Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #247

    Norway Large & Mid Caps - 3 interessante cases, jf. NordicStock - 1. marts a.m.

    1. Wilh. Wilhelmen Holding - Industrials - Norge Mid Cap
      Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
      Profit: Q4 2022 198 mUSD 195,5%
      Profit margin: 80,5%
      RSI: 62 Trend ↑
      MACD signal: BUY

    111006_2023_03_01___Wilh._Wilhelmsen_Holding_N_M__TA_chart.png

    1 Reply Last reply
    3
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #248

      2) BW Offshore - Oil Service - Norge Mid Cap
      Revenue: Q4 2022 211 mUSD 4,0%
      Profit: Q4 2022 41 mUSD 189,6%
      Profit: margin 19,6%
      RSI: 67 Trend ↑ (høj)
      MACD signal: BUY (helt ny)

      111007_2023_03_01___BW_Offshore___N_Mid___TA_chart.png

      1 Reply Last reply
      4
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #249

        3) Wallenius Wilhelmsen - RoRo - Norgen Large Cap
        Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
        Profit: Q4 2022 246 mUSD 151,0%
        Profit margin: 18,2%
        RSI: 52 (↑)
        MACD signal: BUY

        111008_2023_03_01___Wallenius_Wilhelmsen_RoRo___N_Large___TA_chart.png

        1 Reply Last reply
        5
        • S Offline
          S Offline
          Simonster
          wrote on sidst redigeret af
          #250

          Ja, jeg skal se på det i morgenaften. Der må være løsninger på det.

          1 Reply Last reply
          1
          • S Offline
            S Offline
            Simonster
            wrote on sidst redigeret af
            #251

            jeg kan også åbne PP arket ved brug af Keynote på Mac, men når jeg saver, må jeg ændre filen til en Keynote file. Spørgsmålet er, om man så kan åbne den på PC?
            Hvis ikke, så kan man ændre filtypen tilbage til pptx og så virker det muligvis.

            1 Reply Last reply
            0
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #252

              Endnu en gang tak, NordicStock, for fremsendelse af opdateret Excel-ark & PowerPoints.

              Jeg sætter fortsat stor pris på din fortsat lyst til at vidensdele. Det er så lærerigt at arbejde med din metode - og det mærkes tydeligt, at jeg træffer nogle mere "informerede" beslutninger omkring køb og salg ved at anvende din handle-metode. Jeg er dybt taknemmelig.

              Min resterende aktiebeholdning har også været igennem en tættekam - og havde jeg anvendt din metode, så havde min portefølje set anderledes ud... Det fremgår tydeligt, at aktierne hverken er købt eller suppleret på rette tidspunkt - og så har jeg heller ikke tidligere haft for vane at sætte en stop loss... Noget jeg vil gøre fremover.

              Varme forårshilsener
              Yvonne a.k.a. Cupcake

              1 Reply Last reply
              11
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #253

                God sen lørdag 4.mar 😉

                Hermed en update på det danske C25.

                • NORDEA SÆLG

                • ROYAL UNIBREW SÆLG

                • GN STORE NORD er tæt på at være klar til køb

                • CHR HANSEN er tæt på at være klar til køb

                • DEMANT er tæt på at være klar til køb

                • NETCOMPANY er tæt på at være klar til køb

                • ØRSTED er tæt på at være klar til køb

                111063_Teknisk_status_Danmark_C25_4mar23.jpg

                1 Reply Last reply
                11
                • P Offline
                  P Offline
                  PALO
                  wrote on sidst redigeret af
                  #254

                  Tak for update NordicStock, det er værdsat!
                  Skal man være ekstra opmærksom på GN Storenord, Demant og Ørsted, da de har faldende YoY Q4 earnings growth? Eller er de OK fordi de har stigende YoY Q4 revenue growth?

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • M Offline
                    M Offline
                    m_rytter
                    wrote on sidst redigeret af
                    #255

                    God lørdag morgen 🙂
                    Jeg har først fornyeligt opdaget denne tråd, og synes virkelig det er spændende at følge med i den form for investering. Herunder få nye inputs til bl.a., hvordan man bedre kan risikostyre sine investeringer. Jeg forsøger efter bedste evne at blive klogere på, hvordan udvælgelse af selskaber foregår, såfremt man skal vurdere om noget er en god investeringscase. Det er uden tvivl blevet nemmere med hjælp fra denne tråd.

                    Jeg vil gerne tilslutte mig, hvad der allerede er skrevet. Det er virkelig et kæmpe stykke arbejde, som NordicStock gør og det er endda ganske gratis at følge med i. Et kæmpe stort tak for det.

                    Rigtig god weekend.

                    Mvh.
                    Michael

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #256

                      Hej Michael

                      Hvis du ikke har allerede har opdaget den, så læs NordicStock Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases". Debatten begynder fra scratch, strækker sig over 15 måneder og indeholder en guldgrube af informationer og eksempler.
                      https://www.proinvestor.com/boards/95418

                      Og så findes der også NordicStocks debat 107957 "Status på aktiemarkedet" fra perioden d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                      https://www.proinvestor.com/boards/107957/ , hvis du vil have det hele med 🙂

                      Det er jo ikke "daytrading" i gængse forstand, idet aktierne holdes i længere perioder fx 4-8 uger. Dog i disse "ukendte / ekstra volatile tider" er det kortere tid, som NordicStock også skriver om, og hvor der skal holdes ekstra øje.

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #257

                        Hej NordicStock - Jeg er forvirret. Du skriver, at GN, Demant og Ørsted "er tæt på at være klar til køb".

                        Som jeg har forstået dit system, så skal BÅDE YOY Revenue Growth OG Earnings Growth være positive INDEN køb baseret på RSI og MACD overvejes. Og det er IKKE tilfældet med de 3 nævnte aktier - og derfor burde de ikke være købs-kandidater i indeværende regnskabskvartal...

                        Hvad har jeg misforstået?

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #258

                          Hej Cupcake ... du har ret. Jeg sov i timen. Beklager 😞

                          Jeg er vist lidt stresset for tiden. Godt du holder mig i ørene 😞

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #259

                            NordicStock, No problem - "Even the best aren't perfect", heldigvis, - og er også bare SÅ glad for at høre, at du blot sov i timen 🙂

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #260

                              Hej PALO - kan se, at jeg faktisk spørger om det sammen lidt længere ned i tråden - NordicStock har også svaret - de tre nævnte aktier er alligevel ikke købskandidater.

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • M Offline
                                M Offline
                                m_rytter
                                wrote on sidst redigeret af
                                #261

                                Tusind tak for dit svar, Cupcake 🙂

                                Jeg har nu brugt noget af lørdagen på at gennemgå de nævnte debattråde, som du har foreslået. Det er meget lærerigt, og umiddelbart giver det ret god mening, at holde fast i aktierne, så længe de nævnte man følger de regler, som NordicStock har opstillet.

                                Beklager, hvis jeg spammer tråden, der ikke direkte har noget at gøre med trådens oprindelig formål.

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #262

                                  God søndag eftermiddag 5. marts 2023

                                  Hermed en update på det danske Large Cap Index (uden for C25)

                                  • Der er desværre ikke en eneste god case 😞

                                  • Men hold øje med SimCorp ... den blir snart klar

                                  ... Jeg laver lige en update på det danske Mid Cap Index nu, for at se om der skulle være en case eller to ...

                                  111081_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_05mar23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #263

                                    God søndag eftermiddag 5. marts 2023

                                    Hermed en update på det danske Mid Cap Index

                                    • Hold MEGA øje med RTX

                                    • Hold øje med Brdr. A & O Johansen

                                    • Hold øje med cBrain

                                    • Hold øje med Columbus (Dobbeltbund)

                                    • Hold øje med DAB

                                    • Lån & Spar Bank er klar, MEN det er en meget illikvid aktie. Og det holder jeg mig normalt fra, selvom deres Q4 2022 regnskab var et rekord regnskab 😞

                                    ...MEN hvis man vil købe Lån & Spar Bank, skal man regne sig frem til hvornår den er overkøbt, hvilket vil være omkring kurs 205-210 kr ... og så sætter man et LIMIT-SALG over, med så langt-ude-i-fremtiden dato som muligt. Så vil den nok blive solgt i bider, uden at det koster ekstra kurtage.
                                    Jeg kan godt forklare det nærmere, hvis nogle ønsker det 🙂

                                    ===========================

                                    Er der en der er frisk på at lave casen på RTX, og fortælle ud fra grafen og regnskabs-tallene, hvorfor den snart ser god ud?

                                    111082_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_05mar23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    8
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #264

                                      God søndag 5. marts

                                      Vores problem aktie Tomra, som vi har købt i 2 omgange ...

                                      i tråd 108507 den 08 dec 2022 i kurs 197,90
                                      i tråd 109409 den 10 jan 2023 i kurs 181,48

                                      ... har dannet en dobbelt-bund i kurs 163, og ser måske ud til at stige herfra.

                                      I Q4 2022 regnskabet, gik indtjeningen endelig, bare lidt frem, efter 2 dårlige kvartaler i træk ... Q2 2022 og Q3 2022.

                                      Q2 2022 year on year earnings: -15,0%
                                      Q3 2022 year on year earnings: -13,2%
                                      Q4 2022 year on year earnings: +0,1%

                                      ... så den skal vi lige holde øje med over de kommende 1 til 2 uger. Det er trods alt, en af meget få virksomheder der faktisk har noget der minder om monopol.

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #265

                                        Tak for seneste PP, NordicStock 🙂 - et par spørgsmål:

                                        1) Boozt Large Cap: Nogen stor forskel på at holde denne eller andre aktier i S eller DK? Jeg har denne aktie i DK - og den ser snart ud til at være købsklar.

                                        2) Lån & Spar: PSI 66 - senest den var oversolgt var i august 2021. Hvad er grunden til, at du ser den som købskandidat? Er det mon fordi den ca. hver 4-6 måned "topper helt ud" en dag?

                                        • Jeg har stort set altid en limit-salgs-pris med en løbetid, der er "aktiv indtil annulleret" er det mon det samme som du hentyder til?
                                        • Kursen i dag er 675 kr.

                                        Schouw Large Cap: Den findes i dit Excel-Ark, dog ikke på dine PowerPoints.

                                        Chemometic: Ved snart ikke hvor bunden er... Ville nok have suppleret for længst havde det ikke været for din metode. AKtien kunne dog snart være købsklar YOY er ++, RSI 21 og den har været mere eller mindre oversolgt siden ultimo december MACD-linien ser dog snart ud til at krydse signallinien. Dine tanker / anbefalinger?

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #266

                                          Hvis du har tid og overskud, NordicStock, så har jeg nogle spørgsmål til emner, du tidligere har skrevet om, og som jeg er nysgerrig på at høre din mening om i dag - evt. bare til nogle af spørgsmålene... pft 🙂

                                          Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?

                                          Hvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?

                                          USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,

                                          Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.

                                          Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?

                                          Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?

                                          Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:

                                          Norge: Orkla, Tomra
                                          Finland: Sampo, OmaSP
                                          USA: Hannon Armstrong, Ferrari, Sabra HC, Omega HC
                                          Schweitz: Richemont
                                          France: LVMH, L'Oreal

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger