Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #242

    Simonster - mine døtre har begge MAC, så hvis du oplever problemer med at kunne redigere i PowerPoints, så kan vi prøve at kigge på det hos os.

    1 Reply Last reply
    1
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #243

      Jeg spurgte ChatGPT 😉 Svaret var meget plausibelt; Selskabsopkøb, ejendomsopkøb og IT-udvikling. Mon ikke der står noget på hjemmesiden og / eller i gamle regnskaber?

      1 Reply Last reply
      2
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #244

        Jeg får ikke tid de næste par dage, desværre. Måske sent torsdag.

        1 Reply Last reply
        1
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #245

          Jeg kan godt lave casen med fundamentaler og teknisk data, men måske er der en anden, der har lyst til at prøve kræfter i dag?

          1 Reply Last reply
          2
          • T Offline
            T Offline
            Tøibner
            wrote on sidst redigeret af
            #246

            Jeg ville også meget gerne afprøve det at lave en case, men jeg er desværre meget hængt op p.t.

            1 Reply Last reply
            2
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #247

              Norway Large & Mid Caps - 3 interessante cases, jf. NordicStock - 1. marts a.m.

              1. Wilh. Wilhelmen Holding - Industrials - Norge Mid Cap
                Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                Profit: Q4 2022 198 mUSD 195,5%
                Profit margin: 80,5%
                RSI: 62 Trend ↑
                MACD signal: BUY

              111006_2023_03_01___Wilh._Wilhelmsen_Holding_N_M__TA_chart.png

              1 Reply Last reply
              3
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #248

                2) BW Offshore - Oil Service - Norge Mid Cap
                Revenue: Q4 2022 211 mUSD 4,0%
                Profit: Q4 2022 41 mUSD 189,6%
                Profit: margin 19,6%
                RSI: 67 Trend ↑ (høj)
                MACD signal: BUY (helt ny)

                111007_2023_03_01___BW_Offshore___N_Mid___TA_chart.png

                1 Reply Last reply
                4
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #249

                  3) Wallenius Wilhelmsen - RoRo - Norgen Large Cap
                  Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
                  Profit: Q4 2022 246 mUSD 151,0%
                  Profit margin: 18,2%
                  RSI: 52 (↑)
                  MACD signal: BUY

                  111008_2023_03_01___Wallenius_Wilhelmsen_RoRo___N_Large___TA_chart.png

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • S Offline
                    S Offline
                    Simonster
                    wrote on sidst redigeret af
                    #250

                    Ja, jeg skal se på det i morgenaften. Der må være løsninger på det.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #251

                      jeg kan også åbne PP arket ved brug af Keynote på Mac, men når jeg saver, må jeg ændre filen til en Keynote file. Spørgsmålet er, om man så kan åbne den på PC?
                      Hvis ikke, så kan man ændre filtypen tilbage til pptx og så virker det muligvis.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #252

                        Endnu en gang tak, NordicStock, for fremsendelse af opdateret Excel-ark & PowerPoints.

                        Jeg sætter fortsat stor pris på din fortsat lyst til at vidensdele. Det er så lærerigt at arbejde med din metode - og det mærkes tydeligt, at jeg træffer nogle mere "informerede" beslutninger omkring køb og salg ved at anvende din handle-metode. Jeg er dybt taknemmelig.

                        Min resterende aktiebeholdning har også været igennem en tættekam - og havde jeg anvendt din metode, så havde min portefølje set anderledes ud... Det fremgår tydeligt, at aktierne hverken er købt eller suppleret på rette tidspunkt - og så har jeg heller ikke tidligere haft for vane at sætte en stop loss... Noget jeg vil gøre fremover.

                        Varme forårshilsener
                        Yvonne a.k.a. Cupcake

                        1 Reply Last reply
                        11
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #253

                          God sen lørdag 4.mar 😉

                          Hermed en update på det danske C25.

                          • NORDEA SÆLG

                          • ROYAL UNIBREW SÆLG

                          • GN STORE NORD er tæt på at være klar til køb

                          • CHR HANSEN er tæt på at være klar til køb

                          • DEMANT er tæt på at være klar til køb

                          • NETCOMPANY er tæt på at være klar til køb

                          • ØRSTED er tæt på at være klar til køb

                          111063_Teknisk_status_Danmark_C25_4mar23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          11
                          • P Offline
                            P Offline
                            PALO
                            wrote on sidst redigeret af
                            #254

                            Tak for update NordicStock, det er værdsat!
                            Skal man være ekstra opmærksom på GN Storenord, Demant og Ørsted, da de har faldende YoY Q4 earnings growth? Eller er de OK fordi de har stigende YoY Q4 revenue growth?

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • M Offline
                              M Offline
                              m_rytter
                              wrote on sidst redigeret af
                              #255

                              God lørdag morgen 🙂
                              Jeg har først fornyeligt opdaget denne tråd, og synes virkelig det er spændende at følge med i den form for investering. Herunder få nye inputs til bl.a., hvordan man bedre kan risikostyre sine investeringer. Jeg forsøger efter bedste evne at blive klogere på, hvordan udvælgelse af selskaber foregår, såfremt man skal vurdere om noget er en god investeringscase. Det er uden tvivl blevet nemmere med hjælp fra denne tråd.

                              Jeg vil gerne tilslutte mig, hvad der allerede er skrevet. Det er virkelig et kæmpe stykke arbejde, som NordicStock gør og det er endda ganske gratis at følge med i. Et kæmpe stort tak for det.

                              Rigtig god weekend.

                              Mvh.
                              Michael

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #256

                                Hej Michael

                                Hvis du ikke har allerede har opdaget den, så læs NordicStock Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases". Debatten begynder fra scratch, strækker sig over 15 måneder og indeholder en guldgrube af informationer og eksempler.
                                https://www.proinvestor.com/boards/95418

                                Og så findes der også NordicStocks debat 107957 "Status på aktiemarkedet" fra perioden d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                                https://www.proinvestor.com/boards/107957/ , hvis du vil have det hele med 🙂

                                Det er jo ikke "daytrading" i gængse forstand, idet aktierne holdes i længere perioder fx 4-8 uger. Dog i disse "ukendte / ekstra volatile tider" er det kortere tid, som NordicStock også skriver om, og hvor der skal holdes ekstra øje.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #257

                                  Hej NordicStock - Jeg er forvirret. Du skriver, at GN, Demant og Ørsted "er tæt på at være klar til køb".

                                  Som jeg har forstået dit system, så skal BÅDE YOY Revenue Growth OG Earnings Growth være positive INDEN køb baseret på RSI og MACD overvejes. Og det er IKKE tilfældet med de 3 nævnte aktier - og derfor burde de ikke være købs-kandidater i indeværende regnskabskvartal...

                                  Hvad har jeg misforstået?

                                  1 Reply Last reply
                                  7
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #258

                                    Hej Cupcake ... du har ret. Jeg sov i timen. Beklager 😞

                                    Jeg er vist lidt stresset for tiden. Godt du holder mig i ørene 😞

                                    1 Reply Last reply
                                    7
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #259

                                      NordicStock, No problem - "Even the best aren't perfect", heldigvis, - og er også bare SÅ glad for at høre, at du blot sov i timen 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #260

                                        Hej PALO - kan se, at jeg faktisk spørger om det sammen lidt længere ned i tråden - NordicStock har også svaret - de tre nævnte aktier er alligevel ikke købskandidater.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          m_rytter
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #261

                                          Tusind tak for dit svar, Cupcake 🙂

                                          Jeg har nu brugt noget af lørdagen på at gennemgå de nævnte debattråde, som du har foreslået. Det er meget lærerigt, og umiddelbart giver det ret god mening, at holde fast i aktierne, så længe de nævnte man følger de regler, som NordicStock har opstillet.

                                          Beklager, hvis jeg spammer tråden, der ikke direkte har noget at gøre med trådens oprindelig formål.

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger