Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #155

    God aften, NordicStock

    Trygt, at du kan bekræfte, at de 4 indikatorer peger i køb-retning - tak.

    Har du mon nogle fast rammer, du anvender, når du skal supplere? Fx + 50% eller double-up?

    Inden jeg begyndte på NordicStock-modellen plejede jeg at supplere med 100%, hvis beløbet er mindre og det er en C25-L-M-aktie. Ellers ml. 30-50%.

    (PS - Jeg valgte lige inden luk at double-up på Netcompany.)

    I øvrigt tak for tip om at sælge ved RSI 60.

    Har bemærket at flere aktier synes at holde sig lige inden for rammerne af RSI 30-70. Tolker det som om, at der er en del, der anvender TA, og pga. Netcompanys nedtur, så vil de gerne sikre sig gevinsten (ligesom mig... 🙂

    1 Reply Last reply
    1
    • P Offline
      P Offline
      PALO
      wrote on sidst redigeret af
      #156

      Tak for feedback Cupcake. Rart at høre dine tanker omkring MACD lige på vippen, selvom regnskabstallene jo ser fine ud. Jeg tror lige jeg holder øje med udviklingen de kommende dage.

      1 Reply Last reply
      2
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #157

        God tirsdag aften 21. feb

        Hermed en opdate på det danske Large Cap Index (uden for C25)

        • Der er kun én case der ser lidt spændende ud, og det er DFDS. Men købs-signalet er MEGET SVAGT, så jeg vil gerne lige se den an de kommende 1-2 dage om den er værd at købe sig ind i.

        Next up, bliver de danske Mid Caps ... måske er der bedre cases der 🙂

        110728_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_21feb23.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #158

          Lyt til Cupcake !!! Han har 100% styr på det 🙂

          1 Reply Last reply
          2
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #159

            God tirsdag aften 21.feb

            I tråd 108799 den 18.dec 2022 købte vi position nr. 1 i Torm i kurs 214,20 kr.

            I tråd 110091 den 3.feb 2023 købte vi position nr. 2 i Torm i kurs 185,40 kr.

            Her til aften tirsdag 21. feb lukkede Torm i kurs 230,60 kr.

            Vi er + 7,7% på vores første køb
            Vi er + 24,4% på vores andet køb

            Som i kan i modellen herunder har RSI TOPPET, og derfor skal TORM SÆLGES i morgen tidlig onsdag 22. feb

            Gider i at like så jeg ved i for solgt?

            110730_TA_DK_Torm_22feb.jpg

            1 Reply Last reply
            6
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #160

              Kunne Boozt være en købs mulighed? Jeg kan ikke finde den på powerpoints for LargeCap DK men iht Excel er begge YOY positive og selv om
              RSI 33,71 har en downward trend
              MACD-signal viser SELL,
              så har Bootz ikke være oversolgt siden juni, men når lige at vende inden...

              1 Reply Last reply
              2
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #161

                Er FLS mon snart en mulighed?
                Revenue Q4 2022 6.495 mDKK 26,5%
                Profit* Q4 2022 -67 mDKK -141,6%
                Profitmargen -1,0%

                • Justeret for Rusland
                  RSI 46,90
                  MACD Salgssignal - dog bliver FLS sjældent oversolgt. Da FLS ofte "vender" 36-43 er den måske værd at holde øje med.
                1 Reply Last reply
                3
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #162

                  Boozt tal:
                  Revenue Q4 2022 2.438 mSEK 23,9%
                  Profit Q4 2022 123 mSEK 37,8% 5,1%
                  Profit margen 5,1%

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • S Offline
                    S Offline
                    Sjufta
                    wrote on sidst redigeret af
                    #163

                    God onsdag aften.

                    Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.

                    Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • P Offline
                      P Offline
                      PALO
                      wrote on sidst redigeret af
                      #164

                      Hej Cupcake,
                      Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?

                      110765_FLS_CHART_220223.jpeg

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #165

                        Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...

                        Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.

                        Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.

                        Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :

                        Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.

                        Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.

                        Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #166

                          God onsdag aften 22.feb,

                          Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.

                          • Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.

                          • Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.

                          • Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.

                          Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

                          110767_TA_NO_Yara_22Feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #167

                            Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.

                            Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.

                            God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • RoadrunnerR Offline
                              RoadrunnerR Offline
                              Roadrunner
                              wrote on sidst redigeret af
                              #168

                              Tæt på 🙂
                              Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
                              Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #169

                                Ups...FLS YOY Earningsgrowth Q4 2022 = -67 mDKK = -141,6%
                                Profitmargin -1,0%
                                Dvs. FLS er i princippet ud af spillet indtil næste kvartalsregnskab

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • S Offline
                                  S Offline
                                  Sjufta
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #170

                                  Tak for det Roadrunner.

                                  Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.

                                  Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • E Offline
                                    E Offline
                                    elssan
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #171

                                    Cupcake - det er så sejt at du går ind og anvender Nordicstock-metoden til stor glæde for os andre. Glæder mig til at følge både Nordicstock og dig fremover!

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #172

                                      Tak Elssan - men være lige obs på, at jeg selv er i læringsfasen, og alt hvad jeg skriver om, er gerne til diskussion / modspil - så lærer vi alle 😉

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #173

                                        Måske skal der startes en ny debat op, så vi ikke spammer Nordicstocks debat?

                                        Har købt:
                                        1) ISS Q4 YOY++ RSI 35 MACD Buy

                                        Køber nok snart:
                                        a) cBrain Års ++ RSI 44 MACD på vippen til Buy
                                        Kan ikke finde H2-regnskaberne hos cBrain
                                        b) Nilfisk YOY++ RSI 48 MACK på vippen til Buy

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          PALO
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #174

                                          Har du mulighed for at starte en ny debat op Cupcake?
                                          Med mindre NordicStock er OK med at vi også kommenterer lidt her 🙂

                                          Har også købt ISS, cBrain og Nilfisk.

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger