 13,1%
                                    Profit margin 42,3%

                                    RSI: 53,39 (↑)
                                    MACD signal: BUY

                                    Betaler udbytte á 8 SEK d. 29.3.2023 med X-day d. 23.3.2023

                                    111129_SHB_B_2023_03_07_09_00_29_559f5.png

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • 5 Offline
                                      5 Offline
                                      545
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #285

                                      Jeg har fået gennemlæst jeres tråde, og først og fremmest tak for det flotte arbejde og viljen til at dele ud. Imponerende!
                                      Jeg vil prøve at komme med et bud og håber det er inden for skiven da jeg ikke vil "mudrer" jeres tråd.

                                      JD.com
                                      Q4/fullyear tal kommer 9 marts og bliver afgørende for om det er købssignal.

                                      RSI 38,71 på vej op
                                      MACD Tæt på køb

                                      I øvrigt fin artikel fra Thorleif her om aktien:
                                      https://www.nordnet.dk/blog/jd-com-i-min-globale-modelportefolje/

                                      Derudover kunne Rockwool godt begynde at ligne et køb igen (ved godt de gik tilbage på resultatet)

                                      Fortsat god dag til jer alle.

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #286

                                        Købte i morges 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #287

                                          Købte i morges 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger