Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Boersboe
    wrote on sidst redigeret af
    #356

    Anavex

    Jeg er enig med Bertel. Jeg er selv sundhedsfaglig uddannet og beskæftiger mig med forskning - deriblandt CNS forskning i relation til akut sygdom.

    Det er naturligvis ønskværdigt, at 2-73 - hvis det viser overbevisende effekt - hurtigt når ud til patienterne. Men det er altså ikke mediernes eller shorternes skyld, at Anavex hænger i bremsen. Anavex mangler jo at præsentere helt fundamentale dele af deres studie og forskning. Ja, de har såvidt jeg ved end ikke fået publiceret en peer review artikel endnu?

    Jeg ved godt, at der er flere studier som viser gavnlig effekt af Sigma-1-receptor agonister ved CNS sygdom; humane (Anavex) såvel som dyreeksperimentielle studier. Jeg mangler bare den endelig konklusion på flere af de studier, hvor de samtidigt præsenterer eksempelvis konkret metode inkl dropouts og grundig gennemgang af dataanalyse. Der er fortsat mange løse ender, hvorfor det virker omsonst at bede Alzheimers foreningen eller Geisling om at forholde sig til Alzheimers studiet, hvor kun topline data - og intet andet - er præsenteret. Det giver meget lidt grundlag for at kunne udtale sig mere end Alzh. foreningen allerede har gjort i ovenstående mailkorrespondance.

    Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Og den skal man tilsyneladende have rigeligt af ift Anavex.
    Jeg har åbenbart mere tålmodighed end jeg regnede med - mine Anavex aktier ligger fortsat i depotet.

    1 Reply Last reply
    14
    • B Offline
      B Offline
      Boersboe
      wrote on sidst redigeret af
      #357

      Anavex

      PS: At medierne ikke kan præsentere data nuanceret og med forbehold fra et studie er ikke nyt. Det sker på jævnlig basis. Ville kræve mange mails til hhv. DR og TV2 at ændre den praksis. Anser det for en umulig opgave.

      1 Reply Last reply
      8
      • V Offline
        V Offline
        vestasfan
        wrote on sidst redigeret af
        #358

        Har du en umiddelbar holdning til data fra Biogen/Esai, (Lecanemab), og FDAs godkendelse?
        Ville du som sundhedsfaglig person anbefale patienter præparatet?

        1 Reply Last reply
        4
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #359

          Om Biogen, Lundbeck og Anavex 18:15.

          1 Reply Last reply
          10
          • V Offline
            V Offline
            vestasfan
            wrote on sidst redigeret af
            #360

            12.30 minutter!

            1 Reply Last reply
            6
            • P Offline
              P Offline
              ProinvestorNEWS
              wrote on sidst redigeret af
              #361

              Tak vestafan. Tiden blev copypastet fra en meget lille skærm. 🙂

              1 Reply Last reply
              4
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #362

                Med denne uges stigninger er det svært ikke at risikojustere ved at sælge lidt fra. Den er svær. Holder i andre stadig fast frem til JP Morgan konferencen?

                1 Reply Last reply
                3
                • F Offline
                  F Offline
                  Fandel
                  wrote on sidst redigeret af
                  #363

                  Jeg holder...

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #364

                    Jeg har et gak på 14-15$, og forventer at denne her skal gøre mig rig. Har pt 1040 stk. Og forventer kurs 50 plus i år.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #365

                      Min beholdning er også omkring de 1000, men med en gav tæt på dagens kurs. Et for stort frimærke i min optik, hvorfor jeg oprigtigt er i tvivl om jeg skal afvige mine gængse principper. Hvad ser du af triggere for at kursen femdobles? Missling imponerer mig ikke tilstrækkeligt, men det kan da være at han er ved at få fingeren ud omme bagi.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden
                        wrote on sidst redigeret af
                        #366

                        Jeg er meget enig Boersboe.

                        Vi mangler stadig at se rigtig mange data. Dertil er det stadig et - i relation til "normale" fase 3 studer - et lille fase 2/3 studie. Så der er generelt ikke ret stor datapakke endnu.

                        Jeg tror derfor stadig FDA kommer til at kræve der skal et større, og gerne 2-delt fase 3 studie til.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • V Offline
                          V Offline
                          vestasfan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #367

                          Selskabet har en spændende pipeline, med flere triggere. Alene Rett bør give 50 dollar på kursen. Jeg håber virkelig at JP i morgen vil rydde den sidste tvivl af vejen, og bane vejen for en godkendelse. Om det bliver i år eller i 2024 er ligegyldig ud fra et investor synspunkt, men meget afgørende for patienterne og deres pårørende. Sigmar1 er en utrolig interessant påstand herunder AI. jeg glæder mig virkelig til at følge selskabet og alle deres fantastiske investorer herinde og på IHUB.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • TDT123T Offline
                            TDT123T Offline
                            TDT123
                            wrote on sidst redigeret af
                            #368

                            Jeg holder hele vejen til banken/månen (Satser jeg på) jeg er dog noget farvet i min tilgang til hvad man skal gøre.

                            Jeg har et swing kørende fra 8$ og resten af potten er freebee ....

                            Normalt skal man jo holde fast i sin strategi, men alt kan dog ske i denne aktie, og det bliver ikke mindre spændende som dagene går.

                            Men kærlighed og grådighed til en aktie, kan ende med en grim skilsmisse, siger ikke du er der Milito , men bare en konstatering af hvad man normalt oplevere når en mulig blockbuster krydser ens vej.

                            Følg din mavefornemmelse/strategi

                            Mvh

                            Torben

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • P Offline
                              P Offline
                              poppelkongen
                              wrote on sidst redigeret af
                              #369

                              Milito

                              jeg forventer ikke nogle nyheder i morgen,
                              det syntes jeg at jeg snart har oplevede en del gange at der kun kommer en opsummering af kendte data
                              men man kan blive overrasket

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • V Offline
                                V Offline
                                vestasfan
                                wrote on sidst redigeret af
                                #370

                                Ahh., nu har de haft en måned til at vurdere summen af data. De må kunne angive noget retning i morgen med AD.

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • D Offline
                                  D Offline
                                  deleted-user
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #371

                                  Anavex. 18.252.546 shortede aktier pr. 30. december 2022 - VILDT!

                                  https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest

                                  Næsten en fordobling på 3 mdr!
                                  Forstår udmærket spillet, at shorterne skal have presset kursen ned for at kunne realiserer en gevinst, når de nu skal ud at købe de lånet aktier tilbage igen - men at man i stedet for at tage gevinsten hjem, går ud og shorter yderligere 2.000.000 aktier - efter at Anavex præsenterede meget lovede, men ikke komplette Alzheimer data synes at være højt spil!
                                  Samtidig har vi i den sidste rapport set, at stort set alle større investorer har øget deres position!

                                  • For ingen tvivl om at data var og er gode!
                                    Ja Anavex har ofte skuffet på disse webcast, men ikke fordi de forskellige udmeldinger var dårlige, men fordi tingene har trukket meget længe ud end forventet - og dette har vi set afspejlet i kursen.

                                  Nu har Anavex haft 6 uger til at analysere og finpudse AD resultaterne, hvilket burde være tid nok til at kunne udarbejde en fyldestgørende præsentation på JP Morgan, som minimum illustrerer at de overgår Lecanemab på de vigtigste endpoints.
                                  Den webcast Anavex afholdt mandag den 5. december (inkl. 2 anerkendte eksperter), umiddelbar efter CTAD, var i min optik et forsøg på at ruske op i folk og understrege "så forstå det dog - 2-73 virker!!"
                                  De føler udmærket presset - de er sikkert blevet kimet ned af analytikere og investorer - og de går ikke på JP Morgan i 40 min., uden de viser noget der tydeligt bekræfter/dokumenterer, at resultaterne er så gode, som de har proklameret!

                                  Tingene er meget simple, er resultaterne ikke overbevisende, skal 2-73 ikke på markedet, ligesom Lecanemab heller ikke burde.
                                  Patienter og sundhedsvæsenet skal ikke belastes af noget dyr medicin, som stort set ikke gør en forskel og giver falske håb - endsige skader dem.

                                  Er 2-73 dog effektiv og uden større bivirkninger, skal det ud og gøre gavn hurtigst muligt og samtidig gøre medikamenter som Lecanemab usælgelig.

                                  Tror på gode nyheder i morgen - enten kl. 13.00 eller ved 17.00 tiden - umiddelbar før de går på JP Morgan kl. 17.15-17.55.

                                  • Og nej har ingen aktier solgt!
                                    Ses i morgen til en ny omgang i Anavex sagaen:

                                  Link Preview Image
                                  Anavex Life Sciences to Present at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference

                                  NEW YORK, Dec. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) diseases, today announced that it will present at the 41st Annual J.P. Morgan Healthcare Conference on Thursday, January 12th

                                  favicon

                                  Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

                                  1 Reply Last reply
                                  12
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #372

                                    Godt skrevet Torben og jeg er helt enig.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #373

                                      En artikel om oplevelsen indtil videre på JP Morgan konferencen. Selvom at det virker nedprioriteret, så virker det til at BP alligevel prioriterer at deltage i et eller andet omfang. https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-11/jpmorgan-health-confab-returns-soggy-and-subdued-with-few-deals

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • H Offline
                                        H Offline
                                        Hyst
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #374

                                        Richard Francis er der også- måske taler han tysk?

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • H Offline
                                          H Offline
                                          Hyst
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #375

                                          De satser mere på at der skal en yderligere fase 3 undersøgelse til og den deraf forlængede tid.

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger