Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #343

    Anavex Har også fremsendt denne artiklen til Peter Geisling - tak Kuur!
    "Nature" er et stort og meget anerkendt tidsskrift, som mange nok skal tage til efterretning!
    Har mailet det der svarer til tre A4 sider til Peter Geisling + masser af relevante links.
    Har forsøgt at redegøre for fedtfjernelsesprincippet og så videnskaben bag ved Anavex`s tilgang.
    Har inviteret ham ind på Proinvestor og oplyst mine private kontakt oplysninger og tilbudt ham en dialog omkring emnet.
    Har ligeledes henvist til webcastet den 12. januar på JP Morgan, hvilket kunne give ham en ide om, hvad Anavex har at tilbyde.

    Ved ikke om det hjælper på nogen måde, men kunne simpelthen ikke lade den vildledende DR artiklen stå uimodsagt!

    1 Reply Last reply
    13
    • K Offline
      K Offline
      Kyed01
      wrote on sidst redigeret af
      #344

      Her er linket til MayoMobiles fantastiske YouTube video som Solsen også gav tidligere.
      MM er yderest positiv må man sige, jeg håber at han har ret!

      Tak til alle for at kontakte diverse foreninger og læger, det er dejligt at se folkene her er aktive og prøver at få opmærksomhed omkring Anavex og deres 2-73.

      1 Reply Last reply
      5
      • K Offline
        K Offline
        Kyed01
        wrote on sidst redigeret af
        #345

        Jeg er meget overrasket over at den danske Alzheimer Foreningen ikke holder sig opdateret om AD forskning og firmaer inden for branchen!! Det er da netop sådan noget sådan en forening burde gøre, isaer når der ikke er noget på market der virkelig dur og ovenikøbet farligt og besværligt at tage.
        Saa lecanemab vil koste US$26,500 i USA om året og Medicare vil måske ikke betalte så det vil begrænse salget utroligt meget da ikke mange har råd til det.
        Jeg har været inde på Alzheimer.dk og snuse lidt rundt og kan se at Biogen A/S (Danmark) har virksomheds medlemskab, hmmm.

        favicon

        (www.alzheimer.dk)

        Jeg har stadig tiltro til Anavex og MayoMobile's video forstærker min tiltro!

        Mere om Lecanemab EXPLAINER: New drug slows Alzheimer’s but comes with caveats

        Link Preview Image
        EXPLAINER: New drug slows Alzheimer's but comes with caveats

        A new Alzheimer’s drug is hitting the market with experts voicing a lot of caution. It's the first with clear-cut evidence that it can slow down the mind-robbing disease by several months.

        favicon

        AP News (apnews.com)

        1 Reply Last reply
        4
        • F Offline
          F Offline
          Fandel
          wrote on sidst redigeret af
          #346

          Det er bare så godt Tasso1...

          1 Reply Last reply
          3
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #347

            Lundbeck får opprioteret Alzheimersmiddel i USA af FDA

            Just a moment...

            favicon

            (www.proinvestor.com)

            1 Reply Last reply
            5
            • F Offline
              F Offline
              Fandel
              wrote on sidst redigeret af
              #348

              Jeg har kopieret svaret fra direktør Nis Peter Nissen alzheimerforening og lagt det i aktivitetslisten

              1 Reply Last reply
              4
              • K Offline
                K Offline
                Kyed01
                wrote on sidst redigeret af
                #349

                Fandel , hvorfor ikke her?

                Kan ikke finde den?

                1 Reply Last reply
                3
                • F Offline
                  F Offline
                  Fandel
                  wrote on sidst redigeret af
                  #350

                  Jeg kunne ikke få det til at virke!!
                  Den er i aktivitet.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • P Offline
                    P Offline
                    ProinvestorNEWS
                    wrote on sidst redigeret af
                    #351

                    Fandel har lagt den her i debatten som en ny tråd.

                    Just a moment...

                    favicon

                    (www.proinvestor.com)

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #352

                      Anavex Flot arbejde Fandel!

                      Tillod mig at lave en kopi til denne tråd.

                      Tak for din mail. Du har helt ret i at det er vigtigt at tage en samlet vurdering, hvor også bivirkningerne tages med.
                      Derfor har jeg understreget - og er også flere steder citeret for at sige - at vi i Alzheimerforeningen håber, at de europæiske lægemyndigheder finder det lige så virkningsfuldt og sikkert, når de modtager ansøgningen om det nye præparat. Deri ligger jo, at myndighederne skal kigge grundigt på de bivirkninger, der fremgår af de forskningsresultater, som blev fremlagt i december 2022.

                      Det var jo også det, der rent faktisk skete sidste år, da EMA ikke ville godkende aducanumab med henvisning til dels den manglende videnskabelige dokumentation for virkningen, dels de bivirkninger, der var rapporteret om. Når det handler om lecanemab, som den nye medicin hedder, er der dog tale både om dokumenteret virkning og om langt færre bivirkninger end tilfældet var for aducanumab.

                      Men som sagt vi stoler trygt på at de europæiske og danske sundhedsmyndigheder kun vil godkende ny medicin hvis den er virksom og sikker for patienterne.

                      Med venlig hilsen

                      Nis Peter Nissen
                      Direktør


                      Alzheimerforeningen
                      Løngangstræde 25, 4.
                      DK - 1468 København K
                      Tlf.: 3940 0488
                      Direkte tlf.: 3341 0411
                      Mobil:2120 1224
                      [email protected]
                      www.alzheimer.dk

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • F Offline
                        F Offline
                        Fandel
                        wrote on sidst redigeret af
                        #353

                        Skrev efterfølgende denne besked.

                        Kære Nis Peter Nissen

                        Tak for din hurtige respons.

                        Er du/i klar over, at der er et nyt medicament (Blarcamesine) fra firmaet Anavex, som viser betydelig bedre data end Lecanemab. Ingen alvorlige bivirkninger! En lille smule svimmelhed.

                        Jeg kan opfordre dig til at følge JP Morgan Healthcare-konferencen torsdag den 12. januar 2023, hvor firmaet vil præsentere sine seneste data.

                        Her kan man tale om et gennembrud, som virkelig vil kunne gøre en forskel for patienterne og vores pårørende.

                        Svaret:

                        Tak - det ser spændende ud. Håber at det også vil være en god nyhed for mennesker med demens og pårørende i DK.

                        Med venlig hilsen

                        Nis Peter Nissen
                        Direktør


                        Alzheimerforeningen
                        Løngangstræde 25, 4.
                        DK - 1468 København K
                        Tlf.: 3940 0488
                        Direkte tlf.: 3341 0411
                        Mobil:2120 1224
                        [email protected]
                        www.alzheimer.dk

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • Å Offline
                          Å Offline
                          årgang48
                          wrote on sidst redigeret af
                          #354

                          Jeg tror på Anavex, og har i en årrække været "lang" ejer af et betragteligt antal AVXL-aktier OG Jeg har været målløs over den kyniske måde aktien bliver håndteret i den amerikanske (og formentlig også danske) børsverden MEN jeg undrer mig også over den måde mange her i tråden agerer.

                          Jeg vil gerne foreslå, at vi overlader det strategiske slutspil til Anavexes kompetente folk, og ophører med at forplumre forløbet og i værste fald sende bedrevidende mails til fx Nis Peter Nissen, for derefter at dele hans svar her på tråden med antydede nedvurderinger.

                          Kære Fandel. Hvad tror du han mener med sit elegante svar på din sidste mail?

                          Jeg ser frem til dit svar.

                          Mange venlige hilsner Bertel.

                          1 Reply Last reply
                          9
                          • F Offline
                            F Offline
                            Fandel
                            wrote on sidst redigeret af
                            #355

                            Kære Bertel

                            Jeg håber virkelig ikke, at min og andres henvendelser til fremtrædende personer, vil kunne forplumre forløbet op til slutspillet. Det er i hvert fald ikke intentionen tværtimod, og mon ikke der skal mere til! Jeg ønsker ikke, at lyde som bedrevidende, for det har jeg slet ikke kompetenserne til, men det er der altså flere i denne tråd der har.

                            Det hele bunder nok lidt i frustrationer, som du selv antyder i dit indlæg.

                            Mailen til Nis Peter Nissen, som repræsenterer Alzheimerforeningen er jo ikke skrevet i en ond mening, men kunne måske være formuleret på en anden måde. I min optik er det ikke en fortrolig mail - men hvor Nis Peter Nissen svarer på Alzheimerforeningens vegne.

                            Med venlig hilsen
                            Kim

                            1 Reply Last reply
                            9
                            • B Offline
                              B Offline
                              Boersboe
                              wrote on sidst redigeret af
                              #356

                              Anavex

                              Jeg er enig med Bertel. Jeg er selv sundhedsfaglig uddannet og beskæftiger mig med forskning - deriblandt CNS forskning i relation til akut sygdom.

                              Det er naturligvis ønskværdigt, at 2-73 - hvis det viser overbevisende effekt - hurtigt når ud til patienterne. Men det er altså ikke mediernes eller shorternes skyld, at Anavex hænger i bremsen. Anavex mangler jo at præsentere helt fundamentale dele af deres studie og forskning. Ja, de har såvidt jeg ved end ikke fået publiceret en peer review artikel endnu?

                              Jeg ved godt, at der er flere studier som viser gavnlig effekt af Sigma-1-receptor agonister ved CNS sygdom; humane (Anavex) såvel som dyreeksperimentielle studier. Jeg mangler bare den endelig konklusion på flere af de studier, hvor de samtidigt præsenterer eksempelvis konkret metode inkl dropouts og grundig gennemgang af dataanalyse. Der er fortsat mange løse ender, hvorfor det virker omsonst at bede Alzheimers foreningen eller Geisling om at forholde sig til Alzheimers studiet, hvor kun topline data - og intet andet - er præsenteret. Det giver meget lidt grundlag for at kunne udtale sig mere end Alzh. foreningen allerede har gjort i ovenstående mailkorrespondance.

                              Tålmodighed, tålmodighed, tålmodighed. Og den skal man tilsyneladende have rigeligt af ift Anavex.
                              Jeg har åbenbart mere tålmodighed end jeg regnede med - mine Anavex aktier ligger fortsat i depotet.

                              1 Reply Last reply
                              14
                              • B Offline
                                B Offline
                                Boersboe
                                wrote on sidst redigeret af
                                #357

                                Anavex

                                PS: At medierne ikke kan præsentere data nuanceret og med forbehold fra et studie er ikke nyt. Det sker på jævnlig basis. Ville kræve mange mails til hhv. DR og TV2 at ændre den praksis. Anser det for en umulig opgave.

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  vestasfan
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #358

                                  Har du en umiddelbar holdning til data fra Biogen/Esai, (Lecanemab), og FDAs godkendelse?
                                  Ville du som sundhedsfaglig person anbefale patienter præparatet?

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #359

                                    Om Biogen, Lundbeck og Anavex 18:15.

                                    1 Reply Last reply
                                    10
                                    • V Offline
                                      V Offline
                                      vestasfan
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #360

                                      12.30 minutter!

                                      1 Reply Last reply
                                      6
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        ProinvestorNEWS
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #361

                                        Tak vestafan. Tiden blev copypastet fra en meget lille skærm. 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #362

                                          Med denne uges stigninger er det svært ikke at risikojustere ved at sælge lidt fra. Den er svær. Holder i andre stadig fast frem til JP Morgan konferencen?

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger