Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!
-
Fandel har lagt den her i debatten som en ny tråd.
-
Anavex Flot arbejde Fandel!
Tillod mig at lave en kopi til denne tråd.
Tak for din mail. Du har helt ret i at det er vigtigt at tage en samlet vurdering, hvor også bivirkningerne tages med.
Derfor har jeg understreget - og er også flere steder citeret for at sige - at vi i Alzheimerforeningen håber, at de europæiske lægemyndigheder finder det lige så virkningsfuldt og sikkert, når de modtager ansøgningen om det nye præparat. Deri ligger jo, at myndighederne skal kigge grundigt på de bivirkninger, der fremgår af de forskningsresultater, som blev fremlagt i december 2022.Det var jo også det, der rent faktisk skete sidste år, da EMA ikke ville godkende aducanumab med henvisning til dels den manglende videnskabelige dokumentation for virkningen, dels de bivirkninger, der var rapporteret om. Når det handler om lecanemab, som den nye medicin hedder, er der dog tale både om dokumenteret virkning og om langt færre bivirkninger end tilfældet var for aducanumab.
Men som sagt vi stoler trygt på at de europæiske og danske sundhedsmyndigheder kun vil godkende ny medicin hvis den er virksom og sikker for patienterne.
Med venlig hilsen
Nis Peter Nissen
Direktør
Alzheimerforeningen
Løngangstræde 25, 4.
DK - 1468 København K
Tlf.: 3940 0488
Direkte tlf.: 3341 0411
Mobil:2120 1224
[email protected]
www.alzheimer.dk -
Skrev efterfølgende denne besked.
Kære Nis Peter Nissen
Tak for din hurtige respons.
Er du/i klar over, at der er et nyt medicament (Blarcamesine) fra firmaet Anavex, som viser betydelig bedre data end Lecanemab. Ingen alvorlige bivirkninger! En lille smule svimmelhed.
Jeg kan opfordre dig til at følge JP Morgan Healthcare-konferencen torsdag den 12. januar 2023, hvor firmaet vil præsentere sine seneste data.
Her kan man tale om et gennembrud, som virkelig vil kunne gøre en forskel for patienterne og vores pårørende.
Svaret:
Tak - det ser spændende ud. Håber at det også vil være en god nyhed for mennesker med demens og pårørende i DK.
Med venlig hilsen
Nis Peter Nissen
Direktør
Alzheimerforeningen
Løngangstræde 25, 4.
DK - 1468 København K
Tlf.: 3940 0488
Direkte tlf.: 3341 0411
Mobil:2120 1224
[email protected]
www.alzheimer.dk -
Jeg tror på Anavex, og har i en årrække været "lang" ejer af et betragteligt antal AVXL-aktier OG Jeg har været målløs over den kyniske måde aktien bliver håndteret i den amerikanske (og formentlig også danske) børsverden MEN jeg undrer mig også over den måde mange her i tråden agerer.
Jeg vil gerne foreslå, at vi overlader det strategiske slutspil til Anavexes kompetente folk, og ophører med at forplumre forløbet og i værste fald sende bedrevidende mails til fx Nis Peter Nissen, for derefter at dele hans svar her på tråden med antydede nedvurderinger.
Kære Fandel. Hvad tror du han mener med sit elegante svar på din sidste mail?
Jeg ser frem til dit svar.
Mange venlige hilsner Bertel.
-
Kære Bertel
Jeg håber virkelig ikke, at min og andres henvendelser til fremtrædende personer, vil kunne forplumre forløbet op til slutspillet. Det er i hvert fald ikke intentionen tværtimod, og mon ikke der skal mere til! Jeg ønsker ikke, at lyde som bedrevidende, for det har jeg slet ikke kompetenserne til, men det er der altså flere i denne tråd der har.
Det hele bunder nok lidt i frustrationer, som du selv antyder i dit indlæg.
Mailen til Nis Peter Nissen, som repræsenterer Alzheimerforeningen er jo ikke skrevet i en ond mening, men kunne måske være formuleret på en anden måde. I min optik er det ikke en fortrolig mail - men hvor Nis Peter Nissen svarer på Alzheimerforeningens vegne.
Med venlig hilsen
Kim -
Anavex
Jeg er enig med Bertel. Jeg er selv sundhedsfaglig uddannet og beskæftiger mig med forskning - deriblandt CNS forskning i relation til akut sygdom.
Det er naturligvis ønskværdigt, at 2-73 - hvis det viser overbevisende effekt - hurtigt når ud til patienterne. Men det er altså ikke mediernes eller shorternes skyld, at Anavex hænger i bremsen. Anavex mangler jo at præsentere helt fundamentale dele af deres studie og forskning. Ja, de har såvidt jeg ved end ikke fået publiceret en peer review artikel endnu?
Jeg ved godt, at der er flere studier som viser gavnlig effekt af Sigma-1-receptor agonister ved CNS sygdom; humane (Anavex) såvel som dyreeksperimentielle studier. Jeg mangler bare den endelig konklusion på flere af de studier, hvor de samtidigt præsenterer eksempelvis konkret metode inkl dropouts og grundig gennemgang af dataanalyse. Der er fortsat mange løse ender, hvorfor det virker omsonst at bede Alzheimers foreningen eller Geisling om at forholde sig til Alzheimers studiet, hvor kun topline data - og intet andet - er præsenteret. Det giver meget lidt grundlag for at kunne udtale sig mere end Alzh. foreningen allerede har gjort i ovenstående mailkorrespondance.
Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Og den skal man tilsyneladende have rigeligt af ift Anavex.
Jeg har åbenbart mere tålmodighed end jeg regnede med - mine Anavex aktier ligger fortsat i depotet. -
Om Biogen, Lundbeck og Anavex 18:15.
-
Tak vestafan. Tiden blev copypastet fra en meget lille skærm.

-
Min beholdning er også omkring de 1000, men med en gav tæt på dagens kurs. Et for stort frimærke i min optik, hvorfor jeg oprigtigt er i tvivl om jeg skal afvige mine gængse principper. Hvad ser du af triggere for at kursen femdobles? Missling imponerer mig ikke tilstrækkeligt, men det kan da være at han er ved at få fingeren ud omme bagi.
-
Jeg er meget enig Boersboe.
Vi mangler stadig at se rigtig mange data. Dertil er det stadig et - i relation til "normale" fase 3 studer - et lille fase 2/3 studie. Så der er generelt ikke ret stor datapakke endnu.
Jeg tror derfor stadig FDA kommer til at kræve der skal et større, og gerne 2-delt fase 3 studie til.
-
Selskabet har en spændende pipeline, med flere triggere. Alene Rett bør give 50 dollar på kursen. Jeg håber virkelig at JP i morgen vil rydde den sidste tvivl af vejen, og bane vejen for en godkendelse. Om det bliver i år eller i 2024 er ligegyldig ud fra et investor synspunkt, men meget afgørende for patienterne og deres pårørende. Sigmar1 er en utrolig interessant påstand herunder AI. jeg glæder mig virkelig til at følge selskabet og alle deres fantastiske investorer herinde og på IHUB.
-
Jeg holder hele vejen til banken/månen (Satser jeg på) jeg er dog noget farvet i min tilgang til hvad man skal gøre.
Jeg har et swing kørende fra 8$ og resten af potten er freebee ....
Normalt skal man jo holde fast i sin strategi, men alt kan dog ske i denne aktie, og det bliver ikke mindre spændende som dagene går.
Men kærlighed og grådighed til en aktie, kan ende med en grim skilsmisse, siger ikke du er der Milito , men bare en konstatering af hvad man normalt oplevere når en mulig blockbuster krydser ens vej.
Følg din mavefornemmelse/strategi
Mvh
Torben
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind