Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    PALO
    wrote on sidst redigeret af
    #152

    God aften 🙂

    Jeg har set lidt nærmere på DFDS, og synes umiddelbart godt den kan virke interessant, hvad er jeres holdning?

    Den har givet et købssignal på MACD, dog et forsigtigt et af slagsen.
    RSI 57,54

    Tal for Q4 22:
    Revenue: 6,54 bDKK / +19,34%
    Profit: 385 mDKK / +52,78%
    Profit margen: 5,89%

    1 Reply Last reply
    4
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #153

      Fedt eksempel - Og er spændt på at læse "dommeren" / andres vurdering. Der er nemlig en del lignende aktier, hvor købssignalet i MACD synes at være på vippen og RSI er på den høje side.

      Mine tanker :

      • Aktien er på vippen, derfor "When in Doubt, Leave it Out." Der er jo en del andre aktier, der p.t. er gode - og der kommer sikkert en anden købsmulighed, hvis DFDS-skibet alligevel skulle sejle fra os nu...

      • Hvis du alligevel køber / supplerer, så
        a) hold tæt øje med den
        b) sæt en stop / loss

      1 Reply Last reply
      3
      • RoadrunnerR Offline
        RoadrunnerR Offline
        Roadrunner
        wrote on sidst redigeret af
        #154

        Hej. Tak for feedback. Jeg synes, det er virkelig spændende, omend det tager noget tid. Jeg er lige kommet ud på første "voksen job" efter uddannelse, så skal lige finde ud af at administrere tiden bedst muligt, for også at nå dette inden børsen lukker om aftenen 🙂
        Jeg elsker skemaer og systemer, så hvis det kan bruges sådan her er det jo fedt. Til nu har det i hvert fald virket fint, og jeg får langsomt lagt lidt flere i porteføljen.

        1 Reply Last reply
        2
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #155

          God aften, NordicStock

          Trygt, at du kan bekræfte, at de 4 indikatorer peger i køb-retning - tak.

          Har du mon nogle fast rammer, du anvender, når du skal supplere? Fx + 50% eller double-up?

          Inden jeg begyndte på NordicStock-modellen plejede jeg at supplere med 100%, hvis beløbet er mindre og det er en C25-L-M-aktie. Ellers ml. 30-50%.

          (PS - Jeg valgte lige inden luk at double-up på Netcompany.)

          I øvrigt tak for tip om at sælge ved RSI 60.

          Har bemærket at flere aktier synes at holde sig lige inden for rammerne af RSI 30-70. Tolker det som om, at der er en del, der anvender TA, og pga. Netcompanys nedtur, så vil de gerne sikre sig gevinsten (ligesom mig... 🙂

          1 Reply Last reply
          1
          • P Offline
            P Offline
            PALO
            wrote on sidst redigeret af
            #156

            Tak for feedback Cupcake. Rart at høre dine tanker omkring MACD lige på vippen, selvom regnskabstallene jo ser fine ud. Jeg tror lige jeg holder øje med udviklingen de kommende dage.

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #157

              God tirsdag aften 21. feb

              Hermed en opdate på det danske Large Cap Index (uden for C25)

              • Der er kun én case der ser lidt spændende ud, og det er DFDS. Men købs-signalet er MEGET SVAGT, så jeg vil gerne lige se den an de kommende 1-2 dage om den er værd at købe sig ind i.

              Next up, bliver de danske Mid Caps ... måske er der bedre cases der 🙂

              110728_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_21feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              6
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #158

                Lyt til Cupcake !!! Han har 100% styr på det 🙂

                1 Reply Last reply
                2
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #159

                  God tirsdag aften 21.feb

                  I tråd 108799 den 18.dec 2022 købte vi position nr. 1 i Torm i kurs 214,20 kr.

                  I tråd 110091 den 3.feb 2023 købte vi position nr. 2 i Torm i kurs 185,40 kr.

                  Her til aften tirsdag 21. feb lukkede Torm i kurs 230,60 kr.

                  Vi er + 7,7% på vores første køb
                  Vi er + 24,4% på vores andet køb

                  Som i kan i modellen herunder har RSI TOPPET, og derfor skal TORM SÆLGES i morgen tidlig onsdag 22. feb

                  Gider i at like så jeg ved i for solgt?

                  110730_TA_DK_Torm_22feb.jpg

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #160

                    Kunne Boozt være en købs mulighed? Jeg kan ikke finde den på powerpoints for LargeCap DK men iht Excel er begge YOY positive og selv om
                    RSI 33,71 har en downward trend
                    MACD-signal viser SELL,
                    så har Bootz ikke være oversolgt siden juni, men når lige at vende inden...

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • CupcakeC Offline
                      CupcakeC Offline
                      Cupcake
                      wrote on sidst redigeret af
                      #161

                      Er FLS mon snart en mulighed?
                      Revenue Q4 2022 6.495 mDKK 26,5%
                      Profit* Q4 2022 -67 mDKK -141,6%
                      Profitmargen -1,0%

                      • Justeret for Rusland
                        RSI 46,90
                        MACD Salgssignal - dog bliver FLS sjældent oversolgt. Da FLS ofte "vender" 36-43 er den måske værd at holde øje med.
                      1 Reply Last reply
                      3
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #162

                        Boozt tal:
                        Revenue Q4 2022 2.438 mSEK 23,9%
                        Profit Q4 2022 123 mSEK 37,8% 5,1%
                        Profit margen 5,1%

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • S Offline
                          S Offline
                          Sjufta
                          wrote on sidst redigeret af
                          #163

                          God onsdag aften.

                          Hvis man gerne ville begynde day-trade lidt, efter jeres præncip med RSI og MACD på køb med virksomheder med overskud på bunden.

                          Ville det så være oplagt, at lave en seperat konto på nordnet med x antal kroner, også indberette tab og gevinst når man sælger aktien?

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • P Offline
                            P Offline
                            PALO
                            wrote on sidst redigeret af
                            #164

                            Hej Cupcake,
                            Jeg har også kigget lidt på FLS, men har holdt igen pga. de næsten 9%, der er shortet. Men hvis man kigger på supportniveauerne, så kunne der godt ligge et stærkt niveau omkring 275. Her kunne MACD måske vende og give købssignal. Lad mig høre, hvad I tænker om det?

                            110765_FLS_CHART_220223.jpeg

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #165

                              Palo - Der er nok en anden, der skal svare dig, da jeg ikke kender så meget til supportniveauer...

                              Umiddelbart tænker jeg dog, at da dit skærmprint dækker de seneste 5 år, så ved jeg ikke om de nævnte supportniveauer er relevante..., idet der er sket meget globalt i årene.

                              Har også set ,at Nordicstock af og til opererer med supportniveauer i sine skærmprint han poster.

                              Jeg vil dog i store træk prøve at holde mig til de enkle principper (KISS), nemlig :

                              Hvis YOY-tallene er positive, så købes og sælges alt efter RSI-trenden og MACD-signalet.

                              Det giver SÅ god mening, og har allerede givet mig mere ro og tid - således at jeg ikke er fastnaglet til skærmen for at følge kursudviklingen.

                              Det er jo ikke daytrading i gængse forstand, men heller ikke "keep and hold". Sidstnævnte er kedeligt, synes jeg, især hvis man er kommet ind i markedet på et "dumt" tidspunkt...

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #166

                                God onsdag aften 22.feb,

                                Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Yara.

                                • Vi købte Yara i tråd 109216 den 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok.

                                • Nu koster aktien 480,30 Nok og momentum har toppet i RSI.

                                • Vi tager en gevinst på 10,3% på 7 uger.

                                Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

                                110767_TA_NO_Yara_22Feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                7
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #167

                                  Jeg prøver med et svar - og så må andre evt. korrekse mig. Jeg mener, at Nordnet indberetter alle handler til skat, jf. https://www.nordnet.dk/faq/2267-hvad-indberetter-nordnet-til-skat Men du er selvfølge ansvarlig for, at oplysningerne checkes.

                                  Personligt handler jeg på både Nordnet og Saxo, da der er fordele/ulenmper, ved begge. Saxo er at foretrække og billigere. Google / prøve dig frem... Mange anvender DeGiro, det ville jeg også gerne, men måtte ikke pga. fødested.

                                  God fornøjelse - ville virkelig ønske, at jeg havde anvendt Nordicstock-metoden fra begyndelsen... :-

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • RoadrunnerR Offline
                                    RoadrunnerR Offline
                                    Roadrunner
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #168

                                    Tæt på 🙂
                                    Nordnet indberetter alle handler på regulerende markeder. Nogen af de små børser i især Norge og Sverige falder udenfor og dem skal du selv indberette.
                                    Jeg handler på denne måde på min ask på nordnet. Der (tror jeg) det er ligemeget hvilke børser man handler på, skatten er kun en forskel mellem januar og januar året efter. Det er ikke vigtigt at have det på et seperat depot, men ask er lavere beskattet og så synes jeg det er sjovt at følge denne type handler og sammenligne med mine andre depoter hvorpå jeg handler anderledes

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #169

                                      Ups...FLS YOY Earningsgrowth Q4 2022 = -67 mDKK = -141,6%
                                      Profitmargin -1,0%
                                      Dvs. FLS er i princippet ud af spillet indtil næste kvartalsregnskab

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Sjufta
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #170

                                        Tak for det Roadrunner.

                                        Jeg har mit normale depot, hvor jeg har mine aktier jeg holder på, såsom mine langsigtet investeringer. Så må jeg vente til 7. marts, hvor jeg bliver 18 og opretter ASK. Så ville jeg bruge den til de lidt mere highrisk investeringer, såsom day-trade.

                                        Er det ikke 108.000,- limit er på ens ASK? - skal nok blive sjovt med Nordicstock-metoden.

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • E Offline
                                          E Offline
                                          elssan
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #171

                                          Cupcake - det er så sejt at du går ind og anvender Nordicstock-metoden til stor glæde for os andre. Glæder mig til at følge både Nordicstock og dig fremover!

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger